• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste specs Porsche 991 GT2 RS bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 5 juni 2017 om 13:55 – 46 Reacties

Porsche


Er is nieuwe info bekend geworden over het aanstaande feestkanon van Porsche.

Men kijkt al een lange tijd uit naar de nieuwe GT2. De 997 GT2 RS was een absoluut beest en dus zijn de verwachtingen voor de nieuwe GT2 RS hooggespannen. Magazine EVO mocht exclusief op stap met een prototype van Porsche en hierdoor is het een en ander aan info naar buiten gekomen.

Zo weten we nu dat er geen reguliere GT2 komt. Dit was bij de 997 wel het geval. De GT2 RS zal de enige GT2 zijn van de 991 reeks. De verwachting is dat de auto ergens in 2019 op de markt zal komen, vlak voor het moment dat Porsche de 991 met pensioen stuurt.

De nieuwe GT2 RS krijgt een gepeperde variant van de 3.8-liter turboboxer uit de 911 991 Turbo (rijtest) onder de kap. Het prototype waar Evo mee op stap was had om en nabij de 640 pk en 750 Nm aan koppel. De verwachting is dat het productiemodel nog iets meer vermogen zal gaan krijgen dan die 640 paarden. Al dat vermogen gaat los op de achterwielen in combinatie met een elektronische sper. De 991 GT2 RS zal niet te bestellen zijn met een handbak.

Over de prestaties zijn geen specifieke cijfers bekendgemaakt. Wel enkele schattingen die aangeven wat we kunnen verwachten. 0-100 in minder dan drie seconden. 0-200 in minder dan negen seconden en een topsnelheid van om en nabij de 340 km/u. De verwachting is dat de RS minder dan 1500 kg gaat wegen. Daarnaast komt Porsche met een Weissach Package voor de heetste 991. Meer exotische materialen en magnesium wielen snoepen 30 kg van het gewicht. Over de snelheid schrijft Evo: “A quick ride on the Autobahn sees the numbers pile on quicker than the electricity meter at an AC/DC gig.”

Porsche zit op bijna 80% van de ontwikkeling. De komende weken rollen pre-productie modellen van de band en de verwachting is dat de Duitse autofabrikant in Frankfurt de 991 GT2 RS zal presenteren aan de wereld. Er bestaat geen twijfel dat dit de krachtigste en duurste 911 gaat zijn die Porsche ooit heeft gebouwd.

Foto via @spotcrewda op Autojunk

Ook interessant!

  • 911 GT2 pakt ronderecord
    911 GT2 pakt ronderecord op Nürburgring Nordschleife
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, gt2-rs, Porsche

Vorig bericht: « 10 peperdure cabrio’s op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Nieuwe F1 eigenaar en Red Bull honcho hadden geheime meeting »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    5 juni 2017 om 14:06

    Zonder handbak wil toch niemand dit ..

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 juni 2017 om 14:31

      @cossiekiller: zonder handbak willen juist méér mensen dit.

      Login om te reageren
      • nelson90 zegt

        5 juni 2017 om 15:10

        @str8six: idd, nieuwe gt3 voor de purist en deze voor de mensen die echt hard willen gaan

        Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        6 juni 2017 om 17:34

        @str8six: Er zat enig sarcasme in mijn post…

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 juni 2017 om 15:14

      @cossiekiller:

      Kunnen er net zo goed helemaal geen versnellingsbak in gooien ..

      Ze hebben maar 1 rijdend exemplaar nodig voor de pers ..
      De rest is toch maar voor de kentekenhandel ..

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        5 juni 2017 om 15:20

        @lincoln: hahaha jammer dat je ergens een punt hebt

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          5 juni 2017 om 17:06

          @breakingpoint: In het geval van Lincoln zijn het er meestal twee

          Login om te reageren
          • breakingpoint zegt

            5 juni 2017 om 18:02

            @Edge: #word..

