In Italië rijdt 'ie al enigszins gecamoufleerd rond.
De Alfa Romeo Giulia moet toch wel de grootste automotive catfish van 2015 zijn. Eerst iedereen overtuigd Alfist maken met de Giulia QV, om daarna maar niet te laten zien hoe de sedan er in basistrim uitziet. We vinden het prachtig hoor, een Giulia met een 510 pk sterke turbo-V6 en een ‘Ringtijd van 07:39, maar mogen we de Italiaan ook een keer zonder QV-make-up bewonderen?
Waarschijnlijk moeten we geduld hebben tot Genève 2016, en het doen met wat er in het geruchtencircuit rondgaat. Namelijk dat de standaard Giulia een 2.0-iter benzinemotor krijgt met 180 en 250 pk, en dieselaars een 2.2 MultiJet kunnen opteren met 135 pk, 180 pk of 210 pk.
Voor wie niet kan wachten: hieronder een spyvideo uit Italië, waarin een Giulia met beschaafde bumpers, beschaafd lichtmetaal en zwarte handgrepen voorbij komt rijden.
55 reacties
Maar een stijlvol Italiaans pak van mooie snit hoor je ook af te maken met een paar mooie gelikte Italiaanse schoentjes…
En laat Alfa Romeo die toevallig net in haar catalogus hebben staan.
Op mijn 1e nieuwe auto (een 3 deurs 306 in 1994) was ik met m’n 15″ S16 velgen een hele piet. Garagehouder waarschuwde me wel voor dure banden… dat bleek waar.
Ik zie weleens Duitse concurrenten in crisis leasetrim en die zien er toch stukken minder uit.
Dus bij deze, wie durft ons straatbeeld op te vrolijken?
(“effe lekker flauw doen” modus aan) … maar ik hoop niet dat ik die rare, scheel makende stickertjes erbij krijg op een basisuitvoering… krijg er koppijn van…
En dan zal het wel weer aan de mensen liggen die alleen maar “saaie” Duitsers willen kopen of omdat de economie van China niet zo goed draait of dat de goede fee niet haar beste dag had toen ze haar feestof over de auto uitstrooide…
Misschien lees je over 5 jaar ook wel in de geschiedenisboeken dat ik op 10 Oktober 2015 om 11:28 geschiedenis schreef…
Lol, die van der Most maakt er gelijk en asielzoekerscentrum van.
Komt het toch nog goed met dat “Mekka”.
Zo saai zijn die degelijke duitsers niet meer nu ze van “italiaanse trucjes” gebruik lijken te maken. Maar blijf vooral geloven in de onfeilbaarheid van de duitse autoindustrie, in de jaren 50 geloofde men ook dat er niks beters was dan een amerikaanse auto.
Maar ja, komt ook denk ik vanwege de koplampen
Hij is al lang gespot. Maar autoblog vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg om er wat aandacht aan te geven.
Gewoon negeren noemen we dat.
Naast jou zijn er diverse lezers die er foto’s van hebben geplaatst.
“en niet alleen over alles wat Duits is”
Echt, get the fuck out.
De Giulietta is prima, maar ook niet meer dan dat. Ik vond het in vergelijking met mijn oude GT niet echt een spring voorwaarts.
Passat en A4 zijn wel degelijk verschillend. De A4 is een kleine A6. De A4 heeft het motorblok in de lengte liggen, met 4wd via een Torsen diff. De Passat is qua architectuur een grote Golf: met het blok overdwars en evt. 4wd met haldex koppeling.
Dit komt al jarenlang voor, zowel bij Fiat als bij VW, en soms is het resultaat gewoonweg minder. Van al due Premium compacte wagentjes vind ik A1 en Mito duidelijk minder dan de DS3 en Mini. Zelfs de Opel Adam is leuker.
Ja het is een mooie koets, dat dan weer wel.
Mensen kopen auto’s om emotionele redenen. Ik ook. Maar probeer in ieder geval naar mijzelf eerlijk te blijven. En ik ben niet tevreden over deze auto. Mind you, ik heb een Lancia Delta Nuovo gehad uit 2000 waar iedereen met een boog omheen liep maar waar ik zeer tevreden over was. Het ding heeft me nooit laten staan en rijdt nog steeds rond.
http://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-giulietta-volgens-fransen-erg-betrouwbaar/