• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we weten van Ferrari’s nieuwe V6 Hybrid-auto

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 maart 2019 om 12:58 – 31 Reacties

Ferrari V6 Hybride


Stroom, ook Ferrari moet eraan geloven.

Ferrari is druk bezig met het uitbreiden van zijn modellengamma. De Italiaanse sportautofabrikant heeft recentelijk de F8 Tributo onthuld en later dit jaar moet het met nog enkele nieuwe auto’s op de proppen komen. Anno 2019 kan het natuurlijk niet dat Ferrari geen hybride of elektrische in zijn gamma heeft. De Italianen hebben afgelopen jaar aangegeven snel een hybride auto aan te willen kondigen. Als we het geruchtencircuit mogen geloven zal dit binnen enkele maanden zijn. We zullen hierom nu even de tijd nemen de auto onder de loep te nemen.

Omdat de introductie van de nieuwe Ferrari met een hybride aandrijflijn volgens insiders al in mei moet gebeuren, zijn er een aantal zaken die we over de auto weten. Althans, “denken te weten” is wellicht iets accurater, want Ferrari heeft zijn gedachten over zijn eerste hybride auto meer dan eens veranderd.

Onder wijlen Sergio Marchionne was het de bedoeling dat de deels elektrische bolide weinig schadelijke stoffen moest uitstoten. Echter, sinds Louis Camillieri met de scepter zwaait, moet de elektrische kracht juist gebruikt worden om de prestatiecijfers op te pompen. Een milieubewust Ferrari zal het dus niet meer worden.

Wat we weten van Ferrari's nieuwe V6 Hybrid-auto

Dat de nieuwe hybride aandrijflijn, bestaande uit een krachtige V6-motor en elektrische systemen, flink veel vermogen zal produceren, blijkt wel uit de geruchten. Als we CAR Magazine mogen geloven, dan zal de hybride Ferrari op zijn best 735 pk en bijna 1.100 Nm produceren. Op zichzelf moet de 2,9-liter twin-turbo V6 om en nabij de 620 pk en 600 Nm leveren. Is dit stiekem hetzelfde blok dat in de Giulia Quadrifoglio ligt? Een hybride V8 schijnt ook in het verschiet te liggen.

Hoewel het nog allesbehalve zeker is, bestaat de kans dat de hybride Ferrari een nieuwe interpretatie van de Dino wordt. De sportwagenfabrikant speelt al lange tijd met het idee om de iconische auto terug te brengen, maar vooralsnog is het onduidelijk hoe concreet die plannen nu eigenlijk zijn. Een andere mogelijkheid is dat de auto de naam 486 zal gaan dragen.

Wel zeker is dat het aankomende model gebouwd zal worden op Ferrari’s nieuwe, flexibele platform. Dit betekent dat de auto voornamelijk vervaardigd zal worden uit aluminium, in een poging het gewicht zoveel mogelijk te drukken.

Ook interessant!

  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ferrari 296
    Dit is de nieuwe Ferrari 296 GTB met V6 motor
  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

dino, Elektrisch, Ferrari, Hybride

Vorig bericht: « Dit zijn de prijzen van de nieuwe Mercedes CLA Coupé
Volgend bericht: Golf GTI van Nederlands stel volledig gestript op vliegveld »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    13 maart 2019 om 13:17

    En in de toekomst ook een Stelvio/Giulia HybridQ, lijkt me best leuk

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      13 maart 2019 om 13:22

      @allesmetturbo: lijkt me best leuk

      correctie:

      lijkt me erg leuk… vooral ook voor het straatbeeld

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        13 maart 2019 om 13:28

        @wahltiroler: Alfa Romeo Tonale hybridQ…
        Waar kan ik tekenen?

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    13 maart 2019 om 13:30

    Als ze hem 486 noemen dan wel 486 DX want deze motor heeft met de hybride aandrijving wel een interne “co-processor”. Nerd modus uit.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 maart 2019 om 13:50

      @mashell: ben jij al zo oud?

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        13 maart 2019 om 17:45

        @w0o0dy: Ik wel..

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 maart 2019 om 19:19

        @w0o0dy: yep. En jij ook?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 maart 2019 om 19:41

          @mashell: als ik eerlijk ben begon het bij mij al met de 8088….

