• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoeken

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2013 om 13:38 – 48 Reacties

Afbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoekenAfbeelding Dit is de Spyker B6 Venator Concept, vanuit alle hoeken

Spyker B6 Venator Concept
Daar is ‘ie dan: het nieuwe tweezits sportwagenproject van Victor Muller de Chinezen bij Youngman, de B6 Venator. Deze ‘jager’ staat op een volledig aluminium platform, en zijn koets is compleet uit koolstofvezel opgetrokken.

De B6 Concept meet 4.347 mm x 1.882 mm, en heeft een wielbasis van 2.500 mm. Dankzij zijn compacte afmetingen en lichte materialen komt het ‘kerb weight’ (alle vloeistoffen, volle tank, geen bestuurder) niet boven de 1.400 kg uit.

De dwarsgeplaatste V6 (in het midden, achter de bestuurder) is gekoppeld aan een zestraps automaat, en levert 375+ pk aan de achterwielen, maar de B6 is niet gebouwd op een Lotus Evora-platform, zo verzekerde de PR-manager ons.

Het interieur is helemaal des Spykers. Mooi geborsteld aluminium wordt afgewisseld met cognackleurig leer met witte stiksels. De schakelpook is in een verwijzing naar het vliegtuigverleden van Spyker zichtbaar verbonden via de middentunnel (exposed linkage). Via het glazen dak kan je ook mooi van bovenaf een kijkje nemen in de Spyker, hoewel we niet weten of dat het productiemodel gaat halen.

Overigens mikt Spyker al op de eerste helft van 2014 voor een productiemodel. Als die vanuit scratch moet worden opgebouwd is dat misschien wat optimistisch. Maar ja, Muller, die overigens sinds vandaag weer een beetje onder vuur ligt van een paar journo’s (ontzettend oud nieuws eigenlijk), is dan ook een zeer optimistisch ingesteld persoon.

Ook interessant!

  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)
  • Spyker
    Spyker: wederopstanding of wanhoopskreet?
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

b6, concept, Coupe, geneve-2013, Spyker, venator

Vorig bericht: « Video: LaFerrari brult het uit op het circuit
Volgend bericht: Volkswagen Golf Estate Concept R-Line »

Lees Interacties

Reacties

  1. nickds zegt

    5 maart 2013 om 13:40

    Jaja daar issie dan, schitterend. Nu hopen dat hij ook daadwerkelijk in productie gaat. Vraag me ook af waar het platform dan vandaan komt?
    Hopen op eindelijk een goed verkopend en draaiend spyker!

    Login om te reageren
  2. marcsuyck zegt

    5 maart 2013 om 13:40

    Wel een Evora stoelen een een Evora achterbankje.

    Login om te reageren
  3. YouRockMyWorld zegt

    5 maart 2013 om 13:41

    Ziet er goed uit. Redelijk ingetogen exterieur vergelijken met voorgaande modellen.

    Login om te reageren
  4. gforce zegt

    5 maart 2013 om 13:42

    Mooie auto hoor, petje af! Met vrij weinig lijnen toch een eigen ontwerp neerzetten, en ja dat interieur mag er van mij inblijven, prachtig. Nu nog hopen dat dit ook nog een keer daadwerkelijk geproduceerd gaat worden.

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    5 maart 2013 om 13:43

    Hebbuh

    Login om te reageren
  6. fant zegt

    5 maart 2013 om 13:43

    Dat interieur maakte mijn broek een stukje krapper. Niet normaal mooi.

    Login om te reageren
  7. tvrspeedsix zegt

    5 maart 2013 om 13:44

    Is er ook nog een normale foto van de achterkant?

    Login om te reageren
    • nickds zegt

      5 maart 2013 om 13:53

      @tvrspeedsix: http://www.spykercars.com/models/B6-Venator staan nog meer foto’s op hier zie je de kont ook beter!

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        5 maart 2013 om 15:31

        @nickds: OMG dat was ff schrikken..

