• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Renault Arkana is helemaal officieel

Auteur: willeme, gepost 23 mei 2019 om 12:43 – 36 Reacties

Afbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieelAfbeelding De Renault Arkana is helemaal officieel

Renault Arkana '19Goed nieuws voor degenen die de concept-versie fraai vonden.

Stel, je wil heel graag een BMW X4 of Mercedes-Benz GLC ‘Coupe’. Je houdt van het concept: een hoge en stoere crossover, maar dan ‘sportief’ en ‘elegant’. Dus een crossover met een aflopende daklijn die doet denken aan die van een coupé. Dan heb je toch een ideale auto?

Maar stel ook dat je wel een dergelijke koets wil, maar eentje die niet Duits en niet premium is. Dan is er goed nieuws, want de Renault Arkana is nu officieel. De auto werd vorig jaar al gepresenteerd op de Moscow International Auto Salon, maar dat was nog een concept, volgens Renault.

Renault Arkana '19

Dit is de productieversie. Zo te zien heeft Renault het grootste gedeelte van de concept weten te vertalen naar de Arkana die je in de showrooms gaat aantreffen. Het zijn slechts wat chromen glimmertjes die Renault achterwege heeft gelaten.

Renault Arkana '19

De kofferklep herbergt een bagageruimte van 508 liter. Klap je de banken naar beneden, dan staat er 1.333 liter tot je beschikking. Dat is geen bizar slechte score, maar een beetje stationwagon is véél ruimer. Zo heeft de kleinere Renault Mégane Estate 521 liter in de aanbieding, 1504 liter met de banken plat.

Renault Arkana '19

De Arkana is de eerste auto die de nieuwe 1.3 Tce motor meekrijgt. In deze auto is de deze goed voor 150 pk. Via een CVT-automaat, die Renault X-Tronic noemt, worden deze krachten overgebracht aan de voorwielen, vierwielaandrijving is optioneel leverbaar. Speciaal voor de Russische markt komt er ook een ouderwetse, atmosferische 1.6 viercilinder beschikbaar met 115 pk. In eerste instantie is de Arkana bedoelt voor markten buiten Europa. Vooralsnog zijn er geen plannen om de auto in Nederland aan te bieden.

Ook interessant!

  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

arkana, Renault, rusland

Vorig bericht: « BMW stopt nu al met de M8
Volgend bericht: De Audi A8 gaat Maybach achterna »

Lees Interacties

Reacties

  1. bsxc2 zegt

    23 mei 2019 om 12:49

    Lijkt net een opgehoogde Talisman

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      23 mei 2019 om 15:55

      @bsxc2: of een Ssangyong Actyon ?

      Login om te reageren
  2. aquila2003 zegt

    23 mei 2019 om 12:49

    Hmmm is dit weer zo’n model wat alles wat iedereen in de digitale wereld in de praktijk doet maar dan digitaal.. wacht… Ik snap geen zak van Renault. Doe mij maar een clio rs :)

    Login om te reageren
  3. Rudeboy01 zegt

    23 mei 2019 om 12:50

    …weer zo’n poepende hond!?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 mei 2019 om 12:56

      @rudeboy01:

      Merde in plaats van Scheisse dus

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    23 mei 2019 om 12:51

    Just another Aztek ..
    Maar dan een keertje niet Duits ..

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 mei 2019 om 14:38

      @lincoln: azteque..

      Login om te reageren
  5. intimrasiert zegt

    23 mei 2019 om 12:54

    Dit auto is niet helemaal swek weetsje, ah broerrr

    Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    23 mei 2019 om 12:55

    Mooi is anders en wat een lelijk dashboard.

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    23 mei 2019 om 12:56

    Zouden ze het wagen om ook nog een Dacia Duster Coupé te maken?
    Skoda gaat het tenslotte ook doen…

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    23 mei 2019 om 12:56

    Ik vind ‘m fraai, zou ‘m graag willen rijden. Een soort chique Dacia Duster eigenlijk.

    Login om te reageren
    • smex zegt

      23 mei 2019 om 13:27

      @Jochempie: ik ben nog steeds van mening dat als je er open voor uitkomt dat je een Renault wilt rijden, je toch even langs de dokter moet.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        23 mei 2019 om 13:57

        @smex:
        Nop, voor mij geen dokteRS…

        Login om te reageren
  9. fmgarcia zegt

    23 mei 2019 om 12:58

    Wauw echt gaaf!!!! Ik wil Rus worden! In mn Renaultski chickies van het rode plein oppikken!

