Dit is de Alfa Romeo-Sauber F1-livery voor 2018

Auteur: , 75 Reacties
Alfa

Dat ziet er goed uit!

Tijdens een persevenement in Milaan heeft Sauber vandaag coureurs Marcus Ericsson, Charles Leclerc en reserverijder Antonio Giovinazz voor volgend jaar gepresenteerd. Alle ogen waren echter gericht op de wagen voor 2018. Met het bekend worden van de samenwerking tussen Alfa Romeo en Sauber zijn fans in de zevende hemel. De Italiaanse autofabrikant zal goed worden vertegenwoordigd, want de merknaam prijkt prominent op de auto.

Er is gekozen voor een rood-witte livery. Het witte Alfa-logo is te zien op een rode achtergrond. Daarnaast zijn er nog gekleurde Alfa logo’s te vinden op de zijkanten van de F1-auto. De gepresenteerde livery betreft een concept. De definitieve auto voor volgend jaar kan dus qua livery afwijken van dit ontwerp.

Afgelopen week werd officieel bekend dat Alfa Romeo, na een afwezige periode van 30 jaar, terugkeert in de Formule 1. De Italiaanse autofabrikant is de titelsponsor van Sauber. Het team gaat voortaan als Alfa Romeo Sauber F1 Team door het leven.

