Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van Marktplaats

Auteur: , 42 Reacties

There is no substitute...

Wellicht ben je momenteel op zoek naar een leuke auto voor erbij, of gewoon naar een leuke auto. Het budget reikt niet tot in de hemel, maar je stelt desalniettemin wel harde eisen. Het ding moet een beetje bruikbaar zijn en niet de hoofdprijs kosten in onderhoud en verbruik. Achterwielaandrijving zou leuk zijn. Het is een voordeel als ‘ie een beetje oud is, want dat is (nog) hip. Bovendien tik je dan ook nog eens minder MRB af. Het allerbelangrijkste is echter: er moet een dikke Duitse baaadge opzitten. Jahaa, geen zorgen, we kennen je!

Normaal gesproken zou dit een gevalletje zijn voor @willeme. Maar omdat de keuze in dit geval zo voor de hand ligt, vul ik ‘m dit keer maar voor je in. Je hebt deze Porsche 924 Turbo nodig. Kijk de kabouter spillebeen nou staan in al zijn two-tone glorie. Prachtig toch.

Lange tijd werd het ontwerp van Harm Lagaay weggehoond door, euhm, zo’n beetje iedereen. Watergekoeld, motor voorin de neus, weinig power. Nee daar liep eigenlijk niemand warm voor. Pas toen de turbo-variant en later de letterlijk dikkere 944 kwam daar een beetje verandering in. De K-26 turbo van KKK bracht de 924 een witte puntmuts gezonde vermogensboost van 125 naar 170 pk. Ruim voldoende om epische drifts mee te leggen in de kleine Porsche. Mits het een beetje vochtig is op de weg.

Dit exemplaar met zijn tweekleurige lak komt uit 1979 en staat te koop in Fryslân. Het ding heeft naar verluidt 160.325 kilometer gereden. We zeggen naar verluidt, want de kilometertellers van de 924 hebben maar vijf cijfers en gaan daarnaast ontiegelijk vaak stuk. Maar goed, de verkoper zal de stand ongetwijfeld aannemelijk kunnen maken. De vraagprijs bedraagt 10.950 Euro. Niet heel weinig, maar non-turbo’s in goede staat gaan ook al snel richting de zes à zeven ruggen inmiddels dus wat dat betreft…KOOP DAN!



42 reacties

Ik heb me laten vertellen, dat het ‘Fryslân’ is. EDIT –> fixed, +1 Doutzen

OT : ’t is misschien een redelijk zeldzame auto, een originele ‘Ollander bovendien en het bedrag an sich is ook nog te overzien, maar . . . blijf het een afgekeurde Audi coupé vinden.
@amghans: de grote steden vind je bijna geen jongeren die nog Fries praten.. dus frieslân is vast wel door iemand eerder gebruikt;) maar een echte Fries zegt natuurlijk Fryslân
@peug206: mits je het over Leeuwarden hebt klopt het… in de andere Friese steden wordt het nog volop gesproken. (ot)
@keeskoniveer: door de ouderen. Maar als ik door drachten loop hoor ik onder de jeugd meer nederlands dan fries.
@peug206: daarom
Is Drachten ook nog een dorp en geen stad, ik snap je punt wel als het om Drachten gaat
@peug206: blijf het een keelaandoening vinden
@amghans: volgens mij is het de bedoeling geweest dat het de Scirocco zou worden.
@amghans: want Audi maakt heel veel achterwielaandrijvers…
@futse:
Lees je eerst maar even in over de historie van deze auto. Praten we daarna verder.
@amghans: amen
Je kan deze ” afserveren ” maar eigenlijk vind ik hem best wel gaaf. Misschien heeft het te maken met mijn leeftijd ( 50 en een beetje ).
@50mchljn: 27 hier en ik vind hem ook gaaf, heb ik dan een “ontwikkelde” smaak, of jij een jongen smaak? Al mag er wel een keer een doekje doorheen.
Dit is geen echte porsche..3x niks
@maarten020: wat is dan wel een echte porsche? Moet daarvoor de motor op de slechtst denkbare plaats zitten ofzo?

