Dit zijn de prijzen van de nieuwe Mercedes CLA Coupé

Auteur: , 62 Reacties

Kost da'?

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Mercedes CLA Coupé

Mercedes gunde zichzelf amper rust, want slechts een week na de start van het nieuwe jaar trok het de doeken van de CLA Coupé. De auto, in feite een gekrompen CLS, zorgde bij de onthulling direct voor de nodige commotie. Waar de een het een bijzonder geslaagd apparaat vond, zagen anderen het model nog altijd aan voor een kromme banaan. Zij die hun oog op de CLA Coupé hebben laten vallen, zullen blij zijn te horen dat Mercedes de prijzen vandaag bekend heeft gemaakt.

Instappen in de nieuwe CLA Coupé kan voor minimaal 37.466 euro. Voor dit geld krijgen klanten de CLA 180, die voorzien is van een 136 pk sterke 1,3-liter benzinemotor. De 163 pk sterke CLA 200, die dezelfde motor heeft, kost 39.613 euro. Beide uitvoeringen hebben een handgeschakelde zesbak. Vanaf de 190 pk sterke CLA 220 heeft het model een zeventrapsautomaat. De CLA 220, die ook als 4MATIC verkrijgbaar is, kost tenminste 44.019 euro. De vierwielaangedreven uitvoering kost 48.347 euro. De krachtigste configuratie, de CLA 250, trekt 224 pk uit zijn tweeliter, viercilinder turbomotor en kost minimaal 47.891 euro. Met vierwielaandrijving kost dit model 52.219 euro.

Naast een behoorlijke reeks benzinemotoren heeft Mercedes ook één dieselblok aan zijn line-up toegevoegd. De CLA 180d heeft 116 pk, 260 Nm koppel en hij kost 40.181 euro. De auto heeft standaard een zeventrapsautomaat.

Uiteraard stelt Mercedes ook een groot aantal uitrustingpakketten beschikbaar voor de CLA Coupé. Prijzen hiervan zijn vooralsnog niet bekend. De auto komt er aanvankelijk ook als Edition 1. De fabrikant heeft ook nog niet bekendgemaakt hoeveel deze kost. In mei staat de CLA Coupé in de showroom en hij is per direct te bestellen. De bonkige Shooting Brake zal later volgen.



62 reacties

Is de CLA 220 ook een 1.3, of een downsize variant van de CLA250?
@dutchdriftking: dat is nog wel een 2 liter volgens de configurator.
@dutchdriftking: de 220 kan je vergelijken met het zelfde soort blok als in de VW GTI. Waarbij je de 250 kan vergelijken met een VE R motor. Iets sterker, iets andere turbo en betere internals. Het 250-blok dient ook in de 35AMG. Bij de nieuwe 45AMG (422pk) wordt een nieuw 2.0Liter blok ontwikkeld. Toevallig is mij dit afgelopen zaterdag uitgelegd door de AMG-expert bij Stern in Amsterdam, toen ik aldaar de nieuwe A35AMG ging bekijken.
@ghost: Aha, duidelijk. Ga je ook voor de A35? Gave opvolger voor de S1!
@dutchdriftking: haha nee, sowieso nu niet, ik vind €83.000,- voor een auto die vergelijkbaar is met een Audi S3, net even te gortig..om nog maar te zwijgen van alternatieven die je voor dat geld kan aanschaffen.
@ghost: Ook weer waar! Wel bekend wat het gaat worden?
@dutchdriftking: geen idee, kopen zal het probleem niet zijn, zoek nog een koper voor de S1.
@ghost: Aha, dat is lastig, mooie wagen, weinig die hem kunnen betalen.
@dutchdriftking: de 1.3 is zelfs van Renault…. weet niet of je dit al wist.
@vagtroep: Nee wist ik niet, ik dacht dat alleen de diesels van Renault waren.
@dutchdriftking: is het een driecilinder? Ik vind het iig ham&eggs
Alhoewel ik een CLA (door mijzelf KLAA genoemd) wel een vlotte Benz vind, kan ik wel lachen over de kromme banaan. Er zit iets gebogens in. Om terug te komen op mijn KLAA, ik geef bijnamen aan auto’s die ik fraai vindt. De BMW X1 noem ik liefkozend het schoentje.

