• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GT

Auteur: shjdejee, gepost 17 maart 2016 om 17:41 – 65 Reacties

Afbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GTAfbeelding Zo veel kost een motorwissel bij een Porsche Carrera GT

oeps..
Dit zijn geen malse prijzen…

In Amerika was iemand die met Porsche onderdelen werkt een beetje nieuwsgierig naar de nieuwprijs van onderdelen voor een Carrera GT. Zijn interesse was gewekt nadat hij $9.000 dollar had moeten rekenen voor een oliewissel bij een Carrera GT (rijtest). Hij heeft zijn bevindingen gedeeld in dit stukje op Reddit. Lees mee en huiver.

De prijs voor een nieuwe koppeling (die overigens vaak kapot gaat)? $15.000,- alstublieft. Moet de motor vervangen worden? Ruim $260.000,- meneer. Nieuwe bestuurdersstoel nodig? $16.000,- graag. Even een nieuwe bumper eronder? Gaat je $16.000,- kosten. And the list goes on.

mooi die prijs

Nu viel het onderhoud aan een Bugatti Veyron wel eens prijzig uit, maar dit zijn ook geen voordeelpakkers. Een kwart miljoen neertellen voor een motorwissel, zie je het voor je? Natuurlijk, we hebben het hier in principe over een racemotor voor op de openbare weg (met een prachtig geluid), die ook nog eens zo’n 15 jaar geleden ontwikkeld is. Maar toch, zou jij het betalen?

Foto: de gecrashte Carrera GT van Perridon op Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, geld, onderhoud, Porsche

Vorig bericht: « Hyundai i20 (2008-2014) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: TAG Motorsports laat extreem dikke Audi S3 zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. edjehaze zegt

    17 maart 2016 om 17:43

    Ja!

    Login om te reageren
  2. yipikaye zegt

    17 maart 2016 om 17:44

    Oplichters

    Login om te reageren
  3. Lotus zegt

    17 maart 2016 om 17:45

    Porsches zijn behoorlijk prijzig in onderhoud maar dit gaat wel erg ver.

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    17 maart 2016 om 17:45

    Je zal wel moeten als je er een bezit. Die auto’s worden met de dag meer waard. Je zou gek zijn als je hem als schroot verkocht nadat je motor is geploft

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      17 maart 2016 om 17:59

      @rolov: Zelfs al is de motor geploft, dan is zo’n GT nog altijd meer waard dan het gemiddelde huis van de Autoblog bezoeker…

      Login om te reageren
  5. m-tfsi zegt

    17 maart 2016 om 17:45

    Wow, wat een prijzen!
    Maar als je het relatief ziet…. Een nieuwe motor in je golf van €30k kan ook zo €10k kosten… Is ook 33% van de nieuwwaarde ..
    Maar deze prijzen blijven natuurlijk helemaal gek, zeker voor Jan Modaal wiens huis nog niet zo veel kost

    Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      17 maart 2016 om 18:05

      @m-tfsi: weet niet wat voor speciaal blok jij in een golf ziet maar een gemiddelde 1.4 tfsi houd wel op bij 5k incl montage.

      Login om te reageren
      • Lotus zegt

        17 maart 2016 om 18:37

        @rossi46audi: bel even met de dichtstbijzijnde VW dealert, die kan het je zo uit zijn hoofd tot achter de komma zeggen. Schijnt dat deze reparatie vaker wordt uitgevoerd dan een kleine beurt…

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          17 maart 2016 om 19:49

          @lotus: en het meest lullige is, in Duitsland valt de ellende meestal nog onder garantie of onder een of andere coulanceregeling, terwijl je bij de Nederlandse VW dealer gelijk de hoofdprijs mag aftikken…

          Login om te reageren
          • timberleek zegt

            17 maart 2016 om 22:36

            @RRRobert:

            Heb een keer begrepen dat pon alle garantie van vw heeft afgekocht en zelf regelt. Dus dikke inkoopkorting voor pon, en als ze de klant zelf kunnen laten dokken dubbele winst voor hun

            Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        18 maart 2016 om 00:21

        @rossi46audi: nieuw blok Mercedes E240 W211 incl montage bij Mercedes 12000,- euro. Originele nieuwe fabrieksmotor geen revisie. Heb het ooit afgerekend dus 5k is vrij laag.

        Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      17 maart 2016 om 19:24

      @m-tfsi: nee dat zal niet hoor, wel eens na gevraagd hoeveel een nieuw blok is voor een E60 530d, 6300 zonder montage. Dus dat zal niet dat dat bij een golfje zo duur is..

      Login om te reageren
      • m-tfsi zegt

        17 maart 2016 om 19:32

        @wimbraber & @rossi46audi Oh dan valt me dat nog een soort van mee ! (Altijd kut natuurlijk als dit je onverwacht overkomt, maar dacht dat het wel duurder zou zijn)

        Login om te reageren
        • rossi46audi zegt

          17 maart 2016 om 22:42

          @m-tfsi: blijft nog altijd een dure reparatie.

