• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de BMW X5 met Hamann-saus

Auteur: MrBrown, gepost 17 mei 2014 om 08:56 – 17 Reacties

Afbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-sausAfbeelding Dit is de BMW X5 met Hamann-saus

BMW X5 M50d van Hamann
De nieuwe BMW X5 is door Hamann een beetje opgeklopt, deze zwarte machine is het resultaat.

In maart zagen we op de autosalon van Genève al Hamann’s visie op de X5. Nu is de badass SUV officieel, inclusief tuning voor de M50d.

Om wat meer indruk te maken op de buitenwereld heeft Hamann de X5 voorzien van dikkere looks. Zo is daar een voorbumper met LED-dagrijverlichting en een subtiel carbon lipje. Op de achterkant prijkt eveneens een aangepaste bumper, die vergezeld wordt door een gewijzigd uitlaatsysteem waarin keuze is tussen carbon of chromen eindpijpjes.

Tuning zou tuning niet zijn als er geen dakspoiler gemonteerd werd en de auto een stukje dichter bij de grond kwam te liggen. Om het feestje compleet te maken levert Hamann een reeks forse wielen en is er keuze uit verschillende sideskirts.

Wie daar niet zo van onder de indruk is, laat dat allemaal lekker achterwegen en kiest enkel voor de motorische tuning. Daar biedt Hamann voor ieder wat wils. Op dieselgebied begint het met de instap 25d die met een chip van 218 naar 251 pk en zijn 450 Nm verruilt voor 502 Nm. De 30d van Hamann geeft 295 pk en 605 Nm, waar dat eerst 258 pk en 560 Nm was. De 40d doet 355 pk en 695 Nm, wat eerst 313 pk en 640 Nm was. Echte olieverstokers kiezen voor de M50d die met Hamann van 381 naar 434 pk wordt getild en een koppelverhoging van 740 naar 830 Nm krijgt.

Voor de benzinerijders is er de 35i die van 306 pk en 400 Nm naar 348 pk en 449 Nm gaat en de 50i die met Hamann-software een mooie 490 pk en 707 Nm levert, waar dat standaard ‘slechts’ 450 pk en 650 Nm is. Wie meer paardjes wil moet naar buurman AC Schnitzer.

Ook interessant!

  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, f15, hamann, SUV, tuning, X5

Vorig bericht: « Video: zo sloop je een Jeep in Jeep-stijl
Volgend bericht: Koop de Audi RS6 Avant die ooit van Paul Walker was »

Lees Interacties

Reacties

  1. erreen zegt

    17 mei 2014 om 09:19

    Je kan een X5 dus toch lelijker maken

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      17 mei 2014 om 13:42

      @erreen: Ik vind het originele heel wat erger hoor. Moest ik een X5 kopen, dan zou het deze worden.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        18 mei 2014 om 11:40

        @sulobb: Origineel is ook mooi vind ik, maar deze is gewoon lekker vet. Zie geregeld de 2e generatie X5 en die blijft ook dik ook in standaard uitvoering. Velgen maken een hoop verschil.

        Login om te reageren
  2. 2cool4school zegt

    17 mei 2014 om 09:31

    Kijk dat is een lekkere diesel! 434 pk.. Woot

    Login om te reageren
    • leandrorb zegt

      17 mei 2014 om 22:29

      Wauw, goed gedaan. Facking dik!

      Login om te reageren
  3. agera zegt

    17 mei 2014 om 10:15

    Je kan een X5 dus ook mooier maken

    Login om te reageren
  4. slippie101 zegt

    17 mei 2014 om 10:16

    Ik vind hem wel goed gelukt alleen zou ik voor de velgen even shoppen bij vossen of adv.1

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      17 mei 2014 om 13:43

      @slippie101: Zeker. Moesten hier Vossen onder liggen zou het plaatje wel af zijn.

      Login om te reageren
  5. schellekens006 zegt

    17 mei 2014 om 11:42

    Totale verkoop nederland 2014. 0 of 1?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      17 mei 2014 om 13:59

      @schellekens006: vast wel een voetballert die hem koopt, dus 1.

      Login om te reageren
  6. drivingpleasure zegt

    17 mei 2014 om 12:39

    Super goed gelukt! Echt heel dik..

    Login om te reageren
  7. jordy14 zegt

    17 mei 2014 om 13:19

    Opzich wel nice maar ik vond de vorige generatie X5 veel bruter. De vorige zag er echt als een bakbeest uit terwijl ik dat bij deze generatie helemaal niet heb.

    Login om te reageren
  8. sulobb zegt

    17 mei 2014 om 13:46

    Dit vind ik toch een pak mooier dan de originele van BMW.
    De originele is helemaal niet mooi, maar deze is op de goede weg…
    Koop je een (nieuwe) X5? Dan moet het zeker deze worden…(liever dit dan de originele)!

    Login om te reageren
  9. amgg zegt

    17 mei 2014 om 15:22

    Kamper velgen!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 mei 2014 om 16:31

      @amgg:
      Mooi in lijn met de auto dus..

      Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    17 mei 2014 om 15:38

    Daar ga je wel voor aan de kant wanneer deze bruut in je deze spiegeltje ziet opdoemen, mooi stoer!

    Login om te reageren
  11. grandmasterb zegt

    18 mei 2014 om 01:11

    Wat een lelijk model van opzij. Een Range Rover of een Jeep Grand Cherokee zijn veel mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North