Alfa



75 reacties

Wauw, dat ziet er geweldig uit! Heerlijk om zo’n merk in de F1 terug te zien keren.
@timobac: Een echte terugkeer kan je het niet noemen. Op de sticker na is er niets alfa aan deze wagens.
@fejjie: niet helemaal, technologische damenwerking met ferarri, dus hetzelfde concern waar alfa ook bijhoort, zelfde beestje, andere naam
@gitaarknul: Vroeger zat het Ferrari logo op de Alfa’s, nu vice versa. Naast het feit dat Alfa terug is vind ik het extra gaaf dat de samenwerking hiermee ook terug is.
@gitaarknul: ja, en de broer van mijn vader was piloot, maar mijn vader kan ook niet vliegen.
@TimoBac: Zeker gaaf, maar zou het persoonlijk ook heerlijk vinden als BMW terug komt in de F1. Vind ik gewoon een merk wat ook in de top van de autosport thuis hoort.
@venividivici: Yep, BMW erin en ook nog Porsche erin.
@cpp1: Dat zou helemaal mooi zijn!
@venividivici: ja je verwacht bmw zeker in de F1! Maar alfa zit er igv ook weer in :)
@venividivici: Daar zit veel idd al een tijd op te wachten, er werd eigenlijk flink gespeculeerd dat ze wellicht aan de LMP1 mee zouden doen @ LeMans. Dat wordt dus nu een GTPro bolide (8 series). Zou je dus kunnen zeggen dat zij misschien naar de F1 aan het kijken is
@TimoBac: als je een alfa sticker op een drol plakt vind 90% van Autoblog het ook mooi..
@jamesbond007: Heb je wel gesponsorde racekak…
@jamesbond007: geniaal
Heeeeeerlijk. Nog wat rood op de neus om het echt af te maken
Jammer dat Wehrlein de dupe is geworden van Ericsson’s sponsorgeld. Rijdt al jaren rond zonder enige progressie.
@jastinissen: zoveel beter was wehrlein dit seizoen niet, minder consistent dan ericsson naar mijn idee, maar hij heeft wel iets meer pure snelheid. Ericsson is consistent langzaam.
@thijsj: je weet dat wehrlein benadeelt was tegenover ericsson?
Mooi, hopen dat een mooi team als Sauber weer een beetje mee kan doen. Verwacht veel van Leclerc.
Ik had hem graag helemaal Rosso Competizione gezien. Autodelta stickers erop, paar klavertjes vier en janken met dat ding. Maar zo is ie ook niet lelijk!
@e34m5touring: Dat zou erg mooi zijn, maar is bij voorbaat al kansloos omdat de wagens dan voor het ongetrainde oog toch al snel teveel op de Ferrari’s gaan lijken. Zeker omdat het toch al een soort van zustermerken zijn, zou dat natuurlijk niet ideaal zijn.
@Edge: Tuurlijk. Is ook zo. Maar het had wel een prachtige bolide opgeleverd denk ik!
@e34m5touring: Ook mooi. Zoals die nu is, doet mij terug denken aan mijn Rosso Alfa 33 QV. Onder op de achterportieren zat daar de sticker met Alfa Romeo in het mooie lettertype met het logo. In het wit. Super mooi vond ik dat. Was een standaard accessoire waarmee een rode Alfa uitgerust moest zijn. Vond ik.
Jammer dat GIO 3e rijdert is
@cloverleaf: Inderdaad, zeg. Sauber had Ericsson allang moeten lozen als het stappen wil maken. Die jongen mist de snelheid en concentratie om een team vooruit te helpen. En je hebt toch echt twee goede coureurs nodig om verder te komen in het constructeurskampioenschap. Ik hoop dat die Zweedse investeerders die Marcus Ericsson sponsoren en hem continu de hand boven het hoofd houden dat ook snel inzien.
@edge: Marcus zegt: suck my balls honey.
@kobus1967: dat was good ol’ K-Mag.
@thijsj: K-Mag moet blijven. Leuk ventje!
