De prijs van de BMW i7 kennen we al een tijdje, maar nu weten we ook de prijzen van de ‘normale’ BMW 7 Serie.
Als je geen BMW-liefhebber bent heb je vandaag pech, want we worden overspoeld met BMW-nieuws op deze druilerige woensdag. Hét grote nieuws is natuurlijk de BMW XM, maar daarnaast heeft ook de BMW Z4 een facelift gekregen en zijn nu de prijzen bekend van de nieuwe BMW 7 Serie.
De nieuwe Siebener is al vijf maanden geleden onthuld, maar BMW gaf de i7 voorrang. Die werd dus als eerste leverbaar in Nederland. Degenen die nog een verbrandingsmotor wilden in hun 7 Serie moesten maar even wachten.
Nu is het dan zover: de reguliere BMW 7 Serie is ook te bestellen. Qua motoren heb je keuze uit drie smaakjes: de 740d, de 750e en de M760e. De letter ‘e’ verraad dat het in de laatste gevallen om een hybride gaat, om precies te zijn een plug-in hybride. De 740d is overigens een mild hybrid. Vierwielaandrijving krijg je er altijd gratis en voor niks bij.
Prijzen nieuwe 7 Serie
Het is vooral elektrificatie wat de klok slaat, maar diesel is ook nog niet passé volgens BMW. Sterker nog: de dieselversie komt eerder dan de PHEV’s. Die is namelijk per direct leverbaar. Het gaat dus om de 740d, met 300 pk en 650 Nm aan koppel. Deze is er vanaf €130.978.
De hybride versies zijn natuurlijk het meest relevant. De instapversie (qua prijs dan) is de 750e, die 489 pk en 700 Nm haalt uit de combinatie van een 3,0 liter zes-in-lijn en een elektromotor. De topversie, de M760e, heeft de magische letter M meegekregen. Hiermee krijg je de beschikking over maar liefst 571 pk en 800 Nm koppel.
De 750e staat voor €124.207 in de prijslijsten en is daarmee ruim 7 mille goedkoper dan de diesel. Je moet dus wel een hele grote liefhebber zijn van diesel wil je nog voor de 740d gaan. De M760e kost €148.431. Op de PHEV’s zul je wel wat langer moeten wachten. Die zijn namelijk pas in maart leverbaar. Vandaar dat je in de configurator alleen de 740d aantreft.
Concurrentie
Als we kijken naar de concurrentie, dan zien we dat BMW er qua prijs goed bij zit met de nieuwe 7 Serie. De Mercedes-Benz S-Klasse is aanzienlijk duurder: die kost bijna 140 mille. Wil je vierwielaandrijving, dan kost je dat nog eens 4 mille extra. De Audi heeft altijd vierwielaandrijving en is net gefacelift.
- BMW 750e xDrive: €124.207
- Audi A8 60 TFSI e quattro: €126.109
- Mercedes-Benz S580e: €139.513
- Porsche Panamera 4 e-Hybrid Executive: €132.800
- Bentley Flying Spur Hybrid: €218.000
av_diver zegt
Bij die grijze two-tone lijken de wielen wel heel erg klein
karhengst zegt
Iets wat van de grille helaas niet gezegd kan worden.
Alsof BMW z’n eigen RR klandizie wil kannibaliseren, zeker als je de blauwe variant zo ziet van voren en van de zijkant.
harrie zegt
Het is net een slechte Chinese kopie van een BMW.
polpol33 zegt
😂😂😂
Guggenheimer zegt
Echt precies wat ik dacht. Als er BYD of Honqing (oid) op zou staan, geloof je het zo.
mashell zegt
De laagjescake die de two tone lak geeft benadrukken de hoogte van de motorkap en kofferdeksel (en die liggen flink hoog!) waardoor de wielen kleiner lijken dan ze zijn. Het is een nogal merkwaardig ontwerp, het is meer een verlaagde SUV sedan dan een elegante limousine.
Le-on wheels zegt
Voor de volledigheid; de elektrische i7 is er vanaf 141k.
flatsix010 zegt
Dit koopt toch niemand. Ik ben momenteel een 1-serie aan het bestellen en ze hebben sinds gisteren het gratis ‘business pakket’ verwijderd. Nu moet je meer betalen (+\-1k) voor zaken zoals autom AC, hifi systeem, op een auto van 40k…
christian85 zegt
Dat meen je niet. Ik zou dus echt niet voor een merk gaan waar die zaken nog als optie moeten worden aangevinkt.
flatsix010 zegt
Grote kans dat het een Ioniq 6 gaat worden, qua extra bijtelling valt het nog mee.