Zo noem ik een Infinity Q30 Barbier, en om een bekende bijnaam van een auto te noemen die bekend is, een Citroen DS noem ik strijkijzer.

Maar ik vindt de nieuwprijzen voor de CLA pittig, en als gierige automobilist ga ik voor een goedkopere A klasse uit 2019 voor €31000. Scheeld weer €8000 grof genomen.
@tarquesh: je bedoelt dat je voor de baby-Benz gaat?
@tarquesh: ben benieuwd hoe je je vriendin dan noemt?
@str8six: Righty Tighty
@str8six: Ursula
@tarquesh: Verschil is zo’n €2.500,- t.o.v. de hatchback en sedan bij een vergelijkbare motor.
@reactief: dat valt mee, bij de vorige generatie A en CLA/GLA was dit zo’n €7.500,-. Bizar veel verschil als je nagaat dat het verder niet zo veel verschil maakt.
@tarquesh: spellingscontrole much..(ik vindt, speeld mee…) man man man..
@tarquesh: ehh.. ok
37.466 euro voor een gepimpte Renault, dat krijg je enkel aan badgesnobs verkocht.
@johnwaters: ‘gepimpte Renault’ …

Zo graag willen benadrukken dat er gedeelde techniek met Renault is. Wie is er dan badgegeil?
@johnwaters: ga eens een keer kijken en rijden, dan zou je zien dat het prima gedeelde techniek is, en dat het meer is dan een badge op een Renault-motor(die overigens op meer dan 200 punten door Mercedes is aangepast).
@ghost: Sorry je hebt gelijk, een Renault is stukken beter uitgerust voor hetzelfde geld. Wat de Renault motor betreft, de motor is de ziel van de auto, je kan de aap uit de jungle halen, maar je kan nooit de jungle uit de aap halen.
@johnwaters: blijft een Renault..

Je kan de Renaultmotor uit de Renault halen, en er een Mercedesmotor instoppen, dan blijft het een hopeloos stuk ellende, met allemaal elektronische storingen.. met een kloppend hart dat het wel blijft doen.

@ghost: Grappig, , mijn Vito heeft in 1 jaar tijd al meer elektrische storingen gehad dan mijn vorige Trafic in 4 jaar tijd….
@monsieurleloure: zo kan ik ook oude koeien uit de sloot trekken. Ik heb Peugeot’s gehad, stond ik elke week mee bij de garage…heb een tijdje een avensis gereden, alles aan vervangen, motor, automaat, alles onder garantie maar bleef stukgaan….je hebt altijd pech gevallen.
@johnwaters: jij hebt ook eens wat gehoord ergens in een kroeg zeker? 😂

Een Renault torretje voorin zorgt ervoor dat dit een gerebadgde Renault is?

Wat is de Mini dan? Een gerebagde Peugeot?

And so on…
Koop ik 1 M5’s E60’s van
@ozzytrk: * bedoel 2
@ozzytrk: goeie vergelijking wel. Wat is je punt?
@m550d: €40.000 neertellen voor een CLA Coupe en niet het gevoel hebt dat je een dikke auto rijdt. Dan maar €20.000 aan een V10 M5 lekker 2 stuks van nemen hoppa
@ozzytrk: 20 mille voor een 15 jaar oude M5.