@cloverleaf: eens, leuk figuur en wel echt een vechtertje, ondanks dat het nie de snelste is! Op het randje, maar ik vind ‘m vaak wel redelijk fair.
Ooh jee dat wordt duwen, hopen maar dat de banen vluchtstroken krijgen volgend seizoen.
@donstil: Grapjas..
@donstil: ze zullen sneller zijn en met de betrouwbaarheid was al weinig mis. Ferrari gaat de courante specificatie motoren leveren. Dus net zoveel power als Vettel en Raikkonen achter de stoel.
Apart, de nieuwe 2018 kleuren presenteren op een 2016 auto.
@poes: 2016? Het is nog erger, dit is volgens mij de C32 uit 2013!
@atteh: kan ook :-) Het is iig duidelijk niet de 2017 auto.
@atteh: die was toch al wit, dus dat was vast goekoper.
@thijsj: De C32 was toen compleet grijs.
Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke livery er uit gaat zien op de wagen van volgend jaar en vooral ook wat de resultaten zullen zijn!
@atteh: ah helaas, waren ze daarvoor wit/zwart dus. Met koba en perez, de laatste goede jaren van sauber!
Dit is vet
Mooie livery!
Gave livery hoor! Persoonlijk zou ik alleen die streep die van de neus tot de achterkant loopt in het groen uitvoeren, zodat alle drie de kleuren van de Italiaanse tricolore goed vertegenwoordigd zijn. Maar ook zoals ‘ie er nu bij staat ligt ‘ie prima op het netvlies.
Lekker zeg!
Iets meer rood, verder perfect!
Zelfs in de F1 weten ze er iets moois van te maken
ik mis de HALO
@ownkruid: daar schamen de teams zich zo voor dat het net voor de start er pas opgeschroefd wordt. And i don’t blame them…
Geweldige livery!
Sauber scoort dit seizoen en aankomend seizoen wel goed bij mij als team met 1 van de mooiere liverys
Ziet er erg smaakvol uit zeg! Mooie livery. Zou het een ferrari motor ook krijgen? Weet niet veel van Sauber af.
@ruben83: Ja, en in tegenstelling tot dit jaar wordt dat gewoon het nieuwste van het nieuwste Ferrari blok.
Ja ze hebben dit seizoen met de motor van vorig jaar gereden en aankomend seizoen krijgen ze de 2018 Ferrari motor waarschijnlijk wel een stuk afgeknepen
@rob5nismo: zoiets ja. Alfa zal Ferrari nooit mogen inhalen, maar zal de rest dwars moeten zodat Ferrari weer eens kampioen wordt. Vergelijkbaar met Seat binnen VW, alles was secundair en mochten bijna niets, ook al zei Piëch eens dat het merk het Alfa Romeo binnen het concern moest worden. Intussen mogen ze meer en ziedaar… hoop doet leven.
@doublechevron65: Wat leeft er dan precies aan seat?
@berlinetta: “auto emoción” bijvoorbeeld…
@berlinetta: die Ateca. De goedkopere SUV verkoopt aks een tierelier (vooral omdat de Tiguan aan de prijs is).
@rob5nismo: Ik geloof niet dat die blokken geknepen zullen worden. Sauber heeft zelfs met (financiële) steun van Alfa en de meest up to date Ferrari blokken natuurlijk nooit genoeg budget om het Ferrari, Red Bull of Mercedes serieus moeilijk te maken.
@Edge: precies, Sauber-Ferrari kun je prima vergelijken met Toro Rosso-Red Bull wat dat betreft. Moet gewoon het opleidingsteam worden.
@Edge: Mercedes gebruikte dit seizoen ook andere onderdelen als de klantmotoren zoals een carbon behuizing voor de versnellingsbak waar de klantmotoren titanium behuizing hadden
@rob5nismo: Klantenmotor is natuurlijk wel wat anders dan een motor voor je opleidingsteam.
Gave auto, maar zo jammer dat die Ericsson erin zit. Dan laat je toch het geld spreken.

