Dit is de basisuitvoering van de Alfa Romeo Giulia

Auteur: , 55 Reacties

In Italië rijdt 'ie al enigszins gecamoufleerd rond.

De Alfa Romeo Giulia moet toch wel de grootste automotive catfish van 2015 zijn. Eerst iedereen overtuigd Alfist maken met de Giulia QV, om daarna maar niet te laten zien hoe de sedan er in basistrim uitziet. We vinden het prachtig hoor, een Giulia met een 510 pk sterke turbo-V6 en een ‘Ringtijd van 07:39, maar mogen we de Italiaan ook een keer zonder QV-make-up bewonderen?

Waarschijnlijk moeten we geduld hebben tot Genève 2016, en het doen met wat er in het geruchtencircuit rondgaat. Namelijk dat de standaard Giulia een 2.0-iter benzinemotor krijgt met 180 en 250 pk, en dieselaars een 2.2 MultiJet kunnen opteren met 135 pk, 180 pk of 210 pk.

Voor wie niet kan wachten: hieronder een spyvideo uit Italië, waarin een Giulia met beschaafde bumpers, beschaafd lichtmetaal en zwarte handgrepen voorbij komt rijden.



55 reacties

Met zulke kleine velgjes ziet ie er toch wat uit balans uit. Iets wat me wel vaker opvalt bij de Italianen, een Giuletta met QV pakket in het parelmoer wit is een volledig andere auto dan in standaard grijs met doppen
@4x4wheels: Klopt,

Maar een stijlvol Italiaans pak van mooie snit hoor je ook af te maken met een paar mooie gelikte Italiaanse schoentjes…

En laat Alfa Romeo die toevallig net in haar catalogus hebben staan.
@moveyourmind: Good point, zelf zou ik nog weleens een 159 willen overwegen in Rosso Competizione, titaangrijze Ti velgen en meegelopen remklauwen. Hmmmmm
@4x4wheels: meegespoten..
@4x4wheels: Ik heb allang voor mij zelf besloten dat dat mijn Volgende auto word….
@moveyourmind: kortom: die ga je in NL niet treffen, want het overgrote deel van (leasend) Nederland heeft geen (gevoel voor) smaak, of men laat zich leiden door de (baas z’n) portemonnee.
@4x4wheels: is dat niet bij elke auto zo. De Mondeo werd ook getoond op enorme wielen. Maar in NL rollen ze allemaal op 13inch met ballonbanden. Doet enorm afbreuk aan die auto vind ik. Net alsof ze allemaal op thuiskomertjes staan. Dat hou je toch vrees ik. Nwe C Klasse ziet er ook niet uit op 16inch maar toch zie je dat veruit het meest rijden.
@E34M5Touring: Klopt, hoewel ik met name bij de Italiaanse merken de lijnen van de auto pas echt tot recht zie komen met de juiste velgen en lak. Zo ook met de nieuwe Quattroporte bijv.
@E34M5Touring: Kleinere velgen –> minder gewicht aan de wielophanging, beter af te veren/dempen –> meer comfort. Des te groter de wielen des te lastiger (kostbaarder) om de boel technisch goed voor elkaar te krijgen.
Op mijn 1e nieuwe auto (een 3 deurs 306 in 1994) was ik met m’n 15″ S16 velgen een hele piet. Garagehouder waarschuwde me wel voor dure banden… dat bleek waar.
Ziet er nog heel goed uit.
Ik zie weleens Duitse concurrenten in crisis leasetrim en die zien er toch stukken minder uit.

Dus bij deze, wie durft ons straatbeeld op te vrolijken?
Dat lijkt wel een USA uitvoering met die oranje lichten in de koplamp
Dus hij staat in juni pas in de showroom?
Niet dat de QV versie niet mooi is ofzo maar ik kan zo’n versie niet betalen dus hier met plaatjes (of filmpjes) van een basis versie… Maar ik zie geen moer hoe een normale versie eruit zou komen te zien

(“effe lekker flauw doen” modus aan) … maar ik hoop niet dat ik die rare, scheel makende stickertjes erbij krijg op een basisuitvoering… krijg er koppijn van…
Het is allemaal heel sympathiek, maar je weet gewoon dat over twee a drie jaar, als de hype weer is gaan liggen, dat we zullen lezen dat Fiat besloten heeft de productie van de Alfa een week stil te leggen door tegenvallende resultaten of iets in die strekking.

