• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!

Auteur: bart_m, gepost 29 april 2014 om 18:21 – 70 Reacties

Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!Afbeelding Dit moet de nieuwe Porsche 928 worden!

Willen we dat dit de nieuwe Porsche 928 wordt?
Een concept die wat mij betreft direct de showroom in kan.

De Porsche 928 is een klassiek gevalletje van hate it or love it. Je vindt hem mooi of lelijk, een mening in het midden bestaat eigenlijk niet. Deze concept daarentegen kun je bijna niet lelijk vinden. Toch?

De impressie is recent gemaakt door Anthony Collard, een Franse designer waarvan we eerder dit Ducati-voertuig zagen. Collard solliciteerde als ontwerper bij Porsche, maar werd naar huis gestuurd omdat zijn portfolio te weinig ‘eenvoudige ontwerpen’ bevatte. Iets waar ze in Stuttgart natuurlijk niet vies van zijn. Hij ging dan ook meteen na zijn sollicitatie aan de tekentafel zitten.

Anthony Collard heeft de originele 928 met zijn design in ere gehouden. Geen opzichtige luchtinlaten of uitschuifbare spoilers. Een strak en stijlvol geheel is het resultaat. De voorbumper behoeft wellicht nog wat extra werk, maar buiten dat is de Porsche wat mij betreft af.

Dus Porsche, je weet wat je te doen staat!

Ook interessant!

  • Porsche render
    Maken of kraken; een nieuwe, elektrische Porsche 928
  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats
  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

928, concept, design, Porsche

Vorig bericht: « Video: Jay Leno showt zijn 27 liter V12 Bentley
Volgend bericht: Lumma Range Rover Sport CLR RS is vooral heel erg rood »

Lees Interacties

Reacties

  1. opgooier zegt

    29 april 2014 om 18:26

    De 928 heb ik nooit mooi gevonden, dit ontwerp kan ik wel waarderen!

    Login om te reageren
  2. gieltj zegt

    29 april 2014 om 18:29

    Leuk! De 928 had van die “opklap koplampen” toch? (kom ff niet op de juiste benaming)

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      29 april 2014 om 19:05

      @gieltj: nope. Snel gezocht op een eigen 928 spot en wiki, geen klapkoplampen.

      Ter referentie, mijn eigen 928 GTS spot: http://static.autojunk.nl/pictures/2013/1218/201733/image_03.jpg
      http://www.autojunk.nl/2013/12/porsche-928-gts-5

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        29 april 2014 om 19:18

        @toyotafortuner:
        Wel degelijk klapkoplampen hoor ;-)
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Porsche_928_S4_front_right_light_on.jpg

        Login om te reageren
        • gieltj zegt

          29 april 2014 om 19:54

          @Rob: ja zie je wel! HA :) vallen minder op dan de lampen op de 914..

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            29 april 2014 om 20:25

            @gieltj:
            Jup, ik vind het wel altijd wel geinig van die “Bassie & Adriaan” koplampen.
            Toch jammer dat geen enkel automerk het meer aandurft om kapkoplampen toe te passen. Of mag dat tegenwoordig niet meer?

            Login om te reageren
            • norge zegt

              29 april 2014 om 20:43

              @Rob: Iets met onnodig geloof ik, neuzen van de auto’s mogen niet meer zo laag zijn waardoor je plaats heb voor gewone koplampen, plus dat in een hoop landen verlichting overdag verplicht is.Waardoor je dan alsnog met je lampen omhoog moet rijden. Heb zelf een Celica uit 82 gehad met dit soort lichtjes.

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                30 april 2014 om 12:38

                @norge:
                Dat zal het inderdaad zijn. Persoonlijk vind ik het altijd wel geinig staan. Misschien dat er ooit nog een één of ander retro-conceptje uitkomt met kapkoplampen. Ik ben voor in ieder geval ;-)

      • SNDR zegt

        29 april 2014 om 19:21

        @toyotafortuner: wel dus: https://www.google.nl/search?q=porsche+928+headlights+up&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=VN5fU7CBBoGRO-SpgYgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1680&bih=912#facrc=_&imgdii=_&imgrc=mTCzcm-jhIDAYM%253A%3Bzc9DiHHiRhC4tM%3Bhttp%253A%252F%252Fi1.ytimg.com%252Fvi%252F6oVFRe2kkXE%252Fhqdefault.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253D6oVFRe2kkXE%3B480%3B360

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        29 april 2014 om 19:44

        @toyotafortuner:
        Wiki is leuk, maar weet ook niet alles.

        Trouwens ik zou verwachten dat een bezoeker van Autoblog toch wel enige basiskennis over klassieke automobielen heeft.

