• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de bijtellingsregels voor 2019

Auteur: willeme, gepost 31 december 2018 om 20:01 – 56 Reacties

Audi e-Tron


Alle ins en outs over het (extra) geld dat je mag gaan overmaken, omdat je hard werkt.

Twee dingen zijn er zeker in het leven: de dood en de belastingdienst. Aan beide zul je niet ontkomen. Met de dood valt nog te leven, maar de belastingdienst maakt het zo zuur mogelijk. Ook in 2019 wordt vrolijk geld geind omdat je 80 uur per week werkt en daarvoor gages ontvangt. De belastingdienst is absoluut niet eenkennig en heft belasting over alles wat mogelijk is. Tenzij je een gigantische multinational bent, zul je blauwe brieven ontvangen.

Zo ook de bijtelling. Bijtelling betalen mensen die een auto van de zaak rijden. Of het je eigen zaak is of niet, maakt niet uit. Het wordt gezien als een vorm van loon en daar zal belasting over betaald moeten worden. Ondanks dat de belastingdienst vindt dat ze dingen simpel kunnen maken, is het af en toe nog best lastig geweest de afgelopen paar jaar. Om het een beetje duidelijk te maken, hebben wij speciaal voor jullie een bijtellingsoverzicht voor 2019 gemaakt.

22 procent bijtelling
Het is een drukke periode geweest de afgelopen 8 jaar qua bijtelling. Bijna alle percentages zijn voorbijgekomen: van 4% tot 25% en wat daar tussen valt. Voor 2019 is het eigenlijk heel overzichtelijk: alle auto’s met een conventionele verbrandingsmotor vallen in de 22% bijtellingscategorie. Dus of je nu een Volvo S90 T8 of Maserati Quattroporte gaat leasen, je betaalt 22%. Helaas betaal je die 22% over de consumentenprijs, dus inclusief de BPM én de BTW. Belasting betalen over belasting, lekker bezig!

Maserati Quattroporte S Q4 GranLusso (M156) '19

Hybride, Plugin Hybride en zeer zuinige auto’s
Voor de volledigheid: het maakt dus niet meer uit hoe zuinig je auto is (of theoretisch kan zijn). Dus voor het bijtellingspercentage is er geen verschil. Houdt er wel rekening mee dat dankzij de BPM zuinige auto’s minder duur zijn.

4 procent bijtelling
Mocht je besluiten om een elektrische auto te gaan leasen: goed nieuws! Dan wordt je beloond voor het goede gedrag en hoef je veel minder belasting te betalen: 4%. Dat scheelt een enorme klap geld. Het is dan ook geen gekke gedachte dat er een ware run gaat ontstaan (en al is) op auto’s als de Kia e-Niro en Hyundai Kona Electric. Die auto’s zijn waanzinnig hip, milieuvriendelijk, hebben een goede actieradius en bovenal: nauwelijks bijtelling.

Kia e-Niro '19

‘Tesla taks’
Die 4% geldt niet voor alle auto’s. Er is namelijk een zogenaamde Tesla-taks. De 4% bijtelling geldt alleen voor auto’s met een cataloguswaarde tot 50.000 euro. Heb je een elektrische auto die duurder is dan 50.000 euro, dan betaal je over de eerste 50.000 euro 4% bijtelling. Over het bedrag boven de 50.000 van dient 22% bijtelling te worden betaald. Voorbeeldje. De Jaguar I-Pace is er van zo’n 80 mille. Dat betekent dat je over de eerste 50.000 euro 4% betaalt, over de overige 30 mille 22%.

Jaguar I-Pace EV400 AWD S '19

Uitzondering waterstofauto’s
De succesbelasting wordt niet doorgezet als je ervoor kiest om een auto te gaan rijden op waterstof. De keuze is overigens niet bijzonder groot als je een waterstofauto wenst. Er is de niet al te fraaie Toyota Mirai en de best wel gave Hyundai Nexo. That’s it. Beide auto’s zijn flink aan de prijs: de Toyota kost 79.990 euro en Hyundai wil voor de Nexo precies 69.142 ontvangen. Bij deze auto’s mag er nog 4% worden gerekend over het gehele bedrag.

