• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!

Auteur: machielvdd, gepost 16 december 2025 om 11:21 – 14 Reacties

Je kunt nu alvast de nieuwe Twingo bestellen.

Sommige merken *kuch* Ford * kuch* lopen enorm te hannesen met hun elektrische modellen, maar Renault is gewoon heel goed bezig. De Renault 5 is op alle vlakken een schot in de roos, en met de Twingo hebben ze wederom een veelbelovend model te pakken.

Prijs Twingo E-Tech

De Twingo ziet er geweldig uit en zou bovendien heel goedkoop moeten worden. Over dat laatste kunnen we nu meer vertellen. Renault maakt vandaag de prijs van de Twingo E-Tech bekend: hij is er vanaf 20.990 euro. Dat valt een klein beetje tegen, want Renault had eigenlijk een prijs van minder dan 20 mille beloofd. Maar goed, het is alsnog een van de goedkoopste EV’s op de markt.

Voor dit geld krijg je een actieradius van 262 kilometer. Dat kan ermee door. Je moet de Twingo natuurlijk zien als een stadsautootje. Snelladen kan met 50 kW. Dat is niet bijster snel, maar in ieder geval beter dan de Renault 5-instapper. Die kan helemaal niet snelladen. Qua vermogen kun je rekenen op 82 pk.

Let op: in eerste instantie kun je alleen de techo-uitvoering bestellen. Die is wat meer aangekleed en kost 22.590 euro. Voor deze meerprijs krijg je een OpenR-multimediasysteem met Google-integratie, one-pedal driving, adaptive cruise control, climate control en een achteruitrijcamera. Zaken die de instapuitvoering (de evolution) moet ontberen.

Meer concurrentie dan je denkt

Hoe interessant is de nieuwe Twingo nu echt? Daarvoor moeten we even de andere budget-EV’s erbij pakken:

  • Dacia Spring (70 pk, 221 km range): 17.950 euro
  • Leapmotor T03 (95 pk, 265 km range): 19.950 euro
  • Renault Twingo E-Tech (82 pk, 262 km range): 20.990 euro
  • Citroën ë-C3 (83 pk, 204 km range): 20.990 euro
  • BYD Dolphin Surf (88 pk, 220 km range): 22.990 euro
  • Dongfeng Box (95 pk, 230 km range): 23.499 euro

Zoals je ziet is de Twingo echt wel een goede deal. De Renault is precies even duur als de Citroën ë-C3, maar heeft bijna 60 km meer range. Alleen de Leapmotor T03 heeft betere specificaties voor minder geld. Maar ja, die ziet er niet zo leuk uit. En het oog wil ook wat.

De Twingo E-Tech is dus een zeer interessante nieuwkomer, al is ‘ie ietsje duurder dan verwacht. Bestellen kan vanaf vandaag, mits je een zogenaamde Twingo R Pass á 100 euro aanschaft. Met deze Pass koop je als het ware voorrang, want pas vanaf 8 januari is de auto voor iedereen te bestellen. Ergens in het voorjaar wordt ook de instapversie leverbaar.

Ook interessant!

  • Renault onthult interieur Twingo voor minder dan 20k
    Renault onthult interieur van de nieuwe Twingo
  • Gelekt: dit is de nieuwe Renault Twingo!
  • De onthulling van Renault's nieuwe bestseller is nabij!
  • In dit aspect is de Renault Twingo E-Tech verrassend snel

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, Prijzen, Renault, twingo

Vorig bericht: « Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
Volgend bericht: Opel roept op: stop onmiddellijk met rijden! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aalbert zegt

    16 december 2025 om 11:35

    262 km bereik is veel te weinig, en ja het is een stadauto en dus zullen veel zeggen dat er weinig mee gereden wordt en dit genoeg is…..onzin! net weer een test van de Dongfeng en de Panda die elk zo’n 75 minder bereik hebben dan Wltp, dan kom je dus ver onder de 200km. In de winter nog minder. Kansloos.

    kennissen hebben zo’n kleintje (Spring, 2e auto) en irriteren zich mateloos aan telkens laden, elke dag of om de dag, zeker in de winter.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      16 december 2025 om 11:47

      Ik ben vooral benieuwd. Kijkend naar het succes in NL van bijv. de eerste MINI SE kan het prima als auto’tje voor erbij..
      Natuurlijk zijn er ook heel veel mensen in NL waarbij een auto in de A-/kleinste klasse hun enige auto is, dan is dit idd niks voor hen..
      In andere (zuidelijkere) EU-landen met vaak wat grotere afstanden en waar mensen vaak ook niet zo rijk zijn als de gemiddelde NL’er kan het ook wel een dingetje zijn..
      Ik hoop voor Renault op een succesje want het is in zo’n fel kleurtje wel leuk om op de weg te zien.