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    23 mei 2019 om 13:13

    But… Will it blend?

    Login om te reageren
  11. vanmijnbelastingcentenroeper zegt

    23 mei 2019 om 13:16

    Raak nu wel uitgekeken op dat familiedesign van Renault. Doet me steeds meer denken aan jaren 90. Tijd voor nieuwe designtaal.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    23 mei 2019 om 13:19

    Neem van mij aan, dit gaat net zo’n succes worden als de Renault Koleos……

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    23 mei 2019 om 13:23

    Op die foto van de handrem kun je volgens mij al zien wat voor plastic interieur het gaat worden.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      23 mei 2019 om 19:52

      @berlinetta: terreur de interieur inferieur! Jaja ik lul al een lekker bekkie frans zo

      Login om te reageren
  14. smex zegt

    23 mei 2019 om 13:25

    Van alle coupe SUV’s die er zijn, is dit toch wel de lelijkste.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      23 mei 2019 om 14:19

      @smex: het hele genre heeft nog niets moois opgeleverd…

      Login om te reageren
  15. vonklausenburg zegt

    23 mei 2019 om 13:44

    Ford Focus, is dat joe?

    Login om te reageren
  16. waterisnat zegt

    23 mei 2019 om 14:02

    Toch jammer dat Renault er geen V8 in stopt.

    Login om te reageren
  17. rabbit1986 zegt

    23 mei 2019 om 14:32

    Iemand zou beter eens de voorlaatste zin door de spellingschecker draaien :) “In eerste instantie is de Arkana bedoelD voor markten buiten Europa. “

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      23 mei 2019 om 17:38

      @rabbit1986: En jij denkt dat een spellingchecker werkwoorden kan vervoegen?

      Login om te reageren
  18. thearchitect zegt

    23 mei 2019 om 15:39

    Ziet er leuk uit, maar als er net zoveel BPM bijkomt als bij de Koleos II, dan gaat deze in Nederland geen groot succes tegenmoet.

    Login om te reageren
  19. dufornee zegt

    23 mei 2019 om 16:13

    En dan één zo’n lullig klein pijpje. Dit maakt het hele ontwerp zoveel zwakker direct. Hup, een pijp links en rechts en dan staat het tenminste nog stoer.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      23 mei 2019 om 19:54

      @dufornee: als de handvaten van een kruiwagen.

      Login om te reageren
  20. 20klepper zegt

    23 mei 2019 om 17:40

    Mislukte versie van een BMW X6 ofzo? Of wat is dit gedrocht dan?
    Zelfs met de Twingo in het kleine segment falen ze al, laat staan dit formaat!

    Login om te reageren
  21. clubbtraxx zegt

    23 mei 2019 om 17:46

    Of we nog niet genoeg van die suffe hokken hebben… Zou toch fijn zijn als de trend weer eens over was en er weer eens mooie auto’s gemaakt worden.

    Login om te reageren
  22. E550 zegt

    23 mei 2019 om 18:37

    Ik vraag mij af waarom juist Rusland de 115k motor krijgt. Voor de Russische markt wordt er juist vaak een motor aangeboden met meer pks (meer heuvels en vaak inhalen), zoals bij de Tahoe 6.2 (i.p.v. de 5.3) of de (Renault) Duster met een 2.0.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      23 mei 2019 om 19:55

      @e550: of compensatie voor lager octaan brandstof…? Dan blijven er tenminste nog wat peekaatjes over voor leuke only-in-Russia dashcam filmpjes ….

      Login om te reageren
  23. autojunkiexl zegt

    23 mei 2019 om 20:54

    J*zus, weer een rijdende zeecontainer. Wanneer gaat deze gekte voorbij?

    Login om te reageren
  24. Benny_Weisz zegt

    23 mei 2019 om 22:21

    Renault gaat anno 2019 een CVT automaat toepassen in haar nieuwste model…. man…man…man
    Het is niet genoeg dat dat ding er niet uitziet, ze gaan ook nog eens “stenen tijdperk” techniek toepassen. Gelukkig zit ‘t wel snor met de betrouwbaarheid bij Renault!

    Login om te reageren
  25. Chauffeur zegt

    23 mei 2019 om 23:45

    Na deze SUV-coupe verwacht ik snel de Kodiaq GT. Zelfde type succes auto, iets mooier…

    Login om te reageren
  26. ghost zegt

    24 mei 2019 om 10:36

    Leluk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North