            Login om te reageren
          • schuiftrompet zegt

            5 juni 2017 om 19:49

            @Edge: zeer scherp

            Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 juni 2017 om 17:03

      @cossiekiller: Dit is eigenlijk een circuitauto voor op de openbare weg. En een PDK is nou eenmaal sneller dan een handbak. Ik snap de keuze wel

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      5 juni 2017 om 21:52

      @cossiekiller: eens. Dan zou ik voor een oud model gaan. Zelfde dat mensen een Carrera 4 automaat kopen. Dan haal ik liever een Landrover Discovery

      Login om te reageren
  2. jeroenwz zegt

    5 juni 2017 om 14:07

    Op het gevaar afgefakkeld te worden:
    (1) Heel erg indrukwekkend.
    (2) Waarom? Is 300+ niet snel genoeg? Waar kan je in vredesnaam dit soort snelheden (nog?) halen op de openbare weg, zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen?
    (3) Hoe is de beleving van deze auto bij 80 of 100 km/uur? Of moet je minstens 160 of 200 rijden om ‘m te “voelen”?

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      5 juni 2017 om 14:18

      @jeroenwz: een woord: circuit

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        5 juni 2017 om 14:54

        @cpp1: circuit is geen openbare weg…
        Laat onverlet: wat heb je aan een auto die je alleen voluit kan gebruiken op een circuit?

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          5 juni 2017 om 15:12

          @jeroenwz: Dat geld toch voor zga elke auto met 200pk onder de 1800 kg? Dit is extremer uiteraard. Je kan met een Seat Leon nu ook onder de 6 sec naar de 100 met Vmax van 250. Deze Porsche is echt wel lachen om tussen de rotondes door even de 150 aan te tikken in die 6 seconde. Op sommige plekken is dit best verantwoord.

          Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          5 juni 2017 om 15:26

          @jeroenwz: dan heb je aan 30 pk genoeg, voluit de 120 aantikken. Wat heeft een mens nog meer nodig?

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          5 juni 2017 om 17:13

          @jeroenwz: Met die redenering is alles dat harder kan dan, laten we zeggen, 160 volstrekt overbodig. Het hele idee van een auto als deze is dat je ’s ochtends instapt, naar het circuit rijdt, daar los gaat en dan ’s avonds weer in dezelfde auto naar huis gaat. Natuurlijk zullen maar heel weinig eigenaren dat doen, maar dat is weer een ander verhaal.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 juni 2017 om 14:39

      @jeroenwz: of om op verjaardagen te kunnen vertellen hoe snel de auto is

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      5 juni 2017 om 15:11

      @jeroenwz: Oh, jij bent zeker zo iemand die ook zegt ‘ wat heb je aan 200 pk + in Nederland ‘

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        5 juni 2017 om 15:30

        @nopetrolnofun: Nee hoor. Maar een Porsche Cayman S is op de openbare weg bijna net zo snel en geeft bij lagere snelheden ook meer beleving, lijkt me.
        Ik vraag me alleen af waar de vermogens-gekte ophoudt. Je koopt nu hot hatches met ruim 300 pk, of zelfs al 400. Dat was vroeger het terrein van Ferrari en Lamborghini. Zelfs Porsche had geen auto’s met 400 pk. En die auto’s haalden ook al snelheden van 260 – 290 km/uur. Lijkt mij ook snel genoeg.
        Ik denk dat een Mazda MX-5 of Caterham 7 of Morgan met veel minder peekaas dan een willekeurige hot hatch van vandaag de dag net zoveel plezier geeft, bij lagere snelheden, dan een Porsche met minstens 640 pk. Ik zou dan liever een “gewone” Carrera of Carrera S hebben dan zo’n 911 GT2. Hoe zeer ik die auto ook bewonder.

        Login om te reageren
        • maksym357 zegt

          5 juni 2017 om 15:34

          @jeroenwz: allemaal waar, maar je bekijkt het op een rationele manier. Klanten van zo’n Porsche doen dat niet, zij willen niet minder dan het allerbeste en het allersnelste.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            5 juni 2017 om 15:46

            @maksym357:

            Rationeel !!
            Wat is daar de betekenis van dan ??

            Login om te reageren
            • kapiteiniglo zegt

              5 juni 2017 om 19:13

              @lincoln: Wow, geen twee puntjes in je reactie? Ongelooflijk!

              Login om te reageren
              • koekwaus zegt

                5 juni 2017 om 22:50

                @kapiteiniglo: ze zitten nu in vraag- en uitroeptekens verstopt ..

        • nopetrolnofun zegt

          5 juni 2017 om 15:38

          @jeroenwz: Ik snap wat je bedoelt te zeggen. Ik snap Porsche ook wel dat ze de auto een hoge topsnelheid meegeven, de concurrentie loopt ook 330 +. Of een Cayman S met de helft aan pk’s op de openbare weg bijna even snel is betwijfel ik wel.. ?

