• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de “nieuwe” Volkswagen Passat

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 januari 2019 om 17:52 – 39 Reacties

Afbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen PassatAfbeelding Dit is de “nieuwe” Volkswagen Passat


Ze zullen erom staan te springen.

Met de onthulling van de vernieuwde Passat laat Volkswagen zich niet van zijn beste kant zien. De Amerikanen hebben sinds het dieselgate een groot deel van hun vertrouwen in de Duitse autofabrikant verloren en met deze facelift zal Volkswagen dit vertrouwen niet snel terugwinnen. De autofabrikant heeft namelijk een minimale facelift gepresenteerd voor het ernstig verouderde model, dat origineel uit 2012 stamt.

Nu is het wel zo dat uit de statistieken is gebleken dat men in de Verenigde Staten absoluut niet meer op zoek is naar sedans, maar dat wil nog niet zeggen dat het door Trump geteisterde volk een halfbakken auto als deze verdient. Hoewel Volkswagen het plaatwerk van de Passat heeft bijgepunt, staat de auto nog altijd op een verouderd platform. Dit is opmerkelijk, want dit betekent dat de auto niet dezelfde basis heeft als de vernieuwde Passat voor China.

Binnenin de auto vinden we eveneens betrekkelijk weinig vernieuwingen. Eigenlijk is de meest ingrijpende aanpassing het nieuwe infotainmentscherm. Overigens herkennen we binnen een duidelijk verschil tussen de Chinese versie en de Passat NMS voor Noord-Amerika. Laatstgenoemde mist namelijk de Virtual Cockpit.

De technische kant van het verhaal is niet veel positiever. De nieuwe Volkswagen Passat voor Noord-Amerika behoudt namelijk exact dezelfde 176 pk sterke vier-in-lijnmotor. Aan deze vierpitter heeft Volkswagen alleen het koppel veranderd. Voortaan produceert de auto geen 249 Nm, maar 281 Nm. Schakelen geschiedt in de auto middels een zestrapsautomaat.

Ook interessant!

  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2019, new-midsize-sedan, passat, passat-usa, Volkswagen

Vorig bericht: « Ford Explorer is er nu ook als 400 pk sterke ST-versie
Volgend bericht: Prik voortaan een stekker in deze vlotte stationwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. hans75 zegt

    14 januari 2019 om 18:01

    He… wielen in de vorm van Swastika’s… VW ontdekt zijn historie?

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      14 januari 2019 om 18:16

      @hans75: Swastika’s niet helemaal, maar wel lelijk zeg.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        14 januari 2019 om 18:31

        @mopar70: net als het interieur. En waar is die 2,5l 5 cilinder gebleven?.

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      14 januari 2019 om 19:40

      @hans75: ik zie er geen swastikas in..

      Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      14 januari 2019 om 20:00

      @hans75: zijn gewoon rond toch?

      Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    14 januari 2019 om 18:03

    In 2012 was ‘ie inderdaad al verouderd, maar dat was ook min of meer de bedoeling. De vanafprijs was destijds volgens mij zo’n 7.000 Dollar lager dan die van de uitgaande Europese Passat. Die laatste sloeg totaal niet aan in de VS dus besloot Veedub back to basics te gaan; lekker groot, lekker simpel, lekker goedkoop. In Murica hebben ze immers geen Skoda. Ik moet zeggen dat ik het wel wat vind hebben die aanpak.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 januari 2019 om 18:23

      @jaapiyo: Terwijl die strategie ze met de Jetta en Golf 5/6 behoorlijk wat klanten heeft gekost. Daar ging de kwaliteit wel erg hard achteruit. Die kregen echt veel kritiek op bouwkwaliteit en materiaalkwaliteit.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        14 januari 2019 om 18:32

        @e34m5touring: Als je Amerikanen auto’s laat bouwen is “build quality” niet aan de orde
        ( nu hoop dat die wagens effectief in trump ville worden samengesteld)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 januari 2019 om 18:43

          @wimof: Werden in Mexico geproduceerd als ik me niet vergis en het was VW zelf die toen de keuze heeft gemaakt om minder goede materialen te monteren zonder de prijs daar op aan te passen. Waardoor de prijs nauwelijks verschilde met Europa maar de kwaliteit weldegelijk.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            14 januari 2019 om 18:51

            @e34m5touring:

            Zie je wel ..
            gewoon de schuld van Trump ..

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              14 januari 2019 om 19:24

              @lincoln: Klopt. En die was toen nog niet eens aan de macht. Kan je zien wat een invloed die man heeft he.

              Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            14 januari 2019 om 19:10

            @e34m5touring: ja als je het over de Jetta hebt klopt dat IIRC (ze doen nou overigens hetzelfde met de Q5 IMO), maar de NMS Passat werd/wordt meen ik in Chattanooga gebouwd.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              14 januari 2019 om 19:22

              @jaapiyo: Dat zou kunnen maar voor zover ik weet kreeg de Passat ook niet dezelfde kritiek. Vooral de Jetta kreeg er destijds flink van langs.

              Login om te reageren
        • karaya zegt

          14 januari 2019 om 19:12

          @wimof: Dat ligt toch echt aan het management.

          Japanse merken bouwen wereldwijd kwalitatief goede auto’s.

          Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    14 januari 2019 om 18:07

    Nu sjoemelen ze ook nog met oude modellen voor de States.

    Login om te reageren
  4. arias zegt

    14 januari 2019 om 18:13

    Totaal niet interessant, erg verouderd. Zal weer niet aanslaan in de VS & Canada

    Login om te reageren
  5. porschepdk zegt

    14 januari 2019 om 18:13

    Brute uitlaten! (Not)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    14 januari 2019 om 18:22

    De Camry killer ..
    Succes iig ..