        Login om te reageren
      • rudolf_roza zegt

        29 april 2014 om 19:48

        @toyotafortuner: De 928 heeft zeker wel opklaplampen. Vriend van me heeft een handgeschakelde versie. Bj dacht ik ’79. Rijd fenomenaal.

        Login om te reageren
      • 750i zegt

        29 april 2014 om 20:01

        @toyotafortuner: niet meer op wiki vertrouwen. Frog headlights zitten er dus wel degelijk op.

        Login om te reageren
      • poursuivant zegt

        30 april 2014 om 12:09

        @toyotafortuner:
        Toch wel. https://www.google.nl/search?q=928+headlights&safe=off&es_sm=122&tbm=isch&imgil=wi6OOsBNCYGE2M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTmp3KU8g23aWZPtnwDJACUO6SEnwmbnJtfPY2hJpteCv8sR7XE%253B1600%253B1200%253BVrq0czVrrU577M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fcommons.wikimedia.org%25252Fwiki%25252FFile%25253A1987_Porsche_928_S4_headlights_on.jpg&source=iu&usg=__0Kz3d1H4exRGvV6Fxws2gJS19nA%3D&sa=X&ei=fstgU8r4DIG7O-PWgOAD&ved=0CD8Q9QEwAQ#facrc=_&imgrc=wi6OOsBNCYGE2M%253A%3BVrq0czVrrU577M%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fb%252Fb4%252F1987_Porsche_928_S4_headlights_on.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcommons.wikimedia.org%252Fwiki%252FFile%253A1987_Porsche_928_S4_headlights_on.jpg%3B1600%3B1200

        Login om te reageren
  3. diehard zegt

    29 april 2014 om 18:30

    Heeft iets weg van een Aston Martin op de zij-foto’s.

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      30 april 2014 om 00:56

      @diehard: Het eerste dat ik dacht was F type coupe, het heeft niets weg van een porsche. Zijn ducati geval was gewoon een 1 op 1 kopie van de Xbow. Allemaal niet zo byzonder.

      Login om te reageren
  4. therapist zegt

    29 april 2014 om 18:32

    De rood met grijs erg mooi, zeg doen !!

    Login om te reageren
  5. gash zegt

    29 april 2014 om 18:35

    Fraai hoor en ongetwijfeld genoeg ruimte onder motorkap voor een héle dikke geblazen 3-cilinder met o.a start-stopsysteem en een vette Active Sound-systeem. Ik kijk er naar uit!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      29 april 2014 om 20:18

      @gash: geblazen driecilinder ga jij eens snel terug naar Volkswagen. Dan krijg je daar een 3 cilinder Up! Your ash.

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        29 april 2014 om 21:43

        @xiran: jij snapt het concept achter sarcasme niet helemaal geloof ik

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          30 april 2014 om 07:35

          @henk_he: ze hadden het ook over een 924…..

          Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    29 april 2014 om 18:36

    zeer vet! :-)
    maken die handel, met een flat four desnoods

    Login om te reageren
    • flat411 zegt

      29 april 2014 om 18:43

      @tjorque: of gewoon ouderwets een 4 pitter van VW lenen

      Login om te reageren
      • bjornie zegt

        29 april 2014 om 18:56

        @flat411: Volgens mij ben jij in de war met een 944, de 928 is alleen maar gebouwd met een V8

        Login om te reageren
        • fisto zegt

          29 april 2014 om 20:01

          @bjornie: Dan eerder de 924, die bepaalde onderdelen met Volkswagens deelt.

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          29 april 2014 om 21:43

          @bjornie:
          Yep, en de 944 alleen met een 4 cilinder van Porsche in de smaken 2.5 en 3.0 liter.
          Ken je klassiekers..

          Login om te reageren
  7. reggie-boy_rood zegt

    29 april 2014 om 18:37

    What the F.. type…

    Login om te reageren
    • bjornie zegt

      29 april 2014 om 18:55

      @reggie-boy_rood: Precies wat ik dacht! Zie er ook wel een beetje Vanquish in.

      Login om te reageren
  8. benzinehoofd zegt

    29 april 2014 om 18:38

    @bart_m: Ik kan deze prima lelijk vinden; er zit nl. nogal wat 911 in en die vind ik afzichtelijk. Doe mij maar gewoon een originele 928 – wat mij betreft de enige geslaagde Porsche.

    Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    29 april 2014 om 18:51

    Ik vind hem zeer geslaagd!! laat maar komen.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    29 april 2014 om 19:01

    Ik vind ‘m een net-niet ontwerp. Ik zou nog even door gaan met designen, het gaat wel de goede richting op moet ik zeggen!

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    29 april 2014 om 19:01

    K vind het net zo tof als de originele 928!

