Dit is hét accessoire voor je smartphone in 2017

Branded content, 26 Reacties

Een accessoire op vier wielen welteverstaan.

Opel Intellilink in de Astra

Het is nog eens niet zo heel lang geleden dat de enige smartphone-gerelateerde optie bij sommige automerken een kabeltje van 200 euro was, waarmee je je iPhone kon aansluiten op het audiosysteem. Hopeloos outdated wanneer je dat vergelijkt met de mogelijkheden die Opel in haar modellen stopt.

Onder de noemer Online Editions voorziet Opel een groot deel van haar modellen met een hele rits aan slimmigheden, waaronder een 4G WiFi-hotspot, een persoonlijke assistent, een eigen smartphone app, DAB+ digitale radio en het IntelliLink-multimediasysteem met onder andere Apple CarPlay. Lekker Spotify luisteren wanneer je Mattie, Wietze, Giel, Lara of Jeroen even helemaal zat bent.

Je persoonlijk assistent

Opel OnStar moge bekend zijn. Met een druk op de knop krijg je verbinding met een persoonlijke en Nederlands sprekende assistent, die bijvoorbeeld een adres van een restaurant of museum voor je kan opzoeken en dit meteen in je navigatie kan instellen, je altijd direct belt wanneer de airbags zijn geactiveerd, je helpt bij pech of ongelukken én hulp inschakelt wanneer je niet direct reageert. Very premium, much affordable.

Opel OnStar

Altijd online

Met 4G WiFi ben jij, samen met maximaal 6 medepassagiers, in praktisch heel Europa altijd online. Appen doe je als bestuurder natuurlijk op een P, maar vakantieritjes worden een stuk aangenamer als de rest van de auto zichzelf kan vermaken met social media, video’s of online games.

Online zijn in je Opel gaat dus prima, maar dankzij de myOpel-app kun je ook als je niet in je auto zit gebruik maken van OnStar. Verder kun je de auto lokaliseren zodat je hem niet een half jaar kwijt raakt in een parkeergarage. Eenmaal ter plekke kun je zelfs de lampen en de claxon bedienen om helemaal makkelijk je auto te spotten. Of een geintje uithalen met je buurjongetje natuurlijk… Ook triviale zaken als bandenspanning en brandstofpeil zijn te checken en je kunt met je smartphone je bestemming vast in het navigatiesysteem instellen.

‘Premium’, behalve de prijs

Hoewel we nog niet eens alles hebben opgesomd, is wel duidelijk dat slimme en moderne technologie niet voorbehouden blijft aan topmodellen van de zogenaamde premiummerken. Sterker nog, in veel van die auto’s ben je alleen al aan deze opties 14.745 euro kwijt, terwijl je daar bij Opel een complete KARL ROCKS Online Edition voor krijgt. Ook de Corsa, Mokka X, Astra en Zafira zijn er als complete Online Edition. Prijzen en alle info check je HIER.

Opel OnStar



26 reacties

Komop zeg, het is een auto. Daar heeft wifi niks te zoeken. En een telefoon die iets anders doet dan muziek afspelen ook niet.
@lekbak: wifi in taxi’s, en bedrijfswagens voor het vervoer van directeurs kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar die kleine kinderen op de achterbank gaan maar lekker automerken en kentekens leren!
Gelukkig gebruik ik m’n auto om van a naar b te komen en niet als rijdende accessoire ;-)
Gekke advertorial
“Hopeloos outdated wanneer je dat vergelijkt met de mogelijkheden die Opel in haar modellen stopt.” Tsja, hopeloos laat. Hiermee gaan ze geen auto extra verkopen. Vanaf deze zomer kan iedereen z’n data al overal gebruiken, dus dan is de enige reden dat mensen deze versies zouden aanschaffen definitief weg.
Nou voor mij nooit van m’n leven een Opel meer. Hoe is het mogelijk om zoveel rommel op vier wielen te maken. Laat je ook met dergelijke online diensten (overigens verkopen ze jouw informatie en data gewoon door om er een slaatje uit te slaan) niet verleiden zou ik zeggen.
Nou, heb ik het laatst nog vrij uitvoerig getest bij de dealer en tijdens een proefrit. Proefrit was in een Zafira en bij de dealer heb ik het in een Mokka-X en Astra getest.
Zoals je kan verwachten is het het allemaal net niet. Ja, het ziet er gelukt uit, maar de interface vertoont net iets teveel lag waardoor je soms te ver scrolt. Touchscreen moet je net iets te hard bedienen. Combinatie van unit in het midden en schem tussen je tellers lijkt leuk maar is in de praktijk onlogisch.
Van te voren was ik best enthousiast, qua prijs is het allemaal best leuk, maar na een half uurtje rijden was ik het helemaal zat. Geen opel dus.
Ik snap dat 4G wifi van Opel niet. Als je een telefoon op zak hebt met 4G en je zet een hotspot aan dan heb je toch ook “4G wifi” in je Yugo?
@beetec: het enige verschil is de locatie van je simkaart.
In een auto dient motorgeluid voor genoeg entertainment te zorgen. #vr6
@dutchdriftking: #busso4ever
@bluebird: #Hemi-Love
@Dizono: Hoe voelt het nou als je een stukje ziel kwijt raakt tijdens het typen van dergelijke berichten?
@esprit84: Hoe voelt het als aan het eind van de maand je banksaldo weer lekker on point is?
@rikus:

