Eerste details Cadillac CTS zien er goed uit

Auteur: , 45 Reacties

Zie hier de auto die een volwaardig alternatief moet zijn voor een Audi A6, BMW 5 Serie of Mercedes E-Klasse. Een lekker uitgesproken design en onder de motorkap een V6 die maar liefst 425 pk loslaat op de achterwielen. Hebben die gekke Amerikanen het dan eindelijk begrepen?

De huidige Cadillac CTS (en overheerlijke CTS-V) hangt qua afmetingen eigenlijk een beetje tussen de A4/3 Serie/C-Klasse en A6/5 Serie/E-Klasse in. Aangezien Cadillac nu de kleinere ATS heeft is er ruimte voor de CTS om te groeien en zich beter te focussen op het Duitse trio.

Komende week zal Cadillac de auto volledig onthullen, maar we hebben nu alvast de eerste foto’s en we kunnen verklappen welke motoren leverbaar zullen worden.

Het topmodel (voordat de CTS-V er is) krijgt een 3.6 Twin-Turbo V6 met 425 pk/583 Nm die is gekoppeld aan een 8-trapsautomaat. Volgens Cadillac moet je daarmee in iets minder dan 5 seconden van 0 naar 100 kunnen sprinten en een topsnelheid van 274 km/u halen. Cadillac schept zelfs op over het feit dat hun geblazen V6 meer pk’s per liter produceert dan BMW met de 535i en 550i.

Naast deze geblazen V6 komen er ook nog twee motoren leverbaar die we al kennen van de ATS. Namelijk een 2.0 Turbo met 276 pk en een 3.6 V6 (zonder turbo’s) en 325 pk die zullen gekoppeld zijn aan een 6-trapsautomaat. Dieselmotoren lijken voorlopig nog niet in de planning te staan.

Oh en als ik alvast een voorspelling mag doen: Die V6 met 425 pk gaan we terugvinden in de ATS-V.

Bron: upcomingvehiclesx, via jalopnik.com



45 reacties

Lekker hoor! Die hoofdfoto doet me ergens denken aan de vorige generatie Audi A6….
@dadutchdude: Te veel biertjes genuttigd vandaag?
@bsxc2: Is gewoon mijn mening. Heeft niets met bier te maken;) Vanuit die hoek lijkt het ding gewoon op een A6 uit 2005.
Op de foto’s lijkt ie wel heel erg veel op de ATS. Maar voor de rest heel mooi en het wordt sowieso een heel goede auto.
-edit: nutteloze bijdrage-
Hatelijk zulke detailfoto’s… ik wil het hele plaatje zien…
En weer een mooie (opkomende) Cadillac! Ze mogen van mij part (heb ik dat goed gezegd?) meer op de NL wegen komen! Alleen wat jammer nou dat er nog steeds geen diesels komen :(
@toyotafortuner: Nee, het “voor mijn part”.
@Pallas: Dank. Jeetje wat moeilijk. Al helemaal als je Indonesisch met je ouders praat en voor de rest Nederlands.
Ziet er gewoon goed uit! Hopen dat interieur het ook is en dat het een beetje stuurt. Vind het wel tijd voor meer caddy’s in europa :)
American Muscle! We zullen ze hier, helaas, wel niet vaak zien.
Aanschouw het gezicht van falen.

