Zo maakt Porsche zijn klanten lekker voor de Taycan

Auteur: , 37 Reacties

De Duitse autobouwer gaat de hele wereld over om de elektrische auto onder de aandacht te brengen.

Zo maakt Porsche zijn klanten lekker voor de Taycan

Later dit jaar is de onthulling van de Taycan, de eerste volledige elektrische Porsche. Nog voordat het zover is wil Porsche de wereld inlichten dat de Taycan onderweg is. In China, de Verenigde Staten en het Vereningd Koninkrijk organiseert het merk de Porsche Triple Demo Run. Een event waar de Taycan centraal staat. Niet geheel toevallig zijn dit de belangrijkste markten waar Porsche op mikt met dit elektrische model.

Het eerste land, China, is inmiddels aangedaan. Porsche organiseerde onder meer demo runs met een prototype an de Taycan bij het Porsche Experience Centre (PEC) in Shanghai. Om de Chinezen te imponeren voorzag Porsche het dak van de Taycan van een draak. Het lijkt een beetje op zo’n tattoo voor kinderen uit een zak chips, maar soit. De marketingafdeling zal er ongetwijfeld goed over na hebben gedacht.

De demorondes in Shanghai werden verzorgd door Li Chao. Dit is een coureur uit de Porsche Carrera Cup in Azië. Aankomende week is het Verenigd Koninkrijk aan de beurt met demo’s tijdens het Goodwood Festival of Speed. Het derde event is 13 en 14 juli in New York, tijdens de Formule E race die plaats zal vinden in de Amerikaanse stad. Tijdens dit laatste event zullen Mark Webber en Neel Jani demo’s geven.

Zo maakt Porsche zijn klanten lekker voor de Taycan



37 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Opvallend dat ze naar Mark Webber verwijzen als een Porsche ambassadeur sinds 2016 en Formule 1 coureur van 2002 tot en met 2013, en compleet negeren dat hij in 2015 WEC kampioen met Porsche werd. Dat lijkt mij marketingtechnisch toch een stuk interessanter dan “ambassadeur sinds 2016”
@edge: waar die “very demanding course” in de VS is hebben ze ook niet vermeld. Infographic is leuk maar een beetje slordig gemaakt.
Toch mooi, zo’n elektrische Panamera.
@dutchdriftking: de wagen is wat compacter dan de Panamera.
@mashell: Oke, dat wist ik niet. Ik vind het altijd moeilijk inschatten op plaatjes. Hoe dan ook een mooie wagen.
Leuk dat de 996 koplampen terug zijn ;)
@cazzo046: Idd. Goedkoper om te produceren waarschijnlijk. Weten we ineens hoe de volgende Boxster er gaat uit zien.
tesbla is sneller > beter, porsche als je het doet doe het dan meteen goed
@gove: wat is een tesbla
@momo: tesbla is gejubel op het internet over hoe goed Tesla wel niet is.
@momo: tesla blabla
@gove: sneller is niet per defenitie beter. If the money was there, werd het voor mij een MissionE.
@hotze: tegen een porsche is sneller wel beter
Waarom zo’n icoontje van een verbrandingsmotor? Volgens mij loopt de marketing afdeling een beetje achter.

Verder leuke specs, maar op basis hiervan hoeft hij niet sneller te zijn dan een Model 3 performance. Die ook erg goed op de weg ligt. Maar wel mooi als deze eindeloos door kan racen zonder opwarming. Model 3 is ook al beter daarin ten opzichte van Model S etc.

Ben benieuwd naar uiteindelijke prijs en prestaties. Leuk zal het wel zijn. Heel vergelijkbaar met aankomende Aston Martin RapidE, alleen daar komen er maar 150 van met hoge prijs, want laten we het exclusief houden.
@fanboy: Denk dat de prijs simpel gaat zijn. Ze gaan, zeker de eerste jaren, niet tolereren dat een electrische wagen goedkoper gaat zijn een vergelijkbare Porsche met een verbrandingsmotor. Afgaande van de geclaimde 3.5s van 0-100, kan je de minimum prijs gaan zoeken tussen de 911 (of Panamera) S en Turbo. Er zouden ook ‘goedkopere’ versies komen. Waarschijnlijk minder range en trager.
@w0ut: de wagen is compacter dan een Panamera en zal dus ook goedkoper moeten zijn. Ook is winst maken minder belangrijk dan CO2 cijfers en imago kweken bij deze wagen. Hij zal een echte Porsche prijs krijgen maar zeker niet als exclusief in de markt gezet worden.
@mashell: Winst maken minder belangrijk bij Porsche? Nog nooit de prijzen op de optielijst bekeken zeker? ;-)
@w0ut: Ja dat is altijd het mooie bij elektrische auto’s. Het zijn meestal de duurdere auto’s, maar als je een segment hoger gaat met je prestaties dan is het eigenlijk weer heel goedkoop. Vergelijkbare accu pakketten met sterkere motoren kost niet heel veel meer.
@fanboy: Mijn collega uit Duitsland heeft een pré-contract getekend voor een Taycan. Porsche (Duitsland) hanteert een richtprijs van € 70.000,-. Goedkoper dus dan Panamera, maar de Taycan is dan ook kleiner, vergelijkbaar met formaat A5 Sportback
@bmw335d: Ok, dan gaat hij eigenlijk heel vergelijkbaar zijn met de Model 3. Weinig vooruitgang behalve dan misschien 350KW laden maar dat is weer kwestie van tijd bij Tesla. Wel koop je nu van gerenommeerde fabrikant. Alleen zullen ze voor Nederlandse markt dit jaar nog weinig kunnen leveren vermoed ik, gelet op bijtelling verandering.

Porsche heeft natuurlijk enorm veel ervaring met sportieve auto’s bouwen. Maar ik was wel erg positief verrast hoe goed de Model 3 op de weg ligt.
Maak Webba zoals de ozzies zeggen 😋
wat heerlijk toch, dat boxergeluid…ow wacht…
Wel vrij forse koplampen
@lambowambo, @cazzo046, @cossiekiller jullie zijn sarcatisch toch, hoop ik? Qua koplampen bedoel ik dan…
@technofreak: Zekers, ziet er niet uit deze lampen.
@technofreak: Het kan aan de headerfoto liggen maar ze lijken me vrij groot zo. Is me eerder bij de concept niet zo opgevallen.
@lambowambo: je hebt niet door dat het camouflage nep koplamp stickers zijn?
@mashell: Verrek nu je het zegt, misschien toch maar eens mijn ogen laten opmeten..
Die voorkant met die koplampen laten me meteen aan de laatste generatie toyota mr2 denken. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Third_Gen_Toyota_MR2.jpg/280px-Third_Gen_Toyota_MR2.jpg
Tesla is een auto getekend door Hanna & Barbara
Oops Barbera
Lelijke lampen vanuit die hoek
Ik krijg spontaan koppijn van die koplampen , wat een lelijke dingen. De rest van de auto ziet er wel lekker uit
@jarnobakker:
Dat lijken me grote stickers om de daadwerkelijke lampen heen, om de definitieve vorm nog niet helemaal te onthullen.
Achterlichten idem dito.
Een rijdende accu van Porsche….leuk.
Zal wel mooi bakkie worden maar helaas niets overgebleven van het concept design schaalmodelletje wat bij de Porsche dealers de bezoekers op verkeerde been zetten. Gheghe. Beetje jammer. :-P
Het idee van een elektrische auto is toch een ontlasting voor het milieu? Waren maken ze dan auto’s die zo snel mogelijk zijn, ipv zo zuinig mogelijk? Stroom moet ook ergens vandaan komen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).