Hyundai Nexo '19

‘Geniet’ nu het nog kan
Vanochtend was Pieter Omtzigt in het nieuws, ook bij ons. Hij stelde dat het beleid betreft bijtelling niet goed doordacht is. Daar kunnen we hem gelijk in geven. Op dit moment krijg je enorm veel korting als je elektrisch gaat leasen. Echter, in 2021 is het alweer over. Dan moet er gewoon 22% bijtelling overgemaakt worden naar de fiscus. Hopelijk gaan ze dit iets herzien, want dit soort bruuske acties zorgen voor ernstige verstoringen in de markt.

Nissan Leaf '18

Youngtimers
Voor youngtimers verandert er voorlopig niets. Dat percentage is vastgesteld op 35% over de dagwaarde van de auto. Dus als je een auto uitkiest die enorm in waarde is gedaald, zoals bijvoorbeeld een Touareg met tiencilinder dieselmotor, kun je C02’s de lucht in pompen (ongeveer een halve kilo per kilometer), terwijl je nauwelijks bijtelling betaalt. Uiteraard moet je dan wel zelf zorgen voor het budget voor onderhoud, wegenbelasting en brandstof. Maar de bijtelling, die is lekker laag.

Volkswagen Touareg ABT VS10 '03

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Tesla slechte verliezer
    BOVAG: bijtelling verhogen slaat nergens op!
  • 'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
    'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
  • Bijtelling 2023: dit zijn alle regels!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

22%-bijtelling, 4%-bijtelling, belasting, bijtelling, busje, Elektrisch, geld, lease, waterstof, youngtimer

Vorig bericht: « Selfmade petrolhead overleden
Volgend bericht: Het verhaal van een praktische Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. blo3to3t zegt

    31 december 2018 om 20:15

    22% over electrische autos is toch gewoon fair? Anders kriigt de staat minder binnen.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      31 december 2018 om 23:51

      @blo3to3t: Je werkgever betaalt alle kosten van de leaseauto. Deze kosten bevatten o.a. afschrijving, onderhoud, belastingen, verzekering en brandstof. De belastingdienst ziet het feit dat jij er ook privé gebruik van kunt maken als verkapt loon. Daarom wordt er bijtelling over geheven zodat je meer loonbelasting betaalt. Er is voor gekozen om als grondslag niet de leasekosten maar de waarde van de auto te nemen. Een elektrische auto heeft een hogere aanschafprijs en lagere kosten. Zou de belastingdienst hetzelfde bijtellingstarief rekenen als brandstofauto’s dan zouden elektrische auto’s benadeeld worden. De overheid wil elektrische auto’s stimuleren, niet benadelen. Daarom wordt een lagere bijtelling geheven.

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        1 januari 2019 om 08:28

        @koeberg: Leuk verhaal. Lekker theoretisch ook weer. Feit is dat ondanks het ‘milieu aspect’ de bijtelling regels makkelijk weer aangepast worden mocht de overheid inkomsten missen.

        Gelukkig nieuw jaar trouwens.

        Login om te reageren
  2. 991gt3rs zegt

    31 december 2018 om 20:16

    Tja, erg ‘slim’ en kortzichtig weer van de Roverheid. Youngtimer is dus weer verreweg het meest aantrekkelijk. “Denkt aan een E55 AMG kompressor Youngtimer. Ja onderhoud en brandstof is weliswaar X5 maar daar tegenover staat een lage bijtelling en weinig tot geen afschrijving mits je de wagen goed onderhoud.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      1 januari 2019 om 01:02

      @991gt3rs:

      Tik ook even elk jaar de BTW correctie af voor deze exoten, wordt je echt niet vrolijk van. En dan heb ik het nog niet over onderhoud, want een E55 kost iets of wat meer in onderhoud dan een E200 CDI .

