• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari weet exact wie de nieuwe Portofino M gaat kopen

Auteur: nicolasr, gepost 11 mei 2021 om 20:01 – 24 Reacties

Ferrari Portofino M

Ferrari kent de beoogde clientèle voor de Portofino M inmiddels al een beetje.

De vernieuwde Ferrari Portofino M is inmiddels over de hele wereld te krijgen en Ferrari zegt zeker te zijn wie deze auto gaat kopen. Precies de helft van de mensen die er eentje aanschaft is namelijk een nieuwe klant. Zeg ik niet, maar dat zegt Marco Bai. En die kan het weten, want die is product marketing manager bij het merk met het steigerende paard.

Waarom koopt die nieuwe klant een Portofino?

Volgens Bai is dat heel eenvoudig. Het zijn mensen die houden van de wind door de haren, van een klassieke roadster-look en het zijn volgens hem bovendien geen merktrouwe mensen. Zo zullen de bezitters van bijvoorbeeld een Bentley Continental cabriolet, een Aston Martin DB11 Volante of een Porsche 911 Turbo de overstap gaan maken. Overigens, de andere helft van de klanten komt volgens Bai uit een andere Ferrari, meestal een California, California T of de Portofino zonder M.

Bovendien is de Ferrari Portofino M ook niet de duurste auto die je in dit segment kunt krijgen.

Want wat kost de Ferrari Portofino M dan?

Die is er vanaf 250.000 euro en een beetje. En natuurlijk kun je je dan nog uitleven op de opties, dus die prijs stijgt nog wel wat. Maar aan de andere kant, reken erop dat een beetje concurrent hetzelfde of meer kost. Zo kost de Porsche 992 Turbo S cabriolet ook al ruim 290.000 euro en moet je voor een Bentley Continental zomaar nóg meer betalen. Dus voor het geld hoef je het -mits je in de doelgroep valt- niet te laten.

En wat krijg je voor die centen?

Nou, allereerst een echte Ferrari. Even het geheugen opfrissen, de Portofino M -waarbij de M staat voor Modificata– is de gefacelifte versie van de ‘gewone’ Portofino. De 3,9 liter grote V8 levert in plaats van 612 pk nu 620 stuks. Met het extra vermogen sprint de Portofino nu in 3,45 seconden naar de 100 en in 9,8 seconden naar de 200. De topsnelheid ligt boven de 320 km/u.

Ferrari heeft de Portofino M tevens dezelfde versnellingsbak als zijn dichte broertje Roma gegeven. Het gaat daarbij om een volledig nieuwe achttrapsautomaat die werd geïntroduceerd in de SF90 Stradale. Wij zijn benieuwd of al deze wijzigingen genoeg zijn om zoveel nieuwe kopers te trekken. Maar als het geld hier tegen de plinten zou klotsen, zou ik de Z4 er direct op inruilen!

  • Ferrari Portofino M
  • Ferrari Portofino M
  • Ferrari Portofino M

Met dank aan FlyerBunch voor de tip!

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Aston Martin, Bentley, continental-gt, db11, f-type, Ferrari, Jaguar, Porsche, portofino

Vorig bericht: « Deze Bentley is het perfecte cadeau voor je peuter
Volgend bericht: Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    11 mei 2021 om 20:26

    Oké, veel mooier dan een 992.2 Turbo S cabrio ofzo. Maar: is deze auto geschikt als daily of zij de runningcosts extreem hoog en is die onbetrouwbaar? Geen flauw idee en mogelijk ga ik uit van vooroordelen.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      11 mei 2021 om 21:00

      @911targa: moderne Ferrari’s schijnen behoorlijk betrouwbaar te zijn. Ik denk dat ik deze wel als daily zou willen gebruiken mits ik de brandstof kosten zou kunnen betalen.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        12 mei 2021 om 03:28

        Als je 250k op een auto stuk slaat, zal je brandstofkosten jeuken denk ik…..

        Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      11 mei 2021 om 21:40

      @911targa: al flikkeren ze elke week uit elkaar, bij Ferrari krijg je een hele uitgebreide garantie en is de eerste 7 jaar onderhoud inbegrepen. Laat wel zien hoe veel vertrouwen ze in het product hebben.

