
Verscheidende modellen van Maybach passeerden de revue als occasion recent, dit is de normaalste die er is. Maar hoe normaal is normaal bij een extreem merk?
Toeval of selectie, dat laten we even in het midden. Feit is dat recent een aantal Maybach-occasions onze aandacht weten te pakken. Zoals een Brabus Maybach 57. Of een Maybach Xenatec Coupé. Als je die bijzonderheden ziet, verwacht je dat een standaard Maybach niks anders is dan een S-Klasse in een galajurk.
Technisch is dat het ook, maar een normale auto is het allerminst. Dat wordt bewezen door een occasion op eigen bodem. Het gaat om een ‘gewone’ vierdeurs Maybach, geen Xenatec of Brabus die zich ermee bemoeide. Nee, deze 62S uit 2012 kwam gewoon zo uit de fabriek rollen.
Om de vraag te beantwoorden of het dan een normale auto is: nee. Maybach was bedoeld als de Rolls-Royce van Mercedes en dat is met de meest opulente 62S gelukt. De 62 staat voor 62 decimeter of 6,2 meter. Aan de proporties kun je al zien wat dat doet met de ruimte binnenin. Kijk maar eens naar de enorme achterdeuren.
Het volledig zwarte thema van zowel binnen als buiten doet een beetje afbreuk aan de keuzemogelijkheden, maar aan luxe heb je geen gebrek. Check die beenruimte! De stoelen kunnen uiteraard helemaal onderuit zakken om een heerlijke zitpositie te realiseren. Alles is bedoeld om je het maximale comfort te bieden.
En dat mag ook wel, want deze Maybach-occasion staat te koop voor 595.000 euro op eigen bodem. Een vroeg model 57 kan nog wel eens dik afschrijven, maar 600.000 euro zit in de buurt van wat je ooit moest meenemen naar de Maybach-dealer om een gloednieuwe te kopen. Klinkt deze zwart-op-zwarte limo met 11.000 km op de teller als iets voor jou? Check dan de advertentie op Autoscout24.
Serieus? 5k afschrijving in 8 jaar tijd, omdat hij alleen maar 11k gelopen heeft?
Hilarische prijs voor een auto met de techniek van een S-klasse uit 2000.
@jipino: als ik het volgensmij goed heb deelt de huidige s-klasse nog steeds techniek en onderdelen van de s klasse uit die tijd. Ik meende zelfs dat ze het huidige chassis nog gebruikte om gebruik te kunnen maken van hun oude vertrouwde airco units. Of het waar is? Wellicht weet autopedia @willeme: hier meer van af.
@redactie ik kan de foto’s alleen in miniatuur formaat zien en ook niet inzoomen. Ligt dat aan mn telefoon?
@wickedtheg: nee, ze zijn al 2 maanden bezig om de site van onderhoud te voorzien.
@thomcarspotter: *Meer kliks op pagina*
Velen zullen me voor gek verklaren maar dit is mijn droomauto
@rickross: ja
@rickross: je bent gek ;)
@rickross: Je hebt niet voor niets het nummer Maybach music geschreven met Jay-Z ;-)
Errug irritant met die fotootjes de laatste tijd. Kan je ze nou echt alleen maar één na de ander aanklikken om ze te bekijken? Da‘s wel heel erg old-school jongens…
@vroom11: zoals ik het begrijp is de nieuwe app/website volgend jaar dinsdag klaar
@poppetje: ik zou je een plusje willen geven… als dat met de app nog zou kunnen
@poppetje: Haha, dat is bijna dan.
@poppetje: ik dacht op 29 februari maar ze weten nog niet welk jaar.
Volgens mij is Thijs gek geworden. Deze prijs is ook ex btw en BPM Haha
@staszzz: Alles daar is belachelijk duur
Wtf, voor 6 ton koop je toch een nieuwe phantom; in Belgie dan toch. Waarom betaal je 6 ton voor zo’n oude bak?! Begrijp er niets van
@unknown32: Waarom betaal je miljoenen voor een Ferrari uit de jaren 60/70?
@skinny058: Begrijp ik ook niks van. Ouwe zooi.
Een erg fraaie uitvoering. Het dashboard is wel gedateerd en erg Mercedes.
@fastforward: op wat lijkt het dashboard van de laatste Mercedes-Maybach dan?
Veel te duur… Zou liever een S560 kopen
Alleen als Thijs 2 vlaghouders erop schroeft en 2 zwarte G klasses met sirenes en blauw-blauw erbij levert.
600k? Wat een mop, die blijft voor dat bedrag nog wel een heeeeele lang tijd te koop staan. En wat interieur, wat een treurigheid, begrafenis auto
Hij blijft lelijk….. Ik dacht destijds dat het een Koreaanse look a like was…..
Als ik zoveel geld kon stukslaan op een auto kocht ik wel een nieuwe Maybach.
@ henkhupelschoten; Klopt, de huideige S-Klasse is officieel een hele grondige face-lift van het vorige model om maar net het nieuwe airco-koelmiddel te hoeven gebruiken (en terecht, CO2 als koelmiddel is beter en goedkoper, maar dat is een andere discussie). De Maybach is overigens gebaseerd op de jaren 90 W140 (De kathedraal), niet de W220.
Zoals velen al zeggen, voor dat geld koop je toch gewoon een nieuwe? Net snel ff de configurator aangezet en met alle dure opties aangevinkt kom ik bij een S650 L Maybach uit op iets van €350k. Nou laat je dan nog eens voor een 100k los gaan op absurde opties. Dus, waarom?
595.000!!! Waar haalt hij het gore lef vandaan?!
En niet eens een keuken, toilet en garderobekast aan boord. Voor die prijs verwacht ik wel een riante villa op wielen.
Thijs….je bent niet goed wijs.
6ton voor een 10+ jaar oude W220 met wat extra lappen leer over het dash ?
600k…. Ga ik wel bij Mercedes shoppen. Nwe S65 AMG sedan en cabrio, houdoe!
Dan heb ik voor anderhalve ton liever die Ghost die bij Stern in Hilversum staat. Tenminste een smaakvolle auto.
Wel een hele brutale prijsstelling, zonder belastingen. Denk toch niet hier te gaan shoppen met deze absurde prijzen, ook op de site worden dealerprijzen ver overstegen.