Dit kost de VW Arteon met 190 pk 2.0 TFSI

Auteur: , 73 Reacties

Leaserijders, opgelet!

De Volkswagen Arteon (rijtest) was reeds leverbaar met twee benzinemotoren: een 2.0 TSI met 280 pk en een 1.5 TSI met 150 pk. Om het gat tussen die twee motoren op te vullen levert VW nu ook een tot 190 pk geknepen 2.0 TSI. Het blok is standaard gekoppeld aan een zeventraps DSG en het maximumkoppel van 320 Nm is beschikbaar van 1.500 tot 4.180 rpm.

Of dat een beetje vooruit wil? Zekers. De standaardsprint is in 7,7 tellen achter de rug en de topsnelheid bedraagt 239 km/u. Dat alles is mogelijk bij een gemiddeld verbruik van ongeveer 1 op 16. Dat ga je in de praktijk niet halen, maar het geeft een indicatie.

Deze nieuweling is leverbaar in drie verschillende uitvoeringen, met de volgende prijzen:

  • Arteon 2.0 TSI 140kW/190pk DSG Elegance 47.650 euro
  • Arteon 2.0 TSI 140kW/190pk DSG Elegance Business 47.550 euro
  • Arteon 2.0 TSI 140kW/190pk DSG Business R 49.050 euro

Die eerste is de meest ingetogen versie. LED-verlichting is standaard evenals de broodnodige connectiveitssystemen en diverse veiligheidsfeatures. De Elegance Business doet er met een dik multimedia-/navigatiesysteem een toefje bovenop en de Business R krijgt een interieur en exterieur met R-Line details, donker getinte ruiten en 18 inch Sebring velgen.

Prijzen van de andere Arteons checken? Je vindt ze HIER.



73 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Ik vind het een erg geslaagde auto, fraaie lijnen en een niet al te druk ontwerp. Wel jammer dat het interieur zo gewoontjes is, iets onderscheidender was leuk geweest, hier hebben ze wat mij betreft steken laten vallen. Die gele kleur komt in het echt erg gaaf over, maar het ontwerp is in het grijs (beide kleuren irl gezien) ook nog goed genoeg om niet saai over te komen. Well done VW.
@prototypezero: je moet ook geen spannend interieur verwachten bij VAG
@schuiftrompet: het is wat op “safe” gespeeld, maar om nou te zeggen saai, neh.
@bmwfreak038: het is probleem is meer dat dit precies hetzelfde is als in de passant.
@kareljansen: en dat is prima. Het interieur van de Passat is tegenwoordig zelfs beter dan dat van de A4. Die heeft hetzelfde idee met de brede look door de doorlopende ventilatieroosters maar veel minder mooi uitgevoerd.
@schuiftrompet: Verwachten is één, hopen is twee. Het is toch prettig wanneer je het uiterlijk van de buitenkant binnenin ook meekrijgt. Dit lijkt gewoon een Golf/Passat interieur, niets mis mee, maar je betaalt meer dus wat variatie van binnen mag dan wel.
@prototypezero: het is ook voor mij een opties als in ruil op een insignia, ben benieuwd wat hij in de lease gaat doen
Zo op promotiemateriaal met een kek kleurtje en 38″ velgen ziet-ie er leuk uit, maar ik heb hem in de showroom gezien en geloof me, het is echt n-i-k-s speciaals.
Het lijkt haast een gerebadgde A5.
En het interieur is zo fantasieloos als het tweede elftal van Ajax.
Zelfde communistische eenheidsworst als de Golf, de Touran of de Tiguan.