De 924 heeft een extreem goed onderstel waardoor die erg goed stuurt en is ook nog eens een praktische sportwagen voor dagelijks gebruik. Goh, laat dat nou net zijn waar porsche fans altijd over opscheppen!
@lekbak: net als de 914 is dit gewoon een VoPo
@maarten020: Maar geef eens wat gegronde redenen dan?
@lekbak: praktische sportwagen voor dagelijks gebruik? Bah..praktisch en dagelijks gebruik…twee termen die sowieso niet bij een echte sportwagen moeten vallen
@maarten020: tja, toch zijn dat voor veel kopers precies de argumenten om te kiezen voor Porsche.
Ol ut goeie komt ut fryslan !
@peugti: deze mag lekker in fryslan blijven..
Wat een geld zeg. Die duo tone vind ik niks en het interieur ziet er enigszins afgeleefd uit.
Een kwart eeuw over de houdbaarheidsdatum. De reële waarde is € 1950,- waarvan de helft vanwege de badge.
Een 924 en de andere transaxels vind best mooi mits in goede staat en zonder two-tone onzin. Maar het spul is me te oud. Veel aneloog, amper safety, inefficiënt met brandstof, Porsche specialisten vragen hoge onderhoudsprijzen, uitgewoond, slobberig. Net zo als een oude BMW 3 serie die te weinig aandacht heeft gehad. Flonzig.
Kan m wel waarderen. En die kleurstelling… t heeft iets, periods. Of ik er dat geld voor zou neer tellen? Euh
Minimaal een tonnetje extra aan dat versleten interieur te zien.
voor een auto uit 1979 betaal je gewoon het volle pond aan MRB…!
@ehnl: niet als je er niet mee rijdt in de winter. €121 per jaar voor 9 maanden plezier.
Rijden leuk zo’n 924. Toen mijn Boxster bij vd Gugten stond kreeg ik een 924s als leenauto mee. Was aangenaam verrast hoe het rijdt. Deze heeft nog aardig wat tlc nodig…
De eerste en laatste elegante Porsche ..
@lincoln: 928?
@lincoln: eerste cayenne?
@lincoln: en de 914?
Wat een uitgeleefd hok….wat een lelijke auto. Dat iemand hier waarde aan hecht….t ziet er niet uit.
Het lieve kleine zusje van de 928.
@lincoln weet het weer mooi te verwoorden, idd een elegante Porsche, iets wat niet bij Porsche past eigenlijk.
Haar opgepompte zus met sillicone borsten en billen, de 944 vind ik weer wel iets hebben, vooral de eerste series met die gele tellertjes en de zwart-witte chequered flag bekleding.
De 924 vind ik echt een geweldige auto. Niet al te zwaar, leuke motor erin en een goede gewichtsverdeling. Bovendien vee slanker / minder ‘kijk mij nou eens een Porsche rijden’ dan de 944. Zet maar op de oprit!
NEEN DANK JE!
Heb voor een kwart van die prijs een roestvrije, niet afgeleefde E28 in de garage staan.
Het is net die Honda Prelude van Bassie en Adriaan.
Wat een smerig, afgeleefd hok …
Kheb zelf een 924. Top auto rijd heerlijk. Comfortabel. 911 stoelen erin.polo klinken…. Helemaal af
Meestal is de binnenkant mooier/ in beter staat dan de buitenkant. Gek genoeg is dat bij deze precies omgekeerd.
Wel jammer, een 924 was jaren lang 2e hands niet echt een begeerlijke auto. Gelukkig is daar verandering in gekomen. Ik geloof zelfs dat ik daar ooit de term “Boxster effect” voor heb horen vallen. de “echte”Porsche liefhebbers vonden lange tijd alles anders dan een 911 geen Porsche, of heel soms misschien voor sommigen ook de 928. Maar verder was het geen echte Porsche hoorde je dan.
Leuk ding maar toch zou ik hem niet willen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).