Hoe komt de ‘gewone’ Alfa Giulia eruit te zien?

Auteur: , 85 Reacties

Alfa zet natuurlijk niet alleen maar op die retesnelle QV in, maar over de gewone versie weten we eigenlijk nog weinig.

Hoe komt de 'gewone' Alfa Giulia eruit te zien?

24 juni jongstleden zou Alfa de wereld weleens een poepie laten ruiken. Op die dag werd na freaking lang wachten dan eindelijk de Giulia onthuld, maar dan wel in QV-uitvoering. In grote lijnen weten we dus hoe de reguliere versie eruit komt te zien, verder weten we nog niet zoveel.

Gelukkig biedt het internetje uitkomst. Eerst maakten we al kennis met een Sportwagon-versie, daarna kwamen ook een heuse cabrio en SUV voorbij. Zeker vermakelijk, maar het heeft natuurlijk niet zoveel te maken met de huis tuin en keuken Giulia die de harten van leasend Nederland moet veroveren.

Daarom sloopten de mannen van OmniAuto enkele snelle details van de QV af, gaven hem een minder flashy kleurtje en schroefden er wat minder flashy velgen onder. U dig?

Alfa Giulia shopje



85 reacties

Blijft een mooie auto!
@rammillius: het is ook nog steeds dezelfde QV, alleen met andere velgen.

geen informatie over de motoren? Die is al wel bekend.
@extaxi: vertel, vertel? Weet jij meer als Alfa-rijder?
@stephane8200:inmiddels staat er al wat meer info in dit topic.

voor mij (en vele andere leaseijrders de in 2015 een nieuwe auto kunnen rijden) komt de auto te laat. Voor de mensen die in 2016 iets moeten kiezen en sowieso al meer moeten gaan betalen aan bijtelling wordt het natuurlijk geweldig dat ze weer een Alfa kunnen kiezen.
@extaxi: thanks! Mazda is ook een fijne auto natuurlijk ;)
@stephane8200: de Mazda 6 blijft echt prachtig.
@extaxi: ik gok op een behoorlijk nieuwe of flink gewijzigde motorenfamilie. De motoren uit de 159 voldoen nu niet meer.

Dus diverse gradaties van de 1750 TBi (150, 190 en 240pk bijvoorbeeld), een instapper in de vorm van de 1.4 T-Jet (125pk) (alhoewel dat wel erg downsizen is) en een of twee tweeliter turbo’s (270pk en misschien een 330pk versie om het gat tussen de QV iets kleiner te maken, of die laatste krijgt een tamme V6 om als S4, 340i, C450 AMG tegenhanger te gaan fungeren).

Dan zullen er diverse diesels zijn, doorontwikkeling van de oude JTDm serie (125, 160, 190 en 225 pk) een topdiesel op basis van de Ghibli diesel zou vast mogelijk zijn, maar zal misschien later komen, alhoewel er ook weer niet zoveel 335d’s verkocht worden.
@gtwillem: thanks. Ik heb die 1750 TBi een tijdje gereden in een 159 SW. Was niet uitermate positief daarover en het verbruik was ook best fors. Diesels ken ik niet, dus daar ben ik benieuwd naar.
@stephane8200: (van 8200rpm.com, bestaat helaas niet meer, toch?) het is een eigen interpretatie, van wat mij logisch lijkt. Ik denk dat ze bij Alfa goed kijken naar de bestsellers van BMW, dus zullen er wel een paar parallellen zijn.
@gtwillem: klopt, we zijn er al lang geleden mee gestopt vanwege allerlei redenen – maar ik ben het inderdaad. Kwam jij daar ook wel eens destijds? Ik begrijp jouw redenering omdat dat de basis is van waaruit ze verder moeten ontwikkelen dus die is logisch. BMW vind ik eigenlijk zelfs achter lopen als je kijkt naar de lage CO2 (voor wat het werkelijk waars is, maar het verkoopt) motoren. Alhoewel die 3 cilinders dan nu wel een optie zijn. Andere fabrikanten krijgen het dan toch met 4 cilinders voor elkaar waarbij mijn gevoel is dat die door net iets meer volume meer koppel kunnen geven. Dit rijdt net wat vloeiender. Zegt iemand die een 101pk 3 cilinder had, dat dan weer wel.
@stephane8200: ik las de Ringridder verhalen met plezier op 8200rpm.com. Daarbij veel geleerd over ideale lijnen en hoe de ring te benaderen. 8200rpm.com heeft mij serieus geld bespaard, maar een keer schade gehad (door een idioot in een M3 die hij van de dealer had geleend). Ook qua upgraden van mijn 2001 WRX en 2004 STI veel geleerd. Alvorens ik de motor aanpakte andere banden, remmen en onderstel gemonteerd. Afgesteld naar mijn wensen en vervolgens de motor licht gekieteld ;-). Driveability doet meer voor een goede ronde dan topvermogen.
@gtwillem: dat is fijn om te lezen. Het doel was destijds van Zoldar (overigens nog steeds een van mijn beste vrienden) en mij om mensen te helpen de juiste keuzes te maken bij het rijden op de Ring. Fotograferen doe ik ook nog steeds – net zoals extaxi van hierboven trouwens. Mooi om te zien dat we daaraan hebben kunnen bijdragen ook bij jou. Blijft een kleine wereld en hiermee weten we van elkaar dat we allebei al een tijdje meedraaien qua Ring/circuitrijden. Kom trouwens zelden meer op de Ring helaas maar het kriebelt nog altijd ;)
@stephane8200: jullie site had het voordeel dat alles in begrijpelijke taal was. Ook veel info kunnen halen uit de diverse edities van SportAuto en later de ringspecial van EVO Magazine.