En dan zal het wel weer aan de mensen liggen die alleen maar “saaie” Duitsers willen kopen of omdat de economie van China niet zo goed draait of dat de goede fee niet haar beste dag had toen ze haar feestof over de auto uitstrooide…
@Rick-dos: over een jaar of wat is Lamborghini en Bentley Indiaas, wordt BMW vernederd door alfa in de DTM, en mogen we allemaal een zwarte piet naast Sinterklaas, zoals het heurt.
@Rick-dos: en we lezen geruchten dat VW de stekker uit Seat trekt, de kwaliteit van VAG producten omlaag dendert door kostenbesparingen en dat Peugeot is overgenomen door een Aziatische partner.
@pjotr: en we lezen dat Fiat diesels gaat leveren aan VW omdat het hen niet lukt binnen het gestelde budget zelf één te ontwikkelen. En Renault/Nissan heeft sinds kort het stokje van ‘grootste autobouwer’ over genomen van Toyota.
@potjak: de wens is de vader van de gedachte…
@pjotr: Klopt en in de geschiedenisboeken lezen we dan dat Italië ooit een auto-industrie had…
@Rick-dos: En dat dat grote gebouw in Wolfsburg met die oosterse gouden versierselen op de vier torens ooit het Mekka van de auto-industrie was voordat het in 2019 leeg kwam te staan, het voor 1 euro door Hennie Van Der Most overgenomen werd die er gelukkig een alternatieve bestemming voor vond en alles toch nog goed kwam…

Misschien lees je over 5 jaar ook wel in de geschiedenisboeken dat ik op 10 Oktober 2015 om 11:28 geschiedenis schreef…
@moveyourmind:
Lol, die van der Most maakt er gelijk en asielzoekerscentrum van.
Komt het toch nog goed met dat “Mekka”.
@moveyourmind: en we zien een nu nog onbekende ‘moveyourmind’ aanschuiven bij DWDD en RTL late night om zijn inzichten en visie te delen.
@moveyourmind: Wat voor bijzonder’s heb je dan wel niet gedaan 1 minuut nadat je deze reactie neerpende?
@Rick-dos:
Zo saai zijn die degelijke duitsers niet meer nu ze van “italiaanse trucjes” gebruik lijken te maken. Maar blijf vooral geloven in de onfeilbaarheid van de duitse autoindustrie, in de jaren 50 geloofde men ook dat er niks beters was dan een amerikaanse auto.
Ik wens ze veel succes. Voor mij blijft de 159 de mooiste 4 deurs alfa romeo.

Maar ja, komt ook denk ik vanwege de koplampen
Mooi en hij trekt ook lekker door. Nu vag toch een beetje door de mand is gevallen is het prettig om wat meer ander autonieuws te lezen op deze objectieve blog. Ps hebben jullie de nieuwe FIAT 124 spider nog niet gespot. Kom op wel een beetje scherp blijven aub. De paniek rondom vw zal nu wel een beetje minder zijn dus ik hoop dat jullie weer over alle auto’s nieuws gaan brengen en niet alleen over alles wat Duits is.
@aamvoort: http://www.autoexpress.co.uk/fiat/90395/fiat-124-spider-undisguised-spyshots-of-fiats-mx-5

Hij is al lang gespot. Maar autoblog vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om er wat aandacht aan te geven.
@clarkson:
Gewoon negeren noemen we dat.
Naast jou zijn er diverse lezers die er foto’s van hebben geplaatst.
@clarkson: Dat kan ook met copyright te maken hebben. Ik heb het onlangs getipt toen Autoblog (de Amerikaanse) en Jalopnik ze hadden, weliswaar met gigantische watermerkjes erdoorheen. Ik kan me voorstellen dat “onze” Autoblog dan niet meteen een artikel schrijft, omdat ze eerst foto’s zonder watermerk moeten vinden om geen problemen te krijgen met Autoblog (VS) of Jalopnik.
@Edge: Ik heb hem toen ook getipt maar dan zonder watermerk. Ze wachten op betere foto’s denk ik.
@aamvoort:
“en niet alleen over alles wat Duits is”

Echt, get the fuck out.
Ben wel benieuwd naar deze wagen in vergelijk met een BMW 3 en Merc C in basis uitvoering.
Ben een grote Alfa fan maar de laatste paar jaar hebben ze eigenlijk weinig goeds weten te produceren. Ik kan mij niet voorstellen dat de Giulia van een veel hogere kwaliteit is dan de bagger die ze de afgelopen jare naan het grote publiek probeerde te verkopen.
@pomoek: je kan zeggen wat je wilt van de Giulietta en MiTo, maar bagger is het absoluut niet. Kwaliteit is echt niet minder dan van de Duitsers of Fransozen, wellicht zelfs beter, zeker qua motoren. Bovendien zien ze er een stuk beter uit en rijden ze beter dan hun concurrentie.
@trustmeiamanengineer: nou, echt top is het ook niet. Zeker niet voor Alfa maatstaven. De Mito is in zijn klasse een geinig autootje, maar zeker niet klasseleider. Qua betrouwbaarheid geloof ik het wel, het is natuurlijk gewoon een Grande Punto met een andere koets. Maat qua rijden ook, ik vond het niet heel spectaculair. Integendeel. Een DS3 of Mini is leuker.

De Giulietta is prima, maar ook niet meer dan dat. Ik vond het in vergelijking met mijn oude GT niet echt een spring voorwaarts.
@gtwillem: nou en, de audi A4 is ook niet meer dan een Passat met chromen strips en een beter interieur. Toch is het dan ineens premium…VW is er groot mee geworden
@eelco74: de Mito is letterlijk een Grande Punto: onderdelen kun je gewoon uitwisselen. Net als bij een A1 en een Polo. Of een A3 en een Golf.

