• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit sportieve label gaat alleen maar groter worden

Auteur: willeme, gepost 31 mei 2024 om 09:00 – 7 Reacties

Nismo groter

Kijk, we hebben ook goed nieuws als het aankomt op sportieve labels.

Vorige week waren we aan het mijmeren over sportieve badges die niet meer bestaan. Automerken kunnen de beloftes van die sportieve badges niet combineren met de modellen in kwestie. Dat is ook niet heel erg vreemd, want voor een sportievere auto wil je liever niet een enorme SUV met hoog gewicht en hoog zwaartepunt als basis.

Maar in het geval van Nismo hoeven we niet te vrezen. De sportieve tak van Nissan (Nissan Motorsport) zal nog een tijdje blijven bestaan. Dat zegt Francois Bailly, een hoge pief van Nissan. Zijn functie is, eh, vrij uitgebreid, getuige de naam ervan: Nissan Senior Vice-President and Chief Planning Officer AMIEO (Afrika, Midden-Oosten, India, Europa en Oceanië). Aan onder meer het Australische Drive laat hij weten dat er een toekomst voor Nismo is, ook met de huidige trends in de autobranche.

Nismo groter

Nismo zal alleen maar groter worden

Sterker nog, het is de bedoeling dat Nismo alleen maar groter zal waren. Natuurlijk, de Nismo GT-R en Nismo 400Z bepalen het imago van het sportieve label, maar er zijn grenzen op wat voor auto de badge terecht komt. Zo is er een Nismo Patrol en dat is een soort G63 AMG-alternatief die populair is in het Midden-Oosten. Maar naast grote SUV’s, sluit Bailly de elektriche auto en crossover ook niet uit. Ook niet de elektrische crossover. Daar heeft hij ‘geen problemen mee’.

Nismo groter

Terug naar de wortels

Wel is het de bedoeling dat Nismo weer een beetje terug gaat naar zijn wortels. Niet alleen de badge, maar ook flinke en verregaande aanpassingen. Dus grotere wielen met bredere banden, meer vermogen en een hoogwaardiger onderstel, gecombineerd met subtiel dikke looks. Of het nu een Leaf of GT-R is, moet niet uitmaken. Sowieso komen er ook meer crossovers. Denk aan de Juke en en Qashqai. Volgens de Nissan-honcho is de intentie er om daar een sportieve Nismo-variant van te maken.

Nismo groter

Niet alleen maar elektrische crossovers

Wel heeft Bailly in de gaten dat het sportieve Nismo-label wel ergens op gestoeld moet zijn. Er zullen dus altijd extra sportieve Nismo-modellen zijn die het sportieve imago onderstrepen. Dus het zullen niet alleen elektrische crossovers zijn, daarmee wil Nismo vooral het geld gaan verdienen zodat ze leuke stuurmansauto’s kunnen maken voor de liefhebber. Dat klinkt inderdaad precies als de strategie van Porsche, dat middels de Cayenne ineens veel meer speciale edities van de 911 kon maken.

Via: Drive

Meer lezen? Dit zijn 9 gave projecten op basis van de Nissan 350Z!

Ook interessant!

  • Stevige facelift voor Nissan Qashqai
    Stevige facelift voor Nissan Qashqai
  • Nissan Nismo Z
    Nissan Nismo Z met 420 pk is de verboden vrucht van Europa
  • Nismo Skyline GT
    Nismo Skyline GT met alleen achterwielaandrijving is heerlijk retro
  • Dit had onze Nissan Juke kunnen zijn

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

francois-bailly, nismo, Video

Vorig bericht: « Auto van het Jaar 2023 krijgt een grote broer (en komt naar Europa)
Volgend bericht: Man wat is deze lekkere Maserati Grecale lekker zo »

Lees Interacties

Reacties

  1. RiKe zegt

    31 mei 2024 om 10:19

    Gaat voor ons niet uitmaken, alles wat ook maar enigszins sportief lijkt te zijn wordt kapot belast en is dus volstrekt onbetaalbaar

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      31 mei 2024 om 11:03

      Sterker nog: over een paar jaar zelfs verboden, tenzij het een EV betreft..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 mei 2024 om 11:18

      Het mag best sportief lijken. Er is nog geen ///M en AMG pakketjes belasting. Het mag alleen niet onzuinig zijn, want een hoog verbruik wordt belast.
      En daar hebben EV’s een groot voordeel, die hebben ook met veel vermogen onder deellast geen hoger verbruik. Terwijl meer cilinders en meer slagvolume ook altijd meer verbruik en dus meer CO2 en dus meer belasting betekent.

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    31 mei 2024 om 10:42

    mmm, een 400R op de headerfoto!

    Login om te reageren
  3. markoh zegt

    31 mei 2024 om 14:10

    Als nissan motorsport Nismo is, wat is dan Honda motorsport???

    Login om te reageren
    • kaeser zegt

      31 mei 2024 om 14:11

      I see what you did there😂

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      2 juni 2024 om 17:42

      Honmo

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North