• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai gaat BMW en Audi achterna

Auteur: RubenPriest, gepost 2 december 2017 om 15:08 – 36 Reacties

Afbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achternaAfbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achternaAfbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achternaAfbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achternaAfbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achternaAfbeelding Hyundai gaat BMW en Audi achterna

i30N
Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Met het lanceren van de i30N brengen de Zuid-Koreanen een aangename verrassing op de markt van de hete hatches. Collega @CasperH vertelt er alles over in zijn rijtest. Uiteraard kan Hyundai niet achterblijven op de programma’s die merken als BMW (M Performance) en Audi (Sport) aanbieden.

Op de Essen Motorshow presenteert Hyundai de ‘N-thusiast Parts’-lijn. Men kan met deze lijn diverse upgrades voor de i30N kopen. Wat te denken van nieuwe 19-inch OZ Racing wielen, wat 4 kg van het gewicht snoept. Vink er gelijk een setje Pirelli P Zero Trofeo R’s bij. Ook behoren grotere remblokken, nieuwe Recaro-racestoelen of Hyundai N stickers (geïnspireerd op de i30 TCR Touring Car) tot de ‘N-thusiast Parts’-lijn. De stoelen zijn verkrijgbaar in combinatie met de reguliere gordels, of zespuntsgordels.

De goodies zijn vanaf januari verkrijgbaar. Op dit moment zijn enkel de Duitse prijzen bekend. Zo kosten bijvoorbeeld de OZ-wielen 1.916 euro, de remblokken 349 euro per set en de Pirelli-banden 3.100 euro.

Ook interessant!

  • BMW gaat gewoon door met verbrandingsmotoren
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

hatchback, Hyundai, i30, i30n, tuning

Vorig bericht: « Dit is de Alfa Romeo-Sauber F1-livery voor 2018
Volgend bericht: Column: koop GEEN crossovers meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. hfdude zegt

    2 december 2017 om 15:21

    En het blijft een Hyundai….

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      2 december 2017 om 15:25

      @hfdude: en wat wil je daarmee zeggen?

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        2 december 2017 om 15:31

        @rubenpriest: Dat hij nog in 2004 leeft.

        Login om te reageren
        • trolololo zegt

          3 december 2017 om 00:40

          @720s: ja want afkeer tegen hyundai is zo 2004.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            4 december 2017 om 07:40

            @trolololo: je kan veel zeggen maar Hyundai en Kia zijn niet meer de “geen zorgen, ies plastic” van 10 jaar geleden. Het zijn nu supergoede allround auto’s voor elk segment. En nu ook al een lekkere hot hatch of een A7 concurrent met V6… de dagen dat je goede redenen hebt om Kiyundai te bashen zijn over vind ik.

            Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        3 december 2017 om 01:03

        @RubenPriest: dit is zo’n speciaaltje wat wel lekker oud gaat worden en wellicht een soort cult-status gaat ontwikkelen zoals een glanza oid.

        Login om te reageren
    • henk_he zegt

      2 december 2017 om 16:04

      @hfdude: dus alle lambirghini’s zijn nog steeds tractoren? Grow up..

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        2 december 2017 om 17:54

        @henk_he: Yep en Peugeots zijn pepermolens

        Login om te reageren
        • doublechevron65 zegt

          2 december 2017 om 19:10

          @potver7: En van top kwaliteit!

          Login om te reageren
          • unknown32 zegt

            2 december 2017 om 20:05

            @doublechevron65: de pepermolens wel; ik wil niets anders.
            Qua auto’s koop ik nooit een peugeot!

            Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          2 december 2017 om 20:16

          @potver7: Of fietsen

          Login om te reageren
      • atteh zegt

        2 december 2017 om 18:48

        @henk_he: Ja, hoezo?
        http://www.farmbusiness.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/Lamborghini-Spark.jpg

        Login om te reageren
    • g60gti zegt

      2 december 2017 om 16:54

      @hfdude: mee eens op foto 2 straalt het nou niet echt wat uit.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      2 december 2017 om 19:56

      @hfdude: Ik snap hem wel, hoor ;-) Hetzelfde laken een pak voor de Kia Stinger en VW Phaeton…

      Login om te reageren
  2. joostie zegt

    2 december 2017 om 15:30

    Hyundai wordt premium! Very nice! Doe mij dan maar een opgedirkte Hyundai Dynasty. Of een Equus, nog beter.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      2 december 2017 om 16:45

      @joostie: waar baseer jij je op?

      Login om te reageren
  3. bedirhan zegt

    2 december 2017 om 15:30

    3100 euro voor banden ?!

