![Loder1899 Ford Mustang](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Loder1899_Ford_Mustang_Rear_Side-970x610.jpg)
De Duitse tuner verstaat iets anders onder verfraaien dan de meeste andere mensen, zo lijkt het.
Zegt de naam Loder1899 je iets? Waarschijnlijk niet, maar dat is dus een Duitse tuner. In het verleden hebben ze voornamelijk Europese Fords opgeleukt, zoals de Fiesta en de Mondeo. Tegenwoordig is de Mustang echter ook een Europese Ford. Dat wil zeggen: hij is officieel in Europa leverbaar. Daarom heeft Loder1899 zich nu ook over de Ford Mustang ontfermd.
![Loder1899 Ford Mustang](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Loder1899-Ford-Mustang-3-918x612.jpg)
Volgens het persbericht is het de missie van Loder om de auto’s zowel mooier als beter maken. Over dat laatste kunnen we geen uitspraken doen op basis van foto’s, over dat eerste wel. We moeten helaas concluderen dat hun missie niet echt geslaagd is.
![Loder1899 Ford Mustang](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Loder1899-Ford-Mustang-2-970x612.jpg)
Dat is in de eerste plaats te wijten aan de uiterst dubieuze Klassik B velgen. Nog even los van het ontwerp, horen ze eigenlijk onder een terreinwagen. Loder legde deze velgen eerst al onder een Levante en een Evoque. Daar kon je ook vraagtekens bij zetten, maar dat waren ten minste nog SUV’s. Nu heeft Loder1899 deze velgen ook doodleuk onder een Ford Mustang gegooid.
![Loder1899 Ford Mustang](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Loder1899-Ford-Mustang-4-918x612.jpg)
Hoewel de velgen dus de aandacht behoorlijk afleiden, gaat het eigenlijk vooral om de aerodynamische upgrades. Het pakket van Loder1899 bestaat uit diverse lipjes rondom en een spoiler. Het geheel legt 3,2 kg extra gewicht in de schaal. Dat kan er nog wel bij. Verder is het geluid verbeterd met een nieuw rvs-uitlaatsysteem. De Mustang ligt ook wat lager bij het asfalt: 25 mm van voren en 20 mm van achteren. Op de foto’s lijkt hij echter eerder hoger op zijn pootjes te staan.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Loder1899-Ford-Mustang-6-918x612.jpg)
Goed, wat kost dit geintje? De achtdelige splitterkit kost €799, de spoiler €1.199, de velgen €691 per stuk en de verlagingsveren €289. De uitlaat – als klap op de vuurpijl – kost €3.699. De complete prijslijst is te vinden op de website van Loder1899. Het goede nieuws is: je kunt ook nog kiezen voor andere velgen. Alhoewel je voor velgen misschien beter elders kunt kijken.
Tja ..
Typisch Duitse tuning ..
Maarja .. proberen ook maar hun boterham te verdienen ..
Vind het wel keurige prijzen trouwens ..
Waarom zakt die neus zo naar beneden bij de gril, dat is sinds een paar generaties ook zo zichtbaar bij de bmw 3/4 serie. Ik vind dat helemaal niet zo mooi, die e92 e46 hadden dat beter.
@none: voetgangersveiligheid blablabla?
Dat vragen Mustangliefhebbers zich ook allemaal af sinds deze facelift midden 2017 werd geïntroduceerd. Er komt overigens zeer binnenkort een tweede facelift aan, waarbij de neuspartij opnieuw is aangepakt.
Loser1899 zou beter klinken
Loeder 1899?
Oh boy ?
Die velgen zijn geniaal. Jammer dat we dit nooit op de weg zullen zien..
Blijft de best gelukte Mustang sinds de Boss in de 70-er jaren. Had alleen wat minder groot en zwaar moeten zijn.