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 januari 2019 om 19:38

      @lincoln: alleen valt de VW op kwaliteit zwaar door de mand tov een Camry.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    14 januari 2019 om 18:34

    Maar komt ie ook als (clean) diesel?

    Login om te reageren
  8. kevdutchie zegt

    14 januari 2019 om 18:39

    Ik vraag me toch altijd af, als ik zinnen lees als “het vermogen is niet veranderd, maar ze hebben koppel toegevoegd”.

    Zegt het net alsof je een doosje koppel via de oliedop naar binnen gooit..

    Gezien het feit dat ‘vermogen = koppel x frequentie / 5252’ is, vraag ik me altijd af hoe ze dat doen, want dit is niet zomaar een ECU updateje.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 januari 2019 om 19:43

      @kevdutchie: dat is dan toch precies wat ze doen? In het motormanagement (ik wil dat niet ECU noemen, dat is een generieke term voor elk stuk electronica in de auto) wordt wat kenfelden aangepast die bij bepaalde lagere toerentallen meer brandstof inspuiten, of een hogere turbo druk toestaan. Zo kun je bij lagere toeren meer koppel krijgen zonder het het maximum vermogen (bij hogere toerentallen) veranderd.

      Login om te reageren
      • kevdutchie zegt

        14 januari 2019 om 21:51

        @mashell: maar dan moet het max vermogen ook lager liggen.

        Login om te reageren
  9. kenju zegt

    14 januari 2019 om 18:44

    Ik vond het juist wel wat hebben dat ze het zonder zo’n grote gril deden. Nu lijken ze daar toch naar toe te gaan, maar dan halfslachtig. De lijnen heb ik niets mee. Zal wel een idee achter zitten, met die rechte lijnen allemaal, maar naar mijn mening blijven er te veel rechte vlakken over waardoor het design juist afwezig lijkt te zijn.

    Login om te reageren
  10. vwdriver1978 zegt

    14 januari 2019 om 19:04

    Mooie auto. Gewoon recht toe recht aan. Niks op aan te merken en nog altijd beter dan zo’n lelijke crossover waar je niks aan hebt.Zal wel aan mijn conservatieve smaak liggen of het feit dat ik altijd het liefst sedans rijdt waaronder een Santana en een BMW 735i

    Login om te reageren
  11. kunstomdathetmoet zegt

    14 januari 2019 om 19:12

    Lomp, lelijk, saai. Sorry, ik kan er niets anders van maken. Die velgen zijn wel het toppunt van lelijkheid.

    Login om te reageren
  12. Jochen zegt

    14 januari 2019 om 19:28

    Bye Bye Passat, hallo 508

    Login om te reageren
    • emping zegt

      15 januari 2019 om 13:18

      @jochen: die wordt niet in de US verkocht geloof ik.

      Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    14 januari 2019 om 19:41

    Tja, mss heeft VW ook geen zin meer om te investeren in US sedans, wegens krimpende vraag daarnaar. Vraag is of ze snel met een stel SUV’s kunnen komen, die dan ook nog eens lokaal gebouwd worden…

    Login om te reageren
  14. stationcar zegt

    14 januari 2019 om 20:07

    Oké nouja een echt serieuze poging om de markt te veroveren is dit niet. Hopeloos verouderd. Neem dan gewoon afscheid van het model en ga iets verkopen wat mensen wel willen. Een crossover bijvoorbeeld, of een suv…

    Login om te reageren
  15. unknown32 zegt

    14 januari 2019 om 20:07

    Zestrapsautomaat? Lol

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2019 om 20:39

    Waarom geen Arteon voor Amerika?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      15 januari 2019 om 09:42

      @dutchdriftking: Nee, zij hebben Trump al gekregen. En binnenkort misschien nog een muur. Keuzes…

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      15 januari 2019 om 11:39

      @dutchdriftking: die komt binnenkort op de US markt.

      Login om te reageren
  17. vaakbenjetebang zegt

    14 januari 2019 om 21:23

    Even voor de schrijver dezes, die kennelijk stukken beter weet hoe het moet dan VW zelf, een stukje context. Verkoopcijfers Passat in de USA:

    http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/volkswagen/volkswagen-passat/

    De strategie van VW om een ‘verouderde’ Passat te verkopen sinds 2012 lijkt in absolute aantallen dus te werken. Even los van dieselgate, durf ik hem wel aan: ook qua marge werkt dit wel, want zo’n ‘verouderd’ platform bouwt lekker goedkoop. Zie Renault/Dacia.

    Ter lering ende vermaeck, van dezelfde bron, de verkoopcijfers van de Camry voor wat extra context:

    http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/toyota/toyota-camry/

    Login om te reageren
  18. doemijmaareenbiertje zegt

    14 januari 2019 om 22:48

    Ach, hoe oud is het onderstel van de dodge charger, chrysler 300C ed? Daarbij is zon passat onderstel van 2012 een jonkie :)

    Login om te reageren
  19. monsieurleloure zegt

    14 januari 2019 om 22:52

    Alleen de Camry haalt bijna het verkoopaantal van alle VW-modellen bij elkaar in Amerika… 343.000 om 354.000

    Login om te reageren
  20. drommedaris zegt

    15 januari 2019 om 13:06

    Man man wat een saaie suffe auto. Ze doen ook nooit eens anders.

    Login om te reageren
  21. mramg zegt

    18 januari 2019 om 14:45

    waarom nou weer dat stuur, doe nou gewoon dat mooie ronde stuurtje erin.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North