Dit kost de nieuwe Toyota Camry in Nederland

Auteur: , 43 Reacties

Heerlijk, zo'n soepele sedan.

Dit kost de nieuwe Toyota Camry in Nederland

De populariteit van de sedan mag in recente jaren dan flink zijn gedaald, Toyota blijft de carrosserievorm gezellig aanbieden in Europa. De Japanse autofabrikant wees de Avensis eerder de deur, maar vond in de Camry alsnog een fraai alternatief. Na 15 jaar keert de auto terug naar ons land, alhoewel niet in exact dezelfde vorm. Voortaan heeft de auto enkel een hybride aandrijflijn.

Inmiddels heeft Toyota deze versie van zijn succesvolle Camry een prijskaartje gegeven voor Nederland. De op het nieuwe TNGA-K platform gebouwde sedan moet hier tenminste 39.995 euro kosten. Klanten zullen de optielijst niet hoeven aan te randen om de auto een beetje fatsoenlijk uit te voeren. Toyota levert de auto namelijk o.a. standaard met een automatische versnellingsbak, 17″ lichtmetalen velgen en climate control. De 2,5-liter viercilinder i.c.m. een elektromotor is de enige beschikbare aandrijflijn. De Camry heeft een gecombineerd vermogen van 218 pk.

Wie zijn auto toch iets spannender voor de deur wil plaatsen, kan eventueel kiezen voor het Dynamic-optiepakket. Als Dynamic kost de Camry 41.995 euro en krijgt hij o.a. een 8″ infotainmentscherm (i.p.v. 7″), 18″ velgen en LED-mistlampen. Wie zakelijk rijdt zal zich beter kunnen vinden in het nog uitgebreidere Business Intro-pakket, dat 43.095 euro kost. Vanaf half mei staat de auto bij de dealer.



43 reacties

Wat een enorme grille!
@dutchdriftking: Die opmerking heb ik nou nog nooit eerder gehoord over een auto.
@dutchdriftking: peugeot-tijden herleven
Ben benieuwd hoe het loopt. Ik heb het idee dat in Nederland grote sedans een beetje achter ons zijn. Of het is het lagere segment waarin het meestal stationswagens zijn (Skoda bijv.) of het is juist het hogere segment, waarbij het een luxere auto moet zijn (Duitse drie + Lexus)

Kijk je naar de overkant van het water, verkoopt dit ding ieder jaar weer als een malle.
@fanboy: zo’n beetje overal in Azië en in Noord-Amerika is de auto inderdaad immens populair. De ontwikkelingskosten zijn al gemaakt, dus waarom zou je hem niet aanbieden? Ikzelf ben geen fan van al die SUVs, dus vind ik een extra sedan in het straatbeeld leuk.
@breakingpoint: voor dat bedrag heb je een lexus es
@sjonniedeluxe: koop dan. Beter nog, laten we allemaal een Lexus ES kopen omdat dat bedrag toevallig hetzelfde is als deze auto. Leuk straatbeeld heb je voor ogen.
@breakingpoint: ik begreep je reactie niet, maar zie dat mijn reply een response was op jouw reactie. Had respons moeten zijn op het bericht hieronder, dat hij ook 50k had kunnen kosten. Overigens op de beurs in Parijs in de camry gezeten en in de lexus es; es is echt wel mooier van binnen
@sjonniedeluxe: ah zo geen probleem. Kan ik wel geloven hoor. Leuk dat er keuze is.
Vind het nog best een respectabele prijs voor zo’n auto. Ik had persoonlijk €50k+ verwacht..
@ghost: lage BPM for the win! Bij andere merken gooi je al gauw 10 lk naar de belastingdienst, hier 2k…
toyota is wel een mooi merk, maar wat kunnen ze sexloze auto’s bouwen
@gove: ik rij nu Toyota verso vanwege de gezinsuitbreiding. Sindsdien is de uitbreiding wel erg stabiel gebleven inderdaad :p
@nasty: Hahahaha!
@gove: Auto’s moeten sexloos zijn, ander halen bestuurders dingen in hun hoofd.
@gove: Jij hebt seks met auto’s die je aantrekkelijk vindt? Zo laat je doorschemeren? Of zit ik er nou helemaal naast?
@gove: deze Camry mikt juist op een veel dynamischer rijgedrag.
De prijs valt me heel erg mee. Het lijkt me de ideale auto voor de particulier die de komende tien jaar goed wil zitten. Een zuinige hybride die erg betrouwbaar is en ook nog eens relatief betaalbaar. Kan je na tien jaar lekker overstappen naar elektrisch als dat dan eindelijk groot is geworden.
@lekbak: ik hoef geen elektrobak hoor…
Effe via Google het interieur opgezocht, maar dat zier er best fraai uit :-)
@punicaoase: inderdaad even een zoekopdracht “Toyota Camry 2021 interior” zoeken (Amerikaanse modeljaren lopen minstens twee jaar voor op de werkelijkheid) en je ziet een net en origineel interieur dat zelfs met mooi rood leer verkruigbaar is.
@mashell: Inderdaad rood leer, zwart glanzend centrale console met een wirwar aan drukke knoppen.
Voor mij een zeer vermoeiend dashboard/console.
@wimof: net als in mijn BMW dus… Ik voel me niet prettig in een saai zwart met zwart en zwart interieur, een beetje kleur moet zijn. En juich het dan ook bijzonder toe dat het bij Toyota niet saai hoeft te zijn.
@wimof: Zoveel knopper heeft het dashboard echt niet.

