• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de gloednieuwe Opel Insignia!

Auteur: willeme, gepost 17 juli 2023 om 14:07 – 20 Reacties

gloednieuwe Opel Insignia

Niet dat jij de gloednieuwe Opel Insignia gaat kopen. Maar je zou het wel moeten doen.

In korte tijd is het D-segment uitgedund. Er zijn nog maar een paar non-premium merken over die ze nog verkopen. En met paar bedoelen we letterlijk, een paar: de Mazda 6 en de Peugeot 508.

Toevallig zijn dat net de D-segmenters met een beetje sjeu. Alle andere D-segment sedans (en liftbacks) zijn premium (of niet meer leverbaar hier). Alhoewel, je kan bij de Arteon er nog een boom over opzetten.

gloednieuwe Opel Insignia

GM tijdperk

De Opel Insignia is er sinds 2022 niet meer. Wellicht dat er een dealer staat met een paar nieuwe modellen uit voorraad, maar dat is het dan wel. Met de Insnigia is er een belangrijke auto verloren gegaan: het was namelijk een van de laatste overblijfselen van het General Motors-tijdperk.

En ondanks dat wij de Insignia als ‘middenklasser’ zagen, was het best een goede auto die in de VS en China een luxe-badge kreeg in de vorm van de Buick Regal.

gloednieuwe Opel Insignia
gloednieuwe Opel Insignia

De Opel was nog veel te vers om af te danken, dus vandaar dat Buick de auto een langer leven gunt middels een vrij ingrijpende facelift. Het is er eentje van het kaliber Meg Ryan en Renée Zellweger. Knappe koppies die weinig opsmuk nodig hadden, doch ernstig werden strakgetrokken.

Motorische aanpassingen gloednieuwe Opel Insignia

De koplampen (van de auto) lijken identiek te zien, maar al het andere is zwaar aangepakt. De voorkant bestaat nu in zijn geheel uit grille, zo lijkt het. Aan de zijkant zijn de verplichte luchtinlaten met chromen versiersels.

Nog erger is dat het lijkt alsof ze ALLEEN de bumper hebben aangepast. De rest lijkt redelijk identiek te zijn met het uitgaande model, dat al eens een subtiele update kreeg in 2020.

gloednieuwe Opel Insignia

Qua motoren is het vrij overzichtelijk. Je kan kiezen uit een 1.5 viercilinder turbo of een 2.0 viercilinder turbo. De reden waarom de auto niet meer popualir was in Nederland was het ontbreken van een PHEV-aandrijflijn. Die komt er nog steeds niet.

Via: Carscoops

Ook interessant!

  • Koop de duurste Opel OPC op Marktplaats
  • familiegezicht Opel
    Opel krijgt (weer) een nieuw familiegezicht
  • Opel gaat de coolste brommobiel ooit maken
  • Jawohl, Opel heeft een nieuw logo!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

buick, facelift, insignia, Opel, regal

Vorig bericht: « Tesla buurtbus keihard gelekt op video
Volgend bericht: Nederlandse prijs vernieuwde Renault Clio bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    17 juli 2023 om 14:25

    Doet me denken aan de Scion iA, een rebadge-Mazda 2 waar ze ook een muil van hier tot Beijing op hebben gestopt.

    En dat is geen compliment, zeker als je je bedenkt dat de Insignia, helemaal als Sports Tourer, echt een mooie auto is.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      17 juli 2023 om 14:28

      Gezien de grote muil en het ontbreken van een PHEV-aandrijflijn stappen ze wellicht over op plankton als alternatieve brandstof? ;-)

      Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    17 juli 2023 om 14:54

    Lijkt wel een lexus met die smoel zo

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    17 juli 2023 om 15:04

    Oh wauw. De Insignia heb ik altijd fraai gevonden, maar hier slaat GM de plank toch wel flink mis.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2023 om 15:40

    En ik hopen op een nieuwe elekrische Insignia welke de basis voor de volgende Giulia zou kunnen zijn…

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 juli 2023 om 17:43

      Die is er nog niet bij Stellantis.. maar ze hadden wel een insignia kunnen maken op basis van de 508 en de 508pse hybride

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 juli 2023 om 21:45

        Dat had een briljant idee kunnen zijn…

        Login om te reageren
  5. harrie zegt

    17 juli 2023 om 15:52

    Net nu iedereen die grote muilen trend helemaal zat, komt Opel nog even met dit aanzetten.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      17 juli 2023 om 19:23

      Buick

      Login om te reageren
  6. dromedaris zegt

    17 juli 2023 om 15:56

    Ik denk dat de BMW grille nu wel meevalt 😂

    Login om te reageren
  7. ArnoldH zegt

    17 juli 2023 om 16:11

    Wat een gedrocht die voorzijde….

    Login om te reageren
  8. kerre zegt

    17 juli 2023 om 16:21

    Een merk als Mazda non-premium noemen…. 🥲 Al eens ingezeten? Voelt in de basis uitvoering luxer aan als een VW of Audi.

    Login om te reageren
    • henkiebb zegt

      17 juli 2023 om 17:23

      Wat is er premium aan Volkswagen?

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 juli 2023 om 07:39

        Inderdaad, zeker de iD3/4 lijken van binnen wel een goelag.

        Login om te reageren
  9. Batterijlikker zegt

    17 juli 2023 om 17:36

    Der neue Opel Schnurrbart

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    17 juli 2023 om 18:06

    Opel legt de laatste tijd erg veel nadruk op de neus, in welke vorm dan ook. Zouden ze wel wat minder mogen doen

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    17 juli 2023 om 18:08

    Hadden ze nu maar de designtaal van de mokka of Astra er hadden op gezet dan had het wel iets kunnen zijn…

    Maar dít… jakkes.

    Login om te reageren
  12. Wicos zegt

    17 juli 2023 om 19:18

    Wat een gedrocht. Een muilgril met overbeet. Hebben de ontwerpers wel het zij-aanzicht bekeken toen ze klaar dachten te zijn? Is zo mogelijk nog afstotelijker dan recht van voren.

    Login om te reageren
  13. canon4ever zegt

    17 juli 2023 om 22:03

    Ik mis de Vectra’s van de jaren 90 :-(

    Login om te reageren
  14. aadzor zegt

    18 juli 2023 om 16:54

    Gewoon weer een facelift. Wellicht voor andere markten dan NL en EU.
    De binnenkant is echt hetzelfde. Ik hoop dat ze eindelijk de knuppeltjes voor de richtingaanwijzers wat meer premium hebben gemaakt.

    Ik mis mijn Insiginia, gewoon omdat hij niet echt perfect was maar wel echt veel hoofden liet draaien met 20” en het OPC pakket.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North