• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zien

Auteur: machielvdd, gepost 30 november 2019 om 08:05 – 21 Reacties

Afbeelding Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zienAfbeelding Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zienAfbeelding Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zienAfbeelding Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zienAfbeelding Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zien

Dit is hoe Circuit Zandvoort er straks uit komt te zien

De planning voor de Dutch Grand Prix, die over zes maanden van start gaat, is natuurlijk vrij krap.

Bouwbedrijf VolkerWessels laat er dan ook geen gras over groeien. Alle tegenwerking ten spijt is de verbouwing nu in volle gang.

Wouter was vorige maand al ter plaatse om het een ander uit te leggen over de verbouwing. Dankzij nieuw beeldmateriaal van het bouwbedrijf kunnen we nu een overzicht zien van hoe het verbouwde Circuit Zandvoort eruit komt te zien.

De meest spraakmakende aanpassing is natuurlijk de Arie Luyendijkbocht, die een kombocht wordt met een hellingshoek van maar liefst 18 graden. Zoals op de beelden te zien is, zal de Hugenholtzbocht eveneens een kombocht worden, hoewel ietsje minder spectaculair. Daarnaast wordt de baan breder gemaakt en wordt in totaal meer dan de helft van de deklaag vernieuwt.

Uiteraard moet het circuit ook de enorme toestroom aan mensen straks aankunnen. Om de schare Max-fans het circuit op te loodsen worden er daarom om te beginnen twee nieuwe prefab voetgangerstunnels van 40 meter geplaatst. Er komt ook een compleet nieuw medisch centrum in de vorm van een houten prefab gebouw.

Ook het pitsgebouw wordt uitgebreid met een 1-laagse aanbouw van 8 meter breed en 150 meter lang. Het dak hiervan zal straks dienst doen als VIP-tribune. Daar kunnen we straks bijvoorbeeld onze koning zien zitten. Verder komt er een nieuw paddockterrein om plaats te bieden aan het hele circus.

Om dit alles te realiseren hebben de bouwvakkers nog zo’n zes maanden de tijd, aangezien de race op 3 mei op de kalender staat. Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, maar de Nederlandse Grand Prix begint nu toch echt vaste vormen aan te nemen.

Bron: VolkerWessels

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Lezersvraag: is de GP van Zandvoort een schande?
    Lezersvraag: is de GP van Zandvoort een schande?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Autoblog Garage: BMW 318ci van Ruben
Volgend bericht: Daimler gaat meer dan 10.000 banen schrappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. falcon zegt

    30 november 2019 om 08:10

    Ik begin alvast met rijden! #zodanhebben wedieopmerkingalvastgehad #zinin

    Login om te reageren
  2. lompey zegt

    30 november 2019 om 08:13

    Voor die bocht is een hoop zand voort nodig

    Login om te reageren
  3. denx zegt

    30 november 2019 om 08:21

    Komt het circuit in zee te liggen??

    Login om te reageren
  4. caprio zegt

    30 november 2019 om 08:26

    Aan zand geen gebrek in ZANDvoort..

    Login om te reageren
    • aerotic zegt

      30 november 2019 om 09:21

      @caprio: Bedankt voor de verduidelijking met hoofdletters!!

      Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      30 november 2019 om 09:47

      @caprio: goh… hoe denk je dat Zandvoort aan haar naam komt dan?

      (de naam is afgeleid van Sandevoerde. In die oude naam ziet u twee woorden: ‘Sande’ en ‘Voerde’. ‘Sande’ betekent de duinen of het zand. Een ‘Voerde’ of ‘Voorde’ is de aanduiding van een doorwaadbare plaats.)

      Login om te reageren
  5. quinn zegt

    30 november 2019 om 08:34

    Zijn er wel genoeg tribunes?

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    30 november 2019 om 08:41

    Heel benieuwd hoe het festijn uiteindelijk zal uitpakken. I’ll enjoy it at a distance, maar hoop voor degenen, die erheen gaan, – en voor MV33 – dat het onvergetelijk wordt.

    Login om te reageren
    • chills zegt

      30 november 2019 om 10:15

      @amghans: Praat Nederlands met me, Even Nederlands met me.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        30 november 2019 om 12:53

        @chills: zijn username is in ieder geval nederlandser dan de jouwe amigo

        Login om te reageren
      • Stefje zegt

        30 november 2019 om 17:35

        @chills: hij kijkt het vanaf zijn tv maar wenst iedereen die daar gaat kijken en Max Verstappen zelf een onvergetelijke dag. Ik hoop dat de anderen die thuis gaan kijken ook een onvergetelijke dag mogen hebben ;)

        Login om te reageren
  7. fransananas zegt

    30 november 2019 om 08:49

    Gelukkig staat Assen standby

    Login om te reageren
  8. edward330d zegt

    30 november 2019 om 09:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. transaxleman zegt

    30 november 2019 om 10:03

    Gaat toch wel een spectaculaire baan worden denk ik. Misschien niet voor de F1, maar de baan wordt wel de 21ste eeuw in gekatapulteerd. Gaan ze nog lang profijt van hebben, zeker de tribunes en betere pitstraat.

    En puristen zullen het misschien niet eens zijn met de veranderingen in de baan zelf, maargoed Zandvoort heeft al tientallen iteraties gehad dus het hoort er een beetje bij.

    Login om te reageren
  10. koeberg zegt

    30 november 2019 om 10:16

    Het gaat wel hard met die zeespiegelstijging! Helemaal omgeven door water!

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    30 november 2019 om 10:33

    Moet eerlijk zeggen dat ik mijn mening moet bijstellen. Toen het Zandvoort werd dacht ik dat we voor joker zouden staan met de vergane glorie maar ik wist dan ook niet dat ze het zó rigoureus zouden aanpakken.

    Als ik dit zo zie dan kan het weleens een hele interessante en leuke race worden.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    30 november 2019 om 10:42

    Zijn toch het worden toch wel allemaal grind bakken je?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 november 2019 om 12:16

      @mrrallycross: jaja er komt een Jos Verstappen grindbak!

      Login om te reageren
  13. onlyporscheman zegt

    30 november 2019 om 11:32

    Mag ook wel, veel investeerders die in dit project geloven. Denk dat het ook succes zal worden.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    30 november 2019 om 12:16

    Ze zijn lekker bezig!

    Login om te reageren
  15. stationcar zegt

    30 november 2019 om 13:32

    Mooi Infraworks modelletje, ziet er altijd gelikt uit. Geinig gedaan. Als wegontwerper is dit toch wel een speciale klus om te maken, gaaf hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North