• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*

Auteur: Loek, gepost 13 oktober 2018 om 11:43 – 40 Reacties

Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*Afbeelding Wauw! Dit is de nieuwe Volkswagen Passat*

Passat China 2019
*Ongeveer.

Lamando, Lavida, Phideon of de nieuwe Jetta. Deze vier modellen zijn een greep uit het arsenaal van niemand minder dan Volkswagen, al krijgen wij ze allemaal niet. Hier krimpt het modellenaanbod van VW nogal, auto’s als de Jetta en Phaeton hebben in Nederland al het veld moeten ruimen, ook de Passat (met uitzondering van de Variant) lijkt niet meer de populairste auto.

Elders ter wereld is er een waar arsenaal aan VW-sedans. China en de VS bijvoorbeeld. Alle hierboven genoemde modellen zijn beschikbaar in één van die twee, of beide, landen. Aldaar bestaat ook de Passat, al is het verhaal moeilijk. Onze huidige Passat (rijtest) heeft in de VS nooit het levenslicht gezien. De Amerikaanse Passat is een gewijzigde Passat B7, die als bijnaam New Midsize Sedan heeft. In China is diezelfde Passat uitgebracht, maar ook de B7 en B8 zoals wij die kennen rijden daar rond. Ze heten daar Magotan en New Magotan.

Magotan

Lekker verwarrend dus: de Magotan is de Passat die wij hier wél krijgen, maar de Passat is een op zichzelf staand model. Diezelfde Magotan, eh, Passat is trouwens na vier jaar op de markt te zijn, toe aan een nieuw gezicht. In China presenteert VW de nieuwe Passat, die lijkt op een mix tussen de Arteon en de Phideon. Best een strak design, gebaseerd op de recente VW-designtaal. De auto komt met twee versies van dezelfde 2.0 TSI motor, die aldaar 380 TSI heet. VW gaat dus ook naar de gekke nummertjes die Audi achterop hun auto’s plakt. Dat deed Audi in hun Aziatische markten ook al eerder, dus er bestaat een kans dat VW deze trend overneemt. Hopelijk niet.

Hoe representatief deze Passat is voor de Europese markt, is niet bekend. Daarvoor moeten we dus wachten op de nieuwe Magotan, maar het heeft er alle schijn van dat dat niet al te lang meer duurt.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

China, new-midsize-sedan, passat, verenigde-staten, Volkswagen

Vorig bericht: « Wat is Audi van plan met deze logo’s?
Volgend bericht: Geen grap: Elon Musk wil tequila gaan verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 87sandyd zegt

    13 oktober 2018 om 11:54

    Door de kleur van de auto en het licht zijn de lijnen van beetje moeilijk te zien.

    Maar goed, het is wel te zien dat het geen spannende auto is. En dat hoeft in het geval van de Passat ook niet.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      13 oktober 2018 om 13:05

      @87sandyd: welke vw is wel spannend dan?

      Login om te reageren
      • waterisnat zegt

        13 oktober 2018 om 14:59

        @thomasthomas: chiron?

        Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        14 oktober 2018 om 08:16

        @thomasthomas: Arteon is redelijk op de neus na.

        Login om te reageren
  2. jaspervdwinden zegt

    13 oktober 2018 om 11:57

    Knap ding. Lijkt eerder een Pheaton.

    Login om te reageren
  3. edjuuh zegt

    13 oktober 2018 om 11:57

    Wauw??

    Login om te reageren
  4. tjongejongen zegt

    13 oktober 2018 om 11:57

    D’r zal zeker markt voor zijn vooral te zien op de foto van de zijkant. Tikkeltje saai, dus een echte passat. We wachten even af.

    Login om te reageren
  5. stationcar zegt

    13 oktober 2018 om 12:07

    Nou ik hoop toch echt dat dit niét onze nieuwe Passat is, dit ding klopt voor geen meter.
    De grille is veel te lomp en past helemaal niet bij de zijkant/achterkant en-profil, het lijkt wel de voorkant van een SUV met die dikke chromebalken. De achterkant zelf is verder wel prima, maar het totaalplaatje klopt niet, zeker niet met die ‘speelse’ C stijl, als je ‘speels’ wil zijn wees dan consequent.
    Het interieur is dan wel weer lekker :-)

    Login om te reageren
  6. postman91 zegt

    13 oktober 2018 om 12:09

    Overtoom, overtan, magotan. On topic; tsja..

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      13 oktober 2018 om 17:38

      @postman91: magnetron

      Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    13 oktober 2018 om 12:11

    WAUW!!! Dit had ik totaal niet verwacht van Volkswagen, wat een verfrissend en verassend design!

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    13 oktober 2018 om 12:11

    It’s fresh, exciting, dudududu. /Sarcasm

    Login om te reageren
  9. willemvdberg zegt

    13 oktober 2018 om 12:13

    En dan nog steeds hetzelfde stuur.. gemiste kans!

    Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      13 oktober 2018 om 12:15

      @willemvdberg: is dat niet hetzelfde stuur als in de UP?! ??

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 oktober 2018 om 13:16

      @willemvdberg: wat is er mis met dat stuur?

