Dit hebben de Nederlandse BMW’s M850i gekost

Auteur: , 60 Reacties

Inmiddels rijden er al aardig wat van deze pittige 8 Series rond in Nederland, dus het is hoog tijd om ze eens onder de loep te nemen.

Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

De nieuwe BMW 8 Serie heeft sinds de marktintroductie en zijn eerste optreden op de openbare wegen een flink aantal nekken weten te draaien. De auto is inmiddels bijna twee maanden verkrijgbaar en in deze periode zijn er een kleine reeks op Nederlands kenteken gezet. Met name de (voorlopig) machtigste uitvoering van de nieuwe 8 Serie valt goed in de smaak. In korte tijd zijn er twee volledige pagina’s op Autojunk volgeplaatst met de M850i. Voordat er straks tientallen van deze krachtbolides in ons land rijden, bekijken we hoeveel de eerste exemplaren hebben gekost.

Reken niet op zulke grote verschillen als bij de Ferrari 812 Superfast. Het mag dan een auto zijn van bijna twee ton (instapprijs M850i is 169.447 euro), qua opties kunnen klanten niet zo uitgebreid spelen als in Maranello. Overigens spreekt het voor zich dat ieder van deze M850i’s voorzien is van dezelfde krachtbron: een 530 pk sterke 4,4-liter V8. Hiermee snelt de auto in 3,7 seconden naar de 100 km/u.

XB-315-R – 181.153 euro
De goedkoopste is een relatief simpel exemplaar dat gehuld is in een zwarte tint. Gelukkig is dat geen voorbode voor wat komen gaat, toch? Toch! Wellicht…
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

XJ-366-B – 183.627 euro
Uitgerekend een AMG-fan vond deze net zo zwarte M850i in een Amsterdamse garage. Het zwarte gedaante was omsingeld door een B-Klasse en een 911, maar daarbij stond hij wel degelijk zijn mannetje.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

TZ-521-V – 184.759 euro
De eigenaar van deze rappe 8 Serie stond overduidelijk even op de parkeerplaats, want liefst drie van jullie liepen hem daar tegen het lijf! Jammer genoeg was ook dit exemplaar niet uitgerust in een spectaculaire lakkleur, maar droeg ook deze een zwarte jas.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

XB-432-D – 186.922 euro
Verdomme, na drie voorbeelden zien we zowaar een Nederlandse M850i in een andere kleur. Zonde dat het ook hier geen Mineralweiss of Sonic Speed blauw betreft, maar een nog saaier grijs. Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

XB-382-L – 187.768 euro
Door de manier waarop het licht de garage bij InterClassics binnenvalt zou je denken dat dit een diepblauw exemplaar is, maar niets is minder waar. Nee, ook deze M850i van bijna 188.000 euro is zwart.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

XG-636-D – 188.334 euro
Juist, ook deze is zwart.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

TZ-806-Z – 189.944 euro
S.S.D.D.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

TZ-304-S – 192.799 euro
Deze M850i, waarvan ontzettend puike foto’s van zijn geschoten, is gehuld in het zogenaamde Davitgrau.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

TZ-290-F – 194.956 euro
De allerduurste M850i in deze lijst is per toeval ook de allereerste M850i op Nederlands kenteken die op Autojunk werd gezet. Destijds klikten jullie massaal op de foto van veelspotter @hhitalia.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

BONUS! TZ-863-H – 193.424 euro
Dit fraaie exemplaar ken je natuurlijk uit onze eigen rijtest! Het is misschien niet de duurste in de lijst – al scheelt dat niet veel – de M850i in kwestie is wel degelijk de enige in het lijstje met een opvallende kleur. Jammer, maar logisch. Het is immers een persauto en die wordt nu eenmaal in de juiste verfemmer gedoopt. We hopen dat klanten die hun M850i binnenkort in ontvangst nemen voor een betere kleurstelling hebben gekozen.
Dit hebben de Nederlandse BMW's M850i gekost