          Login om te reageren
      • volvo-s60-adept zegt

        17 maart 2016 om 19:43

        @wimbraber: compleet motorblok of alleen een onderblok? Maakt nogal verschil…

        Login om te reageren
        • wimbraber zegt

          17 maart 2016 om 19:49

          @volvo-s60-adept: volgens mij gewoon het hele motorblok, maar ik denk wel zonder startmotor, dynamo dat soort dingen

          Login om te reageren
      • itest zegt

        17 maart 2016 om 23:00

        @wimbraber:
        335d blok was 14k incl montage…

        Login om te reageren
        • wimbraber zegt

          17 maart 2016 om 23:05

          @itest: zodan das een dure grap, natuurlijk ook een heel ander blok als een 530d, twin turbo ook en bijna honder pk meer, dus dat blok is ook veel sterker gebouwt, een hoop met geld!.. Zelf gehad?

          Login om te reageren
          • itest zegt

            18 maart 2016 om 07:23

            @wimbraber:
            Yup, viel gelukkig nog binnen de garantie maar de rekening zou er niet anders door zijn geweest

            Login om te reageren
  6. dutchcorvette zegt

    17 maart 2016 om 17:46

    Beter dan verkopen

    Login om te reageren
  7. 5cilinder zegt

    17 maart 2016 om 17:46

    LS swap

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      17 maart 2016 om 17:50

      @5cilinder: Klinkt daarna nog beter ook :)

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        17 maart 2016 om 19:02

        @reactief: Serieus.. nee wacht.. SERIEUS! Zn V10 is toch porno man

        Login om te reageren
      • michaelb zegt

        17 maart 2016 om 19:48

        @reactief: wellicht de volgende keer het geluid aanzetten wanneer je naar YouTube kijkt en dan reageren ?

        Login om te reageren
      • suheyl zegt

        17 maart 2016 om 20:05

        @reactief: hahahaha hahahaha

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 maart 2016 om 17:51

      @5cilinder: Hahaha, always the answer!!

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      17 maart 2016 om 19:06

      @5cilinder: Dan zit er echt iets niet pluis in de bovenkamer als je dat overweegt ;)

      Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    17 maart 2016 om 17:48

    Met dit soort prijzen kan je er op wachten dat iemand zulke bumpers gaat namaken zou je zeggen. Blijkbaar toch te kleine markt.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 maart 2016 om 20:21

      @janjansen: dan wordt hij minder waard he. Zulke auto’s ga je geen neprommel op maken .

      Login om te reageren
  9. kwatkam zegt

    17 maart 2016 om 17:50

    Normale prijzen lijkt me. De motor is een toenmalig F1 ontwerp dus extreem high tech. De koppeling is dan ook van koolstof. Het is een wonder dat de spullen nog leverbaar zijn, tenslotte is de GT een oude beestje.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2016 om 18:10

      @kwatkam: hoezo raar? Porsche heeft er 1500 van gebouwd. Ze zullen van alle onderdelen wel zo’n 1700 stuks gemaakt/besteld hebben. Er ligt dus nog veel ergens in een pakhuis te wachten tot iemand het voor veel geld wil hebben.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      17 maart 2016 om 18:43

      @kwatkam: Nog leverbaar? Het is een klassieker, nu al. Je denkt toch niet dat Porsche Nein gaat verkopen tegen klanten die twee keer de nieuwprijs betalen voor het voorlaatste topmodel en ze maar uit laten zoeken hoe er ooit nog een nieuwe velg of koppeling onder hun auto komt te liggen?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 maart 2016 om 20:08

        @phaeton: precies. Onderdelen voor dit soort auto’s worden gewoon gemaakt als er vraag naar is. Mede daarom ook de hoge prijs.

        Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      17 maart 2016 om 19:18

      @kwatkam: Porsche maakt zelfs nieuwe dashboards voor 911jes uit de jaren ’70, trust me, voor de carrera gt gaan ze ook nog wel even door

      Login om te reageren
  10. cadrez zegt

    17 maart 2016 om 17:51

    Gaan die motoren zoveel stuk dan?

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    17 maart 2016 om 17:57

    Gooi je er toch een kevermotor achterin,Je mag hier toch niet harder dan 130

    Login om te reageren
    • terazino zegt

      18 maart 2016 om 08:34

      @Alfarobert: die v10 klinkt wel beter hoor ;-)

      Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      18 maart 2016 om 09:11

      @Alfarobert: in 5 of in 30 seconden naar 130, ik denk dat er wel een verschil is in beleving

      Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    17 maart 2016 om 18:08

    Ik ga wel naar Penders in Vlaardingen, daar is het toch altijd raak!

    Login om te reageren
  13. begbers zegt

    17 maart 2016 om 18:25

    Ja natuurlijk betaal je. Investeren noem je dat! Even iets minder rijk zijn is vast niet zo erg.

    Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    17 maart 2016 om 18:41

    Wat dacht die knul dan, dat de dealer voor $3000,- een nieuwe bumper onder z’n f*cking Carrera GT knalde?

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2016 om 18:48

    Ach, als je een Carrera GT kan betalen…..

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 maart 2016 om 19:41

      @dutchdriftking: de enige zinnige comment onder dit artikel, amen!

      Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    17 maart 2016 om 19:08

    Een oliewissel 9000 dollar ??
    Gaat er dan vloeibaar goud in??

    De rest van de prijzen zoals de motor kan ik inkomen, maar ekel zo’n oliebeurtje gaat nergens over, of is er nog meerwerk???

    Login om te reageren
    • suheyl zegt

      17 maart 2016 om 20:07

      @bofkont: dat dacht ik inderdaad ook. Staat niet echt in verhouding de koppeling

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 maart 2016 om 20:10

      @bofkont: motor laten zakken om de olie er uit te krijgen ofzo? Monteur moet geschoold zijn en misschien een halve kast aan speciale gereedschappen die nodig zijn. Moet ook terug verdient worden. Blijft duur trouwens, zelfs dan nog.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 maart 2016 om 20:31

        @lekbak: Lijkt me sterk dat je hele motor eruit moet of moet laten zakken, en om een olieplug eraf te draaien welk specialistisch gereedschap heb je daar in hemelsnaam voor nodig??
        Maar idd wat weet ik er eigenlijk ook van , we praten hier wel over een carrera GT, ik heb echt totaal geen enkele kennis van die wagen op technisch vlak.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          17 maart 2016 om 21:39

          @bofkont: ik ook niet. Maar een motor laten zakken voor simpel onderhoud is echt zo gek niet. Gebeurt wel vaker. Als het niet voor de plug is, dan wel voor het filter. Of andere dingen die moeten gebeuren tijdens zo’n beurt.

          De tools heb je natuurlijk niet nodig voor de plug. Maar het lijkt mij stug dat je onderhoud kan doen aan zo’n auto zonder speciaaltjes. Van kleppenstel gereedschap tot een speciale sleutel om net dat ene boutje los te kunnen krijgen. Verzin het maar…

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            17 maart 2016 om 22:09

            @lekbak: Ja klinkt zeer aannemelijk inderdaad.

            Login om te reageren
    • nasty zegt

      17 maart 2016 om 20:16

      @bofkont: oliefiltertje zal wel inbegrepen zijn neem ik aan?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 maart 2016 om 20:29

        @nasty: Ja dat mag je idd wel verwachten met zo’n prijs :)

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 maart 2016 om 21:10

      @bofkont: Naar het schijnt is het een neefje van Ferdinand Piëch die de oliewissel uitvoert, vandaar de prijs…

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 maart 2016 om 21:40

        @SimonMc: haha ah vandaar.

        Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      18 maart 2016 om 00:57

      @bofkont: lijkt me onzin ook!

      Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    17 maart 2016 om 20:12

    En het erge van het hele verhaal is dat die motor $5000,- kost, de rest is loonkosten…

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      17 maart 2016 om 20:34

      @Rick-dos: Of gewoon winst omdat er een hoop tijd en geld in is gestoken om het ding te ontwikkelen.

      Login om te reageren
  18. pomoek zegt

    17 maart 2016 om 20:25

    Kortom, ook de 918 is gewoon niet te betalen voor een eventuele liefhebber die na járen sparen er eindelijk een kan kopen. Een oliewissel en hij kan ‘m weer van de hand doen. Zelfs als multi miljairdar zou ik zeggen, kom op zeg, ik ben niet van geld gemaakt….Enkel en alleen voor in een museum gemaakt. K*t auto dus.

    Login om te reageren
  19. baske zegt

    17 maart 2016 om 21:31

    Dan viel de motorwissel van onze M5 wel mee. Ook een V10 maar dat kostte ‘slechts’ €26k excl arbeid

    Login om te reageren
  20. remcott zegt

    17 maart 2016 om 21:48

    Bij de Vijverberg cup op het TT Circuit rijdt er geregeld één mee, zal dan een dure hobby zijn

    Login om te reageren
  21. dromedaris zegt

    17 maart 2016 om 22:00

    Ik “ken” een twintiger die een Carrera GT bezit. Zijn vriendinnetje heeft een ongezien geil lichaam, oprechte liefde tussen die twee. De auto en hem dus.

    Login om te reageren
  22. thomasthomas zegt

    18 maart 2016 om 00:24

    Een nieuw motor maar er zijn genoeg bedrijven die de motor weer kunnen reviseren als er geen gat is in geslagen.

    Login om te reageren
  23. 3246cm252kw zegt

    18 maart 2016 om 00:58

    Gestoorde tarieven zeg! Staat niet in verhouding tot de auto, zelfs niet tot de Veyron!

    Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    18 maart 2016 om 05:15

    Kan je hem beter naar een goeie tunert brengen.

    Login om te reageren
  25. base zegt

    18 maart 2016 om 09:47

    Dit kun je toch verwachten denk ik bij een supercar van 15 jaar oud! De onderdelen zullen nu ook niet meer voor het oprapen liggen bij porsche! Dus begrijpelijk dat zoiets geld gaat kosten..

    Login om te reageren
  26. flik2punt0 zegt

    18 maart 2016 om 14:00

    Daarom zou ik er dus ook geen willen hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North