Dit is de nieuwe Porsche 911 GT2 RS! [updated]

Auteur: , 31 Reacties

Het nieuwe beest uit Zuffenhausen is gepresenteerd op een gamebeurs.

Een opmerkelijke stap van Porsche. De nieuwe GT2 RS is namelijk onthuld op de Electronic Entertainment Expo, oftewel de E3. Dit is een van de grootste gamebeurzen ter wereld en Porsche heeft deze gelegenheid gekozen omdat de nieuweling z’n opwachting zal maken in de game Forza 7. Na de release van dit racespel zal het nog wel even duren voordat we het kanon in de showroom kunnen bewonderen.

Helaas betekent dat ook dat er nog niet veel te melden valt over de specs. Hij krijgt in elk geval een dikke turbomotor die naar verluidt goed is voor tegen de 700 pk. Het uiterlijk is in elk geval behoorlijk agressief en hint overduidelijk naar de Cup-racers op basis van de 911. Kijk alleen al naar die voorbumper vol grote koelgaten en de overdaad aan zichtbaar carbon.

Wie z’n rechtervoet niet helemaal onder controle heeft doet er verstandig aan om de GT2 RS bij de dealer te laten staan. Deze versie krijgt namelijk RWD, dus een wakkere en bekwame bestuurder lijkt ons geen overbodige luxe. Verder zal een handbak ontbreken. Geschakeld mag worden met de PDK.

Dank voor alle tips!

UPDATE: hij is officieel! Meer info HIER.



31 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Het zal best lekker van z’n plek willen en hard om de hoek gaan, maar ik kan nu niet zeggen dat Porsche hier iets moois neer zet met deze gt2. Als je had gezegd dat een of andere tuner er los op was gegaan, dan zou ik het ook geloven.
@C220AMG: nog meer dan de GT3 RS is dit een circuitbeest. Functionaliteit is dan net iets belangrijker dan design ;)
@leaper035t: ja daarom ook een automaat😭 als ik het geld had ging ik voor de vorige
@kennone: dat zegt iedereen, maar toch verkopen ze meer auto’s met een automaat dan een handbak..

Hoe kan dat? Ik kan uit ervaring spreken dat een gt3 met handbak geen pretje is.
@vtechlover: kan wel zo zijn maar houd dan de optie gewoon open voor een handbak
@leaper035t: Een auto waarin je constant een gevecht moet leveren om hem op de baan te houden, kan je moeilijk een circuitbeest noemen. En al zeker niet méér een circuitbeest dan de GT3 ( RS ).

Maakt mij niet uit of hij sneller is dan de GT3 of GT3 RS.
Zelf Walter Röhrl zegt dat hij de GT3 verkiest boven een Porsche Turbo op een circuit, zelfs met regen (!). En een Porsche Turbo is 4-wiel aangedreven…

https://www.youtube.com/watch?v=IimssB9B8ds&list=PL8BF267032B0E6988

Een atmosferische motor is gewoon veel voorspelbaarder en nauwkeuriger te rijden. Ware het niet omwille van de uitstootregels, zou bv Pagani niet naar een turbo-motor gegaan zijn. Daar kan je vergif op innemen.
@leaper035t: Ow maar ik ben me bewust van het feit dat performance de auto definieert, maar dat tweekleurige gebeuren is complete onzin wat dat betreft. Het maakt de auto onnodig druk.
Zo opmerkelijk is het toch niet?
Ford deed vorig jaar precies het zelfde met de GT.
E.A is tenslotte zijn exclusiviteit kwijt.
(bron: http://www.apparata.nl/nieuws/officieel-porsche-naar-gran-turismo-dit-moet-je-weten-22647 TWEEDE ALINEA!)
Forza heeft hier goed gebruik van gemaakt
Doe mij maar een rode GTS.Of als het echt echt maar dan ook heel erg echt moet een gele Turbo S.Dit is mij te druk.
@noosaheads: Ik volg je keuze maar je kan deze auto’s niet vergelijken met een cicruitmonster. Ik vind de GT3 RS ook veel te druk. Tot op het clowneske af zelfs.
@leaper035t: dat is dan ook precies waarom die 911R zo bijzonder is dta is een GT3 RS maar dan wel mooi.
Mooi is anders, zullen we maar zeggen. Wel stoer.
Allemaal reacties bla bla bla maar als je ernaast staat of een rondje nordschleife klappen en geloof me, je piept anders!
@bmwfreak038: Misschien kun je even uitleggen wat je nu allemaal precies bedoelt.
@rikus: geen probleem, ik zie vrij negatieve reacties maar ik ben ervan overtuigd en ik weet dat dit hard over de ring gaat! Met die wetenschap zeg ik dit.
@bmwfreak038: hij mag zo hard gaan dat hij wil maar het is weer een ontiegelijk lelijk en saai ding om naar te kijken.het uiterlijk was al zogoed als bekend zelfs voordat porsche er aan begon
@trolle: weer een ontiegelijk lelijk en saai ding. Dat is natuurlijk smaak. Qua uiterlijk weet je in grote lijnen wat je kunt verwachten, maar gelukkig kunnen heel veel mensen dat wel waarderen.
@bmwfreak038: boeien dat het hard over de ‘ring gaat, ik kijk er de hele dag tegenaan. Daarnaast: hoe vaak kun je zo hard boenderen dat het de functie de vorm overstijgt?
@peug206: kijk je er de hele dag tegenaan? Mazzelpik! Het is een persoonlijk iets, you hate or you love it! Doe mij dan maar een “platgeslagen” kever.. jullie schoppen er altijd tegenaan (nee niet iedereen, voordat ik dat te horen krijg..) terwijl de meeste er slechts van kunnen dromen..
@bmwfreak038: niet tegen de porsche maar wel tegen mn auto ;)
Daarom wil ik liever iets wat voor mn raam staat waar ik de hele dag naar kan kijken. Dat heb ik met deze porsche niet bepaald.
@peug206: zoals ik al zei, persoonlijk dingetje. Smaken verschillen.
@bmwfreak038: Dit apparaat is een beuker. Ringtijden vind ik niet zo interessant, velen onder ons wel, maar dat deze auto verschrikkelijk hard de hoek om gaat is een feit.
@rikus: niet zozeer de tijd maar de ervaring doelde ik op
@bmwfreak038: meneer heeft er al in gereden! Haha nee ik ben het met je eens. Die bewondering stijgt wanneer je zo’n auto even ervaart.
@zion88: ooh ooh was dat maar waar wellicht half juli als ik naar de ring ga!? Ik heb vorige keer 2 rondes meegemaakt in een E46 M3 CSL 360 pk en volledig gestript interieur rolkooi erin dat ging al lekker. Dus mn wenslijst is nu gt3rs of een gt2, gaarne zelfs..😃
Hier gaat iets helemaal mis bij Porsche. Ze komen met een GT2 RS zonder de gewone GT2 als tussenstap. Dit is niet optimaal uitmelken.
@mashell: je brengt ze op ideeën 😜
@mashell: overigens is er welk degelijk een GT2 bedenk ik me net…
Betaal je dik 3 ton, is er niemand die het vinyl over de NACA ducts kan aanbrengen, maar je krijgt van die amateuristische cut-outs. Op de Forza posters is het mooier dan in het echt.
Een beetje inspiratieloze voorkant, voor mij liever de 911 sports classic of de R
Forza 7 mofos :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).