Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Met het lanceren van de i30N brengen de Zuid-Koreanen een aangename verrassing op de markt van de hete hatches. Collega @CasperH vertelt er alles over in zijn rijtest. Uiteraard kan Hyundai niet achterblijven op de programma’s die merken als BMW (M Performance) en Audi (Sport) aanbieden.
Op de Essen Motorshow presenteert Hyundai de ‘N-thusiast Parts’-lijn. Men kan met deze lijn diverse upgrades voor de i30N kopen. Wat te denken van nieuwe 19-inch OZ Racing wielen, wat 4 kg van het gewicht snoept. Vink er gelijk een setje Pirelli P Zero Trofeo R’s bij. Ook behoren grotere remblokken, nieuwe Recaro-racestoelen of Hyundai N stickers (geïnspireerd op de i30 TCR Touring Car) tot de ‘N-thusiast Parts’-lijn. De stoelen zijn verkrijgbaar in combinatie met de reguliere gordels, of zespuntsgordels.
De goodies zijn vanaf januari verkrijgbaar. Op dit moment zijn enkel de Duitse prijzen bekend. Zo kosten bijvoorbeeld de OZ-wielen 1.916 euro, de remblokken 349 euro per set en de Pirelli-banden 3.100 euro.
En het blijft een Hyundai….
@hfdude: en wat wil je daarmee zeggen?
@rubenpriest: Dat hij nog in 2004 leeft.
@720s: ja want afkeer tegen hyundai is zo 2004.
@trolololo: je kan veel zeggen maar Hyundai en Kia zijn niet meer de “geen zorgen, ies plastic” van 10 jaar geleden. Het zijn nu supergoede allround auto’s voor elk segment. En nu ook al een lekkere hot hatch of een A7 concurrent met V6… de dagen dat je goede redenen hebt om Kiyundai te bashen zijn over vind ik.
@RubenPriest: dit is zo’n speciaaltje wat wel lekker oud gaat worden en wellicht een soort cult-status gaat ontwikkelen zoals een glanza oid.
@hfdude: dus alle lambirghini’s zijn nog steeds tractoren? Grow up..
@henk_he: Yep en Peugeots zijn pepermolens
@potver7: En van top kwaliteit!
@doublechevron65: de pepermolens wel; ik wil niets anders.
Qua auto’s koop ik nooit een peugeot!
@potver7: Of fietsen
@henk_he: Ja, hoezo?
http://www.farmbusiness.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/Lamborghini-Spark.jpg
@hfdude: mee eens op foto 2 straalt het nou niet echt wat uit.
@hfdude: Ik snap hem wel, hoor ;-) Hetzelfde laken een pak voor de Kia Stinger en VW Phaeton…
Hyundai wordt premium! Very nice! Doe mij dan maar een opgedirkte Hyundai Dynasty. Of een Equus, nog beter.
@joostie: waar baseer jij je op?
3100 euro voor banden ?!
@bedirhan: banden met de mafia komen je vaak duurder te staan
@gulli: met de politieke bende?? Och die beroven ons zonder dat we het door hebben…liever transparant beroofd.
Die naam… N-thusiast. Dat kan toch echt niet? Zo fout is dat, net als X-clusive bij Hyundai of Kia, blijft cheap zo’n woordspeling.
@raymster:
Vreemde conclusie, als je bedenkt dat alle naampjes door marketingjongens worden verkocht aan het grote publiek.
En eigenlijk is er niet één enkel klinkend naampje meer, sinds BMW M op een X6 plakt, Mercedes AMG taxi’s verkoopt, GTi synoniem is voor obesitas, Abarth en Gordini stickersetjes zijn. Maar ja, de illusie verkoopt.
Leuk! altijd goed, meer variatie
Zou er dan ook nog een N-thousiast pakketje komen voor de i30 zonder N? Mercedes en BMW verkopen toch behoorlijk wat gewone A180’s en 116í’s met AMG of M stylingpakket
Robert deNiro heeft het altijd al gezegd
https://youtu.be/d-sV-O2-jCY
Die stickers, daar ga je toch niet mee rijden (tenzij je een f***ing moron bent).
En dan banden die 1000 euries duurder zijn dan de wielen of zijn dat altijd zulke prijzen?
Wel te prijzen zijn de OZ-wielen en Recaro’s.
Maar goed, wie koopt deze auto überhaupt i.p.v. een Golf GTI, Megane RS, Leon Cupra etc.
Fijn dat de die saaie volkswagen golf weer een concurent erbij heeft, het is echt een geslaagd auto’tje die i30 alleen die extra stickers zou ik niet aanvinken op de optie lijst recaro’s overigens wel
Ik vind dit echt een guitig karretje, serieus. De stickers hoeven van mij niet maar verder echt een tof ding.
Is er ook wat bekend of de auto beter presteert door deze upgrades?
@viezefreddyw: Lijkt mij wel toch? Minder gewicht, meer tractie, betere remmen en 10 pk door de stickers.
Geen Hankook of Kumho banden, beetje raar om dan weer een Italiaanse band erop te hebben.
Al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding.
Nou schreef ik net bij een ander autoblog artikel dat een i30N mijn keuze zou zijn zou ik geen Honda rijden. Dat kan dus weer de prullenbak in. Honda forever!
Ik heb van de week gewoon zo’n N in het wild gespot! Leuk om eens wat anders dan anders tegen te komen ?
In 1999 zou dit niet misstaan. Sjongejonge wat een vormgeving, de tranen springen in mn ogen.
Tsja blijkt nog steeds dat marketing briljant is in duitsland. Als mensen anno nu nog steeds blijven zeggen het blijft een hyundai doen ze toch nog iets goed daar in het oosten. Mensen geloven nog steeds in het fabeltje van duitse grundligheit. Alleen die bestaat allang niet meer.
Ik vind haar niet zo mooi….
Wat sommige ouwelui met Japanners hebben, heb ik denk ik met Koreaanse auto’s. Heb 8 maanden gedwongen een Hyundai gereden, nooit van m’n leven weer. Daar gaat een design als dit ook niets aan doen.
Nou…..ik word er niet warm van en al helemaal niet van het materiaalgebruik in het interieur. Emotieloos. Alleen al die grote knoppen in de deur. Die zijn van het jaar blok