• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)

Auteur: willeme, gepost 5 februari 2019 om 09:40 – 52 Reacties

Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)Afbeelding Dít is de heetste Range Rover Velar (met V8!)

Land Rover Range Rover SVAutobiography Dynamic Edition '19
Het is meteen de vedette in zijn klasse.

De hele crossover en SUV-gekte komt Land Rover mooi uit. Toevallig maakte het bedrijf geen andere auto’s. De echte terreinauto’s laten ze even links liggen. Sterker nog, op dit moment produceert Land Rover geen ‘échte’ terreinauto’s meer. Daarmee bedoelen we een auto met een ladderchassis. Dit in tegenstelling tot Jeep (Wrangler) en Mercedes-Benz (G-Klasse). Nee, Land Rover concentreert zich met name op de verfijndere SUV en zelfs af en toe een hele snelle.

Land Rover Range Rover Velar SVAutobiography '19

Vandaag combineert Land Rover deze twee werelden met een wel heel speciale Velar, namelijk de (adem in) Land Rover Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition (adem uit). De Land Rover Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition heeft een gigantisch grote USP en dat is de 5 liter heerlijkheid onder de motorkap. Terwijl BMW werkt aan een X3 M met zescilinder, propt Land Rover doodleuk een 5.0 V8 met mechanische compressor in deze hete Velar.

De motor is goed voor 550 pk. De auto is wordt gebouwd door Special Vehicle Operations. Dankzij de uiteraard standaard aanwezige vierwielaandrijving knalt de Land Rover Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition in slechts 4,5 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is niet begrensd, welnee. Deze supersnelle Velar blaft door tot 274 km/u. In een Land Rover!

Land Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition '19

De Range Rover Velar is qua uiterlijk te herkennen aan zijn sportieve voorkomen, zoals de vier uitlaten en de 21″ velgen. Eerlijk is eerlijk: Land Rover heeft keurig werkt verricht. De Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition ziet er dik uit, maar niet protserig. Wel is de auto redelijk dorstig: de 82 liter grote brandstoftank is binnen 483 kilometer al weer leeg. Er is keuze uit zes kleuren: rood, zwart, grijs, wit, zilver en blauw. Goedkoop is de niet, de dealer wil er graag 171.750 euro voor hebben.

UPDATE: er is inmiddels ook bewegend beeld van de auto!

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • Range Rover Velar 22MY kan nu nog beter concurreren
    Range Rover Velar 22MY kan nu nog beter concurreren

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Land Rover, range-rover, svautobiography, velar

Vorig bericht: « Dit is het nieuwste project van Gazoo Racing
Volgend bericht: Zou bij Belgische plofkraak een Audi RS6 gebruikt zijn? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    5 februari 2019 om 09:43

    Velar SVR? Ik ben fan!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      5 februari 2019 om 09:44

      @jochempie: Oké niet helemaal SVR, maar het komt in de buurt!

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        5 februari 2019 om 11:30

        @Jochempie: die SVR komt nog

        Login om te reageren
  2. intimrasiert zegt

    5 februari 2019 om 09:45

    Is dat de prijs in NL? Lijkt me enorm meevallen, gezien het prijsniveau van de andere versies. ‘Koopje’

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      5 februari 2019 om 11:01

      @intimrasiert: denk wel dat dat klopt. Wij hebben de grote Range met het zelfde blok en daar was de van af prijs rond de 2ton van.

      Login om te reageren
  3. b2014209 zegt

    5 februari 2019 om 09:46

    Het lijken wel de Mercedes-Benz AMG GT 63 S 4-Door Coupe 4MATIC+ Premium Plus uitlaten

    Login om te reageren
  4. roberto zegt

    5 februari 2019 om 09:52

    Tja, het zijn wel enorme emmers die uitlaten, tikkeltje kleiner had wel gemogen van mij. Voor de rest gaaf maar in de lijn der verwachting..

    Eigenlijk sowieso weet ik niet echt wat ik de Velar moet vinden. Toen het concept er was, toen schreeuwde de hele wereld dat het ‘DE’ Range Rover was, en als ik hem zo in het echt ziet weet ik niet wat ik er van moet denken. De voorkant vind ik enorm stoer, maar de achterkant vind ik te hoog opgetrokken, en hij is 9 van de 10 keer met de verkeerde velgen uitgevoerd..

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      5 februari 2019 om 10:25

      @roberto: met goede velgen ben ik fan!

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 februari 2019 om 12:39

      @roberto: inderdaad, fraaie velgen kiezen

      Login om te reageren
  5. ottosk zegt

    5 februari 2019 om 09:53

    Lijkt me een onverkoopbare motor in veel landen met die cilinderinhoud en uitstoot, bovendien een GLC 63S is veel sneller voor minder geld. Maar je koopt dit natuurlijk alleen als je echt fan van het Velar design bent ergens buiten de EU.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 februari 2019 om 10:01

      @ottosk:

      Dit soort auto’s koop je niet om de laatste tienden van seconden of om de laatste paar duizend euro’s. Deze Velar is veel gaver, klinkt (hoogstwaarschijnlijk) veel beter en is gewoon veel cooler dan Mercedes. De Mercedes zal ongetwijfeld beter zijn, absoluut. Maar ook een tikkeltje te ordinair en voorspelbaar.

