Dit kost de nieuwe Polo

Auteur: , 41 Reacties

Autoliefhebbers wereldwijd komen as we speak nog steeds bij van de wervelende nieuwe Polo die onlangs werd gepresenteerd. Zoveel euro's mag je meebrengen voor het leasekanon in zakformaat.

De yada yada laten we in dit artikel achterwege zodat we snel de koe boven de emmer kunnen zetten. Wie de introductie van de Polo gemist heeft kan zich hier uitleven op ons uitgebreide artikel. Dat gezegd hebbende: de prijzen!

Instappen kan vanaf 15.550 euro. Die instapprijs is lager dan die van de vorige generatie en dat terwijl de verse Polo ruimer, geavanceerder en rijker is uitgerust. Bovendien introduceert Volkswagen de Polo met TGI motor, waarmee je op aardgas in de rondte kart. Het basismodel betreft trouwens een 1.0 met 65 bloedstollende pk’s.

De 1.0 TSI met 95 pk is leverbaar vanaf 18.990 euro. Datzelfde blok met 115 pk mag (inclusief Polo) meer voor 21.445 euro. Het topmodel, de GTI met 200 pk, gaat voor 29.590 euro de deur uit.

Lekker dieselen? Kan! De 1.6 TDI met 95 pk mag weg voor 20.290 euro. Dan rest alleen nog de 1.0 TGI die dus op aardgas rijdt, deze versie met 90 staat voor 17.390 in de showroom. Prijzen van de TSI met 150 pk en de GTI met handbak worden in een later stadium bekendgemaakt. De nieuwe Polo staat in elk geval vanaf eind oktober bij de Nederlandse dealer.



41 reacties

Het zou zomaar eens de beste Golf ooit kunnen zijn.
Dus een beetje knap instappen gaat je minimaal 22K kosten/bijtelling kosten. Dit of een Stonic dus.
Prijzen zijn gelijk met Mini en b.v. Kia Rio. Ik zou toch voor deze gaan,mocht ik met deze maat auto tevreden zijn.
@dijan: Ik zou toch gaan voor een MINI, al gaan die toch met wat spulletjes snel over de 30.
@noosaheads: Dan TOCH liever deze GTI voor die prijs!
@dijan: Maar deze mist iets.

De vorige Polo vind ik ook niet een erg mooie auto, maar hij klopt wel gewoon qua vormgeving. Het is gewoon 1 geheel.
Deze Polo is gewoon een beetje uitgedijd, niet echt bepaald op een mooie manier.

Hij lijkt natuurlijk enorm op een Golf, maar ook een Golf klopt meer dan dit ding.
@dijan: dan veeeeel liever de DS3R. Ziet er gewoon beter uit!
-edit: yes, gefixt! Het is warm-
-edit: yes, gefixt! Het is warm-
Hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik een golf 3 zie.
@dutchdriftking: Ouwe meuk vs. nieuw spul .Ok.
€ 15550… Daar koop je ook een vijf jaar oude Scirocco, A1(!) of Golf (Variant) voor met minder dan een ton op de teller. Als je dan toch perse bij VAG wil shoppen, zou dat mijn advies zijn.
@joostie: Iets met appels en peren????
@dijan: een golf of een polo. Wat een verschil…
@joostie: gebruikte auto’s zijn altijd voordeliger. Je kan voor 15,5k ook een nette 986 Boxster op de kop tikken maar dat is een beetje scheef om dat zo te vergelijkem toch.
@ko4n: Dat klopt. Gebruikte auto’s zijn inderdaad voordeliger. Daarom snap ik persoonlijk niet waarom mensen een nieuwe auto kopen. Ik probeer in mijn vergelijking nog enigszins logisch te zijn door aan te geven dat je met een auto van 5 jaar oud (en verbazingswekkend weinig kilometers), toch een segment hoger kan gaan zitten. Wellicht het overwegen waard.
@joostie: er zijn een paar redenen om een nieuwe auto’s te kopen. Dan krijg je een auto die is zoals je die zelf wilt. Je hebt er meestal veel minder gezeik mee dan met een gebruikte. En natuurlijk doen we dat zodat er voor mensen als jou tweedehands auto’s beschikbaar zijn.
@mashell: Bedankt daarvoor!
@ko4n: of een A8 / phaeton
@joostie: of 155500 snoepkikkertjes, wat is je punt?
@kareljansen: Oeh lekker!
Behoorlijk aan de prijs voor zo’n bakkie.
@ghost: Noem eens een merk wat goedkoper is in deze maat?
@dijan: Renault Clio is ietsje goedkoper en heb je bij de instapper al 90pk.
Yaris is net ietsje goedkoper met een vergelijkbaar instap blokje.
Bij de Yaris kun je voor de prijs van de TSI ook een Hybrid meekrijgen.
Dan heb je een zeer vlotte 1.5 motor + elektromotor, ipv een opgefokt 1.0 turbo motortje. Dat laatste zal ook wel prima rijden hoor, maar het is toch minder en zal meer zuipen.
@fanboy: zo te zien heb jij nog nooit in een toyota hybrid gereden. Dat rijdt pas opgefokt met die cvt welke de motor vol in de toeren laat draaien. Liever een 1.0tsi die afgesteld is voor koppel laag in de toeren. Je hoeft bij normaal rijden niet boven de 3500tpm te komen. De yaris en auris zitten constant boven met optrekken of als de weg niet plat is.
@dijan: geen idee, ik verbaas mij gewoon over de prijs van een polo. Een golfje van 6 maanden oud met de kop eraf importeren is ws even veel geld, maar dan ga ik liever voor een golf.
@ghost: Het gaat hier over een NIEUWE auto. JE kunt nooit een vergelijking maken met een gebruikte auto. De prijs is gewoon ongeveer hetzelfde als andere merken met dezelfde maat.
@dijan: Mazda 2, Hyundai i20, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Citroën C3, Peugeot 208, moet ik nog verder gaan?
@ghost: en tis nog een lelijk bolhoedje ook!
Mooi interieur. Tsja, verder heb ik er niet zoveel over te zeggen.
Ik zou zeker voor die gti gaan.
fuck de garantie.
Gelijk bij ome dik langs voor een remap ,intake en andere downpipe .
Dan kan je de plaaggeest uithangen met je pow low
jezus die productofoto’s, die modellen met headphones…..welkom 2000
30 mille voor een GTI? Het is dus gewoon echt een Golf, maar dan lelijker.
Dus nu hebben ze een GTI en TGI in het assortiment. Fijn voor dyslectici
Voor 30k de gti, + wat opties + nog wat voor de stage 2 (intake + downpipe + uitlaat + chippie) en dan lijkt me dit een erg fijn bommetje
@allesmetturbo: fijn bommetje, maar dat zal mef een mi der fijn bonnetje komen. Zit je zo op €35.000 voor een behoorlijk kleine auto.
95pk uit een 1.6 is niet heel vooruitstrevend als ik dat zo lees
@janmetdelangeachternaam: hahaha ik moest lachen
Een golf V GTI kostte ook 30k. Actiemodel in unikleur. Prijzen zijn hard gestegen.
Geen 1.2diesel bluemotion ? Meer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).