Passat en A4 zijn wel degelijk verschillend. De A4 is een kleine A6. De A4 heeft het motorblok in de lengte liggen, met 4wd via een Torsen diff. De Passat is qua architectuur een grote Golf: met het blok overdwars en evt. 4wd met haldex koppeling.

Dit komt al jarenlang voor, zowel bij Fiat als bij VW, en soms is het resultaat gewoonweg minder. Van al due Premium compacte wagentjes vind ik A1 en Mito duidelijk minder dan de DS3 en Mini. Zelfs de Opel Adam is leuker.
@gtwillem: de A4 en hoger heeft de motor in de lengte maar no altijd voor de vooras. Dus qua gewichtsdistributie nog steeds verkeerd.
@trustmeiamanengineer: De Giullietta heeft een prima motor maar zeer oncomfortabel om te rijden, de interface van het mediasysteem en navigatie is dramatisch, echt nog nooit zo slecht meegemaakt. De auto is nu 4 jaar oud en kraakt en piept als een eend van 20 jaar oud, echt niet goed. De Mito ken ik alleen met een kleine motor, ik vind het interieur niet zo, de rijervaring niet fijn, een erg springerig autotje, de kleine motor is echt pet. Kortom, mijn ervaring met de recente line-up van Alfa is niet goed te noemen, daarom vind ik de auto’s niet goed en noem ik ze bagger.
@pomoek: Een Giulietta die zo erg kraakt!? Dit lees ik echt voor het eerst en klopt totaal niet met wat ik in m’n omgeving hoor.
@Ilquadrifoglio: En dan heb ik het nog niet eens over de piepende remschijven, al voor terug geweest, elke beurt weer melden, iedere keer “is het opgelost” en iedere keer komt het terug, geen afleg plekken in het interieur, alles is net te klein of niet goed bereikbaar, de auto is erg lawaaiig, ik kan zo nog wel even doorgaan.

Ja het is een mooie koets, dat dan weer wel.
@pomoek: Denk dat je dan toch eens naar een goede dealer moet gaan. De kans bestaat dat ze ‘imitatie’ blokken monteren. Mocht het toch een ongelukkige combinatie van remgedrag en materiaal zijn, moeten ze schuine kanten aan de blokken vijlen. De rest lijkt me redelijk subjectief…
@Ilquadrifoglio:Dat is nog zoiets, het ding is in onderhoud bij de dealer, service van niks. Wat mijn objectiviteit betreft: Nee, ik ben niet objectief, heb namelijk altijd een zwak gehad voor Alfa, met veel plezier de 145, de 147 en de 156 gereden. Maar de Giullietta had gewoon een hele goede auto kunnen zijn die ik haar kraakjes en piepjes vergeef, maar is gewoon erg matig. En dat is mijn punt, het had iets geweldigs kunnen zijn maar Alfa heeft de bal gewoon uit de handen laten vallen, dat is zo pijnlijk aan deze auto.
@pomoek: Toch blijft het slechts jouw mening over deze auto. Ik hoor namelijk louter positieve ervaringen in mijn omgeving. Zelfs iemand die zo verast is door de sublieme kwaliteit van deze auto, dat hij heel z’n Audi fetisjisme heeft opgegeven. Hij begrijpt niet waarom hij zo lang met zo’n inferieur product heeft rondgereden, om hem maar te citeren. Hij zet zich nu ook in om mensen te behoeden van de fout die hij zelf gemaakt heeft en probeert zoveel mogelijk mensen te verenigen in Stichting Audi Claim. http://www.audiclaim.nl/
@Ilquadrifoglio: Euh, natuurlijk blijft het slechts mijn mening, net zo veel waar als die mening van jou en alle anderen die wel of niet een positieve ervaring met de Giulietta heeft.

Mensen kopen auto’s om emotionele redenen. Ik ook. Maar probeer in ieder geval naar mijzelf eerlijk te blijven. En ik ben niet tevreden over deze auto. Mind you, ik heb een Lancia Delta Nuovo gehad uit 2000 waar iedereen met een boog omheen liep maar waar ik zeer tevreden over was. Het ding heeft me nooit laten staan en rijdt nog steeds rond.
Echt? Is dit de 1.1 zonder ook maar iets extra?
@norge: Schijnt optioneel met popcornautomaat te leveren te zijn.. ;-)
Blijf ‘m super vinden! Stuk mooier dan dat duitse spul
10 oktober om 10 uur 10 iets posten. Hoe symbolisch, een 10 voor de Giulia.
Waarom zit iedereen toch zo op deze auto met vooraan gekooide flamoes te geilen? Oh wacht…
Met kruiwagen wielen!
Toch leuk dit soort berichten. Als jullie het niet doen dan maar even zo; veel leesplezier..
http://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-giulietta-volgens-fransen-erg-betrouwbaar/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).