      Login om te reageren
      • JelmerS zegt

        16 december 2025 om 12:47

        Die eerste mini SE is als occasion ook nog verassend duur t.o.v. andere EV’s met een beperkte range. Voor het juiste publiek/toepassing is de Twingo een prima concurrerende auto en een betere keus dan een onbekende Chinees

        Login om te reageren
    • b00st zegt

      16 december 2025 om 12:07

      Als ik afga op ev-database.org komt de Grande Panda op WLTP aan 322km en de Real Range Estimation voor stad (waarvoor zo’n auto toch hoofdzakelijk bedoeld is) aan 260km in de winter en zelfs 390km in de zomer. Lijkt me toch meer dan voldoende? Als je dat om de dag doet zijn deze auto’s niet de juiste keuze.

      Voor deze Twingo zal de stadsrange dus ~200km zijn in de winter en ~300km in de zomer. Veel mensen die dat op een week niet eens halen.

      Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      16 december 2025 om 12:08

      Dan hebben die kennissen de verkeerde auto gekocht. Als je zoveel rijdt en geen eigen laadpaal hebt, moet je iets met een grotere actieradius kiezen.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      16 december 2025 om 12:56

      Als je elke dag of om de dag moet laden met de Dacia Spring heb je echt de verkeerde auto gekocht. Wie gaat er nou dagelijks meer dan 100km rijden met zo’n auto…. alleen al voor het comfort. Maar zeker vanwege de opgegeven range.

      Zelf hou ik een beetje de spelregel aan dat je een auto wilt die minimaal 5x de gemiddelde dagelijkse afstand haalt tenzij je een eigen laadpaal hebt, dan kom je met minder ook wel uit. Op die manier blijft het comfortabel.

      De range van deze Twingo is waarschijnlijk meer dan voldoende voor de kopers als je kijkt naar de gemiddelde kilometerstanden van tweedehands Twingo’s. Die rijden namelijk niet zoveel. En als je binnen 25km van je werk woont dus ook nog meer dan prima.

      En willen degene die altijd zeggen dat de Chinezen ons aan alle kanten inhalen zich hier nog eens melden…. Want gisteren een competitieve auto als de ID.Polo aangekondigd en nu deze Twingo. No Way dat ik een Chinees zou kopen in plaats van één van deze twee! Nog buiten het feit dat elke euro die in Europa uitgegeven wordt goed is voor onze eigen economie, wat op termijn dus beter is voor jezelf… want dat lijken we soms ook nog te vergeten.

      Login om te reageren
      • Aalbert zegt

        16 december 2025 om 13:17

        Ook de ID Polo heeft een zeer beperkte range…..diverse media hebben daar al de nodige opmerkingen over gemaakt.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          16 december 2025 om 13:26

          Het is een Polo, geen grote reisauto, dus ook voor de meeste meer dan voldoende. Als je echt veel rijdt heeft Volkswagen de ID.7. Zelf zou zowel de Twingo als de ID.Polo ook niet passen bij mijn benodigde range.

          Maar blijf je vooral vasthouden aan onrealistische eisen en ja, misschien is het voorlopig nog niets voor jou, dat elektrische rijden. Dat is ook prima hoor. Voor genoeg mensen voldoet het elektrisch rijden nog niet. Echter ben ik wel overtuigd dat ook genoeg mensen vooroordelen hebben die niet kloppen.

          Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      16 december 2025 om 13:20

      Ben je ook wel een sukkel als je een Spring koopt en daarna gaat janken dat de range kut is. Overigens is WLTP makkelijk te halen, zolang je anticipeert, niet harder dan 100 rijdt, en niet overal vol gas weg gaat. Maar is heel moeilijk, ik word altijd links en rechts voorbij gestoven op weg naar een rood stoplicht. Mensen kunnen niets anders dan gas geven of remmen lijkt het wel.
      Of nog mooier: 80 weg naar mijn werk, rij 90. Rotonde komt eraan, dus cruise control eraf en gas los. Mensen zitten heel dicht op mij. Dan vlieg ik met 40-45 over die rotonde, zijn ze nergens meer te bekennen, omdat ze zelf met 25 over de rotonde sukkelen. En maar piepen dat WLTP niet te halen is.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      17 december 2025 om 22:28

      Waar heb jij het nou over? Wij hebben een Smart ForTwo EV, die heeft maar 133km WLTP, en das méér dan zat. We laden hem maar 1x per week op.

      Login om te reageren
  2. waterisnat zegt

    16 december 2025 om 12:34

    Dat communisme een tweede auto (milieuvervuiling!!) gaat promoten vind ik dan wel weer grappig.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    16 december 2025 om 14:19

    Ik vermoed dat niet alleen de looks, maar ook het verschil in afschrijving/restwaarde het verschil in de keuze voor de Twingo t.o.v. de Leapmotor T03 grotendeels zal maken. En dat zal dan ook weer gunstig kunnen uitpakken voor wie die via private lease wil gaan rijden.

    Login om te reageren
  4. cdlop01 zegt

    17 december 2025 om 05:58

    Elektrische auto pas interressant met minimaal 400km range ook voor de kleintjes….alles wat daaronder zit, prutswerk.

    Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      17 december 2025 om 17:51

      Geen prutswerk voor mensen die 400 km per week rijden. Dat zijn er nogal wat. Het gemiddelde dat een particulier rijdt ligt tussen de 10.000 en 15.000 km/jaar. Dat is 200 tot 300 km per week.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North