of wil je soms alles via het scherm doen?
@dees: Neen, gewoon es bij Audi gaan kijken.
@wimof: in een A6 (A7,A8 en Q8) moet je juist zoeken naar de echte knoppen.
@mashell: Bedoelde de stijl van de vorige versies.
Die zal in NL niet echt veel verkocht worden. Verder een fraaie bak wel.
Strak ding hoor! En geen gek dure prijs. Maar niemand wilt m vast in NL
@toyotafortuner: ik wel! Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland…
@toyotaprius: ikke ook, liever dit dan zo’n truttige cross-over.
Mooi, voor die prijs valt het ook heel erg mee. Ben benieuwd naar de configurator
Fraaie wagen, en voor dat geld ruim 200 PK krijgen, plus het verbruik en de betrouwbaarheid van een Toyota, is gewoon een erg goede deal.

Tuurlijk zal het niet zo sleuren als een diesel met hetzelfde vermogen, maar het biedt een erg sterk alternatief.
Maar toch ook weer niet super scherp geprijst. Een Skoda Superb 1.5 TSI Business met DCT kost 37.835 – ook geen gekke aanbieding. Net wat minder zuinig, maar goed.
Nette auto, zal het goed doen in USA en Canada.
Ik hoop dat ie het bij jullie ook goed gaat doen, elke keer als ik in NL ben valt het me weer op in wat voor rommel er gereden wordt…

3 cilinders in en Ford Mondeo????? Serious???
@slowland: veel Nederlanders hebben hetzelfde als ze in de VS zijn, een 5 liter V10 in een enorme pickup in een land met zulke lage en streng gehandhaafde snelheidslimieten? Nergens goed voor, een 1,6 tje zou het ook doen.
@slowland: Mondeo heeft dit al jaren. Nog erger, de BMW 316i is ook een 3 cilinder.
@defl8: En who cares? Ik rij nu met een bijna oude 6 pitter met 3 liter, maar als ik nu weer ga shoppen voor een ruime D/E segmenter en ik zie de prijsverschillen tussen 1.5 of 3 liter dan krab je toch op je kop. “Laat mij dan maar een seconde langer met wat meer gepruttel naar de 80 (spits!) tot 130km/u (zelden!) rollen” is dan een snelle conclusie.
@defl8: Die 3 cilindertjes maken echt geen gek geluid meer.
En kijk eens voor de lol op Youtube: chiptuning van een 1.0 TSI 90pk in een VW UP! (te gek)
Ik denk niet dat ze 300.000 km meegaan !
@wimof: zelfde blok zit toch opknip audi A1 en A3 met 95 en 115 pk. Waarom zou het met 90pk in up dan niet heel blijven?
@b088y: Maar hier gaan ze tot (stage 1) 140 pk en aardig wat Nm .
@wimof: Ok, ik snap hem, ik dacht 90pk na chippen.
In the us of a word hij gewoon met een lekkere v6 geleverd

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).