Dit kost de nieuwe BMW X5

Auteur: , 41 Reacties

Voor minder dan een ton staat 'ie op de oprit.

BMW heeft de prijzen bekendgemaakt van de nieuwe X5. De SUV komt aanvankelijk in drie smaakjes op de markt. Het gaat hier om één benzinemotor en twee diesels. Oftewel de xDrive40i, xDrive30d en de M50d. Ze hebben alledrie gemeen dat het om fijne drieliter zes-in-lijn motoren gaat. Voorlopig geen viercilinder geneuzel bij de X5. Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan de 8-traps Steptronic automaat.

De xDrive30d is de goedkoopste van het trio. Deze diesel levert 265 pk en 620 Nm koppel. Mede door een CO2-uitstoot van 158 gram ligt de prijs een stukje lager in vergelijking met de iets krachtigere benzinebroer. De xDrive30d is er vanaf 90.983 euro. De instapper doet 0-100 in 6,5 seconden en heeft een topsnelheid van 230 km/u.

Een trapje hoger treffen we de xDrive40i. De benzinemotor levert 340 pk en 450 Nm koppel. Voor 96.594 euro heb je ‘m kaal op de oprit staan. Met een acceleratietijd van 5,5 seconden naar honderd kilometer per uur en een topsnelheid van 243 km/u kom je weinig tekort.

Het voorlopige topmodel is de M50d. 400 dieselpeekaa’s en 760 Nm overdonderende Nm’s brengen deze X5 in slechts 5,2 seconden naar 100 km/u, met een top van 250 km/u. Al dat lekkers heeft wel een stevig prijskaartje in vergelijking met de andere motoren, want de diesel kost maar liefst 129.350 euro.

De nieuwe BMW X5 staat eind november bij de dealer.



41 reacties

Pittige prijzen hier in NL …
@autodrome: Moet je de linkse rakkers in den Haag voor bedanken!
@venividivici:

