• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de lekkerste BMW M2

Auteur: willeme, gepost 28 oktober 2016 om 18:02 – 24 Reacties

Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2Afbeelding Dít is de lekkerste BMW M2

M2
Subtiel dikker, net even wat sneller. Helemaal goed!

Tunen. De één is er een fan van, terwijl er hordes mensen zijn die vinden dat een auto standaard moet zijn. OEM boven alles. Er zit ook een verschil tussen wat leuk is om te zien op Youtube of ABHD en wat je zelf in de garage rit wilt hebben staan. En daar komt deze BMW M2 van AC Schnitzer om de hoek kijken.

In plaats van een kikkergroen monster of een dikke V10 zijn ze juist heel behoudend te werk gegaan in Aachen. Dat is wel eens anders geweest. Met het uiterlijk van de BMW M2 (rijtest) was al weinig mis, alhoewel het altijd iets dikker kan. AC Schnitzer noemt het resultaat de ACS2 en wij worden er hebberig van. De ACS2 kreeg enkele (echte) carbonfiber accenten. De spiegelkappen, diffuser, splitter en achterspoiler zijn van dit lichte materiaal vervaardigd. Of de velgen een vooruitgang zijn, daar zijn we nog niet over uit. Ze zijn zeker niet lelijk, maar de standaard items op een M2 zijn al erg fraai. Ze zijn wel een maatje groter in diameter en met name iets breder. Vooral de achterkant is heerlijk Duits dik:

Das Booty

Het is niet alleen show, ook aan de motor heeft AC Schnitzer wat gekieteld, zonder te overdrijven. Ondanks dat de M2 zeker niet langzaam is, heb je toch het gevoel dat er meer in moet zitten. Maar (waarschijnlijk) vanwege M3/M4 kannibalisatie heeft BMW het bij een bescheiden 370 pk gehouden, slechts 30 meer dan de M240i. De ACS2 heeft een gezonde 420 pk, inderdaad, exact evenveel als de E92 BMW M3 (aankoopadvies). Over het koppel wordt (nog) geen woord gerept, maar aangezien de standaard M2 al 500 Nm levert, zal het ongetwijfeld voldoende zijn. Ook over de prestaties is er nog niets bekend. Voor de context, de M2 accelereert van 0-100 km/u in 4,3 seconden met DCT bak en in 4,5 seconden met de handbak.

Om het vermogen aan te kunnen is het chassis behoorlijk aangepakt. De ACS2 krijgt het RS-onderstel mee, dat AC Schnitzer zelf op de Nordschleife heeft ontwikkeld. Dit onderstel is instelbaar en kan tot zo’n 30 tot 40 mm lager op de grond gezet worden. Mocht dat te extreem zijn is er ook nog een andere verenset leverbaar. Deze is niet instelbaar en brengt de M2 zo’n 15 tot 20 mm bij het asfalt.

Als kers op de taart is er ook nog een sportuitlaat set leverbaar, waaronder een ‘export’ uitvoering. Uit ervaring weten we dat deze waarschijnlijk het beste zal klinken. Wanneer de onderdelen leverbaar zijn en wat het gaat kosten is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, ac-schnitzer, BMW, m2, tuning

Vorig bericht: « Deze Edo MC12 VC heeft het laatste MC12 Corsa chassis
Volgend bericht: Waarom spoilers steeds vaker worden opgehangen »

Lees Interacties

Reacties

  1. roaldr zegt

    28 oktober 2016 om 18:07

    Ik zou het er wel op kunnen.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      28 oktober 2016 om 18:15

      @roaldr: Das ist was sie sagte.

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      28 oktober 2016 om 18:32

      @roaldr: in kunnen bedoel je. Of zit jij soms op je dak te rijden…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        28 oktober 2016 om 19:40

        @cpp1: ding heeft 4 gaten achter…

        Login om te reageren
      • roaldr zegt

        28 oktober 2016 om 19:41

        @cpp1: ik bedoel dat het me de broek wel kan bollen. De rest is onbelangrijk

        Login om te reageren
  2. rvcars zegt

    28 oktober 2016 om 18:19

    Mwa

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    28 oktober 2016 om 18:28

    Vind de creaties van AC Schnitzel maar tegenvallen. Net niet body kits en afschuwelijke foto’s.

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      28 oktober 2016 om 21:03

      @BmwMPower: ja, liever wat M Performance spul (carbon) erop oid.

      Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    28 oktober 2016 om 18:28

    Bij Schnitzer nieuws kijk ik automatisch stiekem ff in de gallery of ze de iDrive knop weer vervangen hebben door zo’n onooglijke miniatuur velg :)

    Login om te reageren
  5. dillinger2016 zegt

    28 oktober 2016 om 18:34

    Graaauuuuwwwwws

    Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    28 oktober 2016 om 18:38

    Als de basis al niet om aan te gluren is dan maakt dit hem niet ineens begeerlijk.

    Login om te reageren
  7. pkgek zegt

    28 oktober 2016 om 18:42

    Geen fan! (Wel vd kleur!)

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 oktober 2016 om 19:23

      @pkgek: kleur is idd wel erg mooi

      Login om te reageren
  8. giulio zegt

    28 oktober 2016 om 18:53

    Het is net een giulia coupe..

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      28 oktober 2016 om 20:43

      @giulio: Giulo coupe misschien. Denk niet dat je hier zo veel vrinden maakt;).

      Login om te reageren
  9. vagtroep zegt

    28 oktober 2016 om 18:56

    Als je dit ziet wil je toch gewoon geen Golfje of Renaultje rijden… ik niet i.i.g

    Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    28 oktober 2016 om 19:21

    Misschien de mooiste m2 maar dat maakt het nog geen mooie auto.

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    28 oktober 2016 om 20:33

    Als ik de naam AC Schnitzer hoor dan denk ik ook altijd aan Abt Sportsline.
    Beide bedrijven weten altijd met een zooitje TupperWare een auto te verpesten.
    Al die extra plastic troep op de auto wordt het er ook niet mooier van.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 oktober 2016 om 05:16

      @HZW: is geen plastic. Ff beter lezen..

      Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    28 oktober 2016 om 21:02

    Ik vind hem wel vet! Niet zo mooi als een M3, maar wel in precies de juiste kleurencombinatie. Alles subtiel aangepast voor een nog lekkerdere rit. Wel met het kleine carbon lipje op de kofferdeksel.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    28 oktober 2016 om 23:26

    Vind m wel lekker zo!

    Login om te reageren
  14. racerx zegt

    29 oktober 2016 om 08:48

    Vriend van me heeft een M2 die aardig is volgehangen met M performance goodies. Ziet er puik uit, heb je geen tuner voor nodig.

    Login om te reageren
  15. mikkeloentje zegt

    29 oktober 2016 om 13:47

    Uitlaat hangt scheef, niemand die dat ziet?

    Login om te reageren
  16. ohjajoh zegt

    1 november 2016 om 14:58

    zitten er nu 2 verschillende type velgen onder?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North