Het zal best een goede auto zijn, maar VW prijst hem aan als een de nieuwe standaard in premium autorijden.
@thearchitect: idd prul plastic….. Bijna de zelfde raamschakelaaars als mijn t5 van 2003….. Beetje jammer het interieur…
@braapp: toch duizend keer liever deze dan dat busje van jou.
@thomasthomas: daar gaat t ook om natuurlijk…. Wa gij wil….
@braapp: en dat gaan we veel meer zien, omdat VAG nog wat rekeningen heeft te voldoen… Anders gezegd: VW gaat op alle manieren schrapen aan haar producten. En zo ‘betalen’ Europese klanten eigenlijk indirect de boetes uit de US of A.
@garp: ik ben bang dat Ze veel klanten gaan verliezen.
@thearchitect: Ik ben deze auto nu ook een aantal keer in het echt tegengekomen en ik was ook niet echt onder de indruk. Typisch zo’n auto die er alleen lekker uit ziet als je losgaat op de optielijst. Helaas hebben daar wel meerdere merken last van, zoals ook Audi, Mercedes en Jaguar. BMW heeft er in mijn ogen wat minder last van.
Dan zou ik toch nog ff doorsparen voor een E-coupe.
@aarsgewei: De e coupe is een tweedeurs en dus een totaal andere auto in het dagelijks gebruik dan een Arteon. Als je toch doorspaart kan je net zo goed een A5 Sportback 2.0TFSI quattro met 252pk kopen. …en zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorsparen. :-)
Deze is waarschijnlijk zeer goed te chippen naar heel veel meer.
@dutchdriftking: dat zijn bijna alle auto’s tegenwoordig.
Maar voor een leasebak zoals deze totaal niet interessant
@melkkoe: Je kan deze motoren omleiden via een blackbox. Dan heb je een ECU tuning die in dit geval zeker een pk of 40/50 moet opleveren, maar wanneer je de box er uit haalt zijn er nergens sporen te vinden. Zo komt de dealer/lease organisatie er nooit achter.
@dutchdriftking: en wie heeft dit op dit moment? Jd nog niet toch?
@kareljansen: duurt vast niet lang.
@kareljansen: JD heeft al langere tijd een box voor externe tuning.
@dutchdriftking: helaas nog niet te chippen..
@kareljansen: Blok is gelijk aan de A6 ultra TFSI dus zal niet lang duren.
@dutchdriftking: dat mag ik hopen 😀
@dutchdriftking: is dit blok dan ook gelijk aan de 280pk uitvoering?
@gtveej: nee, die is in de basis wel gelijk, maar de 280pk heeft een andere turbo en nog een aantal kleinere aanpassingen. Dit is een geknepen GTI blok, de 280pk is het golf R blok.
@dutchdriftking: dat is jammer dan door sparen voor de 280pk versie. Die gaan bij JD al tegen de 400 of er net over
@gtveej: Klopt, probleem is dan echter wel dat je dan ook mechanische aanpassingen moet doen. En de software aanpassingen die daar bij horen kan de dealer weer net wél zien.
Dat worden weer warme broodjes bij de VW dealer!
Ik heb er nou een aantal zien rijden en ik kan niet anders zeggen dan, fraaie bak! Zeker een in goeie kleur. Toch maar eens rijden met zo’n ‘dikke’ diesel.
Waarom is de 2e versie, dus met een “dik” multimedia systeem € 100,- goedkoper?
Volgens mij lezen er veel Belgen Autoblog , zou leuk zijn voor ons ook een prijs aan te geven.
@nicolas1986: Vanaf 43.200,- voor deze motorisatie. Staat gewoon op VW.be
@nicolas1986: Om ons Nederlanders lekker jaloers te maken zeker? Richt dan maar autoblog.be op als jullie zo graag Belgische prijzen willen ;)
@berlinetta: dan zal ik je nog jaloerser maken. Mijn auto staat op Franse platen. Geen verkeersbelasting en geen biv. Autoblog zou eens moeten de landen vergelijken in wat moeder staat afneemt . Zou leuk zijn om te weten
@nicolas1986: Laat je dan ook altijd onnodig lang je knipperlicht aan staan op de snelweg?
@berlinetta: lol das echt zo hoe zij dat leren op rijschool. Maar nee ik heb mijn rijbewijs is België gehaald.
@nicolas1986: *gekregen
😉😂
Bijna 50k voor een vlotte sedan… wat een wereld leven we in….

Dan te bedenken dat je met een gebruikte Honda Accord(oid) net zo lang kunt doen als dat je deze VW nu nieuw koopt. Tegen een fractie van de kosten.
@tstile: je kan ook elke maand een veertiendehands auto kopen van 100 euro..

Kun je ook ff rijden..
@eklasse: wees eerlijk 50k?
@bmwfreak038: 50k is een hoop geld maar om je af te vragen ‘ in wat voor een wereld’ we leven?

Sluit toch naadloos aan op het bekende rijtje: A4/5, 3/4 en C waar deze VW bij wilt horen?

Nee, die vraag stel ik mezelf dus, bij heel andere issues.

@eklasse: Spot on!
@tstile: het is maar net wat je referentie is. Ik dacht: dat valt wel mee die prijzen, dit is zo’n 15k minder dan echt priemiejum (a5 of 4 coupe)
Ik vind het gewoon lelijke auto om te zien zo op de foto. En helemaal in dat geel met donkere ramen en velgen. Veel lelijker kan je hem toch niet maken. En dan die wielkasten. Ziet er niet uit. Voor dat geld koop ik mij wel wat anders. Zal wel weer verkopen omdat er vw op staat.
Mensen kopen (leasen) dit natuurlijk veel liever dan een Alfa Giulia. De buurman heeft er ook 1en het is Duits he.Dan is het premium,toch? Ik hoor van monteurs alleen maar dat VW’s alleen maar slechter zijn geworden. Ik wil nog niet dood in een VW gevonden worden. Ik rij liever in style(Alfa Romeo dus)
@Alfarobert: dat doet je naam ook wel vermoeden ;)