      Login om te reageren
      • ottosk zegt

        5 februari 2019 om 10:10

        @willeme: Inderdaad de Mercedes zal beter zijn, maar 3.7 van 0-100 of 4.5 is bijna een hele seconde sneller, zelfs sneller dan een C63S of een Cayenne Turbo. Smaken verschillen natuurlijk maar ik zie zo’n Velar echt als een designwagen voor de meer extravagante of modieuze types.

        Login om te reageren
        • gebruikersnaam3 zegt

          5 februari 2019 om 11:29

          @ottosk: Je bedoelt voetbalmoeders met geld?

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 februari 2019 om 11:46

          @ottosk: Het is gewoon smaakgebonden. De Merc-liefhebber koopt de GLC63 en de RR-liefhebber koopt de Velar. Ze weten allebei dat de Merc de betere auto is, maar dat doet er niet toe. Ik zou de Velar ook verkiezen boven de Merc. Dat ie sneller op de 100 zit, maakt me niet uit. In de Velar kun je tenminste bijna een volle tel langer genieten van die heerlijke V8 met supercharger ;)

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            5 februari 2019 om 12:42

            @berlinetta: ‘k zou altijd wat anders verkiezen boven een merc, dus ook de Velar.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              5 februari 2019 om 13:15

              @hotze: Ik vind de GLC ook niet zo heel bijzonder. In mijn ogen is het bijna letterlijk een opgehoogde C-klasse, zowel van binnen als van buiten. Niet dat er iets mis is met de C-klasse, maar er had van mij wat meer onderscheid in mogen zitten.

              Login om te reageren
              • arkenbout zegt

                5 februari 2019 om 18:12

                @berlinetta: allemaal waar, kwestie van smaak, Mercedes de betere auto, etc. Maar, heb 3 range rovers gehad, waarvan een met dit blok, man man man wat een drama. Echt werkelijk alles gaat stuk wat stuk kan gaan, en de after Sales is het grootste drama! In Griekenland zelfs maar 2 service punten…

    • mgmgb zegt

      5 februari 2019 om 11:12

      @ottosk:
      Ware het niet dat de Merc (maar bijv. ook de Porsche) in deze klasse vreselijk fout en vulgair zijn. Uitsluitend geschikt voor omhooggevallen aannemers en/of voetballers. Dan zijn die seconde naar de 100 en dat extra geld meer dan acceptabel voor een auto waar je wél in gezien kunt worden zonder geheel terecht door de politie geprofileerd te worden.

      Login om te reageren
      • ottosk zegt

        5 februari 2019 om 11:45

        @mgmgb: Dat profileren is ook alleen maar omdat ze alleen een Mercedes ster makkelijk herkennen en zelf zo’n auto niet kunnen betalen, op zich wel een trieste zaak natuurlijk.

        Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          5 februari 2019 om 13:15

          @ottosk:
          Mwah, niet per se. Er zijn zeker nog fatsoenlijke Mercedes modellen, maar er zitten er ook een aantal tussen waarbij de kans op tuig achter het stuur buitenproportioneel hoog is.

          Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    5 februari 2019 om 09:54

    Elke keer als ik een foto zie van de Velar vind ik ‘m erg mooi. Als ik ‘m dan in het echt zie vind ik het niks. Hebben meer mensen dit?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      5 februari 2019 om 09:57

      @tvklarenbosch: bij mij is het eerder omgekeerd… ziet er laag uit, is het niet…

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      5 februari 2019 om 10:43

      @tvklarenbosch:
      Ja.
      Op de renders en persfoto’s weten ze de slechte hoeken angstvallig te vermijden. Vooral recht van achteren is het net een hoog smal busje, zelfde probleem bij de Discovery.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        5 februari 2019 om 11:01

        @harrie: klopt, en die overhang aan de achterkant klopt ook niet. Verder is de voorkant te hoog ten opzichte van de achterkant, wat een hele rare verhouding geeft.

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      5 februari 2019 om 10:43

      @tvklarenbosch:
      +1
      Onlangs me ook staan vergapen aan de onregelmatige koetswerknaden, scheefhangende kofferklep, deurhendels,…

      Login om te reageren
    • kruimel zegt

      5 februari 2019 om 11:35

      @tvklarenbosch: En dan die sparingen onder de achterbumper. Ideaal om hem net zoals een zeecontainer te verplaatsen.
      Is er vast voor bedoeld. Sorry!

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        5 februari 2019 om 12:46

        @kruimel: ze moeten toch ook verkast worden naar de States, China, Moskou, Arabierenland etc. Met deze outfit zijn ze makkelijk op een vrachtschip te hijsen.