En onnoemelijk veel geoefend op de PlayStation. Gran Turismo 4. En dan de Impreza voorzien van de allerslechtste banden. Op die manier kwamen de rempunten en snelheden redelijk overeen.

Daarnaast ook veel trackdays gedaan via een Engelse club, die had dan een dag lang de ring afgehuurd, en kreeg je trainingen, uitleg en een expert naast je. Was vrij kostbaar, maar leverde enorm veel op. Was wel een geinig gezicht, aangezien er alleen maar Britten waren met snelle Porsches en Ferrari’s. Kwamen mijn pa en ik er aan: hij in de A8 en ik in een Impreza… Toch altijd leuk publiek geweest.

Tegenwoordig kom ik er ook minder, helaas. Maar de prijzen zijn wel erg hoog geworden en de drukte is bizar te noemen. Toen ik er vaker kwam waren er voornamelijk liefhebbers, Britten en Duitse locals. Nu moet je Nederlandse kamikazekakkers ontwijken in de 535d van vaderlief…

Aangezien ik zeer wisselende werktijden heb, wil het geval nog wel eens dat ik op een loze dinsdag vrij ben. En dan wil ik er nog wel eens toegeven.

Het moment dat je de snelweg afgaat om het laatste stuk door de glooiende Eiffel te rijden en alle mooie auto’s te zien voorbij rijden, is nog altijd speciaal.
@gtwillem: Als ik zo lees dan is er genoeg animo om is een dag naar de Nühr te gaan met een groepje Autobloggers.. Daarna ff een pizza wegtikken bij Guilia in Adenau (ook alweer veel te lang geleden)

Liefst wel doordeweeks inderdaad want ik wil wel levend thuis komen. Want het word inderdaad steeds gekker met het volk wat zich een soort Ring-meister waant in een auto die ze op een doorsnee rotonde al niet onder controle kunnen houden ..
@gtwillem: dat was ook precies de bedoeling. Maakt het concreet en tastbaar: banden, onderstel en remmen en dan ook gelijk welke wel en welke vooral ook niet. Heb hier ook nog de blauwe map van Ideal Line Concept staan met de DVD erbij. Ook heel leerzaam.
@gtwillem: klinkt als een mooi motoren palet.
@gtwillem: met als instapmotor de 0,9ltr 85pk 2 cilinder uit de Panda/500 voor de lage bijtelling.
@gtwillem: 535’s daarin tegen ;)
@oranje123456789: ook niet echt. Ik las in een interview met een BMW motorenbobo dat driekwart van de totale 5-serie productie een viercilinder was…
Belooft veel goeds!
Zo lijkt hij meer op de 156 en dat is absoluut een compliment.
@noodles: Absoluut een compliment!

Nog een compliment: hij heeft ook wel wat stijlelementen weg van de 166 van na de facelift.
@gtwillem:
Ook, jammer dat je die bijna niet meer ziet terwijl ik de 156 nog bijna dagelijks tegen kom.
Beide tijdloze stijlvolle automobielen.
@noodles: ik weet niet waar jij woont, maar ik zie dagelijks 166’s rijden (misschien heeft dat te maken met de aanwezigheid van Wim Prins, enkele dorpen verderop).
@noodles: helemaal mee eens!
@noodles: eensch! En das inderdaad prima nieuws.

Kan niet wachten op meer info over de normale motoren en de ‘looks’ van de gewone uitvoeringen.
Ziet er nog steeds erg netjes uit, eerlijk gezegd. Alhoewel de voorbumper nog altijd behoorlijk agressief is.

