• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de coureurs voor Haas F1 Team in 2019

Auteur: RubenPriest, gepost 28 september 2018 om 09:25 – 23 Reacties

Dit zijn de coureurs voor Haas F1 Team in 2019


De lineup voor volgend jaar is officieel bekendgemaakt.

Het was nog even spannend wat de lineup voor volgend jaar bij Haas F1 Team ging worden, maar de keuze is gevallen op Romain Grosjean en Kevin Magnussen. Dit betekent dat het duo volgend jaar zal aanblijven bij het Amerikaanse Formule 1 team.

Inmiddels zijn Grosjean en Magnussen vertrouwde gezichten bij Haas. Grosjean zit al sinds 2016 op zijn plek bij het team en een jaar later kwam Magnussen erbij. Grosjean is hard op weg om een jubileum te vieren. Volgend jaar is de coureur negen jaar actief in de Formule 1. Magnussen heeft nog even te gaan. De Deen begint volgend jaar aan zijn vijfde seizoen in de koningsklasse van de autosport. Grosjean reed voorheen vijf seizoenen met het Lotus F1 Team. Zijn teamgenoot heeft McLaren (2014) en Renault (2016) op zijn CV staan. Guenther Steiner, teamverantwoordelijke bij Haas, laat vooral weten dat de keuze is genomen in het kader van ervaring en vertrouwen.

From the very beginning, we needed experienced drivers to hasten the development of our car and our team, and we have two very good and experienced drivers in Romain Grosjean and Kevin Magnussen. We’ve improved drastically from last year to this year, so retaining both drivers was a pretty easy decision.

Met 76 punten staat Haas momenteel vijfde in het WK voor constructeurs. Dat is 15 punten achter Renault en 18 punten voor McLaren. Daarmee doen de Amerikanen het tot nu toe beter in vergelijking met 2016 en 2017. Beide jaren eindigde Haas achtste als het gaat om de constructeurs.

Ook interessant!

  • Er is nu al gedoe rondom de zojuist onthulde Haas F1-auto
  • Video: Haas voetbalt tegen Aston Martin
  • Haas VF-22
    BREEK: Haas VF-22 is de EERSTE met nieuwe auto!
  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, haas-f1, kevin-magnussen, Racing, romain-grosjean

Vorig bericht: « Agenten geen Max Verstappen in nieuwe Mercedes
Volgend bericht: Nederlandse automobilisten blijken veel aan de drugs »

Lees Interacties

Reacties

  1. ouwedibbes83 zegt

    28 september 2018 om 09:30

    Een kleine teleurstelling, ik had gehoopt dat Grosjean vervangen zou worden

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      28 september 2018 om 09:52

      @ouwedibbes83: idd! Crashjean.

      Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      28 september 2018 om 10:29

      @ouwedibbes83: die man brengt wat leven in de brouwerij van saaiheid

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      28 september 2018 om 11:22

      @ouwedibbes83: De laatste races heeft hij de snelheid er behoorlijk inzitten anders?

      Login om te reageren
  2. b088y zegt

    28 september 2018 om 09:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    28 september 2018 om 09:35

    Ik doe voor de vorm maar even alsof ik heel geschokt ben: ‘Whoa, echt? Dit had ik nóóit van mijn leven zien aankomen!” Maar zonder gekheid: Leuk voor die gasten, en ook de beste keuze voor Haas gezien de rest van de rijdersmarkt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 september 2018 om 09:41

      @edge: Magnussen doet het heel aardig, maar vind je Grosjean echt de beste keuze voor Haas? Ik had toch even een belletje gepleegd naar Ocon, Vandoorne of misschien zelfs wel Kvyat. Laatstgenoemde rijdt al voor Ferrari dus een overstap naar Haas zou niet raar zijn.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        28 september 2018 om 10:20

        @berlinetta: Ja, toch wel. Ik denk niet dat Vandoorne of Kvyat beter is/kan worden dan Grosjean. In dat geval is consistentie wat mij betreft de doorslaggevende factor om Grosjean te behouden. Ocon had ik wel heel graag in dat stoeltje gezien, maar Haas heeft meerdere malen aangegeven geen zin te hebben in een Mercedes junior die ze alleen maar mogen lenen. Dat is jammer voor Ocon, maar begrijpelijk vanuit Haas. Verder zijn de opties toch wel heel erg beperkt, zeker nu alleen Williams en Toro Rosso nog open stoeltjes hebben. En Racing Point Force India natuurlijk, maar we weten allemaal dat Perez daar verlengd heeft en naast Lance Stroll komt te zitten.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 september 2018 om 10:06

      @Edge: oké, ik snap dat je in shock bent maar probeer wel te blijven ademen. Je bent ongetwijfeld te jong om heen te gaan!?