      Login om te reageren
      • mr27 zegt

        2 januari 2019 om 10:51

        @jack_abarth: btw correctie is niet nodig, indien je geen btw terugvraagt van de gemaakte koten

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      1 januari 2019 om 11:28

      @991gt3rs: Zo’n auto is alsnog vrij duur. 35% over 20k en torenhoge onderhouds en verbruikskosten is ook veel geld. Dan kan je beter wat extra belasting afschrijven voor een nieuwe e, en daar 22% over pakken met hele lage onderhouds en verbruikskosten.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        1 januari 2019 om 16:23

        @lekbak: uuuuh, die gaat niet de boeken in voor 20k hoor ;)

        Login om te reageren
  3. dnadave zegt

    31 december 2018 om 20:18

    Óf je koopt gewoon een auto.

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      31 december 2018 om 20:41

      @dnadave: dan moet je nog bijtelling betalen indien zakelijk

      Login om te reageren
      • dnadave zegt

        31 december 2018 om 21:14

        @rovadepo: bijtelling betalen als je een auto prive hebt gekocht? Lijkt me sterk.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          31 december 2018 om 22:35

          @dnadave: je kan een auto ook zakelijke kopen of privé leasen. Leasen heeft niets met bijtelling te maken.

          Login om te reageren
        • rovadepo zegt

          1 januari 2019 om 21:24

          @dnadave: daarom schrijf ik “ indien je zakelijk koopt “

          Kopen & leasen heeft niks met bijtelling te maken.
          Je kan zelfs zakelijk leasen zonder bijtelling.

          En als je prive koopt dan betaal je geen bijtelling maar betaal je met nettogeld dus 2 x zo duur.

          Login om te reageren
    • torsen zegt

      31 december 2018 om 21:29

      @dnadave: waarom zou ik zelf een auto kopen die ik primair zakelijk gebruik?
      Wegenbelasting, brandstof, onderhoud en schade hoef ik me allemaal niet druk om te maken.

      Login om te reageren
      • dnadave zegt

        31 december 2018 om 21:35

        @torsen: ik zeg niet dat jij iets moet. Maar tis een reeele optie om van bijtelling gezeur af te zijn. Van het geld dat je dan niet aan bijtelling uitgeeft plus je km vergoeding kan je iets anders kopen waar je meer invloed op hebt. En niemand die je wat maakt als je een gat in je dashboard zaagt met wen decoupeerzaag. Maar inderdaad: onderhoud e.d moet je wel zelf in de gaten houden.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          31 december 2018 om 22:29

          @dnadave: oke beetje flauw maar, over vijf jaar kan ik van het geld dat ik niet aan bijtelling uitgegeven heb een auto kopen die ik nu nodig heb?

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          31 december 2018 om 22:39

          @dnadave: waarom zou je in godsnaam een decoupeerzaag in je dashboard zetten?

          Nee laat mij maar €100 per maand kwijt zijn aan bijtelling. Volgend jaar €150, maar krijg er ook een auto van drie maal de cataloguswaarde voor terug.

          Login om te reageren
          • dnadave zegt

            31 december 2018 om 22:55

            @flutterby: haha, nou, normaalgesproken doe je dat niet natuurlijk, maar ik vind het wel fijn om in een auto te rijden die van mij is, en waar ik geen gezeur keijg van een lease maatschappij dat ik iets niet had mogen aanpassen.

            Login om te reageren
            • rubend zegt

              1 januari 2019 om 11:01

              @dnadave: waarom zou je een auto kopen om bijtelling te vermijden? Alles is een rekensom, veel mensen hebben een “veilige” keuze aan een leaseauto met bijtelling. Je weet namelijk precies wat je elke maand betaald. Vaak is dit maandbedrag lager dan dat je kwijt bent aan een eigen auto. Daarnaast is €0,19/km totaal niet kostendekkend als je met een eigen auto rijd. Als je echt geen bijtelling wil, dan kan je in mijn ogen het beste (als je werkgever je dat gunt) een auto van de zaak regelen met tankpas en die alleen zakelijk gaan rijden. Dan heb je echt nul kosten.