    Login om te reageren
  12. xiran zegt

    29 april 2014 om 19:06

    De oude s4 was ook een kwestie van love it or hate it. Het is een geweldige auto met de versnellingsbak op de achteras.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 april 2014 om 19:31

      @xiran:

      Allee jammer dat 80% een automaat is.
      Zelf schakelen is toch wel een must bij een V8 sportcoupé als je het mij vraagt.
      Ook al is ie bedoeld als GT.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        29 april 2014 om 19:33

        @carmasterr:

        + een n

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        29 april 2014 om 20:13

        @carmasterr: handbak was meerprijs. Ik heb alleen de automaat gereden. Van 110 naar 270 in een versnelling was super cool.

        Login om te reageren
  13. c-ad zegt

    29 april 2014 om 19:09

    Ik zeg, doen!

    Login om te reageren
  14. snorrie11 zegt

    29 april 2014 om 19:14

    Yes please.

    Login om te reageren
  15. rolov zegt

    29 april 2014 om 19:17

    Waar zou hij gepositioneerd worden dan? Onder de boxster? Boven de tt?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 april 2014 om 19:29

      @rolov:

      928 (8 cilinders) niet 924 (4 cilinders)
      Een Gran Turismo met V8 onder de Boxster plaatsen zou een beetje te leuk zijn, wat prijs betreft.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        29 april 2014 om 19:30

        @carmasterr: daar heb je een punt. Over heen gelezen ;)

        Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      29 april 2014 om 19:37

      @rolov: ik citeer een tekst die ik ooit heb geschreven:
      “Het had weinig gescheeld, of de 911 zou begin jaren ‘80 niet meer bestaan. De toenmalige directeur van Porsche AG, Ernst Fuhrmann, vond dat de 911 maar een beperkte houdbaarheidsdatum had en moest worden opgevolgd door een ander topmodel: de 928. Deze werd in 1977 geïntroduceerd naast de 924 en de 911. De bedoeling was dat de 911 geleidelijk uit productie zou gaan. In eerste instantie leek dat geen slechte zet, want de 928 werd goed ontvangen door de pers en werd zelfs ‘Auto van het jaar 1978’! Nooit eerder had een sportwagen deze titel gekregen.”

      “Ter vergelijking: toentertijd zaten onder andere de Porsche 911 Carrera en de Ferrari Testarossa even snel op de 100. Wat nog meer indruk maakt is de topsnelheid van de 928: deze bedraagt namelijk 275km/u. De enige serieproductie auto’s uit die tijd die harder konden waren de Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach en Aston Martin Vantage.”

      De 928 was ook langer dan de 911.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        29 april 2014 om 19:39

        @utr1984: ik ken de geschiedenis. ;)

        Login om te reageren
        • utr1984 zegt

          29 april 2014 om 19:40

          @rolov: dan had je ook kunnen weten dat ie dan boven de 911 gepositioneerd zou kunnen worden ;)

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            29 april 2014 om 19:44

            @utr1984: klopt. Niet goed gelezen. Ik dacht dat ze die audiporsche gingen reïncarneren

            Login om te reageren
        • opabrutus zegt

          29 april 2014 om 19:45

          @rolov: Dat blijkt anders totaal niet uit je eerdere opmerking.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            29 april 2014 om 19:56

            @opabrutus: dat ik er overheen had gelezen dat het een 8 ipv een 4 cilinder werd? Ik zie geen tegenstrijdige berichten van mij? Maae kan.dat jij dat anders ziet.

            Login om te reageren
  16. jaguarjunk zegt

    29 april 2014 om 19:38

    Vind er niks aan, als ik eerlijk mag zijn.. Lijkt net een Amerikaanse kitcar

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      29 april 2014 om 20:16

      @jaguarjunk: knap dat je de indruk krijgt. Toendertijd was de 928 voor de Amerikaanse markt gemaakt. Vandaar de v8 en standaard automaat.

      Login om te reageren
  17. norge zegt

    29 april 2014 om 19:55

    Niet rond genoeg, het origineel is tenminste een karakterbak.

    Login om te reageren
  18. mipmip zegt

    29 april 2014 om 20:06

    Dit is geen ontwerp, dit is gewoon een 911 die vanaf de A-stijl naar boven kromt.

    Login om te reageren
  19. kaeser zegt

    29 april 2014 om 21:45

    921? Als opvolger lijkt mij 929 logischer. Tenzij dit al vergeven is natuurlijk. Zover rijkt mijn kennis over Porsche niet.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      29 april 2014 om 22:06

      @kaeser:
      929 was ooit in gebruik bij Mazda.

      Geen idee of Mazda daar een punt van maakt maar Porsche zelf waarschijnlijk wel, vooral in de VS zou het weleens verkeerde associaties kunnen opleveren.

      Login om te reageren
  20. genesis zegt

    29 april 2014 om 21:50

    GAAFFFFFFFFFFFFFF

    Login om te reageren
  21. hahaha zegt

    29 april 2014 om 21:54

    Hopelijk blijft het bij een concept.