          Login om te reageren
    • joshua85 zegt

      14 maart 2019 om 16:07

      @mashell: wel met turbo knop 33mhz of 66mhz

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    13 maart 2019 om 13:37

    Ik hoop wel dat die V6 wat beter klinkt dan het blok uit de Giulia. Vind het geluid nogal tegenvallen.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      13 maart 2019 om 13:44

      @berlinetta: wat is jou referentie Dan?

      Login om te reageren
      • gove zegt

        13 maart 2019 om 14:03

        @autodrome: ford capri 3.0

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        13 maart 2019 om 16:01

        @autodrome: lekker interessant

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          13 maart 2019 om 16:25

          @davelepeef: Jonguh, ouwe azijnpi**er, jij trekt volle zalen met zo’n hoogst intelligente opmerking. Stelde de vraag uit pure interesse, was geen clickbait voor types zoals jij. Maar blijkbaar heeft het azijn in je blaas de overhand gekregen, gauw naar het toilet ….

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            13 maart 2019 om 17:19

            @autodrome: verder gaat het wel lekker met je?

            Login om te reageren
            • autodrome zegt

              13 maart 2019 om 18:52

              @rhellema: jazeker …

              Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            13 maart 2019 om 17:34

            @autodrome: wat een gekke reactie, ik heb helemaal geen azijn in m’n blaas?

            Login om te reageren
            • autodrome zegt

              13 maart 2019 om 18:57

              @davelepeef: could have fooled me …

              Login om te reageren
      • smultie zegt

        13 maart 2019 om 17:07

        @autodrome: Klasse zin!

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          13 maart 2019 om 20:01

          @smultie: -I ouwe zuurplasser

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 maart 2019 om 14:19

      @berlinetta: Het lijkt mij (nooit mee gereden) een fantastisch blok, maar een Busso klinkt inderdaad wel vele malen fijner!

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        13 maart 2019 om 14:45

        @dutchdriftking: Dan noem je ook wel wat op.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2019 om 14:20

    Klinkt niet als vervelende cijfers, en ze kunnen het nog verkopen als “getest in de F1” ook!

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    13 maart 2019 om 14:28

    Komt er dan een Guilia QV hybrid en dus met lage BPM? Zou top zijn!!

    Login om te reageren
  6. fapfap zegt

    13 maart 2019 om 15:02

    Beter noemen ze hem 296 zoals al hun andere driecijferige typennamen ook zijn (2,9L V6).

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 maart 2019 om 16:02

      @fapfap: zo werken ze niet allemaal hè. Wat dat betreft is er geen touw aan vast te knopen…

      Login om te reageren
  7. dracae zegt

    13 maart 2019 om 17:49

    Beetje dubbel, op zich zijn dit soort ‘sport hybrides’ gewoon leuk .. aan de andere kant beteken ze ook de dood van de grotere motoren die ze vervangen. Bij Ferrari zal dat allemaal iets langer duren, maar uiteindelijk gaat de V12 er daar ook uit.
    Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of ik mezelf niet voor de gek hou.. want alles wat ‘vroaaaarrrrrrr’ doet verdwijnt waarschijnlijk om plaats te maken voor iets vol-elektrisch dat nog sneller is, maar qua geluid, en vooral ook karakter een stuk saaier is.

    Login om te reageren
  8. flyerbunch zegt

    13 maart 2019 om 18:04

    Uhm.. What about the LaFerrari??? Anno 2019 heeft Ferrari geen hybride auto in z’n gamma? Het is geen klassieke hybride dmv Kers systeem, maar toch.. ?

    Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    13 maart 2019 om 21:51

    Had de FF al niets hybride achtigs?

    Login om te reageren
  10. baerke zegt

    13 maart 2019 om 22:13

    Een Ferrari (of welk merk “auto” dan ook) die op “batterijen” rijdt is in mijn ogen geen Ferrari…of welk merk “auto” dan ook.

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      14 maart 2019 om 11:59

      @baerke: Misschien noemen ze het wel Dino. Een sub-merk zonder steigerend paard…
      Maar denk het niet. Een 5de model vanuit Maranello. Was het maar al mei!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North