• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Toyota Camry in Nederland

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 maart 2019 om 11:33 – 43 Reacties

Dit kost de nieuwe Toyota Camry in Nederland


Heerlijk, zo’n soepele sedan.

De populariteit van de sedan mag in recente jaren dan flink zijn gedaald, Toyota blijft de carrosserievorm gezellig aanbieden in Europa. De Japanse autofabrikant wees de Avensis eerder de deur, maar vond in de Camry alsnog een fraai alternatief. Na 15 jaar keert de auto terug naar ons land, alhoewel niet in exact dezelfde vorm. Voortaan heeft de auto enkel een hybride aandrijflijn.

Inmiddels heeft Toyota deze versie van zijn succesvolle Camry een prijskaartje gegeven voor Nederland. De op het nieuwe TNGA-K platform gebouwde sedan moet hier tenminste 39.995 euro kosten. Klanten zullen de optielijst niet hoeven aan te randen om de auto een beetje fatsoenlijk uit te voeren. Toyota levert de auto namelijk o.a. standaard met een automatische versnellingsbak, 17″ lichtmetalen velgen en climate control. De 2,5-liter viercilinder i.c.m. een elektromotor is de enige beschikbare aandrijflijn. De Camry heeft een gecombineerd vermogen van 218 pk.

Wie zijn auto toch iets spannender voor de deur wil plaatsen, kan eventueel kiezen voor het Dynamic-optiepakket. Als Dynamic kost de Camry 41.995 euro en krijgt hij o.a. een 8″ infotainmentscherm (i.p.v. 7″), 18″ velgen en LED-mistlampen. Wie zakelijk rijdt zal zich beter kunnen vinden in het nog uitgebreidere Business Intro-pakket, dat 43.095 euro kost. Vanaf half mei staat de auto bij de dealer.

Ook interessant!

  • Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
    Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
  • Video: Camry doet Christijan Albers na
  • kogelwerende Camry
    Kogelwerende Camry is ideaal survival auto
  • Toyota Camry GR Parts is lekker overdreven dik

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

camry, geld, Toyota

Vorig bericht: « Porsches van WhatsApp-oprichter leveren miljoenen op
Volgend bericht: Tesla komt terug op besluit, auto’s toch weer duurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2019 om 11:40

    Wat een enorme grille!

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      11 maart 2019 om 12:15

      @dutchdriftking: Die opmerking heb ik nou nog nooit eerder gehoord over een auto.

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      11 maart 2019 om 12:50

      @dutchdriftking: peugeot-tijden herleven

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    11 maart 2019 om 11:48

    Ben benieuwd hoe het loopt. Ik heb het idee dat in Nederland grote sedans een beetje achter ons zijn. Of het is het lagere segment waarin het meestal stationswagens zijn (Skoda bijv.) of het is juist het hogere segment, waarbij het een luxere auto moet zijn (Duitse drie + Lexus)

    Kijk je naar de overkant van het water, verkoopt dit ding ieder jaar weer als een malle.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      11 maart 2019 om 12:10

      @fanboy: zo’n beetje overal in Azië en in Noord-Amerika is de auto inderdaad immens populair. De ontwikkelingskosten zijn al gemaakt, dus waarom zou je hem niet aanbieden? Ikzelf ben geen fan van al die SUVs, dus vind ik een extra sedan in het straatbeeld leuk.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        11 maart 2019 om 16:29

        @breakingpoint: voor dat bedrag heb je een lexus es

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          11 maart 2019 om 17:08

          @sjonniedeluxe: koop dan. Beter nog, laten we allemaal een Lexus ES kopen omdat dat bedrag toevallig hetzelfde is als deze auto. Leuk straatbeeld heb je voor ogen.

          Login om te reageren
          • sjonniedeluxe zegt

            11 maart 2019 om 18:58

            @breakingpoint: ik begreep je reactie niet, maar zie dat mijn reply een response was op jouw reactie. Had respons moeten zijn op het bericht hieronder, dat hij ook 50k had kunnen kosten. Overigens op de beurs in Parijs in de camry gezeten en in de lexus es; es is echt wel mooier van binnen

            Login om te reageren
            • breakingpoint zegt

              12 maart 2019 om 01:22

              @sjonniedeluxe: ah zo geen probleem. Kan ik wel geloven hoor. Leuk dat er keuze is.

              Login om te reageren
  3. ghost zegt

    11 maart 2019 om 11:48

    Vind het nog best een respectabele prijs voor zo’n auto. Ik had persoonlijk €50k+ verwacht..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 maart 2019 om 13:53

      @ghost: lage BPM for the win! Bij andere merken gooi je al gauw 10 lk naar de belastingdienst, hier 2k…

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    11 maart 2019 om 11:53

    toyota is wel een mooi merk, maar wat kunnen ze sexloze auto’s bouwen

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      11 maart 2019 om 12:52

      @gove: ik rij nu Toyota verso vanwege de gezinsuitbreiding. Sindsdien is de uitbreiding wel erg stabiel gebleven inderdaad :p

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        11 maart 2019 om 13:55

        @nasty: Hahahaha!

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      11 maart 2019 om 13:04

      @gove: Auto’s moeten sexloos zijn, ander halen bestuurders dingen in hun hoofd.

      Login om te reageren
    • autodrome zegt

      11 maart 2019 om 14:14

      @gove: Jij hebt seks met auto’s die je aantrekkelijk vindt? Zo laat je doorschemeren? Of zit ik er nou helemaal naast?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 maart 2019 om 15:19

      @gove: deze Camry mikt juist op een veel dynamischer rijgedrag.

      Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    11 maart 2019 om 12:07

    De prijs valt me heel erg mee. Het lijkt me de ideale auto voor de particulier die de komende tien jaar goed wil zitten. Een zuinige hybride die erg betrouwbaar is en ook nog eens relatief betaalbaar. Kan je na tien jaar lekker overstappen naar elektrisch als dat dan eindelijk groot is geworden.

    Login om te reageren
    • basr32 zegt

      12 maart 2019 om 17:15

      @lekbak: ik hoef geen elektrobak hoor…

      Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    11 maart 2019 om 12:24

    Effe via Google het interieur opgezocht, maar dat zier er best fraai uit :-)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2019 om 12:42

      @punicaoase: inderdaad even een zoekopdracht “Toyota Camry 2021 interior” zoeken (Amerikaanse modeljaren lopen minstens twee jaar voor op de werkelijkheid) en je ziet een net en origineel interieur dat zelfs met mooi rood leer verkruigbaar is.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        11 maart 2019 om 13:11

        @mashell: Inderdaad rood leer, zwart glanzend centrale console met een wirwar aan drukke knoppen.
        Voor mij een zeer vermoeiend dashboard/console.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          11 maart 2019 om 13:52

          @wimof: net als in mijn BMW dus… Ik voel me niet prettig in een saai zwart met zwart en zwart interieur, een beetje kleur moet zijn. En juich het dan ook bijzonder toe dat het bij Toyota niet saai hoeft te zijn.

          Login om te reageren
        • dees zegt

          11 maart 2019 om 15:30

          @wimof: Zoveel knopper heeft het dashboard echt niet.

          of wil je soms alles via het scherm doen?

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            11 maart 2019 om 16:17

            @dees: Neen, gewoon es bij Audi gaan kijken.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              11 maart 2019 om 18:08

              @wimof: in een A6 (A7,A8 en Q8) moet je juist zoeken naar de echte knoppen.

              Login om te reageren
              • wimof zegt

                11 maart 2019 om 18:30

                @mashell: Bedoelde de stijl van de vorige versies.

  7. emping zegt

    11 maart 2019 om 12:29

    Die zal in NL niet echt veel verkocht worden. Verder een fraaie bak wel.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    11 maart 2019 om 13:07

    Strak ding hoor! En geen gek dure prijs. Maar niemand wilt m vast in NL

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      11 maart 2019 om 13:16

      @toyotafortuner: ik wel! Maar ik woon dan ook niet meer in Nederland…

      Login om te reageren
      • raoufff zegt

        11 maart 2019 om 13:38

        @toyotaprius: ikke ook, liever dit dan zo’n truttige cross-over.

        Login om te reageren
  9. baklava zegt

    11 maart 2019 om 13:32

    Mooi, voor die prijs valt het ook heel erg mee. Ben benieuwd naar de configurator

    Login om te reageren
  10. karhengst zegt

    11 maart 2019 om 13:46

    Fraaie wagen, en voor dat geld ruim 200 PK krijgen, plus het verbruik en de betrouwbaarheid van een Toyota, is gewoon een erg goede deal.

    Tuurlijk zal het niet zo sleuren als een diesel met hetzelfde vermogen, maar het biedt een erg sterk alternatief.

    Login om te reageren
  11. vpowert zegt

    11 maart 2019 om 17:47

    Maar toch ook weer niet super scherp geprijst. Een Skoda Superb 1.5 TSI Business met DCT kost 37.835 – ook geen gekke aanbieding. Net wat minder zuinig, maar goed.

    Login om te reageren
  12. slowland zegt

    11 maart 2019 om 17:53

    Nette auto, zal het goed doen in USA en Canada.
    Ik hoop dat ie het bij jullie ook goed gaat doen, elke keer als ik in NL ben valt het me weer op in wat voor rommel er gereden wordt…

    3 cilinders in en Ford Mondeo????? Serious???

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2019 om 18:11

      @slowland: veel Nederlanders hebben hetzelfde als ze in de VS zijn, een 5 liter V10 in een enorme pickup in een land met zulke lage en streng gehandhaafde snelheidslimieten? Nergens goed voor, een 1,6 tje zou het ook doen.

      Login om te reageren
    • defl8 zegt

      11 maart 2019 om 18:19

      @slowland: Mondeo heeft dit al jaren. Nog erger, de BMW 316i is ook een 3 cilinder.

      Login om te reageren
      • defl8 zegt

        11 maart 2019 om 18:26

        @defl8: En who cares? Ik rij nu met een bijna oude 6 pitter met 3 liter, maar als ik nu weer ga shoppen voor een ruime D/E segmenter en ik zie de prijsverschillen tussen 1.5 of 3 liter dan krab je toch op je kop. “Laat mij dan maar een seconde langer met wat meer gepruttel naar de 80 (spits!) tot 130km/u (zelden!) rollen” is dan een snelle conclusie.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          11 maart 2019 om 18:36

          @defl8: Die 3 cilindertjes maken echt geen gek geluid meer.
          En kijk eens voor de lol op Youtube: chiptuning van een 1.0 TSI 90pk in een VW UP! (te gek)
          Ik denk niet dat ze 300.000 km meegaan !

          Login om te reageren
          • b088y zegt

            11 maart 2019 om 20:12

            @wimof: zelfde blok zit toch opknip audi A1 en A3 met 95 en 115 pk. Waarom zou het met 90pk in up dan niet heel blijven?

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              11 maart 2019 om 20:26

              @b088y: Maar hier gaan ze tot (stage 1) 140 pk en aardig wat Nm .

              Login om te reageren
              • b088y zegt

                11 maart 2019 om 22:13

                @wimof: Ok, ik snap hem, ik dacht 90pk na chippen.

  13. wernerv8 zegt

    11 maart 2019 om 18:56

    In the us of a word hij gewoon met een lekkere v6 geleverd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North