Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*

Auteur: , 40 Reacties

*Ongeveer.

Lamando, Lavida, Phideon of de nieuwe Jetta. Deze vier modellen zijn een greep uit het arsenaal van niemand minder dan Volkswagen, al krijgen wij ze allemaal niet. Hier krimpt het modellenaanbod van VW nogal, auto’s als de Jetta en Phaeton hebben in Nederland al het veld moeten ruimen, ook de Passat (met uitzondering van de Variant) lijkt niet meer de populairste auto.

Elders ter wereld is er een waar arsenaal aan VW-sedans. China en de VS bijvoorbeeld. Alle hierboven genoemde modellen zijn beschikbaar in één van die twee, of beide, landen. Aldaar bestaat ook de Passat, al is het verhaal moeilijk. Onze huidige Passat (rijtest) heeft in de VS nooit het levenslicht gezien. De Amerikaanse Passat is een gewijzigde Passat B7, die als bijnaam New Midsize Sedan heeft. In China is diezelfde Passat uitgebracht, maar ook de B7 en B8 zoals wij die kennen rijden daar rond. Ze heten daar Magotan en New Magotan.

Magotan

Lekker verwarrend dus: de Magotan is de Passat die wij hier wél krijgen, maar de Passat is een op zichzelf staand model. Diezelfde Magotan, eh, Passat is trouwens na vier jaar op de markt te zijn, toe aan een nieuw gezicht. In China presenteert VW de nieuwe Passat, die lijkt op een mix tussen de Arteon en de Phideon. Best een strak design, gebaseerd op de recente VW-designtaal. De auto komt met twee versies van dezelfde 2.0 TSI motor, die aldaar 380 TSI heet. VW gaat dus ook naar de gekke nummertjes die Audi achterop hun auto’s plakt. Dat deed Audi in hun Aziatische markten ook al eerder, dus er bestaat een kans dat VW deze trend overneemt. Hopelijk niet.

Hoe representatief deze Passat is voor de Europese markt, is niet bekend. Daarvoor moeten we dus wachten op de nieuwe Magotan, maar het heeft er alle schijn van dat dat niet al te lang meer duurt.



40 reacties

Door de kleur van de auto en het licht zijn de lijnen van beetje moeilijk te zien.

Maar goed, het is wel te zien dat het geen spannende auto is. En dat hoeft in het geval van de Passat ook niet.
@87sandyd: welke vw is wel spannend dan?
@thomasthomas: chiron?
@thomasthomas: Arteon is redelijk op de neus na.
Knap ding. Lijkt eerder een Pheaton.
Wauw?😳
D’r zal zeker markt voor zijn vooral te zien op de foto van de zijkant. Tikkeltje saai, dus een echte passat. We wachten even af.
Nou ik hoop toch echt dat dit niét onze nieuwe Passat is, dit ding klopt voor geen meter.
De grille is veel te lomp en past helemaal niet bij de zijkant/achterkant en-profil, het lijkt wel de voorkant van een SUV met die dikke chromebalken. De achterkant zelf is verder wel prima, maar het totaalplaatje klopt niet, zeker niet met die ‘speelse’ C stijl, als je ‘speels’ wil zijn wees dan consequent.
Het interieur is dan wel weer lekker :-)
Overtoom, overtan, magotan. On topic; tsja..
@postman91: magnetron
WAUW!!! Dit had ik totaal niet verwacht van Volkswagen, wat een verfrissend en verassend design!
It’s fresh, exciting, dudududu. /Sarcasm
En dan nog steeds hetzelfde stuur.. gemiste kans!
@willemvdberg: is dat niet hetzelfde stuur als in de UP?! 😂😂
@willemvdberg: wat is er mis met dat stuur?
@willemvdberg: net zo rond
Lamanda, Lavida, Phideon… De namen zijn al even fantasieloos als de bijbehorende modellen… En deze nieuwe Passat is ook weer gaaptastisch…
Ondanks alle afgunst is dit gewoon een auto die klopt. Het exterieur is goed verzorgd en het interieur voelt premium. 100x dit boven een Kia Stinger hoor!
@wildewesten: Same here, veel strakkere auto! Gewoon goed gelijnd en niet rommelig en druk, zoals de Stinger.
@wildewesten: Ieder zijn smaak en voorkeur toch. Jij prefereert dit, anderen prefereren de Kia Stinger.
@quincy: Klopt ,kijk maar naar de verkoop aantallen!
@dijan:
Met alle respect, de Passat is een auto die al decennialang verkocht wordt, weliswaar in verschillende modellen, maar lang genoegd om een relatief trouwe gebruikersgroep op te bouwen, met bijbehorend imago. De Kia Stinger is er sinds dit jaar en bestond daarvoor gewoon niet. Onder andere daardoor zijn de verkoopaantallen niet vergelijkbaar.
@stationcar: Klopt ,maar de Stinger is nu een jaar verkrijgbaar en 32 verkocht . In diezelfde periode zijn er 3000 passat s verkocht.
@dijan:
Als jij denkt dat er zo weinig Stingers verkocht zijn omdat er zoveel Passat’s zijn verkocht heb je het ook niet helemaal begrepen. Enne, klein detail, eigenlijk zijn de Passat en de Stinger helemaal geen directe concurrenten, het zijn compleet verschillende auto’s ;-)
@dijan: de Stinger is ook veel duurder!
@rufctr01: Dezelfde prijs als de Audi a5 sportback en Bmw 4GC.
@dijan: Er zijn ook veel meer mensen die koffie bij Starbucks drinken dan een sublieme espresso…

Is niks mis mee maar net waar je tevreden mee bent…

Masse of klasse volg de kudde of kies je eigen weg…

Passat Zal ongetwijfeld weer een succes worden, erg goede auto ook

Maar ik zeg nee dank u (al zou ik hem krijgen
@wildewesten: Tijdje terug in een Arteon gezeten. En vond de afwerking behoorlijk goedkoop en plastic achtig aanvoelen
@wildewesten: das toch geen vergelijking? Tuurlijk is de passat een mooie auto maar dan zou ok eerder de arteon met de stinger vergelijken en dan nog denk ik dat de rijeigenschappen van de kia een heel stuk beter zijn.
@tmenges: Arteon is 20K goedkoper dan een stinger, dat maakt de vergelijking erg vreemd! Dus of de Arteon is een topdeal, op de stinger is veel te duur, ik denk optie twee!
Strak en een tikkeltje saai maar niks lelijks aan. Zoals een Passat hoort te zijn. Ziet er gewoon goed en op niveau uit!
Niet bizar mooi.. Liever een 508
@parttimeautospotter: grappig, ik net andersom
Mmm iig beter als die depressie veroorzakende voorkant die ze nu hebben
Standaard allroad/synchro versie? Staat nog al hoog op z’n wielen.
Joh!
Peugeot 508 voorkant
Nou wat origineel zeg…
In Canada rijdt deze passat (het huidige model) gewoon rond en vanaf een afstandje lijkt hij vanaf de zijkant en achterkant heel veel weg te hebben van een audi a8, binnen in ook zeeën van ruimten.
Zoek de verschillen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).