          Login om te reageren
        • schuiftrompet zegt

          5 juni 2017 om 19:52

          @jeroenwz: de willekeurige hothatch van vandaag kan ook kinderen naar school brengen. Succes met de caterham. Niet iedereen heeft geld en plaats voor een fun auto voor erbij.

          Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    5 juni 2017 om 14:27

    Lijkt me een vet bommetje ..
    Althans .. als je er een sportpakketjuuuhh bij neemt ..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juni 2017 om 14:36

      @lincoln: Wel met p0rnojetsets.

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      5 juni 2017 om 14:57

      @lincoln: Deze is al full option. met alleen orginele onderdelen.

      Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    5 juni 2017 om 14:30

    Samen met de 918 de meest begeerlijke Porsche (er is nog twijfel over de nieuwe versie van de GT3 RS bij mij). Wat een fout van Porsche om geen handbak te leveren op een achterwiel-aangedreven über 911! Waarom extra gewicht toevoegen met een DSG-achtige bak met dubbele koppeling, hoe brilliant die ook zal zijn!?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 juni 2017 om 17:04

      @iphonistvongates: want sneller

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    5 juni 2017 om 14:33

    Maar er zijn al jaren door oa. Ruff en Techart modellen pp de markt met 700pk+. Deze weegt nog steeds 1490kg waarschijnlijk. Zal een dijk van een machine worden, maar ik snap niet dat ze niet voor een ingenieus awd systeem komen. Alles zal wel echt weer geniaal in elkaar zitten!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 juni 2017 om 14:40

      @fmgarcia: bij 9FF kun je de 911 al met 1400pk krijgen.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        5 juni 2017 om 14:56

        @rufctr01: Dat slaat nergens op haha. Ik vind 800 zat voor een 911;).

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          5 juni 2017 om 18:05

          @fmgarcia: https://youtu.be/RawBbAPUeGE

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            5 juni 2017 om 22:25

            @rufctr01: Volstrekt belachelijke machine. En er wel uitgereden worden door een Datsun;).

            Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    5 juni 2017 om 14:37

    Van 0 naar je doodskist in een paar tellen. Dat is het enige wat je over de specs moet weten.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    5 juni 2017 om 14:39

    Bloedsnel kanon. Maar volgens mij heb je meer lol in een Cayman S of desnoods de GT3 met handbak.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      5 juni 2017 om 14:55

      @trustmeiamanengineer: Klopt je zal haast denken dat deze auto te veel power heeft voor alleen de achterwielen. Kan me een stukje van Top Gear herinneren dat een Cayman S sneller op een bepaald circuit was dan een Huayra. Misschien met een goed AWD systeem kan de auto zijn kracht iets beter kwijt. 700pk of 640 blijft natuurlijk gigantisch veel.

      Login om te reageren
      • plopkoekje zegt

        5 juni 2017 om 15:30

        @dieselkameel: bij die top gear aflevering ging het meer om de coureur dan de auto. Hammond reed in de huayra, de stig reed in de cayman. Daarnaast zal het wel in het script hebben gestaan.

        Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      5 juni 2017 om 16:00

      @trustmeiamanengineer: denk dat dat per persoon verschilt. Sommige mensen willen gewoon heel gemakkelijk extreem hoge snelheden halen en halen daar hun plezier uit. Dat zal met een Cayman S niet lukken vrees ik.

      Login om te reageren
  8. janmetdelangeachternaam zegt

    5 juni 2017 om 14:41

    Ik las ergens iets van 700pk, desalniettemin 640 op een gestript autootje met alleen achterwielaandrijving is ook te gek voor woorden

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    5 juni 2017 om 14:45

    Ergens in 2019 komt ie op de markt en in Frankfurt wordt ie geïntroduceerd? Foutje of begrijp ik het ff niet?

    Login om te reageren
  10. flevocarspotter zegt

    5 juni 2017 om 14:47

    Handbak…?

    Login om te reageren
  11. woudloper zegt

    5 juni 2017 om 15:10

    Cool uiteraard.

    Maar je koopt dan toch zoveel beter een Porsche cup car voor op circuit, een trailer, en een panamera om hem te trekken.

    Weeral zo gehypet net als de 911R dat bijna alle exemplaren voorbestemd lijken tot een leven als garage queen.

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    5 juni 2017 om 16:45

    Als dat ding langzaam optrekt is mijn Volvo net zo snel!!? uhh ow..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North