
Parkeren is ook in Duitsland duur. Een oosterbuur moet nu ruim 200.000 Euro betalen voor het parkeren van zijn Volkswagen Golf V.
Wij klagen wel eens over de parkeerkosten in Amsterdam, maar in Duitsland kunnen ze er ook wat van. Een Duitser is formeel ruim twee ton in Euro’s verschuldigd voor een jaar lang parkeren bij het vliegveld in Berlijn. Bij Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt, onder veelvuldige vliegers ook wel bekend als BER, staat namelijk pal voor de voordeur al zo lang een Golf V TDI te staan.
Natuurlijk is er hier iets geks aan de hand, alleen weet niemand nog precies wat. Mede omdat de Duitse politie zich een beetje opstelt als de Nederlandse politie en een /care doet. De Polizei is niet geïnteresseerd in de kwestie omdat de auto ‘op privéterrein’ staat en dus niet onder haar jurisdictie valt. Juist ja. Neem nog een donut.
Het vliegveld is inmiddels wel geïnteresseerd in het verhaal, maar dat heeft dus vrij lang geduurd. De auto is officieel niet opgegeven als gestolen en heeft een plaat uit Hannover. De laatste bestuurder is klaarblijkelijk met enige spoed uitgestapt, daar er nog wat resten van een impromptu lunch in de auto liggen.
De kosten voor parkeren zijn op de premium plek vlak voor de ingang 10 minuten niks. Maar daarna begint de meter te tellen met 23 Euro per uur. Dat is dus 552 Euro per dag. Houd dat een jaar vol en er staat twee ton open. In principe moet het niet zo lastig zijn dunkt ons om de eigenaar te identificeren. Maar ja, mag dat als de auto niet gestolen is opgegeven?
Het bedrijf dat in principe recht heeft op de betaling en de parkeerplaats uitbaat, heeft er een hard hoofd in ooit het geld te zien. Zij stellen op typerend nuchtere Duitse wijze vast dat dat ‘afhangt van of men de eigenaar vindt en van hoeveel geld die heeft’. Joh. Denk jij dat de eigenaar de auto even vergeten is en deze weer op komt eisen? Laat het weten, in de comments! Of speculeer in welk land deze zich nu bevindt en wat ‘ie aan het doen is natuurlijk…
Bij “boe huilie politie” wist ik wel weer wie het artikel geschreven had.
Is inderdaad een universeel probleem in landen met een bepaalde politieke inslag https://www.youtube.com/watch?v=aIjSqenWZsk&t=2220s.
Ik vraag me serieus af wat de houding van de politie in dezen iets is wat hen te verwijten is:
“…omdat de auto ‘op privéterrein’ staat en dus niet onder haar jurisdictie valt.” vat het uitstekend samen.
Is toch niet meer het probleem hier lijkt me: er is iemand kennelijk spoorloos verdwenen, in de nodige haast. Is er een persoon weg, een auto gestolen? Dat zijn dingen die wel binnen hun jurisdictie vallen en die ook hun zaak zijn, zeker nadat een bedrijf er bij hen mee aanklopt.
Er is gewoon een auto die geen drol meer waard is, achter gelaten op een duur plekkie 🤷🏻♂️
En denk je dat àlles gedeeld wordt met de pers ? Ik durf er heel wat op te verwedden dat dit kenteken al lang, formeel of informeel, door het systeem gehaald is en dat er met de auto zelf niet zoveel aan de hand zal zijn waar de politie iets ‘mee moet’.
Dan is prive-terrein is prive-terrein en verder hoor ik vooral aannames.
Persoon weg ? Wie zegt dat ? Auto gestolen ? Hoezo ?
Tuurlijk… niet chique en kostbaar grapje als je de auto weer terug wilt eisen, maar een kosten-baten analyse is dan rap gemaakt, lijkt me. Dus gewoon doen of je neus bloedt en zeggen “oh… dáár stond hij dus ! Ik was helemaal vergeten waar ik ‘m had gelaten !”