              Login om te reageren
              • dnadave zegt

                1 januari 2019 om 11:12

                @rubend: das ook een optie inderdaad. Net als kopen. Mijn boodschap was dus ook dat er meer opties zijn dan leasen met constant veranderende bijtellingsregels.

            • flutterby zegt

              1 januari 2019 om 11:13

              @dnadave: ik vind het juist fijn dat nooit gezeur heb met pech of onderhoud. Doet die het niet dan bel ik. Ben ik te laat door pech dan is het niet mijn verantwoordelijk, bij een privé auto kán je werkgever je erop aanspreken of je uren laten inhalen die je te laat ben.

              Login om te reageren
    • bassx zegt

      1 januari 2019 om 16:07

      @dnadave: Dat doe ik ook… zakelijk; heb bijtelling.

      Login om te reageren
  4. kobus1967 zegt

    31 december 2018 om 20:25

    En dan nog de uitzondering op de regel, voor ZZP-ers word de bijtelling nooit hoger dan de werkelijke kosten.
    Dus waarom niet gewoon doorrijden na 5 jaar als je auto bevalt.
    Geen groot voordeel maar zeker geen groot nadeel.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      1 januari 2019 om 13:05

      @kobus1967: Zzp-er of als het om een natuurlijke persoon gaat? Want je hebt ook nog de vof en eenmanszaak. Waarbij je bij ieder gewoon heel veel personeel mag hebben.

      Login om te reageren
  5. marklevinson zegt

    31 december 2018 om 20:26

    Bijtelling is treurig!

    Als je ondernemer bent rijd je natuurlijk prive, kun je rijden wat je wil, waarheen, geen registratie etc.. Doe het al jaren met allerlei dikschepen. Nooit stress als de Belastingdienst weer eens staat te flitsen bij een een of andere beurs in de Rai.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      31 december 2018 om 20:58

      @marklevinson: ik ken heel wat ondernemers maar er rijden er maar weinig privé.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        31 december 2018 om 23:10

        @kobus1967: ik ben ondernemer en rij altijd mijn auto’s privé , en ken zo vele andere. je bent gek als je 22-25 % bijtelling gaat betalen over een 3 of 4 jaar oude auto van rond 100k.

        Er zijn genoeg interessante belastingregels om kapitaal van zakelijk naar privé te pompen, maar mensen staren zich blind op die bijtelling en wringen zich in de raarste auto’s ( outlander bijvoorbeeld) om geld te besparen.

        Ik ben een auto liefhebber en rij wat ik leuk vind, waar de kop al vanaf is.

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      31 december 2018 om 22:49

      @marklevinson: als ondernemer heb je toch net zo goed bijtelling als je de auto van de zaak ook privé gebruikt? Of geef je elk ritje als zakelijk op?

      Login om te reageren
      • eirmakk zegt

        31 december 2018 om 23:05

        @sportevo: zat zzp’ers die alles zakelijk laten zien. Hoor zelfs verhalen dat ze zelfs vakantie kilometers zakelijk kunnen afschrijven. Mag natuurlijk niet maar het zijn dan ook vooral gasten(ondernemers) in de bouw.

        Login om te reageren
        • sportevo zegt

          31 december 2018 om 23:51

          @eirmakk: creatief met de regels omgaan dus.

          Login om te reageren
  6. steventure zegt

    31 december 2018 om 20:54

    Het barst van de leuke, goedkope en luxe youngtimers. Waarom wordt altijd alleen naar dikke Mercedesen en BMW’s gekeken die toch nog meer dan 10K kosten?
    Een mooi golfje kost veel minder bv en geen gedoe met roetfilters. Doei bijtelling

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      31 december 2018 om 21:07

      @steventure: de meeste berijders die youngtimers rijden zijn ondernemer. Willen graag een redelijk knappe auto onder de bips. Er zullen er vast enkelen zijn die ook de Golfjes niet schuwen, maar t geld is niet perse het probleem maar 22% over de catalogus waarde van een verse voelt toch iets te veel als staatssponsoring..

