Dit is de goedkoopste Maserati van Autotrack

Auteur: , 50 Reacties

Stijl zit in de genen.

Een beetje liefde kan een auto ver brengen, dat bewijst deze Maserati maar al te goed. Zelfs na duizenden kilometers asfalt te hebben verteerd, ziet het exemplaar dat we hier voor ons hebben er nog haarfijn uit. Wanneer de auto lange tijd in bezit is geweest van een ware liefhebber, hoef je je veelal geen zorgen te maken over de staat van de auto.

Dit kunnen we alleen al aflezen aan het feit dat de documentatie van de Maserati Biturbo 2.5 H5 Coupé gedurende zijn leven volledig is bijgehouden. Alle boekjes zijn aanwezig en de onderhoudsgeschiedenis is up to date, waardoor de Biturbo zelfs in het bezit is van een officieel Maserati Classiche certificaat. Dit betekent dat de productiedatum, evenals alle technische specficaties overeenkomen.

Deze Maserati Biturbo, met 105.240 kilometer op de teller, is misschien niet zo begeerlijk als het bijna hagelnieuwe exemplaar dat we hier ooit bespraken, maar het is desalniettemin een zalige verschijning. De bolide heeft een schitterend crème wit tintje dat zich op fraaie wijze laat mengen met het fantastische interieur. Hier herkennen we o.a. retro houtinleg in dezelfde kleur als het leer, die op hun beurt weer in contrast staan met de beige bekleding.

De 2,5-liter zescilinder waarover de Biturbo beschikt produceert een magere 189 pk, waar we overigens nog genoeg vraagtekens bij kunnen zetten, gezien zijn leeftijd van 33 jaar. Het relatief weinige aantal paarden onder de motorkap mag de pret echter niet drukken. Het is immers een wagen waarmee je rustig over eindeloze Italiaanse binnenwegen wilt tuffen. En laten we wel zijn, dankzij het prijskaartje van 9.950 euro kun je die droom prima verwezenlijken.

Wil je de duurste Maserati van Autotrack bekijken? Klik dan HIER.



50 reacties

Goh, da’s een fraaie E30!
@Jochempie: Mwah, de achterlichten enigzins. Al zijn vierkante achterlampen vrij typerens voor de periode
grappige meuk ..
Ik ben er ooit al eens ingetrapt ..

Dus ik sla over deze keer ..
@lincoln: Ik heb een paar keer wat 19-jarigen met een Biturbo zien hangen op een McDonalds parkeerplaats.. Die dingen kosten natuurlijk niets, in matige staat. Het lachen zal ze gauw vergaan zijn..
@jochempie:

Zonduhhh ..
De Alfascisten en petrolheads zouden het liefst zo een willen ding “redden” ..

Maar 19 jarige krantenwijklopers hadden wel het lef en budget voor dit legendarisch stuk brol ..
@lincoln: ben best benieuwd naar het verhaal. Wil je er over praten?
@kimhung:

Obscure schroot kopen is mijn hobby ..
Bad engineered crap is fun ..

Dit was dan ook echt een pareltje van onlogica ..
Nog steeds een belachelijke prijs.
Voor minder haal je ook een 6-cilinder E30/36/46 325i die 20 jaar jonger is, 10x beter rijdt en gewoon heel blijft.
@alcantara: maar die zijn niet exclusief en al helemaal geen Maserati.
@mashell: En wat is daar dan minder aan? De patsfactor?
Fool’s gold, maar ik word hier desalniettemin wel hebberig van.
@jaapiyo:

“Hadderig” is een beter woord ..

Ken werkelijk niemand die spijt heeft van de verkoop van een biturbo ..
Ik zou het wel aandurven. De aanbieder, Autotijd in Apeldoorn, staat heel goed aangeschreven…

Zomaar wat reviews op Internet:

*****
Hep hier me okasjion gekogt. Erg vriendeluke mense. Groet Rinus

*****
Hart werkende gaste en al tijt meer als 200 bomvolle automobielen op voorraad. Mvg Rinus.

*****
Ben alleenstaande huismoeder en stat en lant af gerijst tot ik op Autotradert een auto zag van Autotijd. Verkeerd in goeie staat stond erbij. Ik erheen en kon meteen het koopbewijs tekenen zonder eerst te hoeve proefrijde, de koffie was errug goed en me kindere krege zellufs sjokomel. Gr. Rinus.
@moveyourmind: Hahahaha!!
@moveyourmind: die Rinus heeft het er maar druk mee. 😂
@moveyourmind: hahaha thanks voor het lachen😂
Toen ik op de advertentie klikte begon mijn portemonnee zachtjes te huilen. Tevens verschenen er ineens gevulde koffers bij de voordeur…
Leuk! Ik voorzie deze auto’s van nieuwe motor elektronica en bedrading. Dan loopt dat in ieder geval zuiver en gaat niet meer stuk. Er staat weer een Spider Bertone in de agenda. Maar 189 pk. Maar zelfs de 2.0 voelt veel sterker.
@efignition:

Mooi verhaal ..
Maar blok en turbo zijn gewoonal naar de klote met deze km stand ..