ik denk dat je je dan ongeveer zo voelt: http://static.autoblog.nl/images/wp2017/Opel-OnStar-750px.jpg
@esprit84: hahahah
die kerel achter het stuur in deze advertorial zit erbij alsof ie net z’n ipoon in zijn achterste heeft gestopt…
Doe ff normaal zeg met je Opel. Apple Carplay zal dan ook het enige geweldige zijn aan deze auto. Voor de rest wil je er niet dood in gevonden worden. Ik zal Henk en Ingrid wel op mijn dak krijgen voor deze uitspraak, so be it. Opel is niet mijn ‘choice of brand’ en Zwollenaren maken geen grappen (lol)
@vos115: wat is er nou zo geweldig aan Apple Carplay? Volgens mij is dat volkomen overbodig op een goed infotainment systeem, het is leuk voor goedkope basis radios’s want dan kun navigatie op de display gebruiken. Maar een goed infotainment systeem doet alles wat Carplay doet gewoon beter.
carplay…check.
spotify check.
alle integratie met mn iphone check.
wifi in mn auto check…

ah..mn nickname zegt alles…kheb t voor de deur staan :)
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van wifi in de auto. 4G connectiviteit kan ik nog inkomen, aangezien je dan altijd up to date navigatie in de auto hebt, met live updates in het geval van files en omleidingen. Verder is het natuurlijk ook wel fijn als je je Spotify-playlists gewoon rechtstreeks vanuit je infotainmentsysteem kunt afspelen en niet aangewezen bent op het inpluggen van je telefoon.

Maar waarom zou je wifi in je auto willen als gewone man of vrouw? Tegenwoordig zo goed als iedereen wel internet op zijn smartphone. Het is dan een kleine moeite om even je verbinding te delen met je tablet. Kost je ook nog niks extra’s.
Inhoudelijke reactie: hoe zit t met de maandelijkse kosten voor de wifi/4G? “Krijg” je er een abonnement bij? Of betaald opel de verbinding voor de eerste 3 jaar of moet je zelf zorgen voor een simkaart of of of

Kan je m voor de deur van je huis zetten en je adsl opzeggen? Is er een data limiet

Vragen vragen…



Lekker informatief
Net als alle reclame is ook dit artikel misleidend!
Mwjaa, de hele wereld is de hele dag online maar wij autobloghlezers zijn volkomen analoog zodra wij onze voiture instappen! Sorry maar ik geloof er geen biet van.Ik luister graag radio in de auto, meestal BNR of radio 1 (lekker irriteren aan standpuntnl van Sven Kokkelmans!) maar zodra het even niet meer interessant is zet ik spotify aan. Google maps is zo langzamerhand onmisbaar als je langer dan 10 minuten in de auto zit.

En als laatste: gisteren stond er hier op autoblog een lijstje met de meest gestolen auto’s van Nederland. De Tesla stond hier niet tussen. Ik vermoed dat er wel een verband is tussen de constante connectie met de cloud en de auto waarom deze niet vaak wordt gestolen.
Maar hoe zit het met data verbruik in de auto?
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen data limiet op zit, verder snap ik niet wat het voordeel is van een eigen simkaart, met het connected systeem werken dingen als navigatie via de telefoon.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).