Afslepen en op de openbare weg zetten.
Problem voor het vliegveld solved maar aanspraak op 200K waarschijnlijk vergooid : )
Wat een sensatieverhaal is hiervan gemaakt.. Die graaiers van de luchthaven hadden de auto prima kunnen wegslepen na een paar uur. Luchthaven is privéterrein, heeft de politie niets mee van doen, zeker niet zolang er is niemand als vermist is opgegeven en de auto niet als gestolen gegeristreerd staat.
Moet jij niet eens verhuizen naar de ander kant van de grote plas, daar zit nog zo’n zeikerd.
Trudeau bedoel je (Jesse Klaver 1.0)?
Als je gewoon bovenaan het artikel had gelezen wie het heeft geschreven had het je een stukje tijd bespaard.
Anti Tesla artikel in 3…..2……1…..
Mogelijk de wagen van Bolle Jos, die vanaf BER naar Sierra Leone is gevlogen voor z’n trouwerij met de dochter van dictator Ba.
#jaikhebeenrijkefantasie
Een beetje googelen en dan vind je een artikel waaruit onderstaand citaat :
Das Kuriose an dem Fall am Hauptstadtflughafen: Über Monate hinweg fühlte sich niemand für den Dauerparker zuständig. Weder der Flughafen selbst, der Parkraumbewirtschafter APCOA, die Polizei noch das Ordnungsamt Schönefeld übernahmen Verantwortung.
Het is dus een kwestie van het kastje en de muur, en blijkbaar wil niemand er zijn vingers aan branden. Misschien kan Donald J Trump aka POTUS het vliegveld plus parkeerplaatsen overnemen, dan komt het vast goed.
Tja, ieder jaar sterft beetje meer dan 1% van de bevolking. Dementie is ook nog zo een ding, x procent van gestolen autos zijn gewoon eigenaars die vergeten zijn waar ze hem achtergelaten hebben…
Sleep die even naar een minder lucratieve locatie, als er een eigenaar is die hem nog wil hebben komt die wel zoeken…
Die duitse info van joosstra geeft de toon van het bericht een stuk interessanter aan dan de overdreven sensatie tekst van het artikel.
Een curieus geval inderdaad, meer is het niet. Iemand kwam met de auto en vloog weg (nemen we aan) en kwam niet meer terug (is wel waarschijnlijk hier). Overleden? Gearresteerd? Opgelicht en niet per vliegtuig teruggekeerd? Niet teruggekeerd, op het strand zitten rekenen en de tdi afgeschreven want diesel in een EV wereld? feel free to fantasize maar schrijf het niet op alsof het feiten zijn. En draai het al helemaal niet om naar een verwijt naar buitenstaanders, want dat is de Polizei in dit geval. Net zoals de plantsoenendienst en de taxichauffeurs daar.
Sowieso, ook iedereen die klaagt over de politie zal maar wat blij zijn dat ze je bijstaan als jij naast de autobahn belandt en blijkt dat je toch wel een beetje veel hulp nodig hebt van professionals. Wees dan maar blij dat ze zich niet bezig houden met flauwekul als een ouwe golf op een parkeerplaats.
Gebeurt vaak genoeg in Duitsland dat ouwe ergens op een hoekje van de Raststätte worden gedumpt; kenteken eraf en pleite. Blijkbaar goedkoper, of misschien makkelijker, dan een auto met nul waarde aanbieden bij het officiële recyclepunt ofwel de sloperij.
VW Golf TDI uit het jaar kruik waarde nul. Enige dat we hiervan leren is dat wanneer het aankomt op effectief handelen, niet naar de Duitsers hoeft te worden gekeken.
Dit is gewoon de ultieme flex. Over een jaar komt hij na 2 jaar vakantie vieren terug, tikt lachend 4 ton aan parkeerkosten af en rijdt naar huis. Zo’n tdi loopt wel.
Ik dacht eerst dat het een boete was voor slechte smaak van auto…