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      2 december 2017 om 15:59

      @bedirhan: banden met de mafia komen je vaak duurder te staan

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        4 december 2017 om 11:38

        @gulli: met de politieke bende?? Och die beroven ons zonder dat we het door hebben…liever transparant beroofd.

        Login om te reageren
  4. raymster zegt

    2 december 2017 om 15:50

    Die naam… N-thusiast. Dat kan toch echt niet? Zo fout is dat, net als X-clusive bij Hyundai of Kia, blijft cheap zo’n woordspeling.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 december 2017 om 20:34

      @raymster:
      Vreemde conclusie, als je bedenkt dat alle naampjes door marketingjongens worden verkocht aan het grote publiek.
      En eigenlijk is er niet één enkel klinkend naampje meer, sinds BMW M op een X6 plakt, Mercedes AMG taxi’s verkoopt, GTi synoniem is voor obesitas, Abarth en Gordini stickersetjes zijn. Maar ja, de illusie verkoopt.

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    2 december 2017 om 15:59

    Leuk! altijd goed, meer variatie

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    2 december 2017 om 16:20

    Zou er dan ook nog een N-thousiast pakketje komen voor de i30 zonder N? Mercedes en BMW verkopen toch behoorlijk wat gewone A180’s en 116í’s met AMG of M stylingpakket

    Login om te reageren
  7. lekkaah zegt

    2 december 2017 om 16:35

    Robert deNiro heeft het altijd al gezegd
    https://youtu.be/d-sV-O2-jCY

    Login om te reageren
  8. hotze zegt

    2 december 2017 om 16:59

    Die stickers, daar ga je toch niet mee rijden (tenzij je een f***ing moron bent).
    En dan banden die 1000 euries duurder zijn dan de wielen of zijn dat altijd zulke prijzen?
    Wel te prijzen zijn de OZ-wielen en Recaro’s.
    Maar goed, wie koopt deze auto überhaupt i.p.v. een Golf GTI, Megane RS, Leon Cupra etc.

    Login om te reageren
  9. mikje90 zegt

    2 december 2017 om 17:19

    Fijn dat de die saaie volkswagen golf weer een concurent erbij heeft, het is echt een geslaagd auto’tje die i30 alleen die extra stickers zou ik niet aanvinken op de optie lijst recaro’s overigens wel

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    2 december 2017 om 17:19

    Ik vind dit echt een guitig karretje, serieus. De stickers hoeven van mij niet maar verder echt een tof ding.

    Is er ook wat bekend of de auto beter presteert door deze upgrades?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 december 2017 om 18:14

      @viezefreddyw: Lijkt mij wel toch? Minder gewicht, meer tractie, betere remmen en 10 pk door de stickers.

      Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    2 december 2017 om 17:37

    Geen Hankook of Kumho banden, beetje raar om dan weer een Italiaanse band erop te hebben.

    Login om te reageren
  12. tarquesh zegt

    2 december 2017 om 19:53

    Al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding.

    Nou schreef ik net bij een ander autoblog artikel dat een i30N mijn keuze zou zijn zou ik geen Honda rijden. Dat kan dus weer de prullenbak in. Honda forever!

    Login om te reageren
  13. kareljansen zegt

    2 december 2017 om 20:41

    Ik heb van de week gewoon zo’n N in het wild gespot! Leuk om eens wat anders dan anders tegen te komen ?

    Login om te reageren
  14. koeckenbacker zegt

    2 december 2017 om 21:17

    In 1999 zou dit niet misstaan. Sjongejonge wat een vormgeving, de tranen springen in mn ogen.

    Login om te reageren
  15. wernerv8 zegt

    2 december 2017 om 22:56

    Tsja blijkt nog steeds dat marketing briljant is in duitsland. Als mensen anno nu nog steeds blijven zeggen het blijft een hyundai doen ze toch nog iets goed daar in het oosten. Mensen geloven nog steeds in het fabeltje van duitse grundligheit. Alleen die bestaat allang niet meer.

    Login om te reageren
  16. 205zonderdak zegt

    2 december 2017 om 23:32

    Ik vind haar niet zo mooi….

    Login om te reageren
  17. trolololo zegt

    3 december 2017 om 00:43

    Wat sommige ouwelui met Japanners hebben, heb ik denk ik met Koreaanse auto’s. Heb 8 maanden gedwongen een Hyundai gereden, nooit van m’n leven weer. Daar gaat een design als dit ook niets aan doen.

    Login om te reageren
  18. 730ld zegt

    3 december 2017 om 09:43

    Nou…..ik word er niet warm van en al helemaal niet van het materiaalgebruik in het interieur. Emotieloos. Alleen al die grote knoppen in de deur. Die zijn van het jaar blok

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North