• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít kost het om van je Renault ZOE een tweezitter te maken

Auteur: Loek, gepost 10 september 2020 om 20:02 – 6 Reacties

Handig voor het hebben van een bedrijfswagen, deze Renault ZOE Cargo. Qua korting maakt het echter niet zoveel uit.

Het is best onhandig, zo’n verlengde Mercedes Sprinter in een kleine binnenstad. Helemaal als je er maar een paar items moet afleveren. Handiger zou het zijn om wél een aantal voordelen van een bedrijfswagen te hebben, maar niet de gigantische omvang. En voor diezelfde binnenstad is elektrisch misschien ook wel handig.

ZOE Cargo

Oké, wellicht stellen niet heel veel mensen deze eisen, maar wie dat wel doet kan met Renault zijn of haar geluk niet op. Renault brengt namelijk toch de ZOE Cargo naar Nederland! Toen collega @willeme schreef over de ZOE Van, een model voor het Verenigd Koninkrijk, was daar geen sprake van. Het is immers al spotgoedkoop om een ZOE te rijden, bedrijfswagen of niet.

Praktisch

Dus is het gewoon een praktische keuze. Mits je meestal niet meer dan één passagier hebt, is het dan ook gewoon een praktisch ding. Zoals het een bedrijfswagen betaamt krijg je een vlakke laadvloer, een scheidingswand tussen de ‘laadruimte’ en de ‘cabine’ en is optioneel een verlengde hoedenplank beschikbaar om alles te verhullen onder de ruiten, deze kost 206 euro. Het totale ruimteaanbod is precies 1 m³.

Control Z

Elke Renault ZOE vanaf uitrustingsniveau Zen kan omgebouwd worden tot een Cargo. Dan worden de achterstoelen verwijderd, de achtergordels weggehaald en wordt er de eerdergenoemde laadvloer en scheidingswand toegevoegd. Mocht je nou terug willen vallen op je keuze, dan kun je altijd bij wijze van spreke op Control Z drukken en bouwt Renault de ZOE gewoon weer terug naar personenauto-specificatie.

‘Geen bedrijfswagen’

Op grijs kenteken registreren kan niet, daarvoor moet er meer veranderen aan de ZOE. Maar goed, zoals gezegd krijg je genoeg fiscaal voordeel met de ZOE dat je sowieso al met een mooie korting rijdt. De auto heeft overigens een batterij van 52 kWh waarmee hij 395 km ver kan komen, dus dat moet geen probleem zijn als je de Renault ZOE Cargo echt als bedrijfswagen in de stad gaat gebruiken. De kosten voor een Cargo maken van je Renault ZOE bedragen 1.049 euro exclusief BTW.

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit kost de vernieuwde Renault Captur
  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, busje, cargo, Elektrisch, Renault, zoe

Vorig bericht: « Kosten VW Golf: dit ben je nu écht kwijt
Volgend bericht: Video – Mugello Track Guide door Mercedes Petronas »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    10 september 2020 om 21:00

    Dus voor 1049,- euro wordt je Zoe onpraktischer zonder daar verder een fiscaal voordeel tegenover te stellen.
    Ja dit gaat echt een hit worden in Nederland.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2020 om 07:42

      @harrie: voor de bezorgers van de biologische supermarkt wordt de wagen er een stuk praktischer van.

      Login om te reageren
  2. pcooperworks zegt

    11 september 2020 om 08:30

    Mag ik mijn kinderen ook achterin vervoeren? Zoja, dan graag 2 ZOE cargo’s aub.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      11 september 2020 om 11:26

      @pcooperworks, ja hoor, moet je ze alleen wel in een verhuisdoos stoppen IPV een kinderzitje.

      Login om te reageren
  3. henkp1 zegt

    11 september 2020 om 08:31

    Ik heb er nu een paar maanden mee gereden, maar da’s echt een goed ding die (vernieuwde) Zoe. Comfortabel, alles zit erop, rijdt prima en goede autonomie. Zo een bestelversie is een leuke toevoeging (oude tijden herleven lijkt wel), maar doelgroep zal niet gigantisch groot zijn.

    Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    11 september 2020 om 09:48

    ben eens benieuwd naar de gewichtsbesparing

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North