Dit zijn de prijzen van de nieuwe Audi A8

Auteur: , 26 Reacties

Verwarrende badges incoming!

De nieuwe A8 is de eerste Audi die op de markt zal worden gebracht met de nieuwe badgestrategie. De A8 komt aanvankelijk in twee motorvarianten op de markt. Als A8 50 TDI met een 286 pk diesel en als A8 55 TFSI met een 340 pk sterke benzinemotor.

De nieuwe A8 is standaard al behoorlijk dik uitgerust. Denk aan Audi virtual cockpit, Audi Touch Respons, luchtvering, elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen en ga zo maar door. Uiteraard kan de prijs aan de hand van de optielijst toch nog behoorlijk oplopen. Bijvoorbeeld vanwege een uitzonderlijke exterieurkleur of grotere 19- of 20-inch wielen. De A8 rolt namelijk standaard op schoenen van 18-inch. Een andere manier om de prijs lekker op te voeren is door te kiezen voor een Pro Line Plus-uitvoering. De A8 krijgt onder andere een Bang & Olufsen soundsystem, achteruitrijcamera en elektrisch verstelbare/inklapbare, dimmende buitenspiegels met geheugenfunctie. Kies daarbovenop de Personal-uitvoering en je krijgt bijvoorbeeld twee separate, elektrisch verstelbare stoelen achterin met verwarming, comforthoofdsteunen, voetsteunen, een met leer beklede verlengde middenconsole en Rear Seat Remote.

De A8 50 TDI is er vanaf 105.185 euro. Deze motor in de A8 L kost 108.385 euro. De A8 55 TFSI is er vanaf 107.385 euro en als A8 L kost deze variant 110.585 euro. Wie een dikkere motor wenst moet geduld hebben. In 2018 zal Audi het motorenaanbod verder uitbreiden. Eind november staat ‘ie bij de dealer.



26 reacties

Pfff een grote passat…..beter doorsparen voor een S klasse
@drdrift: zou zelf idd in deze klasse altijd voor de S gaan.
@drdrift: dan doe ik de Siebener
@str8six: voor mij ook!
@drdrift: voor mij gewoon deze passat, wat een lekkere bak.
@drdrift: pfft grote c klasse….
@drdrift: lijkt er erg veel op inderdaad πŸ˜‚
@drdrift: Jaguar XJ(L)
@dunhozzie: Oeh, die is heel stijlvol en wordt te vaak vergeten!
@drdrift: Mercedes S is inderdaad perfect. Voor mij misschien we te perfect. Ik zou denk ik toch vallen voor een exoot in het topsegment, de Maserati Quattroporte. Maserati heeft nu ook een aantal goede partners aan zich kunnen binden. Een Maserati dealer is binnen een uur te bereiken, ongeacht waar je woont in Nederland.
Eerst was ik best wel enthousiast over de nieuwe A8 maar toen ik op de IAA een grijze zag staan, was dat enthousiasme wel wat gezakt. Ik vond er niet zoveel aan. Hij had niet echt de uitstraling van een toplimo. Nu is dat ergens ook wel de kracht van een A8, maar toch zou ik niet snel zo’n bedrag stuk slaan op zo’n anonieme auto.
In het echt zal ie wel indrukwekkend zijn vanwege z’n formaat, maar op de foto’s oogt het nogal doorsnee, wat ongetwijfeld prima is voor de verkopen.

Overigens merk ik dat die nieuwe motoriseringsaanduidingen nog niet echt lekker rollen. Ik ben steeds aan het omrekenen en 50TDI en 55TFSI blijft verwarrend, omdat je het blijft associeren met een cilinderinhoud.
Kies dan een methode zoals Volvo dat doet.
Vieze, lelijke, kille bak dat het is. Heb zelf oa een Audi, maar dan uit de tijd dat het nog best leuke auto’s waren. Dit is echt helemaal niks, gewoon een S klasse kopen, veel beter.
Ik zag vandaag de Mercedes S63 AMG (W222) wat een mooie imposante auto blijft dat toch. Je zou gek zijn om in dit segment te kiezen voor de nieuwe A8. Ik moet de A8 nog in het echt zien, maar op foto’s vind ik deze auto niet indrukwekkend.

De S-Klasse verslaat deze auto toch echt wel op het gebied van uitstraling en design.
De S klasse is maar een leijke bak echt lelijk die achterover hangt! Als je niet uitkijkt en je geeft teveel gas ineens dan klapt de mercedes achterover
@kermit123: misschien moet je er dan eens eentje rijden zonder Peter Beense en Erica Terpstra op de achterbank
@kermit123: misschien voortaan je tekst laten nakijken voordat je het post… Aan de andere kant, je krijgt wel enorm veel aandacht, aangezien ik meer tijd nodig had om jouw tekst te kunnen begrijpen
Toch wel grappig om te zien dat dezelfde opmerkingen werden gemaakt bij de bekendmaking van het huidige / oude type en dat in de loop der jaren toch gewijzigd is. Sowieso zijn de persfoto’s altijd wat saai en zijn de dikkere uitvoeringen uiteindelijk wat de klanten trekt. Zo’n marketingstrategie hanteren ze al heel lang (geen idee waarom, maar goed). Ik vond het huidige type ook geen mooie auto toen hij voor het eerst kwam en het model ervoor veel gaver. Totdat je eraan gewend bent en volle uitvoeringen voorbij ziet komen. Gebeurt nu ook met de Q7 in mijn optiek.
Dus de heren hierboven gaan een s klasse of 7 serie kopen? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
@amersfoorter: sommige hebben al een s gekocht ;)
Jammer van de te kleine grille.
Mooi is wat anders, lijkt te veel op al die andere Audi’s. Familliestijl maakt niet alleen herkenbaar.
Ik vind hem geslaagd. Mooie bak. Toffe kleur ook. Niet dat iemand die bestelt maar toch.
Elke keer als ik foto’s van deze auto zie gaat het ongeveer zo:

Mooie achterkant, strakke lijnen van opzij, die auto zou ik wel willen…en dan komt de voorkant en deins ik letterlijk een stukje terug.. Waarom????

Misschien dat deze neus in het echt meevalt.. maar op beeld uch… ik betwijfel echt of ik hier ooit aan kan wennen.
Blijkbaar is dit nu de norm.. want Lexus doet het ook en de nieuwe BMW SUV is misschien zelfs nog wel erger.
Wanneer zien we een rijtest?
Veel geld voor een opgeleukte skoda, maar ja welke buurman prikt daar nu door heen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).