Ik weet niet beter dan dat er een rechtse regering aan de macht is.
Dus daar kan het niet aan liggen.
@hubert:
vanaf 2002….
@Hubert: Hier in NL is er niks aan de macht. Een coalitie word altijd dwarsgezeten of tegengewerkt door de oppositie. En na 4 jaar regering is het ‘we dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was’.
@venividivici: in Nederland is de directie van Shell aan de macht. Daar werd jaren geheimzinnig over gedaan. Was er een minister die beweerde dat hij in de datsja van Poetin zat terwijl het zijn grote baas was. Bij het bezoek naar Trump werd er al helemaal niet meer geheimzinnig over gedaan. Daar zat de baas van Shell gewoon naast de premier.
@mashell: Ik kan hier maar op 1 manier op reageren: Pfffff
Wat een geld. Ok, duidelijk. Ik ga voor de Stelvio!
@krizzz: neem ik wel een RangeRover sport
@krizzz: iets minder ‘premium’ maar wat een fun en looks …
Die neus ziet er toch een beetje uit alsof hij een chromosoompje te veel heeft. Ik zou hem niet adopteren.
Net even gekeken naar de prijzen hier in het VK. Begint al bij £56,710 Dat is net 64k. Toch flink verschil.
@sketcher: Zodra de Brexit is afgerond, zullen die prijzen wel omhoog gaan ;)
Ik denk dat ik elke keer weer spontaan de slappe lach ga krijgen als ik die gigantische nieren in mijn achteruitkijkspiegel zie, van 3 meter afstand.
@ffw88: gelukkig heeft de politie toegezegd linksklevers harder aan te pakken :’)
@lekkaah: goed zo, want de achterkant van deze X5 is ook niet om aan te zien :’)
Wel echt snel. Sneller dan een Cayenne 958.2 Diesel 4.2 S!
Fraaie en stoere SUV met nu nog meer klaringsvermogen.
De X5 wordt met elke generatie lelijker.
De eerste vond ik nog wel te pruimen in een dikke uitvoering.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik sowieso geen fan ben van dit segment.
Grootste gedeelte van deze foto’s zijn gemaakt in Utah VS. Sowieso vanaf foto 4 t/m 9 zijn gemaakt in Coral Pink Sand Dunes State Park in Kanab Utah. Ben daar dit jaar nog geweest en heb bijna exact dezelfde foto’s gemaakt…alleen dan zonder X5 uiteraard.
@cpp1: ik ben geen expert op foto gebied, maar ik krijg sterk de indruk dat deze foto’s met de computer zijn gemaakt.
Diesel zo jaren 90….
@tjongejongejonge: Diesel was meer booming in de jaren ’00. In de jaren 90 was het nog 80% benzine auto’s.
Wanneer je “nieren” meer weg hebben van een Amerikaanse kontafdruk…
Ik moet eerlijk zeggen dat die sprinttijd van de M50d toch wat tegenvalt. Had gedacht dat hij wel wat sneller zou zijn dan de 40i en ook onder de 5 seconde zou duiken. Het verschil is power is toch wel echt groot. 60 pk en 310 (!) Nm meer.
@berlinetta: Klopt, heb al een aantal keer in een 530d G30 mogen rijden, volgens mij deed die er ook 5.2 seconden over.. gek dat een X5 m50d met 4(!) turbo’s dezelfde sprint tijd heeft.
@mrbilzerian: Zal er waarschijnlijk aan liggen dat hij een paar honderd kilo zwaarder is..
@mrbilzerian: 5.2 is gewoon snel voor een zeecontainer
Mja wie heeft er nou niet genoeg ruimte in een X3? Wat je koopt met deze is alleen maar extra zweet bij het parkeren.
Blijft bijzonder dat het “huidige” model maar 4 jaar is meegegaan. (2014/2018)
@erce: vind dat ook nog steeds heel apart, 4 jaar voor een model-generatie is wel erg kort.
Zo dat is stevig vergeleken met bijv de glc en de stelvio. En zo heel veel mooier is ie er ook niet op geworden. Wel fijn dat de 6 in lijn blijft, valt er in dit segment toch nog wat te kiezen
@eelco74: is ook wel een maatje groter t.o.v. de GLC en Stelvio, daar zijn de X3 en X4 voor.
@eelco74: hele andere klasse, X5 is Q7. Stelvio is X3 en Q5 als ik me niet vergis
Tja, die nieren blijven twijfelachtig. Maak ze in eerste instantie zwart zou ik zeggen (M-performance) en ga niet voor de witte lak. Bovendien vind ik de auto te zwaar en te duur. Maargoed ik behoor dan ook niet tot de SUV doelgroep.
Kijk goed naar de details van deze nieuwe X5, zowel exterieur als interieur, want een hoop details zullen terugkomen in de nieuwe 3 serie (g20) later dit jaar.

Het nieuwe digitale dashboard zit ook al in deze x5, was eerst te zien in de nieuwe 8.
Mooie auto, mooi interieur, oerlelijke grote grille. Verde worden we opgelicht en bestolen door onze overheid en politiek in Den Haag….want voor precies dezelfde auto betalen we hier 20k meer en voor de 50d ruim 30k. Hoezo opgelicht?! Zijn wij als piepklein landje nou de enige die met dat k*t milieu bezig zijn? En dan hebben we de wegenbelasting nog: Nederland €. 2400 en Duitsland € 533. Ook al oplichting door Den Haag. Ik wil graag een sticker met anti WLTP
@drommedaris: en de BTW is ook nog eens lager in Duitsland. Maar de inkomstenbelasting en de zorgpremies zijn er fors hoger. En qua wegonderhoud kunnen de Duitsers nog veel van de Nederlanders leren.
Let er maar op, het is even wennen maar over een paar maanden vindt het meerendeel van de mensen deze grote grill prachtig.
@evdw: ik denk dat over een paar maand het barbecueseizoen voorbij is en de grill weer in de schuur verdwijnt.
Die luchthappers vooraan zijn compleet buiten proportie. Daar kan een dakloze in slapen. Audi is dat ook aan het doen, o n t z e t t e n d lelijk. Zigeuner materiaal. En de achterlichten hebben ze van de kia sorento vorige generatie gejat. Sorry, dikke buis dit. En zoveel geld, zucht.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).