Doen: nieuwe Audi A6 Avant samenstellen

Auteur: , 42 Reacties

Zet de nieuwe gezinstijger van Audi naar je hand.

Audi

Audi heeft de configurator van de nieuwe A6 Avant online geslingerd. Helaas zijn er nog geen kanonnen als de S6 en RS6 Avant onder ons, maar door zelf te spelen met de configurator kun je een behoorlijk potent apparaat samenstellen.

Met een vanafprijs van 77.250 euro (meer info over de prijzen HIERRR) is de A6 Avant geen goedkope dandy, maar gelukkig is de configurator gratis. Ga je voor stoer en sportief of probeer je de toekomstige leaseauto van Nederland als replica na te maken? Het staat je helemaal vrij.

Zoals vaker bij een Duits merk lopen de prijzen aardig op wanneer je met de optielijst aan de gang gaat. Vooral de velgen tikken lekker aan. De ontwerpen worden eigenlijk vanaf 20-inch pas echt leuk. Hoewel dit eigenlijk veel te groot is voor een comfortabel hok als de A6, geeft het de Audi een dik voorkomen. Ondergetekende ging nog een stapje verder en vinkte de 21-inch jetsers aan á 5.752 euro. Zonder al te gek te doen kwam ik uit op een totaalbedrag van 111.992 euri. Heftig.

Zelf een A6 Avant samenstellen kan via deze link.

Met dank een Kevin voor de tip!

Audi



42 reacties

Net als vroeger: vlak voor Sinterklaas kwam de Intertoys folder. Ik alles uitgeknipt en opgeplakt en dan bracht de goedheiligman mij net iets anders. Nee dankje…
Niemand ziet het?
@fmgarcia: O dacht dat ze de boel weer liepen te naaien door een oude A6 als foto te gebruiken.
Zonder echt gekke zaken te kiezen is mijn Arablauwe 50 TDI alweer over de 120k heen. Werkelijk bijzonder dat mensen het ervoor betalen ( of is het allemaal lease….? ). Mis wel nog wat zaken als sportstoelen e.d. maargoed ik was toch niet in de markt voor een A6.
@antoonniels: Het staat buiten kijf dat de Duitsers duur zijn met hun opties, maar als je ongeveer 40k aan opties aanvinkt dan heb je toch behoorlijk wat erop zitten toch?
@berlinetta: tsja.. dat is zo’n “dingetje” net zoals iedereen die roept dat de stoelen van Audi bij Peugeot vandaan komen.