Aan de andere kant, als ze een ‘ti’ pakket leveren op de gewone modellen, en dat een beetje lijkt op de QV kun je nog altijd kiezen.

Er rijden zat 318d’s met M-sportpakket rond. Ik zou het zelf niet zo snel bestellen, de meerprijs is fors en je auto ziet er sneller uit dan dat ie is. Een sport automotive sok in je onderbroek.
@gtwillem: precies, zo’n sportpakket ziet er bij een 3 helemaal niet mooi uit (niet dat het een mooie wagen is maar toch) en hetzelfde heb ik dus ook met de c-klasse, doe in plaats van al dat neppe amg spul toch een lekkere executive line erop. ster op de kap, lederen stoelen en dashboard. 10x beter
@henkhupelschoten: ik was laatst bij de dealer om een offerte op te laten maken voor een 320i, als opvolger van de 325i. Werd ik geholpen door een nieuwe verkoper. Vertelde mij ‘dat een M-Sport’ pakket de auto afmaakt en dat het er zonder een ielig uitziet. En voor de looks moest ik ook de 19″ wielen met runflats eronder zetten…

Toen vroeg ik aan hem: “Als dat zo is, waarom levert BMW dan niet standaard die wielen en bodykit?”

Zijn antwoord, en ik stond letterlijk met mijn mond vol tanden: “Sommige mensen willen wel een BMW, maar kunnen hem niet echt betalen, dus om die mensen tegemoet te komen bieden ze ook ‘kale’ versies aan.”

Op de vraag of een proefrit mogelijk was (ik ben een proefritterrorist) antwoordde hij kordaat: bij vergevorderde interesse zou dat eventueel mogelijk zijn, ze hadden alleen een 318d en 335i staan. De 318 was echter al onderweg en hij vond het niet gepast om zo’n dure 335 mee te geven… :-)
@gtwillem: pfft gillend de deur uit!
@gtwillem: Doet me zo denken aan mn vader. Had zo’n hekel aan veel BMW-verkopers. Dat door de air waarmee ze rondliepen. Alsof zij persoonlijk verantwoordelijk waren voor alle ontwikkelingen daar in München.
En dan te bedenken dat die verkopert die zo schampert over de financiën van anderen, waarschijnlijk zelf een iva-student is die net een oude E30 op de kop heeft kunnen tikken.
@gtwillem: hij gaf dat als mening of als feit? Bij het laatste is het echt een koekenbakker. geen BMW dus voor onze gtwillem ;)

Ik vind de huidige 3 serie sowieso een beetje mwa. En ben het zeker eens met jou en @henkhupelschoten. Die m en amg pakketten zou je pas moeten overwegen nadat je alle interieur opties hebt gedaan, en dan nog geld te besteden hebt. En eigenlijk ook alleen als je de bijbehorende power hebt.
@gtwillem: tja, die jongens zijn gewend om zaken te doen met de onderwereld. Die kopen ook zonder proefrit zo’n auto, omdat het een BMW is en je daarmee mooi weer wat ruggen kunt witwassen. Als er dan een ‘gewone’ sterveling binnenkomt die privé een BMW wil kopen, snappen ze daar niets van. Denk ik.
@roppp: dit slaat natuurlijk negens op.
@gtwillem: en dat terwijl je al een redelijk recente BMW rijdt en voor de opvolger komt???? Die verkoper zou ik nooit een deal gunnen!
@gtwillem: Als je de prijzen ziet van een M-pakket, en de werkelijke kostprijs van dat plastic even probeert te ramen, dan besef je dat dat verhaaltje absolute nonsens is :-)
Deze auto heeft de bof
Wil ‘m!

Van de diesels al wat geruchten gelezen: 2.2 4cil met 135, 180 en 210 pk en een V6 met 340 pk.
@trustmeiamanengineer: die geruchten waren mij ontgaan! Die 2.2 is op basis van het oude GM blok?

En gaat Alfa turboloze motoren leveren? Hun vorige 2.2 had al 160pk of zoiets. Of gaat Alfa de SkyActiv kant op?
@gtwillem:
Die 2.2 van GM was een benzinemotor, geen diesel.
Bij Alfa heette hij 2.2 jts, diesels zijn jtd.
@noodles: Ah, diesel…. Las er over heen ;-).
@gtwillem: Nee, volledig nieuw blok volgens mij. Alle motoren trouwens. Behalve de V6’en, die zijn gebaseerd op de Maserati blokken.