    Login om te reageren
  22. amgg zegt

    29 april 2014 om 22:20

    Hey, ze hebben een kleuter laten tekenen bij porsche.

    Login om te reageren
  23. tupperware zegt

    29 april 2014 om 22:23

    Waar hij zijn inspiratie vandaan heeft mag duidelijk zijn.

    Login om te reageren
  24. erddo zegt

    29 april 2014 om 22:51

    Mooi, maar t kontje lijkt nog teveel op een Aston Martin en het front vind ik op 1 van de foto’s wel wat weg hebben van een TVR sagaris.. of moet ik me bier maar weer weg zetten??

    Login om te reageren
  25. baardmijt zegt

    29 april 2014 om 23:32

    Hemeltjemijn… best treurig om te lezen dat de mensen hier beginnen met elkaar ervan te overtuigen dat de 928 klapkoplampen had. Of nog erger: dat ie dat niet had. En dat daarvoor google en wiki worden ingezet.

    Beetje hetzelfde als die ‘raad de klassieker (BMW ..02 touring)’ van een tijd(je) terug. Ik zou verwachten dat hier autoliefhebbers komen. En ik snap best dat het ondoenlijk is om iedere historische auto tot in details te kennen, maar een 928 is toch dermate iconisch dat ieder in leven zijnd benzinehoofd er een vrij helder plaatje van op het netvlies zou moeten kunnen toveren.

    Login om te reageren
  26. redneckdarian zegt

    30 april 2014 om 00:32

    Lijkt teveel op een 911.

    Lijkt alsof ze niks anders kunnen verzinnen…

    Login om te reageren
  27. cthijs zegt

    30 april 2014 om 01:17

    Ziet er wel leuk uit maar vind hem niet porsche waardig

    Login om te reageren
  28. porsche928 zegt

    30 april 2014 om 01:49

    Er gaat niets boven het origineel en ik heb wel mooiere concepten van een nieuwe Porsche 928 gezien!

    Login om te reageren
  29. Gulli zegt

    30 april 2014 om 08:03

    Dit moet de nieuwe 928 worden? Dat klinkt alsof er schetsen van Porsche zelf zijn opgedoken die geruchten ondersteunen zodat er eindelijk meer duidelijkheid is. Maar het zijn dus schetsen van iemand die door Porsche naar huis is gestuurd.

    Kan ik dan ook schetsen maken van een spirituele opvolger van een Ferrari 308 en dat hij hier wordt gepost als; Dit moet de nieuwe Ferrari 308 worden?

    Sorry dat ik wat zuur klink maar dit is alweer de zoveelste post waarvan de titel een stuk spannender doet vermoeden dan het artikel dat eronder staat uiteindelijk vertelt. Alles voor de clicks.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 april 2014 om 08:21

      Ja hoor, als je impressies goed genoeg zijn wel :) Verder geeft de titel alleen een mening aan, meer niet.

      Login om te reageren
  30. gregorius zegt

    30 april 2014 om 09:40

    En nieuwe 928. Dat is dus in de huidige tijd een Panamera-coupe. Of een betaalbare versie van de 918 en i8 concurrent. Je weet t maar nooit met Porsche!

    Login om te reageren
  31. baasbas zegt

    30 april 2014 om 11:17

    Ik heb nog nooit “impressies” van hobbyisten de moeite van het aangluren waard gevonden. Maar dit in een chique donkerrood zonder de kermisstickers is een insta-buy…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 april 2014 om 11:19

      KOOP DAN!!

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        30 april 2014 om 22:34

        @sir_smokalot: I wish…

        Kan alleen niet kiezen…

        Of juist….

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        30 april 2014 om 22:37

        @sir_smokalot:

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        30 april 2014 om 22:37

        @sir_smokalot:

        Of dan toch gewoon…

        Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    30 april 2014 om 16:25

    “Collard solliciteerde als ontwerper bij Porsche, maar werd naar huis gestuurd omdat zijn portfolio te weinig ‘eenvoudige ontwerpen’ bevatte. Iets waar ze in Stuttgart natuurlijk niet vies van zijn. Hij ging dan ook meteen na zijn sollicitatie aan de tekentafel zitten.”

    Lees ik het nu verkeerd? Hij is niet aangenomen, dan zijn ze er in stuttgart toch wel vies van, of hij is wel aangenomen maar dan is hij niet naar huis gestuurd.

    Ontopic: ziet er leuk uit, een 928 getilt naar 2010, niets te gek, precies zoals porsche de zaken aanpakt. Ik ben er persoonlijk niet zo’n fan van.
    Ik vind dat een een opvolger van een wagen een spirituele opvolger moet zijn en geen retro-mobiel. Wat het origineel speciaal maakte als concept herhalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North