• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

EDS geeft Opel Astra een flinke krachtkuur

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 februari 2011 om 11:08 – 16 Reacties

Opel Astra EDS
Van de nieuwe Opel Astra ontbreekt nog een OPC-model, dus het meest krachtige model op de markt is vooralsnog de 1.6 turbo met 180 pk. De ons nog onbekende tuner EDS heeft zich hierop uitgeleefd, en na een behandeling noteert de Astra dubbele vermogenscijfers.

In Parijs mochten we al even ruiken aan een performance-concept van Opel zelf, in de vorm van de Astra GTC. In dit model werden zo’n 290 paarden onder de motorkap gepropt, en meer van de driedeurs Astra zullen we waarschijnlijk in september in Frankfurt voorgeschoteld krijgen, waarbij de OPC misschien wordt bewaard tot Genève 2012.

Tot die tijd kunnen fanaten goed uit de voeten met de vijfdeurs van EDS. Met behulp van een flink aantal aanpassingen komt het vermogen uit op 360 pk en bedraagt het maximumkoppel 480 Nm. Uiteraard hoort bij een vermogensupgrade ook nieuwe remmerij, en dus monteert EDS 356 mm grote remschijven.

En natuurlijk is een getunede auto geen knip voor de neus waard zonder een pakketje oversized velgen, maar gelukkig bieden de 20″ grote exemplaren hier uitkomst. Voor dit alles moet je wel diep in de buidel tasten, want voor niets gaat de zon op. Een overzichtje van de kosten:

Pressure reducing high-performance needle valve – 980 Euro,
high-quality steel connecting rod – 550 Euro,
HG Motorsport turbo manifold – 1200 Euro,
EDS high-performance charge air cooler – 600 Euro,
Garret GT28 turbocharger – 1000 Euro,
100 mm air-flow meter – 300 Euro,
550 cm3 injectors – 500 Euro,
70 mm down pipe with HJS 200CPSI Sport catalyst – 800 Euro,
Friedrich Motorsport 70 mm stainless steel exhaust system – 800 Euro,
240 mm EDS Sport clutch kit – 1100 Euro,
Quaife differential lock – 900 Euro.

Engine adjustment – 1000 Euro.
Perforated brake discs 356 x 32 mm with 8-piston calipers and high-performance steel braided brake lines – 2000 Euro.

Jack-line rims with “Titan” cirrus decorative parts in 8.5 x 20 inch front and 9.5 x 20 inches with Pirelli P.Zero 235/35ZR20 the front and 275/30ZR20 on the rear axle – 3200 Euro.

Final assembly of all parts costs additional 2500 Euro.

Dus wat doe je liever? Een boodschappenauto’tje kopen voor hetzelfde geld, of toch een upgrade er tegenaan gooien en elke dag met een 360 pk sterk smijtijzer kunnen spelen? Keuzes, keuzes.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, astra-gtc, Opel, tuning

Vorig bericht: « Buitenlanders verlengen de A4?
Volgend bericht: Novitec Rosso tilt 599 GTO naar 888 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    25 februari 2011 om 11:23

    Voor 18.000 euri je Opeltje pimpen ? Daggetnie zeg ! Wat is er dan mis met een Megane RS (+ 499 euri ziptuning) ? Of een kale 335i die voor 499 euri 365Pk onder de kap krijgt ?…

    Login om te reageren
    • x3ro zegt

      25 februari 2011 om 11:45

      @Megakix: Dit vergelijken met tuning door ziptuning :’)

      Kijk eens wat er allemaal gedaan word aan het blok. Andere drijfstangen, andere inlaat, andere turbo. Wanneer je dit gaat vergelijken met een Megane RS gechipt door ziptuning mis je of the point, of heb je een plank voor je kop.