Ik neem aan alles met turbo, maar gewoon teruggetuned dan, zal ’t verbruik wel ten goede komen. Kan natuurlijk ook zijn dat de zwakste wel een 1.6 jtdm is ofzo.
@gtwillem: de 2.2 jts had 185 pk en de 1.9 jts 160😉
Internetje? For real..?
Ik dig nog steeds. Alfa velgen zijn altijd mooi. Of het nu gta zijn of niet.
nog steeds wel agressief maar wel netjes zo, graag de alfa grill in het chroom als het kan, mooie meerspaaks velgen eronder, leder interieur, 180 pk erin en avanti avanti!
Met een normale voorbumper: ja.
Lekker oar! Lekker agressief elegant bakkie! Was al een beetje bang dat de normalere versies misschien wat te veel af gingen haken van de brute QV maar wat mij betreft helemaal toppie!
Iedereen roept wel ‘geweldig’ en ‘prachtig’ maar ik denk dat uiteindelijk niemand dit ding koopt.
@rvds15: ik ben benieuwd! Het zou zo maar de nieuwe leasehype kunnen gaan worden. De nieuwe A4 is nogal behoudend, de C is een beetje ‘old fart’ en de 3-serie is ook niet echt seks op wielen. In Nederland heeft Alfa het voordeel dat bijtelling een minder belangrijke rol gaat spelen, dus ik zie wel degelijk kansen.
@gtwillem: zou maar zo kunnen! Alhoewel dit ook allemaal over de Jaguar XE werd gezegd, die ik nog steeds een keer in het echt moet gaan zien op de weg…. We zullen zien!
@rvds15: Ik ben er in NL al een paar tegengekomen. Ben nu in Zwitserland en hier zie je ze best veel. Ook allemaal in een lekkere felle kleur! Hopelijk in NL straks ook!
@gtwillem: Het probleem is dat zo’n beetje heel lease rijdend Nederland nu in Tesla’s rijd. Dus ik vraag het me af. Maar ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Ik zie liever dit op de weg dan al die grijze Duitsers.
@rvds15:

Hallo .. Dit is autoblog ..

We zijn hier helemaal stapelgekenthousiast op de Honda NSX en Toyota GT86 bijv. ..
Om vervolgens een Polo te mogen huren van de baas ..
@lincoln: haha baas!
Prachtige auto
Heel stijlvol! En ik wil er één.
Doet me zo denken aan mn vader. Had zo’n hekel aan veel BMW-verkopers. Dat door de air waarmee ze rondliepen. Alsof zij persoonlijk verantwoordelijk waren voor alle ontwikkelingen daar in München.
En dan te bedenken dat die verkopert die zo schampert over de financiën van anderen, waarschijnlijk zelf een iva-student is die net een oude E30 op de kop heeft kunnen tikken.
@alfablog: was reactie op post van gtwillem die verkeerd terecht kwam…
Man man wat een lelijke hok is dit zeg met A6 koplampen! De kwaliteit bak 3 serie is en blijft de maatstaf in deze klasse! Qua looks, uitstraling,
@kimholland:

Idd .. En rijbeleving en drivability .. Vorsprung am fahren mit emotionalpassie ..
@kimholland: qua allerlei dingen die lastig vast te stellen zijn.

Qua aandrijflijn zijn ze erg goed, en ook ondersteltechnisch. Maar het interieur is niet zo denderend. Het is netjes, maar niet op A4/C-klasse niveau. Ook de leerkwaliteit is matig, niet echt BMW waardig, kun je het beter achteraf doen of het dure Individual leer bestellen.
@gtwillem: hoe zo Is het Leer van matige kwaliteit? Is mijn tweede alfa met leer na 10 jaar en 2 ton ziet het er uit als nieuwe en krijg vaak complimenten over de kwaliteit en dikte van het leer dacht dat het Italiaanse leer hier om bekend stond? Me ouders rijden een 1 serie maar het leer daarvan lijkt zo dun dat het scheurt als ik een scheet laat, over de kia van schoonouders zeg ik maar niks…..
@cgreg: Ik heb diverse Alfa’s gehad met leer. Die hielden het beter uit dan mijn A3. Daar is de passagierstoel al 3x van gerepareerd…
@cgreg: jij refereert aan de 3-serie, en ik ook.