Vind het een geslaagd ontwerp!
@nelissaab: en jij Nelis, welk merk rijd jij het liefst? ;)
@2wheeler: Ik denk dat je dat ook wel kan raden? :) Helaas staat m’n 9-5 Aero te koop vanwege de komst van een…. VW van de zaak. Even omschakelen dus, haha.
@nelissaab: ik zou de Saab houden en die gare VW zakelijk rijden…
Qua leasebudget past het maar de policy schrijft diesel voor. Komt die ook nog?
@ghost: met de huidige ontwikkeling en toekomstperspectief op het gebied van diesel lijkt het me niet vreemd dat die policy tzt gaan wijzigen ;)
Die achterkant is gewoon een Mercedes kopie. Triest dat ze niet zelf wat kunnen verzinnen.
Ik vind het verder niks speciaals, maar 1400E voor een dikke set velgen, een goedwerkend nav MM setje en een R-line pakketje is best een ok deal me dunkt.

Toch vind ik dit echt zo’n auto voor iemand die in zo’n troosteloos kantoorpand in Houten bij een middelgroot accountantskantoor in het midden management dik en oud zit te worden. Een iets te vormloos pak draagt en een seksloze vrouw heeft met “home is where the heart is” meubeltjes in hun ruime doorzonwoning in de Leidsche Rijn. Nog 2 keer boodschappen doen bij de Albert Heijn en ze heeft een pannenset bij elkaar gespaart. Cor en Marleen ofzo…
@cloverleaf: Jij beschrijft het allemaal wel heel gedetailleerd? Toevallig zo iemand in je naaste omgeving?
@berlinetta: Hij heeft er net 1 besteld.
@e34m5touring: hahahaha! shhhhhtttt! Niet verder vertellen maar kan ‘m over 3 maanden ophalen. Nu g
@e34m5touring: hahahaha! shhhhhtttt! Niet verder vertellen maar kan ‘m over 3 maanden ophalen. Nu ga ik me stiekem even opgeilen aan de blonde HR recruiter van 27 in dr zwarte kokerrokje!
@cloverleaf: Denk aan de regels he, lookie no touchie :)
@berlinetta: Nee eigenlijk niet, al zie je ze best vaak bumperkleven op de A12, al dan niet met rode vlekken in de nek en een doodse blik in de ogen, vaak met zo’n jashangertje voor de rechter achterruit. Maar de beste man zou ook bijvoorbeeld salesmanager bij een callcenter in Almere kunnen zijn en de naam Marcel dragen hoor. Ik zie dat gewoon zo voor me. En dan maar pronken onder de carport. Uiteraard in consequent leasegrijs uitgevoerd.
@cloverleaf:Jij bent natuurlijk die unieke cosmopolitische hipster die een waanzinnig spannend leven leidt….
@amersfoorter: Precies! Ik brouw mijn eigen gerstennat, voorzien van een diepzinnige naam en een donker karakter, in een kasteel uit 1721. Elke ochtend stap ik, na een bord havermout met amandelmelk en gojibessen genoten te hebben, gehuld in een fairtrade outfit bebaard op mijn fixed gear fiets om me al instagrammend een weg te banen door de urban jungle. In september ga ik yoga en wijnmaken combineren in Kroatie. Vanavond wordt m’n sleeve afgetattooeerd voordat ik mijn tanden zet in een overheerlijk, edoch te duur, vietnamees broodje met pulled pork. Mijn dochter heet Nova Ivy.
@cloverleaf: -slowclap-
@cloverleaf: goed verhaal, lekker kort ook.
Voor dat geld ga je toch geen VW rijden
Best premium in dees klasse. Huilie huilie BMW en Mercedes.
VW is de beste premium. Audi=VW=bentley
Mooi, snel betrouwbaar, waardevol, sexy. VAG flikt het weer, ieder een wil VW.
@achmedvw: hahaha. Wat een cynische humor. 😁
iets duurder en beter uitgerust als een Q2.
je zou gek zijn om zo een SUV ding te kopen. De Arteon is toch echt een knap machine!
Een mislukte poging van VW om een auto boven de Passat te plaatsen. Het IS gewoon een Passat. En heeft dankzij zijn MQB basis een lelijk cab forward design, is dat al eens iemand opgevallen?
De zoveelste saaie gerebatchte duitse bak. NEXT
Magere waarden voor een 2.0 tsi
Wel erg tam afgesteld

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).