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      31 december 2018 om 21:10

      @steventure: vanaf morgen rij ik mijn M3 als youngtimer! Heerlijk!

      Login om te reageren
      • steventure zegt

        31 december 2018 om 21:14

        @mark997gt3: da’s zeker gaaf! Vin die ouwe veel mooier dan die van tegenwoordig

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        31 december 2018 om 22:41

        @mark997gt3: Met 40k p/j zou dat voor mij verspilling van een icoon zijn. Een M3 is geen werkpaard, die van BMW bedoel ik uiteraard.

        Login om te reageren
  7. evdw zegt

    31 december 2018 om 21:08

    Waterstof auto’s zijn een stuk minder efficiënt dan EV’s en dus ook minder milieu vriendelijk. Waarom hoeft er voor die auto’s boven de 50000 euro geen 22% bijtelling betaald te worden?
    Of vraag ik nu naar de logica van belasting en is dat eigenlijk altijd ver te zoeken?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      31 december 2018 om 22:42

      @evdw: omdat waterstof zonder subsidie nog niet haalbaar is. Echter is het een uitstekende optie voor wie een batterij niet voldoet. De hierbij aan gekoeld transport en/of aanhangers over lange afstand.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        1 januari 2019 om 01:07

        @flutterby: Het heeft vast goed toepassingen maar niet voor personen auto’s.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          1 januari 2019 om 11:17

          @evdw: precies, maar de infrastructuur moet wel ontwikkeld worden. Met de hoeveelheid verkochte waterstof auto is het totale kosten van deze subsidie verwaarloosbaar.

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          1 januari 2019 om 13:14

          @evdw: Als de infrastructuur er eenmaal ligt omdat het nodig is voor andere vormen van transport is het een prima optie. Het zal namelijk nooit reëel worden om elektrisch en caravan naar zuid Frankrijk te sleuren. Geen ev die dat aan kan, en aan gaat kunnen in de enigszins nabije toekomst.

          Voorlopen, en voor vele altijd, is een ev echter dikke prima. Rationeel gezien dan, want persoonlijk mis ik de verbrandinsmotor al in een moderne auto waar je die nauwelijks hoort of voelt (ja, ook in de file en andere saaie ritten. Juist dan).

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            1 januari 2019 om 16:35

            @lekbak: nee, maar als +/- 1000 km met de autotrein overbrugt dan kan het prima, er gaan er genoeg die kant op tenslotte en snelladen op zwarte zaterdag is een drama. Voor twee keer per jaar een waterstof installatie in je auto lijkt mij een duur grapje.

            Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    31 december 2018 om 21:41

    Het is me een raadsel waarom niet half ZZP-Nederland in een youngtimer rijdt.
    Mijn boekhouder verbaast zich elk jaar weer dat die regeling nog wordt getolereerd.

    Login om te reageren
  9. erwinlagcher1977 zegt

    31 december 2018 om 21:46

    Dat is de reden waarom ik zakelijk een GS300 uit 1997 rijd. Bijna 5 meter vol met luxe, 1 op 11, onderhoud doe ik zelf en lekker de bijtelling over de dagwaarde.

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    31 december 2018 om 22:27

    Haha! Nederlanders werken niet hard, gekkie. Ze werken maar dat is wat anders dan hard werken.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      31 december 2018 om 22:44

      @Rick-dos: het Nederlandse uurloon is een van de hoogste ter wereld. Daarnaast zijn we koning van het parttime werken.

      Gemiddeld gezien werken Nederlanders juist ontzettend slim en niet hard. Alleen laag opgeleiden geloven de illusie dat hard werken je rijkt maakt.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        1 januari 2019 om 03:11

        @flutterby: lul toch niet zo slap. Loon is vrij ok in NL. Maar zijn echt nog genoeg landen met een hoger uurloon. Zeker netto!

