• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Porsche 992 SportDesign in het vlees

Auteur: RubenPriest, gepost 18 februari 2020 om 14:59 – 17 Reacties

Porsche 911 (992)

Grootste opvallende wijziging op deze Porsche 992 Sportdesign: zijn grote achtervleugel.

Vorig jaar december dook het SportDesign pakket op in de configurator van de Porsche 992. Op basis van digitale plaatjes kreeg je een idee hoe de 992 er met deze optie uit komt te zien. Het mooiste is natuurlijk een voorbeeld uit de praktijk. Porsche snapt wat we bedoelen en slingert wat live foto’s de wereld in.

Porsche 911 (992)

De Duitse autofabrikant heeft daarom enkele pica’s gedeeld van een 992 met zo’n SportDesign-pakket. Het is momenteel het dichtste wat in de buurt komt van een GT3. Die laatstgenoemde moet nog gepresenteerd worden. We kregen al stiekem een glimp te zien van de GT3 in de toffe SuperBowl reclame van Porsche dit jaar. Eerst volgt waarschijnlijk de 911 Turbo.

Porsche 911 (992)

Het SportDesign pakket is exclusief te bestellen op de Porsche 992 coupé. Naast de flinke achterspoiler krijg je met deze optie een spoiler lip aan de voorkant. Ook een ietwat aangepaste achterbumper met nieuwe lucht in- en uitlaten is onderdeel van het pretpakket. Net als sideskirts. Optisch lijkt de 992 daardoor verlaagd te zijn, terwijl dit niet het geval is.

Porsche zegt trots het pakket te hebben ontwikkeld in het ontwikkelingscentrum in Weissach. Het heeft volgens het merk maanden geduurd om met deze aerodynamische poeha op de proppen te komen.

Porsche 911 (992)

Onderdeel van het testprogramma is een Porsche 992 SportDesign in de windtunnel zetten. Daarnaast heeft het merk 90.000 testkilometers gereden in de echte wereld in bloedhete en ijskoude omstandigheden. Daarbovenop komen nog eens 55.000 testkilometers op het circuit van Nardo. Dat is de hogesnelheids kombaan, dus ideaal voor testen van dikke spoilers op een Porsche. Het resultaat is een aero-pakket dat je out-of-the-box op de 992 kan aanschaffen. De optie kost zo’n 6.000 euro, dat valt dan nog mee gezien sommige andere prijzen in de Porsche Centra.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Video: zo verwijder je de spoiler van een Porsche 992 GT3
    Video: zo maak je zelf een Porsche 992 GT3 Touring
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!
  • AB-lezer showt zijn Porsche 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera, carrera-s, Coupe, Porsche, spoiler

Vorig bericht: « Max Verstappen maakt kilometers met Aston Martin Valkyrie
Volgend bericht: Boven dit dorp kun je straks vliegende auto’s verwachten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2020 om 15:15

    Hmm, doe mij dan maar een ducktail op een 997….

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    18 februari 2020 om 15:32

    Het staat de 992 niet verkeerd, maar het schurkt qua uiterlijk wel heel erg tegen de 991 GT3 aan.

    Login om te reageren
  3. onlyporscheman zegt

    18 februari 2020 om 15:51

    Heel mooi, doe mij er maar een.

    Login om te reageren
  4. cazzo046 zegt

    18 februari 2020 om 15:53

    wannabee GT3

    Login om te reageren
  5. rikv99 zegt

    18 februari 2020 om 16:05

    Vindt dit toch wel de lelijkste 911 generatie.

    Login om te reageren
  6. mopar70 zegt

    18 februari 2020 om 16:08

    Je vindt de 996 dus mooier?

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 februari 2020 om 16:38

      @mopar70: onmogelijk. De 996 in by far de lelijkste generatie 911.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        18 februari 2020 om 18:02

        @flatsixx: Ik begin de 996 eigenlijk wel te waarderen… Ik vind de 991 en 992 echt de lelijkste die er zin. Te groot, te zwaar, te klinisch (al heb ik alleen in de S en GTS gereden, nooit een GT). Ik ben misschien niet de beste referentie want ik vind de 993 dan weer lelijker dan de 996 en 991.

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          18 februari 2020 om 18:45

          @laptom: huh?! de 991 en 992 zijn de lelijkste, maar de 993 vind je lelijker dan een 991. Das raarrrr

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            18 februari 2020 om 19:40

            @ouwedibbes83: Sorry, bedoel dat ik de 993 lelijker dan de 996 vind, maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden. Voor mij blijft een SC toch de leukste.

            Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      18 februari 2020 om 17:33

      @mopar70: zeker weten.

      Login om te reageren
  7. eddepedd zegt

    18 februari 2020 om 16:22

    Volgens mij heb ik deze zomer 2019 al eens in het echt te Spa gezien. Zie ‘dikkie dik’ spot van destijds op autojunk.

    Login om te reageren
  8. none zegt

    18 februari 2020 om 16:44

    een 911 met een achtervleugel, wat een nieuws. Zeker weer een limited edition niet? Zoals elk model wat tegenwoordig gepresenteerd wordt.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      18 februari 2020 om 17:16

      @none: misschien ff de tekst lezen

      Login om te reageren
  9. emping zegt

    18 februari 2020 om 17:35

    Wel een lekkere dikke kont zo. Heerlijk.

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    18 februari 2020 om 21:12

    Doe mijn maar een “Ducktail”, die picknick tafel mogen ze houden.

    Login om te reageren
  11. ferraricorse zegt

    19 februari 2020 om 13:14

    Dit is niet het sportdesignpakket maar het aero pakket. Sportdesign is er namelijk al langer en resulteert louter in andere bumperpartijen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North