Header: BMW M850i door de wasstraat, door @shelldewetering



60 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Ik vind het nog steeds op een tweedeurs Hyundai lijken twv 45.000 euro.
De kleuren zijn vrij eensgezind..estoril blauw zie ik liever verschijnen!
Is ie van binnen nou wel mooi / het geld waard? 🤢
@vroom11: vanbinnen zou ik persoonlijk zeggen dat het 1 van de mooiste auto’s is, vanuit de bestuurdersstoel zit alles op de goede plek.
@gwnbmw: ik vond het toch wel tegen vallen. Ik vind het interieur van een s63 toch mooier.
@gwnbmw: Alles en iedereen zit in je spiegel bedoel je?
Sonic Speed blauw heb ik nog niet van gehoord. Is dit net zoiets als Pacman geel of Mario Bros. rood?
Ik begin m langzaam maar zeker steeds bruter te vinden.
Denk niet dat ie half zo iconisch wordt als z’n voorgaande generatie, ook niet met opties.
Die achterkant met al dat plastic ziet er uit als een goedkope Japanse B-klasser…
Ook vind ik de camera voorin echt lelijk weggewerkt.
@gebruikersnaam3: volledig eens, die onderste helft van de achterkant is toch verschrikkelijk? Bovendien niet bepaald tijdloos, over 5-10 jaar wordt dit net zo’n foute gedateerde penozebak als de 6. Wat mij betreft doe je het als autofabrikant beter met een mooi clean design (Jaguar xk, aston db9/v8 vantage)
Bij BMW de Maassche Venlo staat er een voor 200.170,- te pronken in de showroom. Prachtig uitgevoerd welliswaar.
Wat een waanzinnig lelijke achterkant heeft die auto toch..

Ik zou er geen gemiddeld rijtjes huis voor overhebben..
@sudbina: gemiddeld rijtjeshuis? In oost groningen zeker
@sudbina: zien met eigen ogen
@sudbina: eentje in den Bosch met wat aandacht, https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-40988564-philips-de-goedestraat-31/ kan je wel wat mooiers voor halen dan deze origami bolide.
En werkelijk waar niemand die hem in een toffe kleur durft te bestellen…. best wel een beetje jammer denk ik dan.
200k voor een bmw 8-serie die over een jaar een serieus stukkie is afgeschreven. Als ik het geld had zet dan maar de nieuwe 992 voor de deur 😍
@kevin82: de enige overeenkomst is dat hij toevallig ook uit duitsland komt.

Verder niks
@dirkiii: de 6 serie een d1 Carrera zijn toch gewoon concurrenten van elkaar? Beide tussen de anderhalf en 2 ton, beide veel pks. Alleen erg jammer dat de nieuwe 6 serie niet in mooie kleurtjes wordt gespect.
@mrb: berichten vanuit de app sturen…. De 6 serie en de 911 Carrera moet het zijn.
@mrb: en het moet een 8 serie zijn, maar verder snap ik je punt.
@damrakker: potato/potaato :p
@dirkiii: twee snelle, dure, krachtige coupés in dezelfde prijsklasse zijn gewoon concurrenten van elkaar natuurlijk.
Mijn baas heeft er ook een. Grijs met shadowline exterieur-pack en bestelbus-look raampjes. Ik vind het een hele gave auto, maar niet zoals hij hem heeft samengesteld. Ik denk dat ik M850i ook zou laten staan en zou wachten op een 840i met M-pakket en een chipje. Deze in het donkerblauw met chromeline-exterieur pack en bruin lederen bekleding.
Persoonlijk kan ik toch echt niet wennen aan die “mooie” digitale tellers, bah! Het geluid klinkt ook nog eens gemaakt, weet niet in hoeverre dit waar is. Qua uiterlijk scoort de 850 dan wel, maar ja de concurrenten zijn ook niet verkeerd
@kritisch: Persoonlijk vind ik elke auto in dit segment wel de moeite waard, maar ik ben wel van mening dat BMW een goed aanbod heeft. De S-klasse, Continental en de LC500 zijn allemaal vrij comfortabele cruisers, terwijl de 911 weer echt sportief is. Deze 850 zit daar volgens mij precies tussen in. Dat zou dan ook mijn keus zijn.
Buiten het feit dat ik het geen mooie auto vind irriteer ik me mateloos aan de vier kleine pijpjes die zo duidelijk zichtbaar zijn in de twee gigantische stortkokers die volkomen nutteloos zijn.