Waar je de Alfa vandaan haalt is mij een raadsel. Alfa had in ‘mijn tijd’ MOMO leder, wat best fraai was en bleef. Later ook Poltrona Frau leer, wat nog fraaier is.
@gtwillem: ah verkeerd gelezen Was nog vroeg;) aangezien het artikel over alfa gaat.
@kimholland: iemand met kimholland als naam die over een lelijk hok begint…
De schoonheid van de giullia begint zich langzaam te ontpoppen. Eerste indruk was nog niet denderend voor mij, maar elke keer dat er iets over geschreven wordt vind ik hem mooier worden. En straks met maatpak ipv wedstrijd outfit is die denk ik nog mooier. Ik hoop dat het dan hierop lijkt, ik ‘dig’ het
nieuwe diesels:

2.2 135/180/210pk
3.0v6 twinturbo 340pk, wordt reeds getest op nurburgring samen met de quadrifoglio.


Progretto 952 en in bijzonder de Q versie is ontwikkeld door Philippe Krief. Krief is head engineering van Ferrari, hij heeft een skunkworks team samengesteld van 50 Ferrari engineers die het project moesten klaren.
de alfa mocht max in topuitvoering 1500 kg wegen, ga uit van drooggewicht omdat Ferrari en ‘de racerij’ alijd van drooggewicht uitgaan, dat houdt in zonder vloeistoffen. dus reken hier 0ngeveer +80 kg extra om op de standaard in NL.
de Q heeft onafhankelijke aerodynamica dat gekoppeld is aan diff, koppeling en dempers zoals de F488. de actieve (front splitters en rear diffusers) aerodynamica is links en rechts gescheiden om ingaan en uitgaan van apex te beinvloeden, dit ook in samenwerking met de diff en dempers.
De koppel is net als bij de F488 zo gedirigeerd zodat een turbolag niet waarneembaar is.

anyway, check deze sites eens: Alvolante.it of autoedizion.nl


Er is ook een nieuwe ghibli topmodel op komst, de gts met 3.8 v8 en 560pk.

maar neem alles maar met een korreltje zou want er zal wel niks waar van zijn want het komt uit pastavretersland.
@nord: of car magazine heeft op de site ook de nodige info.
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/industry-news/alfa-romeo/seven-surprises-on-new-alfa-romeo-giulia-revealed-by-chief-engineer/
@nord:

Wat ?? Dat ding pas volgend jaar op de markt ..
Zijn de impuls leasers allang en breed weer gevlogen ..
@lincoln: daar hoopt heel leasminnend nederland op natuurlijk, he Ponnetje?!
oja en bezinemotoren zullen zijn±
2.0 met 180/260/330 pk
en natuurlijk de Quadrifoglio verde met een nieuw opgebouwde (dus geen Chrysler) 90 graden v6 biturbo zoals die ook in de nieuwe Ferrari Dino gebruikt zal worden.
Kan ermee door
Ik heb gelezen over 2.2 ltr motoren, geen idee waar die vandaan komen.
@HZW: zelf ontwikkeld geheel nieuwe jtd wat ik begrepen heb zou zelfs een 3 cilinder op dit blok gebaseerd worden..
Ik vind ‘m mooier dan de QV, de grote gapende roosters voorop zijn een stuk beschaafder geworden. En dan zo in het grijs met een multispaak velgje waar de band fatsoenlijk omheen past zou ik het woord ‘elegant’ nog wel in mijn mond durven leggen. Desalniettemin vind ik deze auto nog altijd niet moeders mooiste, die koplampen…
Blijf het altijd jammer vinden van die kenteken aan de zijkant, liever gewoon in het midden met een ‘knikje’ erin
Als, ALS?! hij er zo uit komt te zien, dan verwacht ik toch wel dat AR hiermee behoorlijk zal scoren. Voorwaarde zal daarbij wel moeten zijn, dat de diverse motorische versies concurrerend zijn t.o.v. de gevestigde orde. Ook de prijs zal dat moeten zijn.
De reden waarom ik dat denk is, dat ik wil geloven dat mensen die nu al jaren kiezen uit de bekende 3 best wel eens iets anders zouden willen. Merkentrouw is door de bijtellingshype sowieso verdwenen en dan ben je best eens gecharmeerd van iets volkomen “nieuws”.
Ik hoop iig dat AR hiermee behoorlijk zal scoren. Ik zou het een verrijking van het straatbeeld vinden.
@9000cse: Ik denk dat het vooral bij de benzinemotoren belangrijk is. Diesels kunnen ze erg goed daar bij Fiat! En dat is voor een hoop markten toch de bread and butter.
Nu eentje met 16inch velgen en een normale rijhoogte. Zoals we ze in Nederland gaan zie
De plaats van het kenteken blijft lelijk
@alaindjamal: dat krijg je met die grille hè
Ik hoop dat ik onder de VAg terreur uitkan en de volgende keer iets kan nemen wat ik echt gaaf vind, deze Alfa! Ook zo in muisgrijs gewoon heel erg fraai!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).