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      13 oktober 2018 om 20:49

      @willemvdberg: net zo rond

      Login om te reageren
  10. henrie zegt

    13 oktober 2018 om 12:14

    Lamanda, Lavida, Phideon… De namen zijn al even fantasieloos als de bijbehorende modellen… En deze nieuwe Passat is ook weer gaaptastisch…

    Login om te reageren
  11. wildewesten zegt

    13 oktober 2018 om 12:24

    Ondanks alle afgunst is dit gewoon een auto die klopt. Het exterieur is goed verzorgd en het interieur voelt premium. 100x dit boven een Kia Stinger hoor!

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      13 oktober 2018 om 12:32

      @wildewesten: Same here, veel strakkere auto! Gewoon goed gelijnd en niet rommelig en druk, zoals de Stinger.

      Login om te reageren
    • quincy zegt

      13 oktober 2018 om 12:36

      @wildewesten: Ieder zijn smaak en voorkeur toch. Jij prefereert dit, anderen prefereren de Kia Stinger.

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        13 oktober 2018 om 12:50

        @quincy: Klopt ,kijk maar naar de verkoop aantallen!

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          13 oktober 2018 om 14:12

          @dijan:
          Met alle respect, de Passat is een auto die al decennialang verkocht wordt, weliswaar in verschillende modellen, maar lang genoegd om een relatief trouwe gebruikersgroep op te bouwen, met bijbehorend imago. De Kia Stinger is er sinds dit jaar en bestond daarvoor gewoon niet. Onder andere daardoor zijn de verkoopaantallen niet vergelijkbaar.

          Login om te reageren
          • dijan zegt

            13 oktober 2018 om 14:56

            @stationcar: Klopt ,maar de Stinger is nu een jaar verkrijgbaar en 32 verkocht . In diezelfde periode zijn er 3000 passat s verkocht.

            Login om te reageren
            • stationcar zegt

              13 oktober 2018 om 15:00

              @dijan:
              Als jij denkt dat er zo weinig Stingers verkocht zijn omdat er zoveel Passat’s zijn verkocht heb je het ook niet helemaal begrepen. Enne, klein detail, eigenlijk zijn de Passat en de Stinger helemaal geen directe concurrenten, het zijn compleet verschillende auto’s ;-)

              Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              13 oktober 2018 om 17:47

              @dijan: de Stinger is ook veel duurder!

              Login om te reageren
              • dijan zegt

                14 oktober 2018 om 11:39

                @rufctr01: Dezelfde prijs als de Audi a5 sportback en Bmw 4GC.

            • wahltiroler zegt

              13 oktober 2018 om 21:16

              @dijan: Er zijn ook veel meer mensen die koffie bij Starbucks drinken dan een sublieme espresso…

              Is niks mis mee maar net waar je tevreden mee bent…

              Masse of klasse volg de kudde of kies je eigen weg…

              Passat Zal ongetwijfeld weer een succes worden, erg goede auto ook

              Maar ik zeg nee dank u (al zou ik hem krijgen

              Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      13 oktober 2018 om 15:28

      @wildewesten: Tijdje terug in een Arteon gezeten. En vond de afwerking behoorlijk goedkoop en plastic achtig aanvoelen

      Login om te reageren
    • tmenges zegt

      13 oktober 2018 om 17:27

      @wildewesten: das toch geen vergelijking? Tuurlijk is de passat een mooie auto maar dan zou ok eerder de arteon met de stinger vergelijken en dan nog denk ik dat de rijeigenschappen van de kia een heel stuk beter zijn.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        13 oktober 2018 om 20:38

        @tmenges: Arteon is 20K goedkoper dan een stinger, dat maakt de vergelijking erg vreemd! Dus of de Arteon is een topdeal, op de stinger is veel te duur, ik denk optie twee!

        Login om te reageren
  12. skinnybmw zegt

    13 oktober 2018 om 12:33

    Strak en een tikkeltje saai maar niks lelijks aan. Zoals een Passat hoort te zijn. Ziet er gewoon goed en op niveau uit!

    Login om te reageren
  13. parttimeautospotter zegt

    13 oktober 2018 om 12:45

    Niet bizar mooi.. Liever een 508

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      13 oktober 2018 om 13:37

      @parttimeautospotter: grappig, ik net andersom

      Login om te reageren
  14. wernerv8 zegt

    13 oktober 2018 om 16:34

    Mmm iig beter als die depressie veroorzakende voorkant die ze nu hebben

    Login om te reageren
  15. marinepower zegt

    13 oktober 2018 om 17:27

    Standaard allroad/synchro versie? Staat nog al hoog op z’n wielen.

    Login om te reageren
  16. frank2b zegt

    13 oktober 2018 om 20:58

    Joh!

    Login om te reageren
  17. drommedaris zegt

    14 oktober 2018 om 09:42

    Peugeot 508 voorkant

    Login om te reageren
  18. mopar zegt

    14 oktober 2018 om 20:34

    Nou wat origineel zeg…

    Login om te reageren
  19. lucas_bijvoet zegt

    14 oktober 2018 om 20:39

    In Canada rijdt deze passat (het huidige model) gewoon rond en vanaf een afstandje lijkt hij vanaf de zijkant en achterkant heel veel weg te hebben van een audi a8, binnen in ook zeeën van ruimten.

    Login om te reageren
  20. eron zegt

    20 oktober 2018 om 09:01

    Zoek de verschillen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North