Ieder merk doet het tegenwoordig maar toch, de auto is er niet mooier op geworden.
@viezefreddyw: tsja, en bijv. Aston doet het dan weer niet, maar dat is voor veel mensen wéér niet goed
@jules713: Aston heeft dan ook twee reageerbuisjes onder de Vantage geschroefd. Dat is weer het andere uiterste.
@berlinetta: Haha! Dat is zo, maar ze zijn wel écht! :) Wat heb je liever, kleine naturel borsten of dubbel-D siliconenjetsers?
@jules713: In het geval van de Vantage zou ik ze meteen vervangen door 2 fatsoenlijke echte pijpjes ;) Er is vast wel een uitlatenboer te vinden die hiervoor iets heeft liggen op de plank.
@berlinetta: natuurlijk, of zelfs alleen maar om het geluid wat meer richting de glorie van de oude Vantage te duwen (heb de nieuwe overigens nooit in levende lijve gehoord). De quad exhaust is trouwens ook nog een optie, ziet er ook prima uit.
@jules713: Ik heb de Vantage ook nog nooit gehoord (of gezien overigens). De 4.0 V8 van Mercedes klinkt in ieder geval voor een turbomotor niet slecht, maar het zal het zeker niet halen bij de oude Vantage. En 4 pijpjes vind ik eigenlijk nooit zo mooi. Oogt een beetje kinderachtig in mijn ogen. Op een gentleman’s racer als de Aston horen wat mij betreft gewoon 2 pijpjes, 1 aan elke kant.
@jules713: jij snapt het 😉
@jules713: ligt eraan of je je date van links naar rechts schuift of meer eentje zoekt voor de metalen kuisheidsgordel voor rond je vinger?
Zo veel geld uitgeven en dan is er niemand die een spannend kleurtje durft te kiezen…. Rijden er onmiddelijk 8 identieke exemplaren van je “exclusieve” auto rond. Verder vind ik het gewoon geen elegante auto. De Duitsers hebben duidelijk moeite met het maken van een mooie coupe. Mercedes lukt het ook niet.
@trustmeiamanengineer: ja want de C, E en S klasse coupés zijn niet om aan te gluren natuurlijk… /sarcasm
@gebruikersnaam3: Nou, naar mijn mening is de C coupe volledig uit proportie. De S is wat dat betreft wel stijlvoller.
@trustmeiamanengineer: ik vind de C ook een lekker ding, de S is inderdaad stijlvoller maar de sweetspot is tegenwoordig de E-klasse coupé.
@gebruikersnaam3: Dat is persoonlijk toch?
@trustmeiamanengineer:

De tijdens van de prachtige CLS en de 6-serie waar je spontaan van ging kwijlen liggen inderdaad ver achter ons.

Het is net alsof de Duitsers een stel Japanners hebben ingehuurd voor het design de laatste jaren…
@trustmeiamanengineer: s coupe is prachtig.
Sunset orange is zo’n schitterende kleur.. waarom neemt niemand dat!
@kalslasie: Sonic Speed Blau mag er ook wel wezen thans!
Gister in Zwolle zag ik er voor het eerst eentje, XG-944-D. Heb maar 1 foto en die is niet geweldig, maar goed, wel een primeurtje voor mezelf ;) Nieuwprijs was 180.011 euro, één van de goedkoopste dus.
Met een opvallende kleur rij je vreselijk in de kijker, wordt je overal gespot/gezien en aangestaard. Ik snap wel dat je dat niet wilt.
En maar zeiken over audirijders met saaie kleurtjes..😒
Die tweede ‘net zo zwarte’ in het lijstje is een donker blauwe (CarbonSchwarz)
@ecknine: 😂😂 ben je nou aan het trollen of serieus?
@2wheeler: kleur noemt misschien carbonschwarz, maar het is wel degelijk een ietwat donkerdere tint van blauw. Dus neen, ik trol niet.
Ik ben benieuwd naar wat Alpina van gaat maken. De B8 Gran Coupé lijkt mij de allerbeste one-car-garage-auto.
Elke cent waard! Wat een beauty coupé!
Waar zijn de credits :(
@larsyboy1997: als je op de foto klikt kom je bij je fotoserie uit waar ook je naam bij staat.
@thomcarspotter: Ah dan heb ik niks gezegd :)
Leuke lijstjes dit!
@thomcarspotter: zeker maat! Al helemaal als je er zelf kan bijdragen. (Dit keer kon ik dat helaas niet)

OT: voorspelbaar weer dat zwart de boventoon voert
Geef mij maar de E coupe.
Dit model heeft inderdaad wat kleur nodig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).