Stijl zit in de genen.
Een beetje liefde kan een auto ver brengen, dat bewijst deze Maserati maar al te goed. Zelfs na duizenden kilometers asfalt te hebben verteerd, ziet het exemplaar dat we hier voor ons hebben er nog haarfijn uit. Wanneer de auto lange tijd in bezit is geweest van een ware liefhebber, hoef je je veelal geen zorgen te maken over de staat van de auto.
Dit kunnen we alleen al aflezen aan het feit dat de documentatie van de Maserati Biturbo 2.5 H5 Coupé gedurende zijn leven volledig is bijgehouden. Alle boekjes zijn aanwezig en de onderhoudsgeschiedenis is up to date, waardoor de Biturbo zelfs in het bezit is van een officieel Maserati Classiche certificaat. Dit betekent dat de productiedatum, evenals alle technische specficaties overeenkomen.
Deze Maserati Biturbo, met 105.240 kilometer op de teller, is misschien niet zo begeerlijk als het bijna hagelnieuwe exemplaar dat we hier ooit bespraken, maar het is desalniettemin een zalige verschijning. De bolide heeft een schitterend crème wit tintje dat zich op fraaie wijze laat mengen met het fantastische interieur. Hier herkennen we o.a. retro houtinleg in dezelfde kleur als het leer, die op hun beurt weer in contrast staan met de beige bekleding.
De 2,5-liter zescilinder waarover de Biturbo beschikt produceert een magere 189 pk, waar we overigens nog genoeg vraagtekens bij kunnen zetten, gezien zijn leeftijd van 33 jaar. Het relatief weinige aantal paarden onder de motorkap mag de pret echter niet drukken. Het is immers een wagen waarmee je rustig over eindeloze Italiaanse binnenwegen wilt tuffen. En laten we wel zijn, dankzij het prijskaartje van 9.950 euro kun je die droom prima verwezenlijken.
Wil je de duurste Maserati van Autotrack bekijken? Klik dan HIER.
Jochempie zegt
Goh, da’s een fraaie E30!
Pallas zegt
@Jochempie: Mwah, de achterlichten enigzins. Al zijn vierkante achterlampen vrij typerens voor de periode
lincoln zegt
grappige meuk ..
Ik ben er ooit al eens ingetrapt ..
Dus ik sla over deze keer ..
Jochempie zegt
@lincoln: Ik heb een paar keer wat 19-jarigen met een Biturbo zien hangen op een McDonalds parkeerplaats.. Die dingen kosten natuurlijk niets, in matige staat. Het lachen zal ze gauw vergaan zijn..
lincoln zegt
@jochempie:
Zonduhhh ..
De Alfascisten en petrolheads zouden het liefst zo een willen ding “redden” ..
Maar 19 jarige krantenwijklopers hadden wel het lef en budget voor dit legendarisch stuk brol ..
kimhung zegt
@lincoln: ben best benieuwd naar het verhaal. Wil je er over praten?
lincoln zegt
@kimhung:
Obscure schroot kopen is mijn hobby ..
Bad engineered crap is fun ..
Dit was dan ook echt een pareltje van onlogica ..
alcantara zegt
Nog steeds een belachelijke prijs.
Voor minder haal je ook een 6-cilinder E30/36/46 325i die 20 jaar jonger is, 10x beter rijdt en gewoon heel blijft.
mashell zegt
@alcantara: maar die zijn niet exclusief en al helemaal geen Maserati.
alcantara zegt
@mashell: En wat is daar dan minder aan? De patsfactor?
jaapiyo zegt
Fool’s gold, maar ik word hier desalniettemin wel hebberig van.
lincoln zegt
@jaapiyo:
“Hadderig” is een beter woord ..
Ken werkelijk niemand die spijt heeft van de verkoop van een biturbo ..
moveyourmind zegt
Ik zou het wel aandurven. De aanbieder, Autotijd in Apeldoorn, staat heel goed aangeschreven…
Zomaar wat reviews op Internet:
*****
Hep hier me okasjion gekogt. Erg vriendeluke mense. Groet Rinus
*****
Hart werkende gaste en al tijt meer als 200 bomvolle automobielen op voorraad. Mvg Rinus.
*****
Ben alleenstaande huismoeder en stat en lant af gerijst tot ik op Autotradert een auto zag van Autotijd. Verkeerd in goeie staat stond erbij. Ik erheen en kon meteen het koopbewijs tekenen zonder eerst te hoeve proefrijde, de koffie was errug goed en me kindere krege zellufs sjokomel. Gr. Rinus.
racerx zegt
@moveyourmind: Hahahaha!!
rollingstoned zegt
@moveyourmind: die Rinus heeft het er maar druk mee. ?
mcaa zegt
@moveyourmind: hahaha thanks voor het lachen?
shibby zegt
Toen ik op de advertentie klikte begon mijn portemonnee zachtjes te huilen. Tevens verschenen er ineens gevulde koffers bij de voordeur…
efignition zegt
Leuk! Ik voorzie deze auto’s van nieuwe motor elektronica en bedrading. Dan loopt dat in ieder geval zuiver en gaat niet meer stuk. Er staat weer een Spider Bertone in de agenda. Maar 189 pk. Maar zelfs de 2.0 voelt veel sterker.
lincoln zegt
@efignition:
Mooi verhaal ..
Maar blok en turbo zijn gewoonal naar de klote met deze km stand ..
