• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste replica die we ooit zagen

Auteur: Author, gepost 3 september 2016 om 11:06 – 35 Reacties

Afbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagenAfbeelding Dit is de duurste replica die we ooit zagen

Dit is de duurste replica die we ooit zagen
Maar het is dan ook wel een auto om je vingers bij op te kluiven.

De Ferrari P4 staat in het algemeen bekend als één van de mooiste racewagens ooit. Kan ook niet anders met zo’n clean koetswerk dat je aan het handje mee terugneemt in de tijd. James Glickenhaus was zo verknocht aan zijn klassieke Ferrari dat hij zelfs een Enzo liet ombouwen om ‘m op de klassieker te laten lijken. Beetje jammer voor Ferrari dat deze P4/5 eigenlijk een betere auto was dan de Enzo zelf, maar goed.

Op de foto’s prijkt een P4 die is opgebouwd door Norwood. Vrijwel elk onderdeel van deze kekke racer klopt in esthetische zin, maar onder de kap ligt een verrassing op je te wachten. Daar huist namelijk de V12 uit de Ferrari 575, inclusief diens transaxle. Het blok kreeg een Motec ECU en pompt vrolijk 615 pk’s richting de achterwielen.

Verder is de koets met de hand vervaardigd uit aluminium en zitten er zelfs magnesium velgen onder. De tellerpartij komt overeen met die van het origineel en alles bij elkaar weegt deze geweldige auto een kilo of 1.000. Perfect dingetje dus om mee rond te raggen op een trackday, want daar is een echte veel te kostbaar voor.

Oh nee wacht, dat geldt net zo goed voor deze replica. Het ding mag mee naar huis voor 850.000 dollar… Nevermind. Rest je alleen nog te kiezen of het deze Ferrari mag worden of toch die sappige blauwe Lola.

Ook interessant!

  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen
  • Ferrari eist vernietiging Nederlandse replica, maar vangt bot
  • Gespot - Ferrari SF90-eigenaar kiest de juiste kleur rood
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Klassiekers, occasion, replica, rood

Vorig bericht: « De sterkste raceauto ooit was op Zandvoort
Volgend bericht: Techniek: zo krijgen coureurs blaren op de banden »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    3 september 2016 om 11:13

    Zou em weer terug bouwen naar Pontiac Fiero ..

    Gewoon “origineel” (standaard dus) houden die dingen ..

    Login om te reageren
    • josvanrey zegt

      3 september 2016 om 14:05

      @lincoln: zijn er eigenlijk Kit car pakketten om een Pontiac Fiero te bouwen?

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        3 september 2016 om 16:53

        @josvanrey: zou leuk zijn als je zo’n pakket hebt voor op een F430

        Login om te reageren
        • josvanrey zegt

          3 september 2016 om 17:38

          @bierbuik: ik zie daar commerciële mogelijkheden!!

          Login om te reageren
  2. dutchcorvette zegt

    3 september 2016 om 11:14

    Koop wel een F12 en wat leuke vakanties

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    3 september 2016 om 11:16

    Goed te zien dat vakkundig gemaakte replica’s eindelijk de erkenning krijgen die ze verdienen. Vaak zijn ze zelfs beter gebouwd dan het origineel.

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      3 september 2016 om 11:49

      @janjansen: inderdaad, zoek het bedrijf ‘Pur Sang’ maar eens op, die maken ook zulke machtig mooie spullen. Alles historisch verantwoord en vaak gemaakt op dezelfde ouderwetse bouwwijze! Bugatti’s, Alfa’s you name it

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        3 september 2016 om 12:51

        @wimbraber:
        Leuk dat je die noemt. Bouwen inderdaad prachtige replica’s. Replica’s in de meest pure vorm. Het zijn exacte kopieën. En alles, echt alles, in house gemaakt. Tot de banden en bouten aan toe. Kosten je iets van 250, 300 duizend dollar ofzo. Da’s 10% van een “origineel” exemplaar. Jay Leno heeft oa. een Bugatti Type 35 Replica.