Ik zou die andere 20 mille reserveren voor achterstallig onderhoud.
@willeme: danku, my thoughts exactly!!
@willeme: En dan nog eens 20 mille voor de voorstallig onderhoud de komende jaren.
@ozzytrk: op zich is twee E60 M5’s kopen wel een goed idee. Die E60 M5 heeft qua betrouwbaarheid een bar slechte repuatie (het is gewoon de slechtse motor die BMW ooit heeft geleverd) dus reserve onderdelen achter de hand is een goed idee. Zo’n CLA wordt natuurlijk voornamelijk geleased en dan moet het nieuw en representatief zijn, geschikt voor veel kilometers en een goede navigatie hebben. Dat doet zo’n CLA allemaal beter dan zo’n oude E60 M5.
@mashell: handig. Heb je twee auto’s waarvan de lagerschalen kapot zijn. En de SMG bak een defect heeft :-)
@ozzytrk: staat trk voor Turk?
@flatsixx: nee voor Urk
40k voor de CLA 180d valt mij toch wel tegen. Een Clio qua specs als je het mij vraagt.
Waarom hebben veel auto’s 163pk? En niet 162 of 164? Is dat toeval?
@rlnl: jaguar XE 2.0d ook 163pk snap het ook niet
@ozzytrk: en bij BMW, Volvo en Audi ook.
@rlnl: 163pk is 120kw mooi afgerond.
@rlnl: Ik denk omdat 120 kW overeen komt met 163 PK. Dus afgerond getal in kW’s.
@lijpelijpe & @reactief: dank. 3x raden hoeveel kw 136 pk is. En ook 90 kw (122pk), 110 kw (150pk en 130 kw (177pk) zijn aantallen die je vaak ziet.
@rlnl: in vele landen is dat ene belastingsregeltje.. Alles erboven is zwaarder belast.
Ik was toch lekker voor de sedan gegaan. Is volgens mij wat goedkoper, praktischer en ik vind hem ook een stuk mooier. Ben benieuwd of er ook een A Estate komt. Kan best wel eens een succes worden.
@berlinetta: maar je moet minimaal de 220 hebben, daar nog wat opties en pakketten op ga je 50k plus betalen. En dat is toch veel geld
@lekkerlinksrijden: tuurlijk, 50k is een hoop geld en je kan er ook 3 Dacia’s van kopen, maar is dat vergelijkbaar? Ik denk het niet. Tevens kost een beetje A1 ook 50k, dan vind ik deze CLA voor 50k nog niet gek geprijsd.
@ghost: als ik kijk naar bijvoorbeeld een Kia Ceed met alles erop en eraan dan ben je ongeveer 33k kwijt. Krijg ik dan bij Mercedes het gevoel dat die 20k meer het ook waard is, ik denk het niet.
@lekkerlinksrijden: 50k, dan hebben we het over de 220 met 190pk, bij de Ceed is dat er volgens mij niet eens. Dus laten we het anders zeggen, een 1.5dci (a180d) Vs de Ceed met 1.5 diesel. Kom je bij de A uit op 37-38k, bij de Ceed op 32-33k. Rij ik dan liever de Mercedes?

Absolutely fucking Yes!
@berlinetta: Naast de CLA Shooting Brake ook nog een A-klasse Estate.

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, dat is de CLA naast de A-klasse sedan eigenlijk ook….
@reactief: Ja daarom. Als ze toch al op de onlogische toer gaan bij Mercedes, dan kunnen ze het net zo goed helemaal afmaken en die A Estate ook tevoorschijn toveren.
Dat oranje moet dat nou… lijkt net een DS3 racing.
@thomasthomas: Die kwam er tenminste nog mee weg.
Ik rij zelf de a250 nieuwe model en kan je zeggen dat je zeker een verschil merkt ten opzichte van een a200 (die ik ook heb gereden). Ben het er mee eens dat het veel geld blijft maar ik kan beamen dat dit geld er door de fun direct uitgehaald wordt.
@opuntiaan: joh, vind je het gek…. 1.6L vs 2.0L
@steelfighter: Als we dan toch in getallen gaan praten doe het dan goed ;-). A200 heeft 1332 cc en geen 1.6 zoals jij aangeeft.
T is nog steeds een dure, lelijke bak.
Wat een prachtige mooie auto en bovendien concurrentie loos in dit segment!!
Mooie chicks in die CLA

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).