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          2 januari 2019 om 18:58

          @cloverleaf: een Nederlander inhuren is ontzettend duur. Neem je een Nederlander in dienst dan valt het wel mee, al draag je dan wel een risico vanwege het sociale vangnet.

          Dat jij als werknemer niet veel overhoud betekent niet dat je veel meer per uur oplevert. In commerciële bedrijven meestal een factor 3.

          Tot slot verdienen werknemers in Nederland vaak hetzelfde als in andere landen, echter werken ze in het buitenland meer.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            2 januari 2019 om 20:57

            @flutterby: ik houd redelijk wat over. Maar werk niet in NL. Maar factor 3 is wellicht ietsjes overdreven. Dan vergeet je wel heel makkelijk aftrekposten en andere netto vergoedingen.

            Al met al vallen de verschillen linksom of rechtsom echt wel mee ivm met andere west europese landen. Sommige landen werken meer uur, maar NL-ers zijn in mijn ervaring wel efficient en pragmatisch. Ook vind ik dat NL-ers minder zeuren dan bijv Engelsen, Duitsers, Fransen en Belgen. Uiteraard lekker generaliserend van mijn kant maar ik werk het liefst met Nederlanders, Ieren, Schotten en Oostenrijkers

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              3 januari 2019 om 17:01

              @cloverleaf: Nederlanders minder zeuren? Dat hoor ik voor het eerst. Verschil is dat Nederlanders kunnen zeuren zonder het werk erbij neer te leggen.

              Login om te reageren
              • cloverleaf zegt

                3 januari 2019 om 19:40

                @flutterby: we durven wel er tegenin te gaan maar zeuren doen we veel minder. Althans in mijn werk. Duitsers, Engelsen en Belgen zijn bij ons altijd een stuk negatiever. En maar zeveren.

    • lekbak zegt

      1 januari 2019 om 13:18

      @rick-dos: Nederlanders zijn wel super productief. Weinig andere landen waar werknemers productiever zijn. We zijn dan ook over de hele wereld geliefd als werknemer vanwege de werkhouding en mentaliteit.

      Login om te reageren
  11. cloverleaf zegt

    1 januari 2019 om 03:16

    Wellicht een domme vraag, ik stel m toch.

    Mijn auto loopt 1:20 ofwel 0,05 liter per km. Liter diesel is 0,83kg. Dan kom ik uit op 41 gram diesel per km. Toch is mn uitstoot co2 3x zoveel. Hoe dan?

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      1 januari 2019 om 07:25

      @cloverleaf: omdat je naast diesel ook zuurstof nodig hebt voor de verbranding.
      Het verbranden van 1 liter diesel resulteert daardoor in 2,66 CO2.

      Naast dat je meer zuurstofatomen nodig hebt dan koolstofatomen (2:1) om CO2 te maken, daar staat de 2 voor na de O, is een zuurstofatoom ook zwaarder dan een koolstof atoom.

      Verbruikt jouw auto 0,05 liter per kilometer, dan stoot de auto dus (0,05*2,66)kg CO2 per kilometer uit.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        1 januari 2019 om 10:39

        @jochen: super! Begin het jaar door jou weer een stukje alwetender!

        Login om te reageren
      • Jochen zegt

        1 januari 2019 om 11:39

        @jochen: in de eerste alinea dient na het getal 2,66 nog -kg- te komen

        Login om te reageren
  12. fconderkantlat zegt

    1 januari 2019 om 20:39

    @willeme je bent nog een belangrijke vergeten, ik vele gevallen kost het je niet alleen bijtelling, maar ga je ook minder heffingskorting krijgen, ik had mijn calculaties gedaan met behulp van berekenhet.nl (nee geen reclame en nee de website is niet van een vriend of kennis of dat ik de eigenaar ben)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North