De opties zijn in verhouding tot de auto normaal geprijsd imo. Voor mij stervensduur, maar als je 80k kan stukslaan op een auto, dan doet die 5k voor een setje wielen ook weinig meer lijkt me.
@stuko: Het gaat mij er eigenlijk om dat hij 40k aan opties aanvinkt en dan zegt dat hij geen gekke zaken kiest. Dan ben ik benieuwd wat hij allemaal heeft aangevinkt.
@berlinetta: daar ben ik dan ook benieuwd naar :)
@berlinetta: Hij kiest niet de instapper maar de 50 TDI en dat is mijns inziens geen optie maar gewoon een uitvoering van de A6. Daarna komen pas echt “de opties”.
@evdw: Ja die 50 TDI is er vanaf 80k. Dus 40k aan opties.
@berlinetta: Ik bedoel dat als ik een dergelijke auto zou kiezen ik bepaalde opties erop zou willen/ standaard verwachten. Maargoed alleen de kleur (4k) en de velgen 20″ (6k) hakken er al aardig in. Dat kun je uiteraard ook voor minder doen. Laat ik het anders zeggen. Ik heb zelf een C segment station fijn aangekleed en die kost totaal niet de 40k die ik hier aan opties aanvink terwijl hij qua uitrusting ( niet qua kwaliteit uiteraard ) niet veel voor onder doet.
@antoonniels: ook dan wordt ervoor betaald, lease is niet gratis en ‘gewoon’ loon.
@bischero: Dat weet ik aangezien ik zelf ook een leaseauto heb. Echter gaat dat in mijn beleving in de onderhandeling omtrent arbeidsvoorwaarden wel eens anders dan: dat is ook gewoon salaris.
@antoonniels: even bijtelling betalen over 120k…
@wildewesten: Dat hoeft niet natuurlijk en er zijn uiteraard banen waarbij dat minder relevant is. Ik ben in dat kader meer benieuwd of er meer worden gekocht/ gefinancierd ( wat ik verwacht bij 120k want ik ken weinig mensen die dat hebben liggen ) of dat er wordt geleased als dan niet vanuit een eigen BV.
@antoonniels: Lol @ ‘of is dat allemaal lease’ mensen die serieus autos meer als 50-60k leasen zijn ofwel zo rijk dat ze uberhaupt niet meer tellen, of te stom om te beseffen dat ze genaaid worden.
Alleen de netto bijtelling over zo’n audi van 120k is al bijna 15000 euro, dat bovenop de leaseprijs van laten we voorzichtich zijn…1800 euro. Dan heb je hem dus na 4 jaar afbetaald en heb je ook allee bijkomde kosten van onderhoud verzekering en brandstof betaald, maar moet je de sleutels inleveren en sta je met lege handen :D
@dutchneon: Ik bedoel uiteraard lease waarbij de werkgever de kosten draagt van de auto en je dus 1100 euro netto per maand afdraagt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe vaak dit voorkomt. Zelf financieren al dan niet via een eigen BV zal ook niet goedkoop zijn.
@antoonniels: Kosten voor een leaseauto zijn verkapt loon, daarom heeft de overheid er bijtelling voor verzonnen…. En als je een beetje oplet kun je dus beter die leasevergoeding bedingen bij je loon, tikt lekker aan… kun je nog een aardig deel van netto maken als je je kilometertjes even opschrijft ;)
@dutchneon: Ik geloof best dat dit zo is, echter heb ik bij mijn afgelopen twee werkgevers ervoor gekozen om te leasen juist omdat de vergoeding die mogelijk was niet in verhouding stond tot de leaseauto incl. brandstofpas ( ja ik heb er een mooie excel sheet van gemaakt ;) ). Ik kan me goed voorstellen dat er financieel danwel autotechnisch ( je kunt niet altijd kiezen wat je specifiek zou willen ) redenen zijn om het anders in te vullen.
@antoonniels: tuurlijk daarom zeg ik ook over Mn originele post dat het vanaf 50-60 totaal idioot is om te lease. Ook in jouw situatie kan het interessant zijn tenzij je echt absurd veel kilometers maakt en nieuw wilt rijden.
Snap dat je geen 20k hebt liggen maar voor dat geld kun je bizar leuke auto’s kopen, veel leuker dan alle leaseblik. En 10 of 12k financieren voor zon tweedehands courante auto is niks mis mee. Maar niet iedereen wil die verantwoording nemen…
@antoonniels: waarom zou je de 50TDI kiezen nu? De 45TDI is dezelfde motor welke met wat software upgrades hetzelfde/meer vermogen gaat krijgen.. scheelt wel 5800,- eu..
@quattrofillio: Kan uiteraard, maar voor de lol pak ik toch snel vaak de dikste. Kan je wel weer een setje velgen van nemen want man man man wat is dat lichtmetaal duur.
@antoonniels: ik kwam met mijn simpele config ook al uit op 100k. Ik wacht nog even tot de benzine varianten goedgekeurd worden..
@antoonniels: lease kost je minder dan aanschaffen? Toch maar eens overwegen dan.. weinig mensen in loondienst met een budget van >2.5k per maand schat ik zo.
Sjonge jonge wat een velgen, er zit haast nog meer lucht in een fietsband
Wie wil er nu 21 inch velgen op een familieauto + plek voor kwijlende hond..?
Knettergek. Voor die prijs kreeg je 8j geleden nog een 997.2 GT3..
@morph: Kocht je een nwe GT3 voor 110k?? Niet in NL dan. Volgens mij is een Carrera S al duurder. Zeker met wat spullen.
@e34m5touring: right, was even de NL prijzen vergeten ;-) Ik las in de commentaren 120k voor een blauwe, en dat was de prijs van de GT3 in België..
@morph: No worries! Wees blij met zulke prijzen haha. Zal hier niet snel meer gebeuren…
@morph: Voor 120k had je toen een kale Carrera idd.
Dit is natuurlijk belachelijk veel geld voor een Audi.
@rufctr01: stel je voor dat ze een snellere variant gaan maken die nog duurder wordt.
Zoiets verkoopt toch niet…
Paar jaar terug had je een mooi exemplaar nieuw voor 50k incl s-line😂
@dbos94: met een zes cylinder?
@torsen: nee dat niet, gewoon een 2.0
Zo die kleur is wel erg lekker
De verhoging van de prijs heeft ook grotendeels te maken met de WLTP correctie..
Ook al vinden een hoop mensen het veel geld, er gaan er straks gewoon weer een berg van rondrijden.
@evdw: die berg die je ziet rijden zijn dan wel met 4 cilinders uitgerust en niet met de nu leverbare 6 cilinders.
En de prijzen zijn in lijn met de andere Duitsers een 530d touring begint bij €77584 en een E 350d estate begint bij €82956 (zie trouwens dat die niet meer leverbaar is op dit moment).
Nee nee nee….geen Audi

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).