Vind wel jammer van Wehrlein, was gewoon de betere rijder.

Ik ga echt duimen dat die Ericsson na 2 races aan de kant wordt geschoven. Dan krijgen ze mijn volledige sympathie
Een mooie week voor Alfisten. Eerder deze week is de Giulia uitgeroepen door Motor Trend tot car of the year 2018 en wint het van 12 andere mededingers (waaronder de Tesla 3!): “Motor Trend named the Alfa Romeo Giulia as its 2018 Car of the Year, best representing exceptional value, superiority in its class and impact on the automotive scene.” Vandaag op heilige grond (voormalige hoofdkantoor Alfa Romeo in Arese, Milaan en nu museostorico Alfa Romeo en flagshipstore van Alfa Romeo en Jeep) de presentatie van Alfa Romeo Sauber F1 team 2018 en rijders. Ook de verkoopcijfers van Alfa Romeo over november zien er goed uit. Alfa verkoopt nu maandelijks 1.440 auto’s in Noord Amerika (verkooprecord USA dit jaar verbroken rond de 11.000, het record stond op rond de 8.000 in 1986). Ook in Nederland verkoopt Alfa weer meer auto’s dan Porsche en Jaguar. Ook de Stelvio wint het nu duidelijk van Macan en F-pace. Alfa Romeo wint ook van Lexus, Jeep en infiniti. Ook veel meer mainstream merken zoals Honda en Subaru zijn ingehaald door Alfa Romeo. De Giulia is in het high-end D segment steevast de nummer vier na C klasse, 3 serie en A4. Giulia wint het duidelijk van de Jaguar XE en ook van de veel meer mainstream VW Arteon. Zoals eerder genoemd een mooie week.
@ibssr:
Zet de volgende keer even iets als ‘advertorial’ boven je reactie, wahahaha. Leuk hoor, die Giulia, ik heb hem inmiddels een paar keer gezien in het wild, maar elke keer valt het toch wat tegen. Het probleem is dat hij op het moment van introductie al zwaar achterhaald was qua vormgeving. Als je hem dus nu tegenkomt springt hij er zeker niet uit als ‘car of the year’,het is gewoon een slappe 3 Serie rippoff. Ik vind het fijn dat het model er is voor de liefhebbers, maar daarbuiten koopt geen hond zo’n ding.
@stationcar: Dan zijn er inmiddels meer dan 1.000 Alfa Romeo Giulia liefhebbers. Dat is namelijk het aantal dat inmiddels rond rijdt in Nederland. Alleen de Duitse drie verkopen beter in dit segment. Ik rij mijn Giulia ook zakelijk en dan vind ik het ook géén enkel probleem dat het niet een te opvallend design is. Al krijg op mijn Rosso Alfa met de 19” Quadrifoglio velgen (met 225/40 voor en 255/35 achter runflat tyres). Ik ben overigens ook fan van de Duitse merken Mercedes & Co. In het bijzonder waardeer ik ook Porsche. Het zou mooi zijn als Porsche een kleinere Panamera zou introduceren in het D segment. Ik heb diverse merken gereden (meestal nieuw). Niet alleen uit Italië, maar ook GB en Japan. Wel ben ik opgegroeid met het merk Alfa Romeo. Mijn vader reed altijd de nieuwste modellen. Dit is mijn tweede nieuwe Alfa. Mijn laatste nieuwe Alfa was een Alfa 156, bijna twintig jaar geleden. Misschien ben ik inderdaad wat te enthousiast over het feit dat Alfa Romeo weer terug met auto’s die aansluiten op een heritage van meer dan 105 jaar. Ik heb géén relaties in wat voor een vorm dan ook met de Automotive business.
@ibssr:
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/alfa-romeo/alfa-romeo-giulia/
Lees de verkoopcijfers van Amerika voor de zekerheid nog even na, het is niet bijzonder glorieus in alle eerlijkheid. Maandelijks zo’n 750 Giulias slijten in zo’n grote markt is niet heel veel.
@stationcar:
Oja, in Europa verkopen de Macan en de F Pace nog steeds duidelijk beter, die claim slaat dus ook nergens op.
Overduidelijk een overactieve fan die @ibssr
Maar we dwalen af…
@stationcar: ik heb het over de verkopen in de maand november. In de pers heb ik gelezen dat Porsche zich klaarmaakt voor een facelift op de Macan, om de dalende verkopen een boost te geven. Ik vind de Macan overigens een prachtige auto.
@stationcar: De Amerikaanse markt is misschien wel de meest competitieve van de wereld. Een markt waarin VW het al jaren slecht doet. Alfa Romeo is een nieuwe speler en begint helemaal vanaf nul. Ze zijn sinds de introductie van de Alfa 4C een dealernetwerk aan het opbouwen. Uiteraard wordt daar waar het kan gebruik gemaakt van Maserati dealers. Weet ook dat het segment van de Giulia (D segment) krimpt. Het is dus géén groeimarkt. Dus iedere klant die kiest voor een Alfa, het waren er 1.440 in November, pak je af van de Duitse concurrentie. Alfa is ook géén vechtmerk. Er wordt niet gewerkt met grote kortingen. Terwijl zowel Audi als BMW enorme kortingen geven om de markt zoveel als mogelijk vast te houden. Weet ook dat in de VS door de extreme lease kortingen een BMW 3 serie behoort tot de auto’s met de hoogste afschrijving. De groei die Alfa in de VS laat zien is aanzienlijk (in procenten praat je over ongelofelijke percentages). In absolute aantallen heb je natuurlijk gelijk. De nieuwe Stelvio zit wel in een groeimarkt. Deze Alfa SUV moet dadelijk in echt grotere aantallen uit de showrooms gaan vliegen. Of dat gaat lukken? Laten we over een jaar of drie kijken waar ze staan. De stap in de F1 is in ieder geval dapper. Want waar is BMW? Was het niet juist BMW waarom Sauber is afgezakt tot de laatste plaats in het WK. Toch leuk dat juist concurrent Alfa nu tot ergens in 2021 de hoofdsponsor is van Sauber.
Klopt maar goed ik denk wel dat ze er toch wel een soort van begrenzer erin zetten en in combinatie met het aero pakket zal het de nodige verschillen opleveren.
Ik heb even gemist wat er met Wehrlein gaat gebeuren.. vliegt die eruit? ot: fraaie livery hoor, maar iets meer rood had van mij ook gemogen. Maakt niet uit dat het op Ferrari lijkt. RB en TR waren immers ook niet uit elkaar te houden.
@berlinetta: Wehrlein is Mercedes-protege, die moet nu plaatsmaken voor Leclerc. Geeft zelf aan dat Williams nu nog zijn enige optie is voor een stoeltje in F1, maar ook die kans lijkt niet erg groot.
@bluebird: Ik denk niet dat pa Stroll goedkeurt dat hij naast zijn zijn zoon gaat rijden. Ik ben wel benieuwd hoe het voor Wehrlein afloopt dan.
Ik heb ergens gelezen dat ericson ook werd geloost en dat er een Italiaan in plaats kwam
@supertjeduc: Giovinazzi zou inderdaad graag door Ferrari in de Sauber gezien willen worden. Vooralsnog lijkt daar dus nog geen sprake van.
Wordt er zoveel verdiend met de mito en giulia en ypsilon om dit geldverslindende project te kunnen financieren? Wow
Super geile kleur

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).