      Login om te reageren
  4. lambowambo zegt

    28 september 2018 om 09:49

    Had verwacht dat Grosjean vervangen zou worden. Die heeft dit seizoen écht lopen dweilen.

    Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    28 september 2018 om 09:51

    Had ergens wel verwacht dat Grosjean eruit had gemoeten maar ben blij dat hij terug is. Heb eerder al gezegd dat het mij een sympathieke kerel lijkt die misschien te aardig is voor de sport en dat dat hem misschien wel eens op zou kunnen breken. Hij kan zeker wel een potje sturen, ondanks dat hij echt wel rare fratsen heeft laten zien.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      28 september 2018 om 11:56

      @gulli: dat beeld van sympathieke kerel lijkt heel goed te kloppen idd.
      Luister voor de gein eens naar de Beyond the grid podcast waarin hij te gast is.. dat bevestigt dat beeld.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 september 2018 om 16:47

        @ukbob: toevallig de enige die ik voorlopig heb geluisterd van de podcasts (lekker tijdens wat administratieve werkzaamheden). Als je iemand dan over zijn kinderen en zijn angsten/zorgen hoort praten besef je ineens weer dat er een persoon onder die helm zit. Mooi ook dat Haas vanaf het begin af aan al vertrouwen in hem heeft gehad en dat dus nog steeds heeft.

        Login om te reageren
  6. willeme zegt

    28 september 2018 om 09:57

    Gelukkig blijft Grosjean erin! In potentie sneller dan zijn teammaat. Moet nu nog even constanter worden. Voor het F1 Teammanager spel geweldig, want hij kostte geen drol, maar rijdt nu geregeld in de punten. Om met @jaapiyo te spreken: ‘noice’. En natuurlijk: ‘word’. ‘Blepper’.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 september 2018 om 10:30

      @willeme: Moet hij natuurlijk niet gediskwalificeerd worden. Dat voelde ik wel eventjes…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        28 september 2018 om 11:49

        @viezefreddyw: Potjandrie! Inderdaad ja! Sky-rocket-de naar boven. Werd ‘ie er uit gehaald… Gelukkig sta ik nog voor @jaapiyo. En hij is de absolute F1 kenner. Een ware grootheid van kennisvergaring op het gebied van gemotoriseerde sporten!

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 september 2018 om 16:48

        @viezefreddyw: lol ja toen had ik hem net gekocht. Goeie keus geweest tot ze die plank onder zijn kont afkeurden ?

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    28 september 2018 om 09:58

    Tja. Niet echt een powerkoppel. Samen 11 keer op het podium gestaan. 8 keer als derde (Grosjean) en drie keer als 2e (Magnussen een keer bij zijn debuut in 2014). De laatste keer dat Grosjean 3e werd was in 2015. Sergio Perez heeft in totaal al meer punten gescoord dan deze twee coureurs bij elkaar. Ik snap dat ervaring telt in de F1, maar 1 ervaren coureur is toch voldoende bij je team? Dan geef je het andere stoeltje toch aan een minder ervaren maar getalenteerd coureur? Zoals euh, Ocon?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 september 2018 om 12:04

      @pomoek: Ik denk niet dat Ferrari er blij mee zou zijn als Haas een rijder in de auto zet die onder contract staat bij Mercedes. Haas koopt zo’n beetje 90% van alle onderdelen bij Ferrari binnen. Ferrari kennende kunnen ze daar nogal slecht tegen. Ik denk dat Haas daarom Ocon niet zo snel in die auto zal zetten. Plus dat hij natuurlijk nog een contract heeft en die zal dus afgekocht moeten worden.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 september 2018 om 12:14

        @viezefreddyw: eens, maar het is doodzonde.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          28 september 2018 om 12:15

          @pomoek: Tja, dat kan je wel stellen. Ik baal er zelfs van dat Ocon bijna geen kans meer heeft op een zitje. Goede rijder man. Zit ook een goede kop op.

          Login om te reageren
  8. fastshifter zegt

    28 september 2018 om 15:17

    Remain Grosjean dus

    Login om te reageren
  9. dolledries zegt

    28 september 2018 om 19:03

    De blinde stier en de nietskunner ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North