• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost een kale Volkswagen ID.3

Auteur: machielvdd, gepost 5 november 2020 om 15:32 – 31 Reacties

De basic ID.3 is wel saai, maar niet goedkoop.

Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn: de Volkswagen ID.3 heeft zijn intrede gemaakt in ons land. Vorige maand werden er om precies te zijn 2.789 exemplaren van gele platen voorzien, meer dan welk model dan ook. De kans is dus best groot dat je er al één of meer tegen bent gekomen.

1ST

De ID.3’s die je momenteel ziet rijden zijn niet de meest karige exemplaren. Het zijn namelijk allemaal 1ST-uitvoeringen. Die hebben bijvoorbeeld standaard lichtmetalen velgen. Verder zijn ze makkelijk te herkennen aan de zilverkleurige C-stijl en accentlijn langs het dak. Op deze manier is het nog een redelijk frivole auto, maar geldt niet voor de kale uitvoeringen die straks de wegen onveilig gaan maken.

Life

Die zijn namelijk vanaf heden te bestellen. De ID.3 Life is de meest basic uitvoering. Voor deze versie dus geen lichtmetalen velgen, maar saaie wieldoppen. Ook de zilverkleurige accenten heeft Volkswagen achterwege gelaten. Het design wordt er daarmee niet spannender op, hoewel er ongetwijfeld ook Nederlanders zijn die dat juist waarderen.

Prijs

De hamvraag is natuurlijk: hoeveel goedkoper is de normale ID.3 ten opzichte van de ID.3 1ST? Dat valt vies tegen: de ID.3 Life met een vanafprijs van €37.890 welgeteld €100 goedkoper dan een ID.3 1ST. Op de lichtmetalen velgen na is de uitrusting wel vergelijkbaar.

Business

Naast de ID.3 Life is er nu ook de ID.3 Business. Bij deze uitvoering worden zaken als Keyless Acces, een achteruitrijcamera, LED Matrix-verlichting en sfeerverlichting in het interieur toegevoegd. Deze versie kost €41.490. Voor dit bedrag rijd je overigens nog steeds rond met wieldoppen.

Echte instapper

De huidige versies van de ID.3 hebben allemaal een 58 kWh pakket een een 204 pk sterke motor. De actieradius is 424 km. De koopjesjagers moeten nog even geduld hebben tot volgend jaar. Dan komt de échte instapversie met een range van 330 km. Deze variant moet minder dan €30.000 gaan kosten. Het kan haast niet anders of dat wordt een succesnummer in Nederland.

De verschillende uitvoeringen van de ID.3 zijn te configureren op de website van Volkswagen.

Ook interessant!

  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
    Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
  • Dit kost de aflopende daklijn van de Volkswagen ID.5
  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, ID3, Volkswagen

Vorig bericht: « Toto Wolff is bang voor Honda in 2021?
Volgend bericht: MINI F56 Occasion Aankoopadvies 2014-heden »

Lees Interacties

Reacties

  1. meetsysteem zegt

    5 november 2020 om 16:15

    In één ‘kleur’ toch meer eenheid in het ontwerp; minder VTech babyspeelgoed. Wel een paar mooie velgen eronder zetten. Maarrr, beter 2K er bij en de Enyaq kopen (of lease voor 20 euri p/m minder) als het electrisch moet zijn tenminste.

    Login om te reageren
  2. Ot92 zegt

    5 november 2020 om 16:20

    Oei… 30k om elektrisch 330km te kunnen rijden. De polo die Jan Modaal gebruikt voor enkel stadsverkeer kan nog wel eens vervangen worden door zoiets.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 november 2020 om 16:36

      @Ot92: Zeker, en dat kan nu al met de voorraad auto’s van de Opel Ampera-e. Die zijn straks gewoon op. Maar die laten al zien dat particulieren die auto’s kopen, ipv dat alles alleen maar geleased wordt.

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        6 november 2020 om 06:54

        @fanboy: dat een auto niet geleased wordt betekent nog niet dat ie particulier gekocht wordt, het gros van de EV’s wordt nu nog zakelijk gekocht (lease is ook maar een keuze) vanwege de nu nog lage bijtelling. Die lage bijtelling drijft de prijzen nu nog omhoog. Als particulier zou ik lekker wachten tot volgend jaar of het jaar daarna. Zodra de bijtellingshype voorbij is voor EV’s zullen ze zich qua verkoop wat meer op particulieren gaan richten..

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          6 november 2020 om 15:09

          @Variomatic: Ja dat klopt, maar het verhaal van de Ampera-e is dat ze dus wel particulier gekocht worden.
          Ik heb er zelf ook eentje particuleer gekocht uit 2017. Het is een voordeel als al die bijtelling voordelen er vanaf zijn, dan wordt de prijs normaler.
          Heb nog gekeken naar een model 3, maar ook van vorig jaar nog altijd 50K op zn minst. Had gekund maar zoveel geef ik meestal niet uit aan auto’s.

          Login om te reageren
          • Variomatic zegt

            6 november 2020 om 15:48

            @fanboy: ok, maar dat jij het doet betekent toch niet dat heel veel particulieren dit doen? Mensen met een eenmanszaak zijn voor een dealer vaak ook niet van een particulier te onderscheiden. Toch is dat wel de groep voor wie de aanschaf van een ev het aantrekkelijkst is door alle aftrekregelingen..