      Login om te reageren
    • x3ro zegt

      25 februari 2011 om 11:48

      @Megakix: Een compleet build blok met versterkte drijfstangen e.d. gaan vergelijken met een Megane RS door ziptuning. Dan mis je of het punt of heb je een plank voor je kop.

      Tevens is Ziptuning een beetje de Lidl van de chiptuners. Beter ga je naar JD of Rica.

      Login om te reageren
  2. keesinktvis zegt

    25 februari 2011 om 11:27

    Leuk ,maar het blijft een ashtray

    Login om te reageren
  3. Stender zegt

    25 februari 2011 om 11:27

    360pk uit een 1.6 turbo? Doen ze goed!

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    25 februari 2011 om 11:28

    ziptuning? voel eens aan je hoofd. Die laden één standaard programma in je ride. Daarbij is het veel cooler om een BMW eruit te rijden met je “opeltje” vette bak, vette velgen.

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    25 februari 2011 om 11:29

    360 pk uit een 1.6?? Volgens mij gaat dat niet lang goed…

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    25 februari 2011 om 11:56

    Coole vermogensupgrade (wel prijzig!), maar die velgen en dat boodschappenlijstje zijn wel vrij kansloos.

    Login om te reageren
  7. feije zegt

    25 februari 2011 om 12:31

    F*cking lelijk! Wie geeft er nou zoveel geld uit aan een Opel Astra? Koop inderdaad een representatieve auto ofzo.

    Login om te reageren
  8. As_long_as_it_is_fast zegt

    25 februari 2011 om 12:40

    360pk? :D nice. Moet sowieso de moeite zijn om eens mee te rijden. Wel nogal duur voor zo een klein autootje. Die lelijke stickers moeten er in ieder geval niet op, hoe duur of goedkoop ook.

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    25 februari 2011 om 15:32

    Wat een vermogen… 360 PK uit een 1.6.. bruut! Ik vind die velgen wel MEGA vet. Wat een dikke patta’s.. 20 inch..

    Login om te reageren
  10. KaCh1ng zegt

    25 februari 2011 om 17:17

    225pk/l , indrukwekkend :D maar gaat zo een motor lang mee?

    Login om te reageren
  11. 406_v6 zegt

    25 februari 2011 om 17:32

    Wachten op de Autoblog rijtest !!

    Alhoewel ik denk dat om dit vermogen/koppel goed op de weg te krijgen 4WD onontbeerlijk is….

    Login om te reageren
  12. Justawheelchairguy zegt

    25 februari 2011 om 18:58

    Ja, Opel! Kom eens met een OPC!

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    26 februari 2011 om 22:08

    Hoe lang gaat dat 1.6je nog mee, als je daar 360 paarden uitsleurt?

    Login om te reageren
  14. neal zegt

    28 februari 2011 om 10:28

    Jullie kennen EDS-Motorsport niet? Geeft weer eens aan wat jullie kennis is van de autowereld.
    EDS Motorsport is la jaar en dag bekend in het Opel tuning milieu. In de eerste plaats door hun kennis van het C20LET blok oftewel de 2.0 16V turbo die in de Vectra A turbo en Calibra turbo lag (ga maar eens na hoelang die al in omloop zijn ;-))
    EDS Motorsport (oftwel de bedrijfsleider Arno) is een elktro ingenieur met voor liefde voor motortuning).

    Zij zijn telkens weer de eerste die de codes van Opel ECU’s kunnen kraken. Opel tuners zoals Mantzel en Irmscher halen hun tuningsoftare bij EDS

    EDS-Motorsport is ook de eigenaar van Boost-Beast, zijnde een Opel Corsa A met 2 keer een 2.0 16v turbo (elk 370 pk) voor en achter

    http://www.youtube.com/watch?v=BeM08SrURdk&NR=1

    http://www.opel-specials.de/boostbeast.htm

    http://www.car-vs-car.de/videos/Corsa-mit-2-Turbo-Mo-91.html

    http://www.clipfish.de/video/1987289

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North