        Login om te reageren
  8. Maurice16 zegt

    5 maart 2013 om 13:45

    Die witte uit het vorige artikel was schitterend. Deze details zien er ook goed uit. Maar Victor, is de achterkant nog niet af? Nog geen foto van gezien!

    Login om te reageren
  9. 964rs zegt

    5 maart 2013 om 13:45

    Schitterende kar, de eerste echt mooie spyker in mijn ogen. Interieur is minder extreem. Gewoon doen!

    Login om te reageren
  10. tborre zegt

    5 maart 2013 om 13:47

    maar vrees toch dat met het eerder al vermelde prijskaartje dit hem toch niet gaat worden….
    anders wel een mooi gegeven.

    Login om te reageren
  11. premiumtap zegt

    5 maart 2013 om 13:48

    Ik weet het niet. Sinds Victor zich met het design is gaan bezig houden, vind ik toch dat het hard achteruit is gegaan met spyker. Komt ook nogal amateuristisch en megalomaan over als je als chairman zelf design op je neemt. Aan de andere kant moet ik misschien, net als alle voorgaande Spykers, het nog een beetje op me in laten werken. Maar zeker een gevalletje waarbij je je wenkbrouwen opdrent en denkt “hmmmmmm”. Nee, niet smoorverliefd on first sight.

    Login om te reageren
  12. ericc zegt

    5 maart 2013 om 13:48

    Mooie auto en dito interieur!
    Echt keurig afgewerkt, hopenlijk komt ie er.

    Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    5 maart 2013 om 13:48

    Toch wel echt een schitterende auto, veel beter dan ik gedacht had! Dat interieur is echt top!

    Login om te reageren
  14. speed zegt

    5 maart 2013 om 13:51

    een audi met vermoming

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      5 maart 2013 om 13:52

      @speed: want? Iets met kant en wal en je raakvermogen…

      Login om te reageren
  15. premiumtap zegt

    5 maart 2013 om 13:52

    Ik weet het niet hoor, maar een chairman die zelf zijn auto’s designed doet mij nogal amateuristisch en megalomaan aan. Ik vind dan ook dat het design hard achteruit is gegaan sind Victor zich er persoonlijk mee bemoeit. Maar misschien moet ik het nog wat langer op me in laten werken, net als bij alle voorgaande modellen van Spyker. Typisch een gevalltje waarbij je, je wenkbrouwen optrekt en denkt van “hmmmmmm……..”

    Login om te reageren
  16. Jappio zegt

    5 maart 2013 om 13:52

    Foto achterkant: http://www.spykercars.com/media/models/b6/img-header06.jpg

    Login om te reageren
  17. Foramen zegt

    5 maart 2013 om 13:54

    Ben ik de enige die het oude logo van spyker in de grill zoals bij de aileron een stuk mooier vond? Vind dit eigenlijk afdoen aan het ontwerp.

    Login om te reageren
    • nickds zegt

      5 maart 2013 om 13:57

      @Foramen: Ben het met je eens, lijkt net een kinder handschrift dat Spyker zo geschreven. Het oude was iets meer high standard.

      Login om te reageren
  18. betonstaal zegt

    5 maart 2013 om 13:54

    Aston Martin klanten, lijken me de doelgroep.

    Login om te reageren
  19. premiumtap zegt

    5 maart 2013 om 13:55

    Interieur is wel weer om je vingers bij af te likken.

    Login om te reageren
  20. van Binsbergen zegt

    5 maart 2013 om 13:58

    ubervet

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    5 maart 2013 om 13:59

    Lekker lekker! Maar gaat ‘ie ooit het productiestadium halen?

    Login om te reageren
  22. Sciurida zegt

    5 maart 2013 om 14:03

    Dat Spyker in de gril mogen ze van me weglaten, voor de rest strik erom en graag in zwart afleveren voor de deur a.u.b!