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              6 november 2020 om 20:08

              @Variomatic: Nee klopt, maar het is wat ik heb gehoord. Maar ik kan het met geen mogelijkheid bewijzen met cijfers.
              Echter lijkt het me heel aannemelijk, als je een zeer vlotte, relatief ruime (qua zitruimte) EV hebt die 400km kan, tja wat wil je dan nog meer? Dan gaat een particulier wel overstag voor ~30K

              Dat was mijn punt, en daarom denk ik dat dat ook zo gaat zijn voor de ID3

              Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      5 november 2020 om 19:48

      @Ot92: Hmm ID3, 30K en 330km, Jan Modaal die op nummer 3 woont, Max Verstappen 33… hier moet iets aan de hand zijn.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        5 november 2020 om 22:22

        @faalhaas Dat is nog eens thinking outside the box, alleen iets teveel van het goede. Werk je op de afdeling marketing ofzo?

        Login om te reageren
      • EdGaR zegt

        5 november 2020 om 23:02

        @faalhaas: ik word gek

        Login om te reageren
      • sudbina zegt

        6 november 2020 om 09:13

        @faalhaas: interessant.. heel interessant.. ?

        Login om te reageren
  3. ater zegt

    5 november 2020 om 16:54

    Volkswagen up XL, is that you???

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    5 november 2020 om 17:01

    Nette prijs voor de instapper, ook al is die sober uitgerust.

    Kon het nog wel eens goed gaan doen en het een nieuwkomer als MG flink lastig gaan maken.

    Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      7 november 2020 om 16:20

      @moveyourmind: Absurt dat er door de Chinese overheid gesubsidieerde merken verkocht mogen worden.. Andersom mag niks in China.. Ik zeg boycot MG Systematisch de markt van Europa kapot maken is niet ok.. Hoop dat als straks Biden aan de macht is Europa en de VS een blok kunnen maken..

      Login om te reageren
  5. raoufff zegt

    5 november 2020 om 17:03

    Maar ik wil wel een doosje stofzuigerzakken cadeau krijgen als ik de crisisuitvoering koop.

    Login om te reageren
  6. smallenginesmalld zegt

    5 november 2020 om 17:12

    Wat een mottig bejaardending. Precies een Golf Plus.
    In ’t echt valt ie ook dik tegen. Voornamelijk het interieur.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      5 november 2020 om 21:33

      @smallenginesmalld: echt ‘knaak’ van binnen ja

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      5 november 2020 om 22:23

      @smallenginesmalld Sportsvan* ?

      Login om te reageren
  7. wimof zegt

    5 november 2020 om 17:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    5 november 2020 om 17:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. posthumus zegt

    5 november 2020 om 18:35

    Misschien over 30 jaar leuk. Vind een mooie Golf II in “grundausstatung” tegenwoordig best leuk :)

    Login om te reageren
  10. mopar zegt

    5 november 2020 om 18:36

    Op foto 2 zo schuin van achteren lijkt het idd net een bejaardenmobiel; mag zo een “45KM” sticker op de achterklep geplakt worden. Blijf me erover verbazen hoe ze bij Volkswagen werkelijk iedere auto zo vakkundig “meh” eruit kunnen laten zien… Het automobiele equivalent van een slaappil.

    Login om te reageren
  11. pjoes zegt

    5 november 2020 om 18:39

    Basis Life €37.890. Business met Keyless Acces, achteruitrijcamera, LED Matrix-verlichting en sfeerverlichting €41.490 met wieldoppen. Pfff 10k te duur. Kermisverlichting laat ook maar.

    Login om te reageren
  12. rikus zegt

    5 november 2020 om 19:02

    €100 euro voor lichtmetalen velgen is echt een koopje.

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      5 november 2020 om 19:17

      In Rotterdam krijg je ze voor €50.-

      Login om te reageren
  13. dracae zegt

    6 november 2020 om 01:40

    Ik vind het ding in zo’n ‘saaie’ versie, met één kleur eigenlijk een stuk leuker.

    Login om te reageren
  14. RAW zegt

    6 november 2020 om 08:46

    Valt mij wel op dat er op de foto geen laadpaal te zien is … detail, maar niet onbelangrijk.

    Login om te reageren
    • pjoes zegt

      7 november 2020 om 15:00

      Geen laadpaal te zien komt omdat VAG deze foto’s misschien al 15 jaren gebruikt op hun site,

      Login om te reageren
  15. hape zegt

    7 november 2020 om 19:54

    Instapper met een range van 330km…
    In de praktijk komt het 58kWh pakket al niet verder dan 350km dus denk eerder aan 260 of zo. Moet je bij 230 tot 240km naar de laadpaal.

    Login om te reageren
    • peterdepeer zegt

      7 november 2020 om 20:34

      @hape: de WLTP range is 420 KM. de realistische rijkwijte volgens autowereld test is 355 (bij 5 graden Celsius)

      Login om te reageren
  16. speedster72 zegt

    9 november 2020 om 07:15

    Jaren zijn we lekker gemaakt met dit soort ontwerpen van VW’s nieuwe “people’s car”:
    https://s.aolcdn.com/hss/storage/midas/2bdc3a9feab72286dc8e1afc7123735e/204392501/volkswagen-id-lede-ed.jpg

    En dan kun je hem aanschaffen en krijg je een soort opgeblazen Up met wieldoppen die 10k boven de “people’s car” prijs zit.
    Misschien dat ze daar een id.2 voor moeten maken. Formaat Polo in plaats van formaat Golf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North