        Login om te reageren
  7. tdu2zonda zegt

    5 februari 2019 om 09:54

    Geweldig!! Hopelijk cancellen ze dit model niet…. ;)

    Login om te reageren
  8. fmgarcia zegt

    5 februari 2019 om 10:00

    Voorbumper is te laag. Vind deze auto in redelijk normale trip mooier. V8 is zelfs goed in een canta, dus kom maar op.

    Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      5 februari 2019 om 10:37

      @fmgarcia: ik trip ook als een malle! Ot: gaaf ding, maar wel even langs een andere uitlatenboer.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        5 februari 2019 om 12:08

        @enjoypunani: Moest trim zijn, trippen doe ik ook graag.

        Login om te reageren
  9. mashell zegt

    5 februari 2019 om 10:04

    Het klopt gewoon niet. Een Klassieke Britse Landadel chique Velar met van de klassieke Britse hooligan uitlaten.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      5 februari 2019 om 11:02

      @mashell: Maar nette uitlaten en een hooligan geluid gaat ook niet. Ik vind dat hij het met dit blok wel kan hebben??

      Login om te reageren
  10. mats106rallye zegt

    5 februari 2019 om 10:07

    Kwam net een Velar tegen en wat is het eigenlijk een mooie auto, al helemaal met die V8 erin! Alleen de uitlaten zou ik er meteen afslopen gedverdemme

    Login om te reageren
  11. unknown32 zegt

    5 februari 2019 om 10:15

    Knap! Achterkant iets minder. Ik ben eerder fan van de RR of de sport. Klant van me heeft de RR svo autobiography gekocht, niet normaal hoe dat ding vuur spuuwt uit die uitlaten:-D Ik zal wel lekker voort dieselen:-(

    Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    5 februari 2019 om 10:18

    Ik ben absoluut geen liefhebber van SUV’s maar als ik er een moet kiezen zal de Velar mijn keuze zijn. Fraaie wagen man. Deze is me net iets te overdreven.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      5 februari 2019 om 11:10

      @viezefreddyw: Eens, de Velar of een Stelvio (Q)… Velar is wat chiquer, Stelvio wat sportiever. Ondanks dat het SUV’s zijn, een voertuigtype waar ik doorgaans echt 0 mee heb, vind ik die twee best mooi!

      Login om te reageren
  13. str8six zegt

    5 februari 2019 om 10:33

    Erg dik, smakelijk en modern! Als ik ik in de markt zou zijn voor een SUV zou ‘t een Velar worden.

    Login om te reageren
  14. janmetdelangeachternaam zegt

    5 februari 2019 om 10:55

    275 in een range rover, wat heerlijk idioot

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2019 om 10:59

    Deze Landrover maakt mij serieus hebberig!

    Login om te reageren
  16. kennone zegt

    5 februari 2019 om 10:59

    Kijk!, nu praten we ergens over. Het mooiste blok voor in je Range!!

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    5 februari 2019 om 11:43

    Ik ben al groot fan van de Velar en al helemaal van een Velar met V8, maar die uitlaten vind ik wel overdreven. Mocht ik ooit in de positie komen om er eentje te kopen, dan zou ik toch langs een tuner gaan om er iets anders onder te schroeven.

    Maar dan de keuze, deze of een F-pace SVR. Zijn technisch ongeveer gelijk, maar qua uiterlijk verschillen ze uiteraard wel. Lastige keuze vind ik.

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    5 februari 2019 om 11:45

    Weinig vernieuwend, het oogt alsof ik naar het dashboard van een 2013 RR aan het kijken ben..

    Login om te reageren
  19. thomasthomas zegt

    5 februari 2019 om 12:00

    Dit rijd de rest van de wereld als wij straks onze iPace en Tesla aan het opladen zijn.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      5 februari 2019 om 12:49

      @thomasthomas: daar zou Land Rover heel blij van worden…

      Login om te reageren
  20. lavsson456 zegt

    5 februari 2019 om 14:36

    De eerste Velar (1969, als voorloper van de RR) was ook met een V8 (vandaar de naam Velar als afkorting van V Eight Land Rover). Logische motorkeuze dus!

    Login om te reageren
  21. mits zegt

    5 februari 2019 om 15:10

    Wat een afschuwelijke uitlaten zeg?

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      5 februari 2019 om 18:25

      @mits: ja, de helft minder uitlaten zou ‘m goed doen.

      Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    5 februari 2019 om 21:32

    172k voor dit? Mij niet gezien.
    Ja de Velar is zo wel toffer. Maar ik word er nog steeds niet warm van

    Login om te reageren
  23. Gulli zegt

    5 februari 2019 om 22:35

    Vind het best een mooie auto die Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

    Login om te reageren
  24. gandini zegt

    6 februari 2019 om 01:05

    Als ze die hele auto nu 25% laten krimpen, dan hebben ze ook nog een gave sportwagon in het gamma erbij.

    Login om te reageren
  25. ozzytrk zegt

    6 februari 2019 om 06:24

    Britse auto’s 0% intresse.. weetniet waarom

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North