Wat een sexy lijnen.
Voordat Jaguar op 19 november aanstaande de Jaguar F-Type Coupé officieel onthult in Los Angeles, worden we vandaag nog even lekker gemaakt met dit bovenaanzicht van de gesloten F-Type.
Stiekem is het hoog tijd dat de F-Type Coupé op de markt gaat komen. In september 2011 tijdens de IAA van Frankfurt liet Jaguar ons kennismaken met de Jaguar C-X16 concept en sindsdien verlangen we al naar de productieversie.
Uiteraard werd in de tussentijd, september 2012, wel de open F-Type gelanceerd, maar iets zegt mij dat de gesloten versie nog een stukje lekkerder zal zijn. Hoewel de F-Type Coupé zal debuteren tijdens de Los Angeles autoshow duurt het nog tot de lente van 2014 voordat hij op de markt komt.
Jaguar belooft in ieder geval dat dit de meest dynamische en op performance gerichte Jaguar ooit gaat worden. Laten we hopen dat ze die claim waar kunnen maken. Onder de motorkap verwachten we minimaal dezelfde motoren als in de F-Type Convertible.
Of het enorme glazen dak dat we hier zien optioneel of standaard is, dat zullen we moeten afwachten. Stiekem hoop ik op optioneel, want een aluminium dak zou het zwaartepunt immers een stukje verlagen.
UPDATE 14-11: Vandaag verscheen een tweede teaser, een kijkje vanaf de C-stijl:
UPDATE 18-11: Nu is er ook een hele korte video teaser: KLIK!
UPDATE 20-11: hij is inmiddels helemaal officieel, alle info HIER!
Dat ziet er al erg fraai uit, ben benieuwd naar de rest van de foto’s!
Inderdaad nog mooier als de cabrio. Jaguar is goed bezig.
NFWS alert.
Dat dit kan zo op de vroege morgen, er kijken nu nog kleine kinderen mee hoor.
Wel een heerlijk begin van de dag, Zelfs dicht is het een prachtige auto.
@tupperware: NFWS? National Ferret Welfare Society?
@tupperware: NFWS? Not for work suitable? NSFW ;)
@tupperware: jij bedoelt natuurlijk: Not For Whining Suckers! ;-)
@str8six:
Solly, ’t waas nof vat froeg.
Zo te zien ook met de achterruit die openklapt. Hopelijk naar de zijkant zoals de concept als verwijzing naar de E-type. En hopelijk ook met het grote aluminium scharnier. Wat een heerlijke bak gaat dit worden!
@dragspert: Dát is natuurlijk de hamvraag, of die openklappende achterruit er komt. Ik dacht ook yes daar is ‘ie maar de onderste foto’s zijn nog van de concept…
Zonder zo’n ouderwets hoekig huifkardakje wordt het inderdaad mooier, maar inmiddels heeft de wereld ook schoonheden als de 4C…
Hopen dat die identiek wordt aan de concept, wat een bak!
Wauwie! Het heeft wat weg van een Corvette (vooral C5/C6), maar dat is een compliment!
Machtig mooi! Net als de gewone F-Type!
Ik heb ‘m volgens mij al gezien. Jammer van de camo..
Oh wat sexy.
Totdat je een foto van een E-type in dezelfde positie ziet.
Dan is het ineens een ander verhaal.
@desjonnies: klopt dan ook wel weer…
@desjonnies: Meh: https://www.simraceway.com/system/photos/491/original/LOGO_Jaugar_E-Type_1964_Top.jpg
@desjonnies: Ja, dan is de F-type nog mooier (ojee nu trap ik een hoop mensen op hun pikkie…)
@berlinetta: je hebt gelijk, dat de F-type er dan alsnog mooier uitziet he ;-)
Wat een heeeeeerlijke auto!!
Die smeuïge V6 turbodiesel met 275pk mogen ze wat mij betreft in het vooronder lepelen. Wat lijkt me dat een heerlijke combinatie en die conventionele automaat zonder dubbele koppeling komt dan des te beter tot z’n recht.
@robbie Ik denk dat het glazen dak optioneel is, zie foto 18 van de gallery.
@m550d: de foto’s in de gallery zijn van de conceptcar (C-X16) en niet van de productieversie.
@robbie: Duidelijk, maar aangezien het concept 1:1 overgenomen lijkt te worden… Was de zescilinder de auto met de twee centrale uitlaatpijpen?
@m550d: je weet niet 100% zeker of alle details van de conceptcar 1:1 worden overgenomen. Tot nu toe kunnen we alleen maar speculeren.
@m550d: Klopt, alleen al voor die twee centrale uitlaatpijpen zou ik de V6 kiezen, nog liever de V6 turbodiesel.
@robbie:
Dak is optioneel.
@Hubert:
En made in Venray!!
;-)
@robbie: Glazen dak is op de XJ ook standaard, denk/vrees hier ook. Verder zie je een paar donkere panelen op het dak (terwijl de rest van de auto wit is) zodat de vooruit, dak, en achterruit (optisch) een vloeiend geheel zijn. Lijkt mij dat het dus standaard wordt. Beetje hetzelfde als de zwarte raamstijlen rond de achterruit van de nieuwe XJ.
@slodder:
Enige donker paneel op het dak is daar waar de antenne inzit.
De rest is gewoon de keramische laag op het glas.
En waarom zouden ze anders een peperduur gereedschap maken voor een aluminium dakhuid als ze deze auto enkel met glasdak zouden afleveren?
Bij de open versie denk ik al vaak aan hoe mooi de coupé kan zijn, blij dat die aanstaande is. De gesloten E-tyoe vond ik ook al mooier, bij de F-type is dat niet anders. Wat de suggestie voor een diesel betreft: nee, laten we dat niet doen. Prachtige motor hoor, en in praktijk zal je er best veel plezier van hebben, maar het past niet goed bij het beoogde sportieve imago. Daarnaast zou hij dan misschien wat te zwaar in de neus worden en het weggedrag negatief beïnvloeden.
Wat een prachtige auto is dit toch! De cabrio vond ik al top maar een coupe moet helemaal fantastisch zijn! Ik vind dit een vd mooiste auto’s die het laatste decenia op de markt is gebracht, wat een mooie, sexy verschijning!
Als ik nu van Sinterklaas echt mocht uitzoeken wat ik het liefst wilde, dan stond deze coupé op de oprit. En als Sint mij heel lief vindt, nog een Ghibli erbij voor de dagelijkse boner.
Zouden ze voor een goedkoop panorama dak gaan en geen schuifdak bieden. Dan staan ze nog verder op achterstand bij Porsche.
@mashell:
Dan koop je toch de cabrio!
Prachtige auto. Net als de cabrio. Zou Jaguar ook aan package deals doen?
@E34M5Touring:
Tuurlijk.
Als jij een pakket van 4 F-types koopt, krijg je er vast een setje matjes bij.
@Hubert: Matjes? Koop geen Manta :) ;)
@E34M5Touring:
Een package deal bij Jaguar vind ik ook erg ordinair overkomen.
@Hubert: Touche, al zal er vast wat te dealen zijn als je echt wilt. Ze maken het wel lastig, zowel de Coupe als de Cabrio zijn echt schitterend. Denk persoonlijk dat de coupe ruimer wordt waardoor ik beter weg kom met mijn lengte.
Fantastisch mooie auto!! En gewoon ook met dikke V8 leverbaar! Top gedaan Jaguar!