Kunnen boekjes en bedrading nix aan veranderen ..
e28forever zegt
@efignition:
Maak je nu stiekem reclame?
daihatsucuore zegt
@e28forever: Laat het stiekem maar weg.
rufctr01 zegt
Nooit een auto in Apeldoorn kopen. Het zit er vol met louche handelaren! Je hebt JetCars en Apeldoorn in de autohandel.
Houthakker zegt
Zo, die zou je in een vlaag van verstandsverbijstering zo meenemen, prachtig!
bastiaangt zegt
Eigenlijk mis ik nog het Godfather-muziekje en iets vergeelde foto’s.
lekbak zegt
Neh, er missen twee deuren om echt begerenswaardig te zijn voor mij.
min2max zegt
Ik kan mij nog goed herinneren dat de eerste in Nederland werden gepresenteerd bij Hessing in de Bilt voor een prijs van net onder de tachtigduizend gulden. Een kleine versie van de prachtige Quattroporte V8. In die dagen absolute droomauto en best wel tijdloos design.
lincoln zegt
@min2max:
Zien er nog steeds chique uit ..
Vooral als je het vergelijkt met die herrie smeck meuk die de laatste 10 jaar bij Maserati vandaan komt ..
alloallo zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
troljedemoeder zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lincoln zegt
@troljedemoeder:
Cijfernazi ..
troljedemoeder zegt
@lincoln: Meer een taalnazi eigenlijk. :)
alfablog zegt
Model heeft Maserati er weer bovenop gekregen. Voor een liefhebber is het een koopje.
Robert zegt
@alfablog: als je de aankoop dan ‘hobby’ noemt, kun je de kosten van onderhoud er naderhand misschien nog op vergoelijken?
alfablog zegt
@rrrobert: de interieurs vind ik zo mooi en die bescheiden styling ook, mooiste als Ghibli2. Zelf een 4200 omdat ik niet sleutel en hij het moet doen als ik wil rijden.
lincoln zegt
@alfablog:
Alles is cute aan dit ding ..
Maar dat blok ga je niet mooi laten lopen ..
Lukte toen al niet .. en 100.000 km daarna ook niet ..
Loopt nooit mooi stationair ..
Of te koud of te vochtig altijd wel iets ..
Vaporlock is standaard ..
Leuk ding om een hagelnieuw 4pittertje in te leggen dan iig ..
knalfa zegt
@lincoln:
Maar wanneer hij het deed. Hoe reed dat dan?
Goed of niet? Blijft een Italiaan he!
lincoln zegt
@alfablog:
Maserati “liefhebbers” hebben nogal de neiging om af te rekenen met een hart of ziel ..
Bij autotijd hebben ze liever die 6 rooitjes cash ..
alfablog zegt
@lincoln: auto wordt zeldzaam, heb dat eens uitgezocht. Als hij goed is. Is het een koopje.
lincoln zegt
@alfablog:
Klopt ..
Maar net als elke oudere BMW M3 MB iAMGay hebben ze ooit bij jetcars op het terrein gestaan met geen of 15w40 Aldi olie ..
Boekjes zijn leuk voor analfabeten (die geen auto kunnen lezen) ..
automokum zegt
dit is geen echte, er mist een zeer typerend detail: plasje olie onder het het motorblok!
Jochempie zegt
@automokum: Het is wel een echte, maar halverwege een beurt. Er ligt geen olie onder, dus er zit geen olie in.
frank2b zegt
Alleen met veel mazzelgaatie…
MaartenD zegt
Gelukkig staat er bij de beschrijving: uniek en slechts EENMALIG te koop?!
karaya zegt
Geen auto om rustig mee te tuffen. Voor die tijd een hele snelle auto. Begrijp het schampere commentaar dan ook niet.
Ooit voor een Ghibli gekeken. Paste er gelukkig niet in, zelfs niet met de stoel tegen de achterbank.
Wat mij opviel was hoe licht de deuren waren, dat leek wel boordkarton.
(droomt van een 4.9 Khamsin)
desjonnies zegt
ZF handbakken van die dingen zijn bijna allemaal naar Engeland verdwenen, ze zijn namelijk uitstekend geschikt om in een rally Escort Mk1 of 2 gebruikt te worden.
De Bi-turbo zelf valt in mijn categorie droomauto’s : vooral van blijven dromen, geldt eveneens voor zijn potente zus de Shamal.
Dizono zegt
Goeie kleur, origineel kenteken, geen rechter buitenspiegel. Het is dat ik al een Italiaans projectje heb, maar wat een gaaf ding zeg.
e28forever zegt
@dizono:
Lekker belangrijk, een kenteken.
Dizono zegt
@e28forever: ik zou hem er niet om laten staan, maar als ik mag kiezen altijd een origineel Nederlands exemplaar boven een inport met zo’n lelijke nieuwe combinatie.
willeme zegt
@dizono: Klopt, helemaal! Ook voor de waarde is een origineel Nederlandse auto met documentatie niet verkeerd.
knalfa zegt
@willeme: Ik zou niet weten waarom je een dergelijke Maserati in NL zou kopen. Originele NL kenteken is leuk maar doet toch niet denderend veel voor de waarde, documentatie daarentegen wel.
Als je een goede zoekt dan reis je naar Italië af, heb je voor veel minder een veel mooiere/ luxere en mogelijk ook beter exemplaar. Het blijft uiteraard Italiaanse bouwkwaliteit, al zou ik dat zelf wel aandurven.