Dit kost de Audi RS 5 Sportback in Nederland

Auteur: , 32 Reacties

De Sportback is een tikkeltje goedkoper in vergelijking met de coupé.

Dit kost de Audi RS 5 Sportback in Nederland

Ongeveer een jaartje geleden introduceerde Audi de RS 5 Sportback in de Verenigde Staten. Enkele weken terug werd de Duitse vanafprijs van 82.700 euro bekend en nu is ook een Nederlands prijskaartje bekend geworden.

De RS 5 Sportback is namelijk opgenomen in de configurator. Kaal heb je de RS 5 Sportback voor 122.120 euro. Ter vergelijking, de RS 5 Coupé kost 122.520 euro (rijtest). De meer praktische variant is daarmee enkele honderden euro’s goedkoper.

Dit kost de Audi RS 5 Sportback in Nederland

De Audi komt met een 2.9-liter V6 TFSI, goed voor 450 pk en 600 Nm koppel. Ondanks zijn formaat weet de auto in slechts 3,9 seconden 100 km/u aan te tikken. Standaard is de RS 5 begrenst op 250 km/u. Tegen betaling is een topsnelheid van 280 km/u mogelijk.

Uiteraard is het kinderlijk eenvoudig om de prijs in de configurator op te draven. Deze auteur ging in de configuratie voor een Suzukagrijs metallica RS 5 Sportback en kwam na het aanvinken van wat opties op een eindprijs van 133.941 euro. Zelf spelen met de configurator kan hier.

In het tweede kwartaal start Audi met de levering van de Audi RS 5 Sportback. Het is voor het eerst dat de vijfdeurs sportback ook leverbaar is in de ultrasportieve RS-uitvoering.

Met dank aan Quint voor de tip!



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Even 40k verschil met duitsland. Koop je in duitsland nog een leuke A3 erbij voor de vrouw.
@s2khonda: ja dat heet vrij verkeer van goederen in de EU.
@s2khonda: Ja echt zot! Wat zijn de prijzen in Be?
@atrak: € 87.550,-
@s2khonda: “de vrouw” “het wief” “een hoer” lekker afstandelijk hoor…
@mwti: gekkie
@s2khonda: een leuke A4 zelfs…. Bezopen
Voor dat geld liever een Alfa Giulia Q.
Ik vind de A5 echt een mooie auto.. maar een RS voor bijna anderhalve ton.. nah.
@donjunior: Gulia Q ; 147200 euro .
@dijan: https://www.alfaromeo.nl/configurator/giulia-quadrifoglio/#/version

Vanaf 119k
@donjunior: Klopt ,maar deze A5 vanaf 122 en de alfa vanaf 119 . Je kunt ze aale 2 duurder maken met aan vinken.
@dijan: Wat probeer je nu te zeggen? Ik zeg gewoon dat ik voor hetzelfde bedrag liever een Giulia Q koop. Dan kom jij met een verkeerd bedrag aanzakken en vervolgens een onsamenhangend verhaal over opties.. Punt is.. beiden zijn ongeveer voor hetzelfde geld te krijgen.. en dan kies ik liever voor de Q.
@donjunior: Jouw eerste ;1,5 ton voor een RS5 ,maar deze kost 122,600 . Dus kost hij maar 3000 euro meer als een Alfa Q . Dus jij maakt er meteen overdreven 1,5 ton van ,terwijl dat niet zo is . Je moet de zaken niet omdraaien ,maar zelf eens nalezen wat je zelf schrijft.
De prijs op te draven. Zoals bij paarden draven.
@loserboi932: bij vag galoppeert de prijs omhoog bij opties
Tegenwoordig heb je een Model S Performance voor dat geld… Rij je rondjes om die RS5 ;)
@chauffeur: heb ik toch 10x liever deze Audi.
@chauffeur:
En dan is de accu leeg.
@thomasthomas: dat klopt, op een gegeven moment is ook die accu leeg. Dit geldt overigens ook voor de brandstoftank van de Audi ;)
Even spelen met de configurator en ik ben al over de 160k heen. Duur kleurtje dat Sonoma groen……
Ik zal vast een idioot zijn, maar ik had liever een RS4 sedan gezien. Op een of andere manier vind ik dat veel gaver. Vraag me niet waarom.
Vloermatten met RS logo zijn bijna 700 euro kom ik net achter…
Perfecte onderscheiding tussen luxe, grootte en power in het Audi gamma: de RS3 (weinig luxe en wat klein) en de RS7 (te veel power en behoorlijk slagschip).
Nu ligt de weg open voor een compacte 5-deurs Porsche. Mijn ultieme daddy cool mobiel!
Iedereen die nu een RS5 coupe heeft, is best wel fucked. Je zal zien dat iedereen uit praktisch optiek een Sportback wilt hebben dus de vraag naar een 3-deurs zal direct kelderen. Zelfde heb ik gezien met de S1, 3-deurs Vs 5-deurs. 3-deurs zijn vele malen goedkoper dan 5-deurs want niemand wilt een 3-deurs.
@ghost: serieus?
Ik zat nou net te denken: wie wil er een RS5-4deurs.
Als je bij een RS5 uitkomt, doe je dat omdat graag een power-sedan wil hebben. Er moeten er dan een hoop afvallen voordat je eigenlijk bij een RS5 uitkomt (bij de eerste generatie RS5 was de competitie minder vertegenwoordigd).
Maar wat is nou echt ‘meer ruimte’ bij de 4-deurs tov de 2-deurs? In beide gevallen kan je er alleen kinderen tot 1m50 een beetje kwijt achter in. Enige verschil is dat je de voorstoel naar voren moet doen.
@gregorius: ja ik heb dat gemerkt met de S1. Heb zelf een Sportback versie. Misschien is het voor de RS5 anders maar mijn vermoeden is wel dat men toch sneller geneigd is voor de Sportback te gaan. Overigens ook gemerkt met iemand die een S3 3-deurs had. Inruil was echt om te janken, verkoop kwam niemand op af. Puur alleen omdat iedereen de Sportback variant wil. Ik denk als er alleen een coupe / 3-deurs zou zijn, dat het probleem er niet is. Maar zodra er een Sportback / 5-deurs variant bestaat, ben je in mijn optiek redelijk zuur. Zodoende mijn bewering hierboven.
In kan me nooit inhouden bij het aanvinken van opties, zoals @RubenPriest . Ik kwam uit op €168k🙈

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).