        Hier een kijkje in de werkplaats:
        https://www.youtube.com/watch?v=-infFJgYPqE

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          3 september 2016 om 13:12

          @Rob: dat is ook de reden dat ik zo’n afkeur van die hele dure auto’s heb. De auto zelf is dat waard waarvoor ze het kunnen maken. In dit geval dus 3 ton. De rest van die vele miljoenen is dus een stukje sentimenteel gedoe, ok dat hoort erbij. Maar veruit het grootste gedeelte is bluf. En daar heb ik maar een hekel aan.

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            3 september 2016 om 13:56

            @lekbak:
            Het zijn stukjes geschiedenis. En net als met kunst heeft men de behoefte omdat te bezitten en te bewaren. Ik ben er alleen maar blij mee dat er “gekken” zijn die voor vele miljoen stukjes geschiedenis opkopen en ze perfect conserveren. Niks anders dan respect daarvoor. Ook al is het bluf. “The real deal” blijft soms toch iets magisch hebben. En dat heeft zijn prijs….

            En de automarkt is sowieso op hol geslagen. Degene die 15 jaar geleden zei dat ie 100 duizend euro betaalt heeft voor een nette series 1 E-type, werd waarschijnlijk opgesloten in een gesloten inrichting. Dat is nu de gemiddelde verkoopprijs ongeveer…..

            Login om te reageren
          • mcshine zegt

            4 september 2016 om 02:17

            @lekbak: geld is sowieso bluf.. Dus betaal je bluf met bluf.

            Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      3 september 2016 om 18:24

      @janjansen: een vakkundig gemaakte replica heeft ook de correcte techniek aan boord…

      Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    3 september 2016 om 11:16

    Doe mij maar gewoon een Enzo..

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 september 2016 om 11:18

      @pinut187: kan je mij eens uitleggen wat er zo mooi is aan een Enzo? Ik heb die door een Japanner ontworpen auto nooit echt begrepen.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        3 september 2016 om 11:49

        @janjansen: Same here.. Mooie techniek hoor, maar het design laat mij koud. Een van de minst mooie Ferrari’s ooit in mijn ogen.

        Login om te reageren
        • pinut187 zegt

          3 september 2016 om 12:39

          @kapitein: iets met smaak te maken, zo snap ik niet dat er zoveel mensen zijn die de Daytona zo mooi vinden, alhoewel daar ook wel mooie uitvoeringen van zijn.

          Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        3 september 2016 om 12:44

        @janjansen: ik vond de Enzo in den beginne ook niet zo mooi, vooral in het rood. Door de jaren heen mooie zwarte en gele exemplaren voorbij zien komen. Vooral het wat “hoekige” lijnenspel vind ik mooi en het vooraanzicht ziet er goed uit. Iets met smaken verschillen.

        Login om te reageren
  5. Rob zegt

    3 september 2016 om 11:32

    “Replica”, velen vinden het een beetje vies klinken. Maar als je dit soort dingen ziet is dat natuurlijk volledig onterecht. Zelfde voor die Lola. Of de Ford GT replica’s. Of die van de Jaguar XJ13. AC Cobra’s. Etc. etc.

    Maar ook replica’s gebouwd door hobbyisten kunnen ronduit indrukwekkend zijn. Misschien nog wel indrukwekkender, omdat die lui vaak een beperkt budget hebben. Zo stuitte ik laatst op deze 1929 Packard replica:
    http://www.1929packard.com

    19 jaar is de beste man er mee bezig geweest. Niks anders dan hulde ende applaus voor deze mensen!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 september 2016 om 12:01

      @rob:

      Google “ridler award” ..
      Voor meuk van hobbyisten far beyond Pagani geneuzel ..

      De hoogste kwaliteit op ambachtelijk automotief gebied ..