    Kan iemand me trouwens uitleggen wat dwarsgeplaatst betekend? Ik zit nu te denken dat de motor diagonaal achterin ligt namelijk, lijkt me niet echt heel handig :P

    Login om te reageren
  23. login zegt

    5 maart 2013 om 14:04

    Meesterlijk mooie wagen…laat het Spyker nu eens voor een keer meezitten en smijt dit kunststuk de markt op!…. Ik hoop voor de toekomst wel dat ze wat meer afwijken van de bestaande modellen en weer met een brekend ontwerp komen. Zou een mooie aanvulling zijn op de spraakmakende ontwerpen van de voorgangers.

    Login om te reageren
  24. Forza zegt

    5 maart 2013 om 14:05

    Effe zeiken: Hadden ze nou echt geen andere deurgreep op die voiture kunnen zetten?
    Dit trekt toch echt op niks. Maakt het toch een beetje kitcar zo.

    Verder hopen we dan maar dat dit ‘het’ gaat worden voor ons Spyker!

    Login om te reageren
  25. pomoek zegt

    5 maart 2013 om 14:05

    Natuurlijk mag je over smaak twisten, maar wat mij betreft kan dit design niet meer. het retro interieur was een jaar of wat geleden nog wel bijzonder maar is nu toch ook wel een platgetreden pad. Het exterieur probeert aan te haken aan de moderne ontwerptaal met “dynamische” bewegingen in de carrosserie maar faalt wat mij betreft hopeloos. Wat is er nu nog zo bijzonder aan Spyker? Het ziet er niet uit, de techniek wordt gekocht bij andere fabrikanten, Ze verkopen geen drol, eens in de 5 jaar komt er een nieuw concept dat vervolgens nooit op de weg komt, en er is inmiddels geen schroef Nederlands meer aan…

    Login om te reageren
  26. darkpluisje zegt

    5 maart 2013 om 14:06

    achterkant vind ik niet helemaal en de voorkant is me ook wat te bol boven de voorwielen… Maar tis zeker geen lelijk eendje

    Login om te reageren
  27. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 14:13

    Wielen zien er een beetje vreemd uit en ik blijf de grill lelijk vinden, en natuurlijk de prijs…
    Dat helpt de toekomstige klanten natuurlijk ook niet echt.

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      5 maart 2013 om 14:43

      @thomcarspotter: Jij hebt het met Muller over de prijs gehad? Die is toch helemaal niet bekent man!

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        5 maart 2013 om 14:45

        @Sciurida: Edit: soms werkt oude artikelen lezen ook wel ghehe, maar ik vind 125.000€ helemaal niet verkeerd voor zo’n exlusieve bak hoor

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          5 maart 2013 om 14:52

          @Sciurida: hehe, nouja exclusief… hij wordt door chinezen gemaakt dacht ik dus niet zo exclusief want alles wat die produceren is massa productie. als je dan zo’n skyper koopt en rijd schade, dan is het veel moeilijker om reserve onderdelen te krijgen dan laten we zeggen de onderdelen van een cayman.

          Login om te reageren
  28. premiumtap zegt

    5 maart 2013 om 14:20

    Waar blijven die live pics? Get on it, autoblog!!!

    Login om te reageren
  29. monk zegt

    5 maart 2013 om 14:26

    Ben blijkbaar een van de weinigen, maar ik vind ‘em niet bepaald mooi. Het uiterlijk mist balans en verfijning (een overload aan details is geen goede vervanger).

    Het dak lijkt zo van een aileron op een kortere body gezet te zijn (minus de roof scoop).
    De te ver uitstekende achterlichten geven een goedkoop (aftermarket) gevoel (en profiel).
    De luchthappers in de bumper (met de mistlichten erin) zien eruit alsof ze er uitgezaagd zijn (waarom niet een fraaie welvende alu insert erin?).
    De centrale spijl in de bumper maakt de auto optisch smaller (niet de look die bij een sportauto past, maarja ze moesten wel, anders is t precies een aileron van voor).

    Al met al hadden ze in mij ogen veel meer uit het design kunnen halen, het mist een beetje de puntjes op de i.

