
De duurste (en snelste?) tweedehands elektrotechniek die je vinden kan.
De EV-tiendaagse op Autoblog.nl zagen jullie misschien niet aankomen. Eerlijk is eerlijk: ik moest ook even aan het concept wennen. Maar zoals Wouter al uitvoerig uit de doeken deed: het is de toekomst. Of in ieder geval ‘een toekomst voor velen’ en dus moeten we het niet negeren. Dus in plaats van “V8” pakten we het vinkje “Elektrisch” en brengen we je de duurste elektromobiel die je op dit moment van Autotrack.nl kunt trekken.
Het gaat niet geheel verrassend om een Tesla. En ook niet geheel verrassend is dat het om een P100D gaat. De eindbaas uit de reeks, met een 100 kWh batterij en duizelingwekkende prestaties. De sprint naar 100 is af te leggen in 2,7 seconden en de topsnelheid bedraagt 250 kilometer per uur. Al moet je niet verwachten de beloofde range van 613 kilometers NEDC dan te halen natuurlijk. Sowieso zal de actieradius voor slechts zeer weinig rijders meer dan 500 kilometer bedragen.
De Model S P100D is standaard uitgerust met de Ludicrous Speed-upgrade en heeft bovendien al een extra premium interieur. Maar los daarvan heeft de vorige eigenaar nog flink wat vinkjes gezet op de optielijst, zoals AutoPilot 2.0, een koolstofvezel achterspoiler en nog vele andere goodies. De standaardprijs van een Model S P100D bedraagt tegenwoordig €149.200 en voor deze auto wordt €149.995 (of voor de zakelijk koper: €123.996 exclusief BTW) gevraagd. Hij kostte de eerste eigenaar echter €188.650 (de duurste van Nederland?) een klein jaartje geleden. De bijtelling van 4% voor de zakelijke rijder geldt dus nog tot juni 2022.
Ik had een Model X verwacht.
@escort77: Ik een Fisker Karma, geen idee eigenlijk wat die dingen kosten maar om de een of andere reden dacht ik juist dat het geen Tesla zou zijn. Misschien vanwege het unieke aan de auto ofzo. Teleurstelling!
@gulli: werd van de week nog ingehaald door een blauwe Karma. Wat een schitterende auto is dat. Maar ik denk dat de Karma als plug-in hybride in het systeem staat.
@Gulli: Karma is niet zo prijzig meer. 50/60K. Echt vraag ik me af, is er nog volle ondersteuning als je een Fisker koopt? Garantie, accu?
Ik bied 5 euro en een kratje bier. Bijna niemand kan zo,n auto betalen.
@toyotavenray: Ik denk dat jij hier grondig onderschat hoeveel geld er in Nederland is en hoeveel mensen die kunnen betalen. Hint: het loopt diep in de 6 cijfers.
@toyotavenray: er rijden er genoeg van rond, toegegeven het is een berg geld, maar vrijwel iedereen rijdt deze auto’s zakelijk…..
@toyotavenray: nu is het zo dat jouw bod ook niet echt redelijk is. Doe er op z’n minst een paar euro bij.
@toyotavenray: kijk is wat een gemiddeld camper kost en hoeveel oudjes z’n ding hebben.
De vraag is, waarom wordt deze verkocht?
@lekkerlinksrijden: vorige eigenaar verwachte enig interieur kwaliteit voor 188k. Bij nader inzien kon hij niet leven met de tesla.
@lekkerlinksrijden: of de eigenaar heeft een Mormel X gekocht, of hij heeft z’n verstand terug gekregen en iets op benzine gekocht..
In België kost dit ding rond de €100K
@jannemaneke:
Laat maar eens zien dan.
Dus compleet met alle dure optiepakketten.
@hubert:
Aanvulling :
In Belgie begint deze bij 150k….
Of je moet een voorraadauto nemen. Kost maar 145k
De duurste maar tevens ook de lelijkste. Grijs met zwarte wielen, hoe smakeloos wil je het hebben?
HOK
Autoblog willen jullie dit soort berichten niet meer plaatsen.
@drommedaris: Wil jij niet meer reageren a.u.b.
Vervelend hè, die nietszeggende reacties…….
@drommedaris: het is de EV tiendaagse. Maak je borst maar nat.
@ikleesookoverautos: dan had er op zn minst een linkje naar de betreffende bij gemogen. Dat had de sponsor vast ook leuk gevonden
@flashevan: daar heb je een punt. Een “koop dan” link had best gemogen.
Voor rond de anderhalve ton zag ik laatst een Jaguar XJR LWB met werkelijk alle opties….
Paar jaartjes ouder, iets minder snel naar de 100 km/h maar ik zou ‘t toch wel weten…. En ‘t was een BTW auto ook, dus…
Binnen een jaar weer gedumpt, zegt genoeg.