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        3 september 2016 om 12:24

        @lincoln:
        Cool, thanks! De winnaar van dit jaar ook; wat een ontzettend smaakvolle machine, prachtig! Dit jaar ga ik ook eens de Las Vegas SEMA show van a tot z volgen. Wordt hier onterecht afgedaan als een ordinair tjoeningbeurs. Wel, dit soort spul staat er…. Ongekend niveau:
        http://www.hotrod.com/articles/black-ops-1967-fairlane-famed-blue-oval-speed-parts/

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          3 september 2016 om 18:47

          @rob:

          Effe een vraag die jij alleen kan beantwoorden ..
          Ja/nee volstaat ..
          Is “De kroon plateel” (Google) als pinstriping niet allejesus elegant op een TT .. Ben in de wetenschap dat ik verbannen ga worden door mijn VAG-broeders ..

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            4 september 2016 om 14:54

            @lincoln:
            Ja. Mits je der een mooi lichte grondlak op hebt zitten.
            Denk dat je daarmee ook de allereerste persoon bent die een TT eleganter wil maken, ipv stoerder….. Dat is inderdaad precies het tegenovergestelde van de VAG-bois…..

            Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 september 2016 om 12:40

        @lincoln: dat zijn wagens van een heel ander niveau idd die de ridler award winnen.
        Ik heb een keer een docu gezien over chip foose en collega’s hebben toen 2jaar aan een auto gewerkt waarvan 3maanden aan 1 spatbord

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 september 2016 om 11:55

    Ik zou hem niet willen. En wel om de simpele reden dat ik er nooit in zou passen. Ik ben bijna 2 meter, en deze auto is toch echt gemaakt voor racecoureurs (toch al vaak niet de langste mensen). Tel daarbij op dat men vroeger gemiddeld genomen sowieso al een stuk kleiner was (zeker de generatie die ten tijde van de P4 volwassen was) en je komt al snel tot de conclusie dat je als bijna 2 meter lange gast nooit fatsoenlijk in die wagen zal kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      3 september 2016 om 13:23

      @Edge: bedankt voor deze info. Ik kan nu met een gerust hart slapen.

      Login om te reageren
  7. roppp zegt

    3 september 2016 om 12:09

    Prachtige wagen. Ben wel benieuwd hoe dat rijdt met ruim 600pk op diagonaalbandjes en oude (?) remmelarij.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      3 september 2016 om 12:25

      @roppp: Gewoon flinke schijfremmen, kijk maar op de foto met de achterkant open.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        3 september 2016 om 14:17

        @metalmike: op je foon is dat wat lastiger te zien. Maar je hebt gelijk…. inderdaad gewoon (zeker voor die tijd) schijfremmen.

        Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    3 september 2016 om 12:36

    Leuk speelgoed maar voor dat geld zal er maar weinig mee gespeeld worden

    Login om te reageren
  9. kwatkam zegt

    3 september 2016 om 12:44

    Wat een perfectie. Ik ga zoeken naar Youtube video’s, ik wil het glorieuze geluid van deze auto horen.

    Login om te reageren
    • kwatkam zegt

      3 september 2016 om 12:49

      @kwatkam: Sodeju: https://www.youtube.com/watch?v=_oiicinc5Og

      Login om te reageren
  10. mercedesclk350 zegt

    3 september 2016 om 13:26

    Geweldige wagen, dat wel. Maar zou je dit geld stukslaan op een “neppe” Fezza? Denk het niet.

    Login om te reageren
    • kwatkam zegt

      3 september 2016 om 15:13

      @mercedesclk350: Nee, ik heb Noble replica’s gezien met een V6 of V8 voor rond de 40 mille en een met een Ferrari V12 voor 75 mille. Maar die hebben wel een kunststof body, deze Norwood is een perfecte namaak.

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    3 september 2016 om 13:51

    Schitterend! Het liefst op kenteken en er dan lekker km’s mee maken!

    Login om te reageren
  12. davelepeef zegt

    3 september 2016 om 18:23

    Leg er dan ook een klassiek blok in.. Hier hören carburateurs in, geen computers…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North