    Login om te reageren
  30. voytekbe zegt

    5 maart 2013 om 14:29

    Het zijn mss niet de beste auto’s maar het interieur blijft toch verdomd knap. Enorm veel oog voor detail bij Spyker. De proporties van de buitenkant spreken me niet echt aan maar er is zoveel oog voor detail dat ik hem wel apprecieer.

    Login om te reageren
  31. motoragent zegt

    5 maart 2013 om 15:29

    Details zien er goed uit, maar totaalplaatje ziet er uit als een platgereden pad.

    Meneer Muller, gooi die Ailleron eens in productie…

    Login om te reageren
  32. norge zegt

    5 maart 2013 om 15:31

    Was een mooie Sonett geweest.

    Login om te reageren
  33. premiumtap zegt

    5 maart 2013 om 15:42

    VET!!!

    http://www.spykerowner.com/forum/attachments/spyker-discussion/12271d1362493254-global-resurgence-spyker-foto.jpg

    Login om te reageren
  34. mout zegt

    5 maart 2013 om 15:45

    Ik vind hem echt geweldig mooi. De andere Spykers zijn voor mij ‘over the top’, maar deze vind ik prachtig.
    Ik geloof er alleen helemaal niets van dat ie niet op basis van de Evora staat. Ik neem aan dat het net zo’n verband is als tussen Speedster en Elise. Maar vooruit, misschien mag je dat anders noemen dan ‘zelfde basis’.

    Login om te reageren
  35. mezos zegt

    5 maart 2013 om 16:44

    Dat is best goed gelukt design. The grille is wellicht iets te groot.

    Login om te reageren
  36. bmwpowerm5 zegt

    5 maart 2013 om 17:50

    alles is mooi aan deze auto behalve dat vieze audi stuur past echt niet bij deze auto
    bij aankoop gelijk weggooien en vervangen voor het echte spyker stuur https://www.google.nl/search?q=spyker+stuur&hl=nl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MiI2UY2-AsWHONnGgKAE&ved=0CC8QsAQ&biw=1600&bih=799#imgrc=2W1Uhtpa8v2kTM%3A%3BhECglkDYsknXRM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.retecool.com%252Fuploads%252Freet-spyker.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fretecool.com%252Fpost%252Fneerlands-trots%3B640%3B480

    Login om te reageren
  37. vwally zegt

    5 maart 2013 om 18:45

    haha ik moest schrikken van de achterkant

    Login om te reageren
  38. Michiel_vd_Brink zegt

    5 maart 2013 om 20:43

    Zou ook op basis van de Artega GT gebouwd kunnen zijn… http://www.carbodydesign.com/archive/2007/03/02-artega-gt-preview/Artega-GT-chassis.jpg

    Login om te reageren
  39. jmeverts zegt

    5 maart 2013 om 20:46

    Die fotos van de witte op de site van spyker lijken erg veel op de Rinspeed ZaZen

    Login om te reageren
  40. Michiel_vd_Brink zegt

    5 maart 2013 om 20:52

    Artega GT. Zoek de verschillen.

    Check VAG stuur.
    Check basis layout van het VW Polo dashboard.
    Check dwarsgeplaatste VW V6
    Check positie luchtinlaat.
    Enz, enz…

    http://www.carbodydesign.com/archive/2007/03/02-artega-gt-preview/Artega-GT-chassis.jpg
    http://www.webwombat.com.au/motoring/images/artega-gt-6.jpg
    http://www.pistonheads.com/pics/news/17706/IMG_0857-L.JPG
    http://farm4.staticflickr.com/3618/3359042041_af03e623f2_z.jpg
    http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201103/artega-gt-4_1600x0w.jpg
    http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201103/artega-gt-4_1600x0w.jpg

    Login om te reageren
  41. Michiel_vd_Brink zegt

    5 maart 2013 om 21:02

    Artega exit…

    http://www.autoblog.nl/sportwagenbouwer-artega-vraagt-insolventie-aan

    Spyker continues…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North