• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle licht

Auteur: Loek, gepost 4 maart 2019 om 21:16 – 24 Reacties

Afbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle lichtAfbeelding Dit is de Volkswagen I.D. BUGGY in het volle licht

I.D. BUGGY
Elektrisch rijden: zo kan het ook!

Zo’n vijftig jaar geleden waren de eisen voor een auto nog helemaal niet zo strict. Sterker nog: in de VS, in strandgebieden, reed zo ongeveer het meest simpele vervoersmiddel rond. De Volkswagen Buggy was gebaseerd op de Beetle, want die was populair en van zichzelf al heel eenvoudig. Maar door een simpele kunststof carrosserie te bouwen, zonder deuren, kwam een vederlicht strandautootje tot stand. Een waar succesnummer.

Tegenwoordig zijn auto’s niet zo simpel meer. En zo ‘eenvoudig leuk’ als de Beetle Buggy zijn ze al lang niet meer. Sinds de elektrische aandrijflijnen zijn auto’s functioneel, maar heel saai. Waarom eigenlijk? Moet Volkswagen gedacht hebben. De Wolfsburgers gaan iets doen aan de eenheidsworst door de elektrische aandrijflijn te combineren met ouderwetse lol.

We deelden eerst al wat vage foto’s van wat de I.D. BUGGY moest worden, nu is het ding helemaal officieel. Of nou ja, het is nog een concept, maar qua design is de auto letterlijk en figuurlijk wat beter belicht. Eigenlijk zoals het originele concept van de Beetle Buggy is de basis het MEB-platform, waar een simpele koets overheen is gegooid. Ook bij de nieuwe buggy zijn er dus geen deuren en geen dak te vinden.

Primeurs vinden we in de I.D. BUGGY met het powerbank-systeem. We kennen powerbanks als een kleine (of grote) extra accu waarmee je je smartphone/tablet/laptop kunt opladen zonder dat er een stopcontact aan te pas komt. Je moet je immers inbeelden dat de buggy je tot in the middle of nowhere brengt, waar je niet altijd een FastNed lader kunt gebruiken. Een enorme 360 kWh grote accu kan ervoor zorgen dat je I.D. BUGGY binnen een halfuur van 0 naar 80% opgeladen kan worden. Overal en altijd. Bovendien geldt dat ook voor de rest van de auto’s op het MEB-platform.

Qua specs geen verrassingen: de buggy krijgt het 62 kWh elektropakket mee waar zo’n 204 pk uitgepeuterd wordt. Een niet misselijke sprinttijd van 0-100 in 7,2 seconden is gaaf, ook de actieradius van 250 km is netjes. De I.D. BUGGY is immers bedoeld om lol te trappen naast de wegen, niet om een hypermile-tour te maken naar Genève.

Daarover gesproken: ook de I.D. BUGGY debuteert op de Zwitserse autoshow. Productieplannen voor de auto zijn ontkend noch bevestigd. Wel wil VW het powerbank-idee vanaf 2020 realiseren, los van of je je I.D. BUGGY ermee kunt opladen. Het werkt immers ook voor de aankomende elektrische modellen van het Duitse merk.

Ook interessant!

  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

buggy, concept, Elektrisch, geneve-2019, Volkswagen

Vorig bericht: « Maak kennis met de Bentley Continental GT Number 9
Volgend bericht: Pininfarina’s nieuwe krachtbolide heeft 1.900 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    4 maart 2019 om 21:21

    Doe produceren dan!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 maart 2019 om 21:43

      @ghost: alleen maar protos idd. Neem ze in productie voor een goede prijs! Kunnen we eindelijk aan de elek wagen met ons allen. En de liefhebbers kunnen hun petrol auto in de garage hebben voor de mooie dagen.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 maart 2019 om 21:47

      @ghost: KOOP DAN!!1!

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 maart 2019 om 21:57

        @awesome: vroegah..had mijn ouweheer zo’n Buggy. Hij sleutelde er zelf aan, had zo’n kek kruluitlaatje eronder en reed er altijd mee wanneer die kon. Op een dag kwam ie terug was de buggy weg, gestolen helaas en nooit meer gezien. Hij zegt hem nog steeds te missen, “mooiste tijden ooit” roept ie dan..dus ja ik zou er zeker eentje kopen als dit er zou komen, lijkt mij wel lachen!

        Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    4 maart 2019 om 21:23

    zet die maar in de garage…

    en doe vooral het licht uit.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    4 maart 2019 om 21:32

    Nogal jaren zeventig…

    En daarom helemaal geweldig! Gewoon produceren dit ding.

    Login om te reageren
  4. kennone zegt

    4 maart 2019 om 21:37

    2.0tsi er in en gaan!!

    Login om te reageren
  5. drdre1 zegt

    4 maart 2019 om 21:39

    Geweldig design, hoog knuffelgehalte.

    Login om te reageren
  6. rolov zegt

    4 maart 2019 om 22:05

    Ik vind hem prachtig, lekker mee naar de zee op zonnige dagen.

    Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    4 maart 2019 om 22:09

    “De Wolfsburgers gaan iets doen aan de eenheidsworst”

    Het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    4 maart 2019 om 22:11

    We weten allemaal dat hij er niet gaat komen..

    Login om te reageren
  9. jelmer zegt

    4 maart 2019 om 22:22

    Een bereik van 250 kilometer is voor een accu van 62 kWh accupakket toch helemaal niet zo netjes?

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      4 maart 2019 om 22:29

      @jelmer: Wel met deze aërodynamica en banden

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 maart 2019 om 22:31

      @jelmer: ~0,25 kW per KM als je de volle 62 kWh mag opmaken. Lijkt me idd niet zuinig.

      Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    4 maart 2019 om 23:06

    VAG. De concepten prinsesjes van de elektrische autowereld.

    Login om te reageren
  11. niex zegt

    5 maart 2019 om 00:32

    Doen ze toch om de zoveel jaar? Ons lekker maken met een niet komend conceot vd oude geliefde bug. Nu elektrisch t zal wel.

    Login om te reageren
  12. notsobig zegt

    5 maart 2019 om 05:38

    Vraag me af hoeveel dit gaat wegen met die accu’s e.d… Als het te zwaar wordt lijkt me er niet zoveel aan…

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    5 maart 2019 om 07:38

    @720s; Snap de powerbank niet helemaal. Is dat een losse externe accu die je mee kunt nemen en daar de interne accu mee op kunt laden als je zonder prik in de duinen staat? Hoe neem je die dan mee? Had die dan niet ook meteen ín de auto gebouwd kunnen worden voor meer range?

    Dat soort vragen..

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      5 maart 2019 om 09:55

      @gulli: ik snap m ook nog niet helemaal, want VW adverteert inderdaad heftig dat het de ideale oplossing is voor opladen ‘on-the-go’, maar vertelt niks over het transport van het ding. Echt compact is de unit namelijk niet.

      Meer info staat hier, mocht je het zelf even willen nalezen (misschien dat ik ergens overheen lees ;)) https://www.volkswagenag.com/en/brands-and-models/group-components/flexible-charging-station.html

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        5 maart 2019 om 10:46

        @720s: mooie marketingzwets idd weer van VAG. Ze maken goeie sier met ‘mobiele’ oplaadstations (werd volgens mij door jullie in een eerder I.D. gerelateerd bericht ook al eens over, ehh, bericht) maar ze vertellen er dan vervolgens niet bij hoe mobiel die dingen zijn en hoe ze op de plek komen.

        Mocht je ze via zonnepanelen of windenergie opladen dan maken ze deel uit van de energierevolutie die de wereld gaat redden. Als ze via bruinkoolcentrales worden opgeladen natuurlijk niet maar daar wordt niet over gerept.

        Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    5 maart 2019 om 07:47

    Zo is elektrisch rijden wél cool!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 maart 2019 om 10:29

      @toyotafortuner: vooral in de winter…

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2019 om 09:04

    Wat zal de actiradius op mul zand bedragen? Een collega van me rijdt al dertig jaar lang in de zomer met de buggy naar het werk. Benieuwd wat hij er van vindt…

    Login om te reageren
  16. mvdd zegt

    5 maart 2019 om 09:51

    Volgens mij zijn ze niet heel trots op de voorkant

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North