• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 9 maart 2017 om 21:55 – 42 Reacties

Afbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Porsche 924 Turbo van Marktplaats

924
There is no substitute…

Wellicht ben je momenteel op zoek naar een leuke auto voor erbij, of gewoon naar een leuke auto. Het budget reikt niet tot in de hemel, maar je stelt desalniettemin wel harde eisen. Het ding moet een beetje bruikbaar zijn en niet de hoofdprijs kosten in onderhoud en verbruik. Achterwielaandrijving zou leuk zijn. Het is een voordeel als ‘ie een beetje oud is, want dat is (nog) hip. Bovendien tik je dan ook nog eens minder MRB af. Het allerbelangrijkste is echter: er moet een dikke Duitse baaadge opzitten. Jahaa, geen zorgen, we kennen je!

Normaal gesproken zou dit een gevalletje zijn voor @willeme. Maar omdat de keuze in dit geval zo voor de hand ligt, vul ik ‘m dit keer maar voor je in. Je hebt deze Porsche 924 Turbo nodig. Kijk de kabouter spillebeen nou staan in al zijn two-tone glorie. Prachtig toch.

Lange tijd werd het ontwerp van Harm Lagaay weggehoond door, euhm, zo’n beetje iedereen. Watergekoeld, motor voorin de neus, weinig power. Nee daar liep eigenlijk niemand warm voor. Pas toen de turbo-variant en later de letterlijk dikkere 944 kwam daar een beetje verandering in. De K-26 turbo van KKK bracht de 924 een witte puntmuts gezonde vermogensboost van 125 naar 170 pk. Ruim voldoende om epische drifts mee te leggen in de kleine Porsche. Mits het een beetje vochtig is op de weg.

Dit exemplaar met zijn tweekleurige lak komt uit 1979 en staat te koop in Fryslân. Het ding heeft naar verluidt 160.325 kilometer gereden. We zeggen naar verluidt, want de kilometertellers van de 924 hebben maar vijf cijfers en gaan daarnaast ontiegelijk vaak stuk. Maar goed, de verkoper zal de stand ongetwijfeld aannemelijk kunnen maken. De vraagprijs bedraagt 10.950 Euro. Niet heel weinig, maar non-turbo’s in goede staat gaan ook al snel richting de zes à zeven ruggen inmiddels dus wat dat betreft…KOOP DAN!

Ook interessant!

  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Ziehier, de lekkerste Porsche 911 Cabrio van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

924, grijs, Klassiekers, marktplaats, occasion, Porsche, rood, two-tone

Vorig bericht: « Helaas: Red Bull heeft niet de snelheid van Ferrari
Volgend bericht: 6 M Sport Limited Edition: opties aanvinken overbodig »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    9 maart 2017 om 22:00

    Ik heb me laten vertellen, dat het ‘Fryslân’ is. EDIT –> fixed, +1 Doutzen

    OT : ’t is misschien een redelijk zeldzame auto, een originele ‘Ollander bovendien en het bedrag an sich is ook nog te overzien, maar . . . blijf het een afgekeurde Audi coupé vinden.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 maart 2017 om 22:04

      @amghans: de grote steden vind je bijna geen jongeren die nog Fries praten.. dus frieslân is vast wel door iemand eerder gebruikt;) maar een echte Fries zegt natuurlijk Fryslân

      Login om te reageren
      • keeskoniveer zegt

        9 maart 2017 om 23:39

        @peug206: mits je het over Leeuwarden hebt klopt het… in de andere Friese steden wordt het nog volop gesproken. (ot)

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 maart 2017 om 06:49

          @keeskoniveer: door de ouderen. Maar als ik door drachten loop hoor ik onder de jeugd meer nederlands dan fries.

          Login om te reageren
          • keeskoniveer zegt

            10 maart 2017 om 06:54

            @peug206: daarom
            Is Drachten ook nog een dorp en geen stad, ik snap je punt wel als het om Drachten gaat

            Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        10 maart 2017 om 03:48

        @peug206: blijf het een keelaandoening vinden

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 maart 2017 om 22:12

      @amghans: volgens mij is het de bedoeling geweest dat het de Scirocco zou worden.

      Login om te reageren
    • futse zegt

      9 maart 2017 om 22:34

      @amghans: want Audi maakt heel veel achterwielaandrijvers…

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        9 maart 2017 om 23:00

        @futse:
        Lees je eerst maar even in over de historie van deze auto. Praten we daarna verder.

        Login om te reageren
        • MaartenD zegt

          9 maart 2017 om 23:53

          @amghans: amen

          Login om te reageren
  2. 50mchljn zegt

    9 maart 2017 om 22:05

    Je kan deze ” afserveren ” maar eigenlijk vind ik hem best wel gaaf. Misschien heeft het te maken met mijn leeftijd ( 50 en een beetje ).

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      10 maart 2017 om 07:41

      @50mchljn: 27 hier en ik vind hem ook gaaf, heb ik dan een “ontwikkelde” smaak, of jij een jongen smaak? Al mag er wel een keer een doekje doorheen.

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    9 maart 2017 om 22:05

    Dit is geen echte porsche..3x niks

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 maart 2017 om 22:22

      @maarten020: wat is dan wel een echte porsche? Moet daarvoor de motor op de slechtst denkbare plaats zitten ofzo?

      De 924 heeft een extreem goed onderstel waardoor die erg goed stuurt en is ook nog eens een praktische sportwagen voor dagelijks gebruik. Goh, laat dat nou net zijn waar porsche fans altijd over opscheppen!