Want dat ie gaat falen mag duidelijk zijn…
@Rick-dos: In Europa denk ik wel, maar wat dat betreft is het voor elk automerk tranen met tuiten hier in de EU.
@str8six: Denk niet dat het falen veel met de crisis te maken heeft. Het zijn gewoon auto’s die buiten en zélfs binnen Amerika niet echt in trek zijn.
Ziet er strak uit.
Op de een na laatste foto lijkt hij als je nat de koplampen kijkt een beetje mercedes achtig vind ik!
caddilac maakt pracht auto’s net zoals deze CTS.
Te hoekig, te grote vlakken, teveel gimmick, een Cadillac logo: in Europa net zo’n flop als alle andere Cadillacs sinds tien jaar (op de Escalade misschien).
Tot zover een mooi apparaat. Ben benieuwd wat de mannen uit Detroit ons zullen voorschotelen. Zou mooi zijn als dit roemruchte merk met deze wagen een goede comeback kan maken! Hij zal allicht smaakvoller en spannender zijn dan de gemiddelde Audi of Lexus.
@str8six:
Comeback? Leg eens uit wat je bedoelt.
@9000cse: comeback als in auto’s bouwen die mee kunnen doen met de top zoals de Devilles etc van weleer.
@str8six:
Het spijt me voor je, maar Cadillac heeft in het verleden, d.w.z. zolang ze de Deville-serie hebben gebouwd, nog niet één keer een auto gebracht, die vergelijkbaar was met de Europese top. Neem bijv. de wegligging: Helemaal geen thema, want die hadden ze gewoonweg niet.
Zelfs een Opel Diplomat uit 1970 stak in ieder opzicht mijlenver boven de Deville uit. Sorry hoor, maar ik kan je hoop op een dergelijke comeback totaal niet begrijpen.
@9000cse: in de jaren 50 en 60 (dus ook tijdens de de Ville series)behoorde Cadillac wel degelijk tot de wereldtop betreft designtaal alsmede vele tech. innovaties die in de rest van de wereld navolging kreeg.In die jaren ging het er niet om hoe hard je met een limo door de bocht kon maar was het juist de bedoeling om over de weg te zweven.
Na het imago in de jaren 80 verkwanseld te hebben, is er nu wel degelijk sprake van een comeback.
@blownbird79:
……”alsmede vele tech. innovaties die in de rest van de wereld navolging kreeg.”…. Je kunt me helpen: Noem er eens twee of drie.
…..”In die jaren ging het er niet om hoe hard je met een limo door de bocht kon maar was het juist de bedoeling om over de weg te zweven.”…… Volgens Amerikaanse maatstaven heb je volkomen gelijk. In Europa lag dat toen al heel anders. De “beroemde” Duitse autojournalist Fritz B. Busch van Auto-Motor-und-Sport heeft er begin jaren ’60 prachtige reportages over geschreven en zelfs het Amerikaanse Car and Driver was het met hem eens, dat de Europeanen zoals Mercedes en BMW beter en geavanceerder waren. Vergeet daarbij niet, dat die laatste toen veel beter waren afgestemd op de toestand en de kwaliteit van de Europese wegen.
@9000cse:
PS: Dat Cadillac sinds jaren probeert d.m.v. een vereuropeaniseerde designtaal voet te krijgen op Europese bodem is duidelijk. Alleen wil het ze maar niet lukken om op dit continent een significant marktaandeel te krijgen. En dat zal ze met deze CTS(-V) naar mijn zeer bescheiden mening ook niet gaan lukken.
@9000cse: Cadillac zal inderdaad nooit meer groot worden in Europa.
Toch is het voor Cadiilac belangrijk auto’s te bouwen die zich (bijna) kunnen meten met de Duitsers om op de eigen thuismatkt en China sucses vol te zijn.
@blownbird79: dit was een vervolg op een langer verhaal, wat ik nu nog niet terug ziet op autoblog??
Geen diesel… (zucht) kansloos.

En wanneer gaan ze eens iets veranderen aan hun designtaal… (zucht) kansloos.
Die doorlopende ledstrip in de koplampen doet me heel sterk denken aan de Cadillac Ciel van 2 jaar terug.

http://derickg.com/wp-content/uploads/2011/08/cadillac_ciel_actf34_ns_81911_717.jpg
@ikke8866: En wat een fantastisch mooie concept was dat! Die hadden ze zonder enige wijzigingen in productie moeten nemen, daarmee hadden ze Cadillac weer definitief terug op de kaart kunnen zetten dunkt mij.
@str8six: Voor 2015 staat er weer een echt Cadillac topmodel gepland,waar we waarschijnlijk veel van deze concept terug gaan zien!
Vrees dat get zonder diesel nog weinig word :(
@darkpluisje: helaas, dat blijkt toch altijd het struikelblok voor een hoop Nederlanders
nou nou ik was nooit een fan van modernere Cadillacs, maar toen kwamen ze ineens met de prachtige Ciel als concept, en toen nog gekker kwamen ze met de heel aardig ogende XTS en ATS sedans en de eerste details opgeteld met al dat eerdere goede nieuws bij Cadillac voorspellen veel goeds voor de CTS, ik ben benieuwd!
Mooie wagen! Jammer dat het bij kijken blijft
Ik ben wel gecharmeerd van caddilac’s styling. Ik zag laatst een ats voor het eerst rijden en vond het echt een schitterende bak. Als ik in de markt was voor zoiets dan had ik hem verkozen boven de 3 series, a4, c-klasse! Want hij schijnt ook nog eens geweldig te rijden.
Hebben die gekke Amerikanen het dan eindelijk begrepen?

Is dat jullie standaardzinnetje bij iedere nieuwe Cadillac?
@potver7:
Ja want tot nu toe viel het elke keer tegen
Heb nooit was mis gevonden met het exterieur van een Cadillac.

Het interieur daarentegen….
Ziet er mooi uit. Belooft wat
Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Helaas voor Cadillac kiest de leasekneus hier liever voor saai vormloos blik.
@jrk68: Die hebben nou eenmaal liever vier nullen voorop.
@norge:
Yep, die geven graag het niveau van de inzittenden aan….
@jrk68: Zo te zien is het weer reuzegezellig daar aan de koffietafel van het bejaardentehuis! ;-)
Leuk koplampje. Leuke lijntjes in het smoelwerk.

Nu nog een V8 voor het imago, en een paar kleine dieseltjes voor de lease, en Cadillac vlamt Lexus en Infiniti (samen) voorbij in aantallen…
Jammer dat ze geen diesel hebben tot zover. Die twin turbo van Opel zou er prima inpassen. Heb je toch een mooi 200pk torretje. De styling vind ik al langer mooi bij Cadillac. Dat scherpe staat hem goed. En qua interieurafwerking zijn ze ook een stuk verbeterd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).