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        11 mei 2021 om 23:48

        @tvklarenbosch: IDD en dan is er wel een max van 20k per jaar.. maar ga maar na bij Kia vervalt je garantie na 100k kms. Net als heel veel andere merken..

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          12 mei 2021 om 00:09

          @tvr1974: lijkt me heerlijk, 20k km per jaar in een Fewawwi.

          Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      12 mei 2021 om 08:39

      @911targa: kennis van mij rijdt al jaren een 599 als daily driver, zonder al te gekke dingen moet ik toegeven

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        12 mei 2021 om 08:45

        Goh. Moet je dit toegeven? Lastig zeg.

        Login om te reageren
  2. PunicaOase zegt

    11 mei 2021 om 20:44

    Mooie wagen, niet zo druk/‘schreeuwerig’ gelijnd als veel andere huidige Ferrari’s.

    Toch zou ik eerder gaan voor een R8 of Huracan, want V10. En deze twee lijken mij op een of andere manier minder ‘fragiel’.. Bij Ferrari altijd het idee dat alles na 5 jaar kapot is..

    Login om te reageren
    • hooesi zegt

      11 mei 2021 om 20:45

      @punicaoase: als je je daar druk om maakt denk ik niet dat je tot de doelgroep behoort😉

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        11 mei 2021 om 20:47

        @hooesi: hahah, klopt ;-)

        Login om te reageren
    • silverscope zegt

      11 mei 2021 om 21:37

      @punicaoase: en de R8 /Huracan zijn niet schreeuwerig gelijnd? :-)

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        11 mei 2021 om 21:45

        @silverscope: zijn natuurlijk ook opvallende auto’s, maar qua lijnen best wel ‘clean’, zeker de R8.. Toch echt wel een verschil met bijv. de 812 en SF90.. dat vind ik veels te ‘druk’ en minder tijdloos..

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          12 mei 2021 om 10:07

          @punicaoase De R8 droogt ook heel slecht op naar mijn mening.

          Login om te reageren
    • hanselegans zegt

      11 mei 2021 om 21:58

      @punicaoase: ik geef je gelijk. Voor dagelijks gebruik, zou ik de 620pk liefst op alle wielen loslaten ipv enkel de achterste.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        12 mei 2021 om 03:39

        DeR8 V10 performance heeft overigens ook 620 pk. Hoe ironisch, maar dit kon weleens de sportiever zijn dan de F.

        Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    11 mei 2021 om 21:13

    Ik denk dat het voornamelijk vrouwen zijn die deze auto kopen

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    11 mei 2021 om 21:57

    Prachtige wagen. Wat ik vooral erg mooi vind is dat ze het dashboard ondanks de electronische gadgets die er in zitten toch een enigzins ‘analoge’ uitstraling hebben weten mee te geven.

    Login om te reageren
  5. flyerbunch zegt

    11 mei 2021 om 22:24

    @nicolasr Thx!👍🏼 Stijl en sensatie in een leuk pakketje!

    Login om te reageren
  6. fransananas zegt

    11 mei 2021 om 22:59

    Samen met de Roma de mooiste Ferrari te verkrijgen nu. Hoop snel op nieuw bloed met deze designtaal

    Login om te reageren
  7. p993 zegt

    12 mei 2021 om 07:13

    Stijgeren?….joh

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    12 mei 2021 om 07:29

    Moest ik in de Ferrarishop zijn en eentje mogen kiezen, zou het exact zo eentje zijn als op deze foto’s. Hoe mooi!

    Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    12 mei 2021 om 10:10

    Snap niet wat men zo mooi aan deze Ferrari vindt. Hij zit vol met rare hoekjes en vouwen plus hij heeft ongeveer dezelfde gare haaienbek als de Peugeot 407 🤪

    Login om te reageren
  10. ericd zegt

    12 mei 2021 om 12:56

    Ik zag gisteren een clip met good ol’ Jeremy Clarkson. Die was enthousiast over de gadgets van de Tesla die hij reviewde, maar hij zei ook dat de Tesla “too wide” is. Een algemener trekje van veel auto’s. Ze zouden weer terug moeten naar 1.80 meter breed, juist ja even breed als de gemiddelde bestuurder lang is. De eerste Porsche 911 (de 901) was 1.61 breed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North