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        9 maart 2017 om 23:29

        @lekbak: net als de 914 is dit gewoon een VoPo

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          10 maart 2017 om 00:14

          @maarten020: Maar geef eens wat gegronde redenen dan?

          Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        9 maart 2017 om 23:31

        @lekbak: praktische sportwagen voor dagelijks gebruik? Bah..praktisch en dagelijks gebruik…twee termen die sowieso niet bij een echte sportwagen moeten vallen

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          10 maart 2017 om 06:48

          @maarten020: tja, toch zijn dat voor veel kopers precies de argumenten om te kiezen voor Porsche.

          Login om te reageren
  4. peugti zegt

    9 maart 2017 om 22:11

    Ol ut goeie komt ut fryslan !

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      9 maart 2017 om 23:54

      @peugti: deze mag lekker in fryslan blijven..

      Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    9 maart 2017 om 22:11

    Wat een geld zeg. Die duo tone vind ik niks en het interieur ziet er enigszins afgeleefd uit.

    Login om te reageren
  6. solksagen zegt

    9 maart 2017 om 22:22

    Een kwart eeuw over de houdbaarheidsdatum. De reële waarde is € 1950,- waarvan de helft vanwege de badge.

    Login om te reageren
  7. tarquesh zegt

    9 maart 2017 om 22:37

    Een 924 en de andere transaxels vind best mooi mits in goede staat en zonder two-tone onzin. Maar het spul is me te oud. Veel aneloog, amper safety, inefficiënt met brandstof, Porsche specialisten vragen hoge onderhoudsprijzen, uitgewoond, slobberig. Net zo als een oude BMW 3 serie die te weinig aandacht heeft gehad. Flonzig.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    9 maart 2017 om 23:23

    Kan m wel waarderen. En die kleurstelling… t heeft iets, periods. Of ik er dat geld voor zou neer tellen? Euh

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    9 maart 2017 om 23:30

    Minimaal een tonnetje extra aan dat versleten interieur te zien.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    9 maart 2017 om 23:44

    De duurste 924 is goedkoper dan de goedkoopste 914. Kun je nagaan. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1108014223-porsche-914-1973.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96699

    Login om te reageren
  11. ehnl zegt

    10 maart 2017 om 00:38

    voor een auto uit 1979 betaal je gewoon het volle pond aan MRB…!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 maart 2017 om 09:24

      @ehnl: niet als je er niet mee rijdt in de winter. €121 per jaar voor 9 maanden plezier.

      Login om te reageren
  12. gloudertje zegt

    10 maart 2017 om 00:54

    Rijden leuk zo’n 924. Toen mijn Boxster bij vd Gugten stond kreeg ik een 924s als leenauto mee. Was aangenaam verrast hoe het rijdt. Deze heeft nog aardig wat tlc nodig…

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    10 maart 2017 om 06:15

    De eerste en laatste elegante Porsche ..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 maart 2017 om 09:25

      @lincoln: 928?

      Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      10 maart 2017 om 17:18

      @lincoln: eerste cayenne?

      Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      11 maart 2017 om 08:15

      @lincoln: en de 914?

      Login om te reageren
  14. probono zegt

    10 maart 2017 om 07:31

    Wat een uitgeleefd hok….wat een lelijke auto. Dat iemand hier waarde aan hecht….t ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    10 maart 2017 om 07:52

    Het lieve kleine zusje van de 928.
    @lincoln weet het weer mooi te verwoorden, idd een elegante Porsche, iets wat niet bij Porsche past eigenlijk.
    Haar opgepompte zus met sillicone borsten en billen, de 944 vind ik weer wel iets hebben, vooral de eerste series met die gele tellertjes en de zwart-witte chequered flag bekleding.

    Login om te reageren
  16. aerotic zegt

    10 maart 2017 om 08:40

    De 924 vind ik echt een geweldige auto. Niet al te zwaar, leuke motor erin en een goede gewichtsverdeling. Bovendien vee slanker / minder ‘kijk mij nou eens een Porsche rijden’ dan de 944. Zet maar op de oprit!

    Login om te reageren
  17. bmwtouring2 zegt

    10 maart 2017 om 10:00

    NEEN DANK JE!
    Heb voor een kwart van die prijs een roestvrije, niet afgeleefde E28 in de garage staan.

    Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    10 maart 2017 om 12:00

    Het is net die Honda Prelude van Bassie en Adriaan.

    Login om te reageren
  19. autodrome zegt

    10 maart 2017 om 12:22

    Wat een smerig, afgeleefd hok …

    Login om te reageren
  20. braapp zegt

    10 maart 2017 om 12:38

    Kheb zelf een 924. Top auto rijd heerlijk. Comfortabel. 911 stoelen erin.polo klinken…. Helemaal af

    Login om te reageren
  21. Calimero zegt

    10 maart 2017 om 14:00

    Meestal is de binnenkant mooier/ in beter staat dan de buitenkant. Gek genoeg is dat bij deze precies omgekeerd.
    Wel jammer, een 924 was jaren lang 2e hands niet echt een begeerlijke auto. Gelukkig is daar verandering in gekomen. Ik geloof zelfs dat ik daar ooit de term “Boxster effect” voor heb horen vallen. de “echte”Porsche liefhebbers vonden lange tijd alles anders dan een 911 geen Porsche, of heel soms misschien voor sommigen ook de 928. Maar verder was het geen echte Porsche hoorde je dan.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    10 maart 2017 om 14:04

    Leuk ding maar toch zou ik hem niet willen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North