karhengst zegt
En ondanks dat het een kwestie van smaak is, hoe ongemakkelijk de Ioniq 6 wellicht kan ogen, de 1-Serie is nu ook niet bepaald moeders mooiste. Met de Hyundai krijg je wel een prachtig stuk techniek onder de kont! Ik zou het ook wel weten, veel voorpret gewenst!
neymar zegt
Wat een bak prachtig 😍
harrie zegt
Hij begint een beetje sleets te worden, luie troll.
monsieurleloure zegt
Schitterend apparaat , dit willen we.
fastforward zegt
Er is iets mis met deze persfotos. Ik weiger te geloven dat BMW zo de weg kwijt is.
fastforward zegt
Een vergelijking op uiterlijk met de concurrentie zou ik erg waarderen.
racerx zegt
Wat een lomp ding, zeker in vergelijking met de nog redelijk recente F01… Aardig de weg kwijt daar, dat doen Mercedes en Audi beter.
wza1979 zegt
Ik vind het model ook niet zo mooi maar de commentaren zijn in Duitsland hetzelfde als hier – beetje meer zelfs .
Maar in Engeland en meer internationaler is men veel positiever.
karhengst zegt
Protserig lag in het buitenland altijd al beter dan in Nederland. En die Britten zijn vast exportjurken, of lui die hier een flinke vleug Rolls Royce in zien met dat grote verticale front. Kan de reacties wel begrijpen wat dat betreft.
z4coupe30si zegt
Naast dit apparaat is de E65 een schoonheid
Jagris zegt
Als je dit verkiest boven een audi a8 of mercedes s klasse, dan hecht je toch wel heel veel waarde aan het bmw logootje. Man man man wat een proletenbak.
alcantara zegt
LOL die voorkant, BMW is echt compleet de weg kwijt.
Jammer hoor, RIP.
tmenges zegt
Don’t judge a book by it’s cover , zeggen ze wel eens en daar ben ik t vaak mee eens. Echter als je de cover zo lachwekkend maakt moet je wel een heel goed verhaal hebben om dit afzichtelijke uiterlijk goed te praten.
hdboef zegt
– Edit: dank u, is inmiddels gefixt –
isobmw zegt
Mijn F01 vele malen mooier
Maar de e38 blijft de mooiste 7er!
Peugeot 308sw7p + Citroën C2 zegt
Die grijze is een soort grafkist. Maar wel een hele mooie!
AudiRS zegt
Ook deze is zum kotzen.
jensoffbutton zegt
Weet je wat zo tof is aan dit modelletje?
Dat is dat die zo lelijk is, dat je het een zege vindt dat deze niet op je oprit staat.
Wie geeft er in godsnaam nu 130.000 euro aan zo’n auto uit, als je nog liever gezien wilt worden in pakweg een Dacia Spring? Met de 110.000 euro die er nog over schiet na je Dacia aankoop kan je heel veel doen, je kan daarmee bijna een jaar lang champagne slurpen in een 5 sterren hotel.
In mijn ogen is de blauwe voor smaakloze arabieren, en de zwart/grijze voor slechte rappers die hun vrouw slaan.
rollingstoned zegt
Bijzonder Matig Weer…
mashell zegt
Tja, dat heb je eind September.
dolledries zegt
Ik zie een pluspunt . De velgen onder de blauwe versie vind ik wel mooi.
kniesoor zegt
Dat tweekleurige ding ligt niet zo lekker op het netvlies, maar de donkerblauwe vind ik wel te doen, eigenlijk. Alleen die neus, hè, benieuwd of die ooit gaat wennen . . .
bmw335d zegt
Niet gelijk zo snel oordelen allemaal. BMW zet een eigen design taal neer in tegenstelling tot de rest van de Duitse fabrikanten die 1 model maken in de smaken S-M-L & XL.
Net als eerder modellen zal ook deze 7-serie groeien en je moet hem in het echt zien.
Ik was in de gelegenheid om met een vriend van mij, werkzaam bij BMW, de lancering voor de dealers bij te wonen en ik kan jullie zeggen dat het “in het echt” gewoon héél goed uit ziet.
Net zoals de M3/M4. Op foto’s niet moeders mooiste maar IRL óók echt geslaagd, zeker als touring
bmw335d zegt
Niet gelijk zo snel oordelen allemaal. BMW zet een eigen design taal neer in tegenstelling tot de rest van de Duitse fabrikanten die 1 model maken in de smaken S-M-L & XL.
Net als eerder modellen zal ook deze 7-serie groeien en je moet hem in het echt zien.
Ik was in de gelegenheid om met een vriend van mij, werkzaam bij BMW, de lancering voor de dealers bij te wonen en ik kan jullie zeggen dat het “in het echt” gewoon héél goed uit ziet.
Net zoals de M3/M4. Op foto’s niet moeders mooiste maar IRL óók echt geslaagd, zeker als touring