Kunnen boekjes en bedrading nix aan veranderen ..
@efignition:
Maak je nu stiekem reclame?
@e28forever: Laat het stiekem maar weg.
Nooit een auto in Apeldoorn kopen. Het zit er vol met louche handelaren! Je hebt JetCars en Apeldoorn in de autohandel.
Zo, die zou je in een vlaag van verstandsverbijstering zo meenemen, prachtig!
Eigenlijk mis ik nog het Godfather-muziekje en iets vergeelde foto’s.
Neh, er missen twee deuren om echt begerenswaardig te zijn voor mij.
Ik kan mij nog goed herinneren dat de eerste in Nederland werden gepresenteerd bij Hessing in de Bilt voor een prijs van net onder de tachtigduizend gulden. Een kleine versie van de prachtige Quattroporte V8. In die dagen absolute droomauto en best wel tijdloos design.
@min2max:

Zien er nog steeds chique uit ..
Vooral als je het vergelijkt met die herrie smeck meuk die de laatste 10 jaar bij Maserati vandaan komt ..
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@troljedemoeder:

Cijfernazi ..
@lincoln: Meer een taalnazi eigenlijk. :)
Model heeft Maserati er weer bovenop gekregen. Voor een liefhebber is het een koopje.
@alfablog: als je de aankoop dan ‘hobby’ noemt, kun je de kosten van onderhoud er naderhand misschien nog op vergoelijken?
@rrrobert: de interieurs vind ik zo mooi en die bescheiden styling ook, mooiste als Ghibli2. Zelf een 4200 omdat ik niet sleutel en hij het moet doen als ik wil rijden.
@alfablog:

Alles is cute aan dit ding ..
Maar dat blok ga je niet mooi laten lopen ..
Lukte toen al niet .. en 100.000 km daarna ook niet ..
Loopt nooit mooi stationair ..
Of te koud of te vochtig altijd wel iets ..
Vaporlock is standaard ..

Leuk ding om een hagelnieuw 4pittertje in te leggen dan iig ..
@lincoln:

Maar wanneer hij het deed. Hoe reed dat dan?
Goed of niet? Blijft een Italiaan he!
@alfablog:

Maserati “liefhebbers” hebben nogal de neiging om af te rekenen met een hart of ziel ..

Bij autotijd hebben ze liever die 6 rooitjes cash ..
@lincoln: auto wordt zeldzaam, heb dat eens uitgezocht. Als hij goed is. Is het een koopje.
@alfablog:

Klopt ..
Maar net als elke oudere BMW M3 MB iAMGay hebben ze ooit bij jetcars op het terrein gestaan met geen of 15w40 Aldi olie ..

Boekjes zijn leuk voor analfabeten (die geen auto kunnen lezen) ..
dit is geen echte, er mist een zeer typerend detail: plasje olie onder het het motorblok!
@automokum: Het is wel een echte, maar halverwege een beurt. Er ligt geen olie onder, dus er zit geen olie in.
Alleen met veel mazzelgaatie…
Gelukkig staat er bij de beschrijving: uniek en slechts EENMALIG te koop?!
Geen auto om rustig mee te tuffen. Voor die tijd een hele snelle auto. Begrijp het schampere commentaar dan ook niet.

Ooit voor een Ghibli gekeken. Paste er gelukkig niet in, zelfs niet met de stoel tegen de achterbank.

Wat mij opviel was hoe licht de deuren waren, dat leek wel boordkarton.

(droomt van een 4.9 Khamsin)
ZF handbakken van die dingen zijn bijna allemaal naar Engeland verdwenen, ze zijn namelijk uitstekend geschikt om in een rally Escort Mk1 of 2 gebruikt te worden.
De Bi-turbo zelf valt in mijn categorie droomauto’s : vooral van blijven dromen, geldt eveneens voor zijn potente zus de Shamal.
Goeie kleur, origineel kenteken, geen rechter buitenspiegel. Het is dat ik al een Italiaans projectje heb, maar wat een gaaf ding zeg.
@dizono:
Lekker belangrijk, een kenteken.
@e28forever: ik zou hem er niet om laten staan, maar als ik mag kiezen altijd een origineel Nederlands exemplaar boven een inport met zo’n lelijke nieuwe combinatie.
@dizono: Klopt, helemaal! Ook voor de waarde is een origineel Nederlandse auto met documentatie niet verkeerd.
@willeme: Ik zou niet weten waarom je een dergelijke Maserati in NL zou kopen. Originele NL kenteken is leuk maar doet toch niet denderend veel voor de waarde, documentatie daarentegen wel.

Als je een goede zoekt dan reis je naar Italië af, heb je voor veel minder een veel mooiere/ luxere en mogelijk ook beter exemplaar. Het blijft uiteraard Italiaanse bouwkwaliteit, al zou ik dat zelf wel aandurven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).