• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4

Auteur: RubenPriest, gepost 23 juli 2019 om 17:02 – 8 Reacties

Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4Afbeelding Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4

Dit kost TechArts snellere alternatief op de Cayman 718 GT4
Je mist wel twee cilinders.

Wie geeft om snelheid en niet om genot moet bij TechArt aankloppen met zijn 718 Cayman of Boxster. De tuner hanteert tot 31 augustus een speciaal prijsje voor upgrades met betrekking tot de 718 Cayman, Cayman S, Cayman T of Cayman GTS. Het GT-pakket van TechArt kost tijdelijk 2.390.00 euro, exclusief belasting, spuiten en installatie. Voor dat geld geeft TechArt je 718 de ultieme GT4 look. Het enige wat nog mist is die toffe zescilinder boxer uit de nieuwe GT4. Je moet het nog steeds stellen met de 2.5 liter geblazen boxermotor. Je kunt er ook terecht met een 718 Boxster.

Het voordeel van die turbo viercilinder is wel dat er eenvoudig meer pit uit te halen valt. TechArt laat dan ook trots weten dat hun 718’s sneller zijn dan de nieuwe GT4. In het geval van de Cayman S en Boxster S gaat het vermogen van 350 pk naar 400 pk en het koppel van 420 Nm naar 480 Nm. Het sprintje naar de honderd duurt daardoor slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 296 km/u. In het geval van de GTS gaat het vermogen naar 415 pk en 490 Nm kopel. Met een 0-100 tijd van 3,8 seconden is deze TechArt 718 GTS 0,6 seconden sneller dan een 718 GT4 of Boxster Spyder.

Maakt dat de TechArt 718 de betere auto ten opzichte van de 718 GT4 of Boxster Spyder? Als je het om snelheid gaat wel, maar van zo’n atmosferische zescilinder kun je moeilijk winnen op gevoel. Ook al ben je sneller bij het stoplicht weg.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxster, cayman, cayman-s, gts, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Privé info Nederlandse kentekens op internet verkocht
Volgend bericht: Meer dan 30 graden en hier in Nederland rijden strooiwagens »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 juli 2019 om 17:15

    Met de Co2 tax is dit in Nederland wellicht een heel goed alternatief….

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    23 juli 2019 om 17:53

    Het GT-pakket (..) kost tijdelijk 2.390.00 euro, exclusief belasting, spuiten en installatie
    Dat lijkt best goedkoop, maar onder de streep ziet zoiets er dus zo uit:
    € 2.390,00 (GT-pakket)
    € 3.000,00 (spuiten, conservatieve schatting)
    € 3.200,00 (4 mandagen à 8 uur, schatting)
    € 1.632,00 (Duitse btw à 19%, over bovenstaande)
    Dat maakt het totaal een dikke 10 mille…

    Login om te reageren
    • emping zegt

      23 juli 2019 om 19:32

      @RRRobert: eerste wat ik ook al dacht, en dat kan veel goedkoper.

      Login om te reageren
  3. rikv99 zegt

    23 juli 2019 om 18:08

    Nadeel van deze wagen TOV een GT4 is dat deze zeker niet zo waarde vast is als een GT4

    Login om te reageren
  4. Joel_D zegt

    23 juli 2019 om 19:34

    Dus je krijgt voor 2400 Euro ex BTW en spuitwerk een randje onder je voorbumper en een spoiler? Koopje.

    Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    23 juli 2019 om 20:04

    Jaa dik, maar juist die 2 cilinders extra maakt de GT4 juist zo begeerlijk

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 juli 2019 om 00:46

      @jamesbond007: precies. Van de 718-serie word ik niet zo warm meer. Toen de GT4 op m’n beeldscherm verscheen werd ik stiekem toch wel heel erg blij. Helemaal nu de geruchten gaan dat er een GT4 Touring Package op komst is.

      Login om te reageren
  6. daniel1975 zegt

    23 juli 2019 om 23:35

    Jeetje wat een suggestief geschreven stuk weer! Alsof een turbo geen genot kan zijn?! Er rijden hier lezers met nieuwe, oudere en nog oudere hot hatches zoals Megane RS, EVO’S, Impreza’s, Cosworth’s en mensen met 911 Turbo’s en RS6’en en die auto’s zijn geen genot? Misschien moet AB een keer met zijn tijd meegaan en niet anti turbo en anti DSG en soortgelijk zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North